quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef banaantjeEE het volgende:
November 2013: Mozambique Airlines, Namibië
33 mensen stierven toen vlucht TM470 neerstortte in een afgelegen gebied in Namibië. Het toestel was op weg van Maputo in Mozambique naar Luanda in Angola. De copiloot verliet de cockpit om naar het toilet te gaan, en werd daarna niet meer binnengelaten. De automatische piloot werd aangepast naar een dalende koers. Er kwam geen noodoproep, en vlak voor de crash probeerde iemand de deur in te beuken. Bijna exact hetzelfde scenario als bij de crash in de Franse Alpen.
https://en.wikipedia.org/wiki/LAM_Mozambique_Airlines_Flight_470quote:On 21 December 2013, the Mozambican Civil Aviation Institute (Instituto Moçambicano de Aviação Civil, IACM) head João Abreu presented the preliminary investigation report, according to which Captain Herminio dos Santos Fernandes had a "clear intention" to crash the jet and manually changed its autopilot settings.[14] The plane's intended altitude was reportedly changed three times from 38,000 feet (11,582 m) to 592 feet (180 m), the latter being below ground level, and the speed was manually adjusted as well.[15] The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit until shortly before the crash.
Tja, met 2 in elkaar geslagen piloten lijkt het me toch vrij lastig om dat vliegtuig in de lucht te houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:44 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Die paar 100 man hebben ze geen last van idd. Hoewel een open cockpit dan wel een belachelijk idee is natuurlijk
Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat probeer ik uit te leggen dat je dit nooit kunt voorkomen dus waarom niet gewoon die deur eruit en ons niet laten terroriseren door o.a 9/11
hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen?
En hoeveel vliegtuigen zijn er minder neergestort door de automatische piloot?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
ik heb het helemaal niet over de automatische piloot, maar over die deur. het had maar een incident nodig namelijk 9/11 voor de bepantserde deur er kwam. althans dat is wat ik ervan begrepen heb.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En hoeveel vliegtuigen zijn er minder neergestort door de automatische piloot?
Zonder deze deur zijn er op 9/11 4 vliegtuigen neergehaald, nu er door 1 gekke copiloot een vliegtuig is neergehaald dankzij deze deur zie ik nou niet echt als reden om de veiligheidsmaatregelen er dan maar weer uit te slopen en ik durf te wedden dat de vliegmaatschappijen er hetzelfde over denken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Jammer dat het er geen 450 zijn. Dat zou pas echt fantastisch zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je nagevraagd, er zijn 1337 terroristen tegengehouden door de deur.
dat is geen bewijs, die terroristen hadden hun plan aangepast als men wist dat de deur is bepantserdquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zonder deze deur zijn er op 9/11 4 vliegtuigen neergehaald, nu er door 1 gekke copiloot een vliegtuig is neergehaald dankzij deze deur zie ik nou niet echt als reden om de veiligheidsmaatregelen er dan maar weer uit te slopen en ik durf te wedden dat de vliegmaatschappijen er hetzelfde over denken.
Of zwarte band verbieden, blijft het 50/50quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef LouisLitt het volgende:
Ik vind dat alle piloten een zwarte band moeten hebben. Dan is het bij een eventuele vechtpartij 50/50.
Mijn bronnen spreken van meer dan 9000..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je nagevraagd, er zijn 1337 terroristen tegengehouden door de deur.
twitter:wearesiam twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:22:05#GermanWingsCrash pilot 28! could be legacy of Bin Laden after 911? or #ISIS, I read they might target a "soft target" like a budget airline reageer retweet
twitter:oOMaeganOo twitterde op donderdag 26-03-2015 om 15:51:00Can we nuke the places heavily filled with Isis now ? I'm sure that pilot was Isis .so sad #germanplanecrash reageer retweet
twitter:LouieBankz twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:45:25I just hope that pilot wasn't recruited by ISIS.What drives a 28yr old man to crash a plane wt 149 people into the mountains?Still shocked reageer retweet
Kan inderdaad ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of zwarte band verbieden, blijft het 50/50
Is de regel in de VSquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef NewHorizon het volgende:
Maar dat is het hele eieren eten. Als je dalijk een tweede man in de cockpit laat bij het plassen, dan brengt hij de overgebleven piloot om en laat het vliegtuig crashen.
Dan staat iedereen weer te roepen dat het belachelijk is dat je iemand alleen met een piloot in de cockpit laat.
http://www.theguardian.co(...)-live-updates-4u9525quote:The FAA, the US aviation authority, has released a Q&A about cockpit safety and pilot health screening for US airliners, excerpted below.
“What are US rules that apply when pilots leave the cockpit? US airlines have to develop procedures that the FAA approves. Those procedures include a requirement that, when one of the pilots exits the cockpit for any reason, another qualified crew member must lock the door and remain on the flight deck until the pilot returns to his or her station.
A qualified crew member could be a flight attendant or a relief pilot serving as part of the crew.”
Ja, dat weet ik. Niet alleen daar overigens. Ik bedoel alleen maar dat elke maatregel weer zijn eigen nadelen heeft waar je, als het fout gaat, weer over kunt klagen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is de regel in de VS
[..]
http://www.theguardian.co(...)-live-updates-4u9525
Waarschijnlijk de reden waarom het zo snel bekend gemaakt werd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan.
Airbus is een Frans bedrijf, misschien even in het achterhoofd houden.
Normaal begint de BNW verspreiding naar NWS pas diep in de nacht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan.
De acties die nodig waren om die piloot buiten te sluiten en het vliegtuig tegen die berg aan te laten vliegen moesten dan ook doelbewust ondernomen worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Nou weet ik niet hoe mechanisch een automatische piloot nog is, maar is het misschien denkbaar dat de co-piloot in slaap was gevallen terwijl de automatische piloot een softwarefout tegenkwam en de hoogteteller resette naar nul oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De acties die nodig waren om die piloot buiten te sluiten en het vliegtuig tegen die berg aan te laten vliegen moesten dan ook doelbewust ondernomen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |