ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Dilemma voor de Utrechtse treindienstleiding: er moeten twee treinen om 19:10 vertrekken, doordat ze niet op hun normale sporen staan kruist dat elkaar, wie mag er eerst?
Edit: met +9 toch nog vertrokken. Die andere trein staat er nog...
Op donderdag 26 maart 2015 19:18 schreef ReisT het volgende: Dilemma voor de Utrechtse treindienstleiding: er moeten twee treinen om 19:10 vertrekken, doordat ze niet op hun normale sporen staan kruist dat elkaar, wie mag er eerst?
Indien het een intercity en een stoptrein betreft, waarschijnlijk de stoptrein.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Nog wat foto's van het schadestel van dichterbij, te Deventer Goederen geklikt. De persoon in kwestie is daar legaal geweest.
Lijkt me niet. Bewijs van Toegang en geel hesje zijn leuk, maar alleen maar geldig als je er ook echt wat te zoeken hebt. Dus unless die nsreiziger schade-expert is, niet legaal daar.
Buitengewoon ernstig. De NS negeerde jarenlang een belangrijke veiligheidsaanbeveling van de Inspectie, en marchandeerde daarmee met de veiligheid van passagiers.
Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef MTL het volgende: De ILenT heeft de toelating voor Mat'64 niet ingetrokken. Als het echt gevaarlijk was geweest, dan hadden ze dat allang gedaan.
ILT had gedoogd omdat MAT'64 bijna was afgevoerd. Jaren later reed het gewoon nog...
En wat zijn we weer bezig voor de reiziger Nu al het MAT64 afvoeren is een groot probleem, dan rijden de stoptreinen buiten de randstad hooguit 1x per uur zonder extra capaciteit. Sprinters komen er aan (2017). Die treinen rijden al 40 jaar, en nu moet het ineens afgevoerd worden?
Ga je ook nog iets schrijven over Lint? Ohnee, dat is Arriva/Syntus en geen NS...
Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Viezze het volgende: Ik vraag me wel af of alle V's voorzien van een baanschuiver duurder was geweest dan alle ellende nu (reparatie, claims, bussen)
Met aftrek van de bespaarde kosten door decennialang te blijven doorrijden met afgeschreven materieel? Ja
Nogmaals: als het echt zo gevaarlijk was geweest, dan had de ILenT daar allang maatregelen tegen getroffen. Ook ik weet dat ILT niet zaligmakend is, maar als het een werkelijk groot veiligheidsrisico met zich mee had gebracht, had Mat'64 allang niet meer gereden. Als je het stukje in de door jouw gelinkte PDF goed leest, zie je dat het een signaal is, geen veiligheidsovertreding of tekortkoming. Er staat alleen dat Mat'64 een hogere kans heeft op ontsporen na een aanrijding. Niet dat het per definitie een veiligheidsrisico vormt.
Overigens waren het volgens mij ook de reizigersorganisaties waardoor Mat'64 uiteindelijk niet is afgevoerd. Die SLT moest per se een toilet hebben, later inbouwen was niet mogelijk, waardoor de laatste optie voor SLT niet werd gelicht en dus Mat'64 nog jaren in dienst moest blijven (wat in datzelfde document genoemd wordt, een paar regels verder: "Onduidelijk is of en op welke termijn met de aanstaande instroom van de SLT, de laatste treinstellen type materieel ‘64 zullen worden afgevoerd."). De hand in eigen boezem steken is, mijns inziens, wat dat betreft geen verkeerd idee.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 27-03-2015 09:02:31 ]
Ga je ook nog iets schrijven over Lint? Ohnee, dat is Arriva/Syntus en geen NS...
Hebben Arriva of Syntus een veiligheidsaanbeveling mbt Lint genegeerd of overtreden? Lat maar zien. Zo ja, dan beloof ik je dat we fel van leer zullen trekken.
Hebben Arriva of Syntus een veiligheidsaanbeveling mbt Lint genegeerd of overtreden? Lat maar zien. Zo ja, dan beloof ik je dat we fel van leer zullen trekken.
Net zo min als NS, zoals MTL hierboven al neer zet.
Een groot deel van Noord-Holland is vrijdagochtend getroffen door een grote stroomstoring bij energiebedrijf Liander. De stroom is uitgevallen van Alkmaar tot Hilversum De oorzaak is een defect in een hoogspanningsstation in Diemen.
