abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:58:43 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151068194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Komen er overigens nog alternatieven?

Wat gaan we doen nu banen steeds meer door machines en computers overgenomen gaan worden?
Werkkampen en gaarkeukens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_151068203
quote:

Wat gaan we doen nu banen steeds meer door machines en computers overgenomen gaan worden?
Geen idee, wat deden de mensen tijdens de industriële revolutie ?
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:59:12 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat in 1930 en in 1980 ook hebben geroepen: Alle banen gaan eraan!!!

[ afbeelding ]
Wat een vergelijking...

Om de stupiditeit van je argument even aan te tonen...

Hoe lang hebben we met de grammofoonplaat gedaan? Een eeuw?

En met de CD?

Dank je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:59:39 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat in 1930 en in 1980 ook hebben geroepen: Alle banen gaan eraan!!!

[ afbeelding ]

.

[..]

Vervangen voor andere banen zoals altijd gebeurd is.

Ja, WAT voor banen? Dus toch gewoon rotzooi in het park dumpen zodat die uitvreters bezig gehouden kunnen worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:58 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ja maar wat ik uit de OP opmaak komt er een dus een experiment met een kleine groep mensen die dat willen :P
En geen doorsnee van de bevolking, vooral de groep armen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 19:59:53 ]
pi_151068240
Basisinkomen _O_
I search for something I'm missing and disappear when I'm bored
pi_151068252
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En geen doorsnee van de bevolking, vooral de groep armen.
Waar kan ik me aanmelden? Ben student en werk toch nog nauwelijks *O*
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:00:14 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068254
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, wat deden de mensen tijdens de industriële revolutie ?
Een hoop verrekte simpelweg.

Past wel in het neoliberale plaatje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, WAT voor banen? Dus toch gewoon rotzooi in het park dumpen zodat die uitvreters bezig gehouden kunnen worden?
Er komen ongetwijfeld nieuwe functies beschikbaar.
pi_151068290
quote:

Meer tijd voor sport, e-sports, studeren, kunst, wetenschap, etc.
To see or not to see. That's my answer.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:01:06 #61
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151068294
Het lijkt wel of sommige users denken dat je van een basisinkomen royaal kan gaan leven en er dan niemand meer wil gaan werken. Het heet niet voor niets een basisinkomen.
Dat is net voldoende om de vaste lasten en eten van te betalen.
De meeste mensen willen luxe en een dure auto.
Dus die zullen dan toch echt nog een goede baan nodig hebben hoor.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151068326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:52 schreef Metro2005 het volgende:
Eerder het tegenovergestelde. Voor jou niemand anders want niemand gaat voor het lage loon nog kutklusjes doen. Stel je krijgt nu het minimumloon om plees te schrobben en je kan daarmee jezelf onderhouden en je krijgt straks 1500 euro elke maand, dat is méér dan het minimumloon nu is en het salaris dondert dankzij het loslaten van minumloon en het heffen van hoge belastingen terug naar 1 a 2 euro netto.... hoeveel mensen gaan dat doen denk je? Zelfs de polen gaan je daarvoor bedanken.
Ik vind 1500 veel te hoog, daar haal je luxe mee in huis.
Er is nu een overschot, die zal kleiner worden naarmate je het basisloon laat toenemen ja.
Als je alle incentives weghaalt om te werken (wat best zou kunnen met 1500, want dat is aan de hoge kant) dan zorg je inderdaad voor een onhoudbaar systeem omdat mensen niet meer gaan werken.

Feit blijft dat op dit moment meer mensen zouden willen werken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:02:16 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068342
Als ik het goed begrijp speelt nu het volgende:

Er is een overschot aan 'laagopgeleiden' en aan 'laagbetaalde' arbeidskrachten...

MBO begint op bepaalde niveau's reeds te verdwijnen...

HBO'ers nemen de posities van MBO'ers in...

Hoogopgeleiden nemen posities van HBO'ers in...

Wat doet dat uiteindelijk met eerstgenoemde groep?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn de bezwaren tegen een basisinkomen niet vooral gestoeld op de in rechtse kringen hardnekkig levende mythe dat 'succes', net als 'ziekte', 'werkloosheid' en 'armoe', keuzes zijn?

Dat die hele poppenkast van 'ik heb gekozen voor succes' in elkaar dondert wanneer niet langer neergekeken kan worden op de massa damnata, omdat die niet langer al jobhoppend en met verhuizing bedreigd aan het ploeteren is?

Komt het dus niet simpelweg neer op de kennelijk inherent aanwezige behoefte bij sommige lieden om andere mensen te zien lijden? Een soort sado-masochisme, maar dan met muntgeld.

'Tis maar een hypothese.

[..]

Ja, dat zeg ik dus ook... Dan wel.
Verdomd wat een mooie woorden :P
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_151068426
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

Er is een overschot aan 'laagopgeleiden' en aan 'laagbetaalde' arbeidskrachten...

Hoe kom je hier precies op ?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:04:39 #66
pi_151068442
quote:

Ik hoorde laatst iemand op de radio MBO-ers onder de laaggeschoolden rekenen. Diploma-inflatie FTW!.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:04:43 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068445
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe kom je hier precies op ?
Is behoorlijk in het nieuws de laatste tijd... Staat tevens een topic over hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind 1500 veel te hoog, daar haal je luxe mee in huis.
Er is nu een overschot, die zal kleiner worden naarmate je het basisloon laat toenemen ja.
Als je alle incentives weghaalt om te werken (wat best zou kunnen met 1500, want dat is aan de hoge kant) dan zorg je inderdaad voor een onhoudbaar systeem omdat mensen niet meer gaan werken.

Feit blijft dat op dit moment meer mensen zouden willen werken.
Basisinkomen zou rond de 2K bedragen in nl toch? Had ik ergens gelezen ...
pi_151068512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is behoorlijk in het nieuws de laatste tijd... Staat tevens een topic over hier.
Hier in nws? Ga ik ff lezen.
pi_151068524
quote:

Wegdrukken omdat ze relatief minder waard zijn dan de groepen daarboven.
Dit kun je meer gelijk trekken door ze ook minder loon te geven maar dan moet daar wel iets tegenoverstaan zodat ze nog fatsoenlijk kunnen leven --> Basisinkomen is daar een beter middel voor dan welke uitkering dan ook.
pi_151068535
Hoeveel zou het worden? 1500? Kap ik met werken hele dag beetje zuipen!!
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:06:19 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068542
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wegdrukken omdat ze relatief minder waard zijn dan de groepen daarboven.
Dit kun je meer gelijk trekken door ze ook minder loon te geven maar dan moet daar wel iets tegenoverstaan zodat ze nog fatsoenlijk kunnen leven --> Basisinkomen is daar een beter middel voor dan welke uitkering dan ook.
Enige humane optie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:06:26 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_151068545
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn de bezwaren tegen een basisinkomen niet vooral gestoeld op de in rechtse kringen hardnekkig levende mythe dat 'succes', net als 'ziekte', 'werkloosheid' en 'armoe', keuzes zijn?
Liberelen (en die zijn niet per definitie rechts) zeggen inderdaad dat succes en armoede een keuze zijn. Ziekte absoluut niet.
En dat moet je in perspectief zien, vooral in het land waar je het over hebt. Een land als Niger zal je wat minder kansen geven als de VS of NL. In een land waar iedereen dezelfde kansen KRIJGT is het inderdaad een kwestie van: Wat doe je zélf met je leven. Dus in die zin is het een keuze of je kassamiep blijft of doorleert , of je dokter wordt of probeert een zetel in de 2e kamer te krijgen, of je een bedrijf begint of papiertjes prikken wel prima vindt. Dat zijn keuzes en heeft niks met intelligentie te maken. Een arts kan enorm intelligent zijn en de turk om de hoek die een eigen halal-afhaal chinees heeft bedacht met 10 vestigingen kan een stuk rijker zijn geworden.

quote:
Dat die hele poppenkast van 'ik heb gekozen voor succes' in elkaar dondert wanneer niet langer neergekeken kan worden op de massa damnata, omdat die niet langer al jobhoppend en met verhuizing bedreigd aan het ploeteren is?

Komt het dus niet simpelweg neer op de kennelijk inherent aanwezige behoefte bij sommige lieden om andere mensen te zien lijden? Een soort sado-masochisme, maar dan met muntgeld.

'Tis maar een hypothese.

[..]

Ja, dat zeg ik dus ook... Dan wel.
Nee dat heeft er IMHO niks mee te maken, ik kijk zeker niet neer op mensen die het minder hebben dan ik maar ik kijk wel wat mensen die het beter hebben gedaan dan ik anders doen en probeer daar van te leren. Je kan ook vol afgunst en jaloezie naar zulke mensen kijken, boos een blik bier openrukken en roepen dat het allemaal zo oneerlijk is.

Don't wish it was easier, wish you where better!
Ontwikkel jezelf , ons land geeft daar álle ruimte voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:06:38 #74
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151068563
Volgens mij was het 10.000 euro per persoon per maand |:(
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151068583
Hangt misschien samen met de prijs van de huurwoningen.
To see or not to see. That's my answer.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:07:16 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Liberelen (en die zijn niet per definitie rechts) zeggen inderdaad dat succes en armoede een keuze zijn. Ziekte absoluut niet.
En dat moet je in perspectief zien, vooral in het land waar je het over hebt. Een land als Niger zal je wat minder kansen geven als de VS of NL. In een land waar iedereen dezelfde kansen KRIJGT is het inderdaad een kwestie van: Wat doe je zélf met je leven. Dus in die zin is het een keuze of je kassamiep blijft of doorleert , of je dokter wordt of probeert een zetel in de 2e kamer te krijgen, of je een bedrijf begint of papiertjes prikken wel prima vindt. Dat zijn keuzes en heeft niks met intelligentie te maken. Een arts kan enorm intelligent zijn en de turk om de hoek die een eigen halal-afhaal chinees heeft bedacht met 10 vestigingen kan een stuk rijker zijn geworden.

[..]

Nee dat heeft er IMHO niks mee te maken, ik kijk zeker niet neer op mensen die het minder hebben dan ik maar ik kijk wel wat mensen die het beter hebben gedaan dan ik anders doen en probeer daar van te leren. Je kan ook vol afgunst en jaloezie naar zulke mensen kijken, boos een blik bier openrukken en roepen dat het allemaal zo oneerlijk is.

Don't wish it was easier, wish you where better!
Ontwikkel jezelf , ons land geeft daar álle ruimte voor.
"Beter"...

Als in iemand die hard werkt, of iemand die veel geld heeft/verdient?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068612
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zo hoog ? De bruto AOW voor alleenstaanden is nu ¤ 1.111,55. Maak dat netto door het inkomen tot 20k belastingvrij te maken en voila.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:08:00 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_151068632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een vergelijking...

Om de stupiditeit van je argument even aan te tonen...

Hoe lang hebben we met de grammofoonplaat gedaan? Een eeuw?

En met de CD?

Dank je.
Wat een vergelijking he inderdaad, hoge werkloosheid in de jaren 30 toen er geen enkele industriele revolutie gaande was maar wel een economische depressie. Hoge werkloosheid in de jaren 80 toen er geen enkele industriele revolutie gaande was maar wel een economische depresse en nu stijgende werkloosheid terwijl er geen enkele industriele revolutie gaande is maar wel een.... jawel: Economische depressie.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_151068656
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze mogen zeggen wat ze willen, maar als een stel in een huis kan wonen voor 800 euro in de maand en voor 400 euro kan eten dan zou het al niet hoger moeten worden dan 600 euro.

Voor de single mensen die duurder uit zijn moeten dan alsnog bij de gemeente aankloppen voor een uitkering, alleen die uitkering wordt minder hoog. Daarnaast zullen ze wat betreft arbeidsmarkt een betere positie hebben wat naar wat ik erover denk ervoor zal zorgen dat deze mensen sneller aan de bak komen. (meer incentives om te werken)
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:08:49 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat een vergelijking he inderdaad, hoge werkloosheid in de jaren 30 toen er geen enkele industriele revolutie gaande was maar wel een economische depressie. Hoge werkloosheid in de jaren 80 toen er geen enkele industriele revolutie gaande was maar wel een economische depresse en nu stijgende werkloosheid terwijl er geen enkele industriele revolutie gaande is maar wel een.... jawel: Economische depressie.
Ik heb het over de snelheid waarmee technologische progressie zich ontwikkeld heeft de afgelopen 10 jaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Enige humane optie.
Beter ook dan werkloos laten zijn waar ze niks produceren... Om ze vervolgens nog een hogere uitkering te geven ook. :)

Beter mensen laten werken voor 2 euro per uur en 8 euro uitkering te geven dan 10 euro uitkering en niet laten werken.
pi_151068774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze mogen zeggen wat ze willen, maar als een stel in een huis kan wonen voor 800 euro in de maand en voor 400 euro kan eten dan zou het al niet hoger moeten worden dan 600 euro.

Voor de single mensen die duurder uit zijn moeten dan alsnog bij de gemeente aankloppen voor een uitkering, alleen die uitkering wordt minder hoog.
Het uiteindelijke idee is naar ik begrijp dat er GEEN uitkeringen of toeslagen meer bestaan als er een basisinkomen is. Dus het zal iets hoger moeten zijn om het verlies aan die toeslagen te compenseren.
pi_151068776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom zo hoog ? De bruto AOW voor alleenstaanden is nu ¤ 1.111,55. Maak dat netto door het inkomen tot 20k belastingvrij te maken en voila.
Ah, in Zwitserland repte men daar over: http://www.z24.nl/geld/zo(...)uro-per-maand-393352

De vraag is dan hoe hoog dat bedrag in NL zou moeten zijn.
pi_151068874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor de single mensen die duurder uit zijn moeten dan alsnog bij de gemeente aankloppen voor een uitkering, alleen die uitkering wordt minder hoog. Daarnaast zullen ze wat betreft arbeidsmarkt een betere positie hebben wat naar wat ik erover denk ervoor zal zorgen dat deze mensen sneller aan de bak komen. (meer incentives om te werken)
Je pleit dus voor een extra uitkering, niet voor een basisinkomen. Een basisinkomen is juist bedoeld om ALLE uitkeringen etc overbodig te maken.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:12:48 #85
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151068891
Rond de 750 euro per persoon ongeveer.
pi_151068912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als ze moeten kiezen tussen een dak boven hun hoofd of 'waardering'... waar zal het gros voor kiezen?
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat waardering volledig oninteressant is als je onder een brug moet slapen.
Met een basisinkomen ben je ervan verzekerd dat je een dak boven je hoofd hebt en niet onder een brug hoeft te slapen. Dat is nou juist de hele bedoeling ervan hè.

Maar ik denk dat veel mensen dan nog steeds ontevreden zullen zijn, omdat ze de behoefte hebben om meer van hun leven te maken dan als een kasplantje op het basisinkomen te vegeteren, en dus zullen balen als dat niet lukt omdat niemand het een reet interesseert waar ze mee bezig zijn.
pi_151068931
Het basisinkomen kan alleen maar werken als het veel te laag is om van te kunnen bestaan. Waarmee het een onzinnige bureaucratie en rondpompcircus op zal tuigen, zonder een probleem op te lossen. Doe dus maar niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:14:01 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151068947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Met een basisinkomen ben je ervan verzekerd dat je een dak boven je hoofd hebt en niet onder een brug hoeft te slapen. Dat is nou juist de hele bedoeling ervan hè.

Maar ik denk dat veel mensen dan nog steeds ontevreden zullen zijn, omdat ze de behoefte hebben om meer van hun leven te maken dan als een kasplantje op het basisinkomen te vegeteren, en dus zullen balen als dat niet lukt omdat niemand het een reet interesseert waar ze mee bezig zijn.
Ah... en het interesseert mensen alleen waar iemand mee bezig is als het met geld uitgedrukt/beloond kan worden.

En DAAR gaat het dus al mis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151068958
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef Kassamiep het volgende:
Het uiteindelijke idee is naar ik begrijp dat er GEEN uitkeringen of toeslagen meer bestaan als er een basisinkomen is. Dus het zal iets hoger moeten zijn om het verlies aan die toeslagen te compenseren.
Lijkt mij niet wenselijk, mensen zullen luxe ondervinden van dat basisinkomen wat wel degelijk incentives om te werken wegneemt.
pi_151068997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt mij niet wenselijk, mensen zullen luxe ondervinden van dat basisinkomen wat wel degelijk incentives om te werken wegneemt.
Dat is dus wel het principe van een basisinkomen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:15:57 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151069034
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, het principe van een basisinkomen is dat men verzekerd is van een fatsoenlijk bestaan. Niet om 'niet te hoeven werken'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:16:15 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_151069053
quote:

MBO'ers blijven net zo goed nodig denk ik. Automatisering gaat ook maar zo ver natuurlijk. Het is toch wel fijn als de stad schoonblijft, foutparkeerders worden beboet, hooligans worden opgepakt, te hard rijders worden geflitst, de branden worden geblust, wc's en gebouwen worden schoongehouden etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Enige humane optie.
Inderdaad erg humaan: Hier je bent te achterlijk voor onze moderne maatschappij: Hier heb je een zak geld, kan je net van leven en je krijgt de rest van je leven net iets meer of net iets minder, afhankelijk van welke partij er in de 2e kamer komt. Ga maar tegen je vrouw en kinderen vertellen dat je vanaf lid bent van de club der onrendabelen.

8)7

Mensen buitenspel zetten DAT is pas inhumaan :r

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

"Beter"...

Als in iemand die hard werkt, of iemand die veel geld heeft/verdient?
Je kan niet onbeperkt harder werken, er zitten maar 24 uur in een dag en je moet nog slapen.
Niet harder werken: Slimmer werken.

Ik respecteer mensen die even hard werken overigens evenveel, of de ene persoon nou 100 euro per uur verdiend of 10 euro maakt voor mij hoe ik over die persoon denk niet uit.
Alleen bij die persoon die 100 euro verdiend denk ik wel: Hoe zou hij of zij dat doen en daar probeer ik van te leren :)

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, het principe van een basisinkomen is dat men verzekerd is van een fatsoenlijk bestaan. Niet om 'niet te hoeven werken'.
Voor veel mensen is een fatsoenlijk bestaan genoeg en gaan dus niet meer werken. Veel mensen werken nu voor een fatsoenlijk bestaan. Niet omdat ze nou zo'n fantastische baan hebben waar ze helemaal zichzelf kunnen zijn en hun creativiteit erin kwijt kunnen hoor.
Dus het principe kan wel anders zijn, de uitkomst zal precies dat zijn. Zeker met het oog op betaalbaarheid waarbij de lonen fors omlaag gaan wordt de incentive om te werken wel erg laag voor veel laagopgeleide mensen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Metro2005 op 26-03-2015 20:21:20 ]
pi_151069058
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:12 schreef Scorpie het volgende:
Je pleit dus voor een extra uitkering, niet voor een basisinkomen. Een basisinkomen is juist bedoeld om ALLE uitkeringen etc overbodig te maken.
Ik pleit voor een basis inkomen waar niemand luxe uit haalt.
Om de overige mensen niet in de armoede te laten leven zullen daar nog steeds uitkeringen tegenover moeten staan. Toeslagen zijn en waren al overbodig evenals de huursubsidie. Zorgtoeslag inkomensafhankelijk maken (linkse partijen) is idiocracy van de hoogste plank.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:16:42 #94
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151069078
Leve de vrijheidsmaatschappij waar werken geen plicht is maar een recht.
pi_151069129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening over wat een basisinkomen zou moeten doen en wat het in de praktijk zou doen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:17:46 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151069132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

MBO'ers blijven net zo goed nodig denk ik. Automatisering gaat ook maar zo ver natuurlijk. Het is toch wel fijn als de stad schoonblijft, foutparkeerders worden beboet, hooligans worden opgepakt, te hard rijders worden geflitst, de branden worden geblust, wc's en gebouwen worden schoongehouden etc.

[..]

Inderdaad erg humaan: Hier je bent te achterlijk voor onze moderne maatschappij: Hier heb je een zak geld, kan je net van leven en je krijgt de rest van je leven net iets meer of net iets minder, afhankelijk van welke partij er in de 2e kamer komt. Ga maar tegen je vrouw en kinderen vertellen dat je vanaf lid bent van de club der onrendabelen.

8)7

Mensen buitenspel zetten DAT is pas inhumaan :r

[..]

Je kan niet onbeperkt harder werken, er zitten maar 24 uur in een dag en je moet nog slapen.
Niet harder werken: Slimmer werken.

Ik respecteer mensen die even hard werken overigens evenveel, of de ene persoon nou 100 euro per uur verdiend of 10 euro maakt voor mij hoe ik over die persoon denk niet uit.
Alleen bij die persoon die 100 euro verdiend denk ik wel: Hoe zou hij of zij dat doen en daar probeer ik van te leren :)
Het D'66-excuus.

Het heeft niets te maken met mensen in een zee van onzekerheid te dumpen, het gaat erom dat ze PARTICIPEREN!

Natuurlijk..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151069135
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee, de definitie houdt gewoon al op bij een vast inkomen per maand voor iedereen zonder tegenprestatie. Hoe jij dat wilt invullen is het 2e.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:18:22 #98
pi_151069157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Ja
quote:
Nou haal je twee dingen door elkaar. Als ik een boom plant en hij gaat dood, dan lukt mijn project niet. Dat ligt niet aan het feit dat het mijn omgeving niets interesseert.

Wat jij bedoeld is waardering, maar je kan iemand die voor kasplant speelt daar toch gewoon om waarderen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:19:00 #99
pi_151069185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah... en het interesseert mensen alleen waar iemand mee bezig is als het met geld uitgedrukt/beloond kan worden.

En DAAR gaat het dus al mis.
Veel mensen gebruiken het woord waardering idd als synoniem voor salaris.
pi_151069220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het basisinkomen kan alleen maar werken als het veel te laag is om van te kunnen bestaan. Waarmee het een onzinnige bureaucratie en rondpompcircus op zal tuigen, zonder een probleem op te lossen. Doe dus maar niet.
De bureaucratie bestaat nauwelijks, mensen hoeven niet echt getoetst te worden namelijk.
Toeslagen kunnen in een klap weg. Minimum loon kan iets naar beneden wat goed is voor vraag en aanbod op de arbeidsmarkt waardoor de werkloosheid naar beneden gaat en de arbeidsparticipatie zou kunnen stijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')