Onder meer delen van Amsterdam, Schiphol, Haarlem, Almere en het Gooi zijn getroffen. Ook in de kop van Noord-Holland is geen stroom, meldt een verslaggever van NU.nl.
Ook ziekenhuizen hebben er last van, die draaien op noodstroom. Boven Leiden/Utrecht en op de Flevolijn rijden geen treinen meer, aldus de NS.
Ook de terminal van luchthaven Schiphol heeft vrijdagochtend even zonder stroom gezeten. ''Maar nu draait alles weer'', zei een woordvoerster desgevraagd.
Ze kon niet aangeven of de storing verdere gevolgen heeft gehad voor bijvoorbeeld de afhandeling van passagiers en bagage of het vliegverkeer.
De Amsterdamse beurs heeft geen last van de stroomstoring, die grote delen van Noord-Holland heeft getroffen. ''Alles draait hier normaal, op gewone elektra'', aldus een woordvoerster.
Op foto's op Twitter is te zien dat op vele plaatsen de slagbomen niet meer opengaan en verkeerslichten niet werken. Onder meer op Schiphol staan auto's voor gesloten slagbomen.
Ook het Mediapark in Hilversum heeft last van de storing. De radio- en televisieuitzendingen op het Media Park in Hilversum gaan door op noodstroom.
Alleen NPO Radio 4 werkt niet en de redactie verhuist daarom nu naar een studio bij NPO Radio 1, liet een woordvoerster weten. De kantoren zijn volgens haar wel donker als gevolg van de grote stroomstoring, maar in de studio's werkt alles.
De rechtbankzaken in Haarlem zijn opgeschort door de stroomstoring.
Dit bericht wordt bijgewerkt
Ook de redactie van NU.nl in Hoofddorp is getroffen door de stroomstoring. Maar we doen ons best te blijven publiceren.
Op vrijdag 27 maart 2015 10:05 schreef Belastinginspecteur het volgende: Woorom wordt allen NH genoemd wanneer ook heel Flevoland en delen van Utrecht gedurende 20 minuten zonder zaten
Net zo min als NS, zoals MTL hierboven al neer zet.
Okee, dan formuleer ik het anders. Is met de treinen Lint hetzelfde (al dan niet) aan de hand als met MAT'64? Dus heeft ILT wel wat gezegd (zonder dwangmiddel), maar heeft vervoerder dat niet opgepakt?
Mensen, jullie weten dit wel. Wat betekenen de 44t. en 49t.?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Okee, dan formuleer ik het anders. Is met de treinen Lint hetzelfde (al dan niet) aan de hand als met MAT'64? Dus heeft ILT wel wat gezegd (zonder dwangmiddel), maar heeft vervoerder dat niet opgepakt?
Zolang er geen aanrijding met een Lint geweest is waarbij ILT onderzoek heeft gedaan zal het niet naar voren komen. Zo zijn wij in Nederland, dat weet je. We ondernemen pas actie als er iets gebeurt en niet eerder.
Ben benieuwd. Een van m'n twittervrindjes vraagt zich op basis hiervan af of men uitgaat van een gewicht van 72 kilo per zitplaats .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zolang er geen aanrijding met een Lint geweest is waarbij ILT onderzoek heeft gedaan zal het niet naar voren komen. Zo zijn wij in Nederland, dat weet je. We ondernemen pas actie als er iets gebeurt en niet eerder.
is er nog nooit een aanrijding met een Lint geweest dan? Ik weet er nog wel een paar
Zolang er geen aanrijding met een Lint geweest is waarbij ILT onderzoek heeft gedaan zal het niet naar voren komen. Zo zijn wij in Nederland, dat weet je. We ondernemen pas actie als er iets gebeurt en niet eerder.
Er werd (niet door jou, overigens) gesuggereerd dat wij NS hard aanpakten maar anderen in vergelijkbare situatie uit de wind hielden. Dat vind ik net okee.
quote:
Ga je ook nog iets schrijven over Lint? Ohnee, dat is Arriva/Syntus en geen NS...
Ben benieuwd. Een van m'n twittervrindjes vraagt zich op basis hiervan af of men uitgaat van een gewicht van 72 kilo per zitplaats .
het zijn gewichten die je nodig hebt voor het berekenen van rempercentage.... als je vanwege een defect een draaistel af moet sluiten gaat jeremgewicht oplaag maar je treingewicht blijft hetzelfde. Je rempercentage gaat dan omlaag en dit kan gevolgen hebben voor de maximumsnelheid die je mag rijden. Of de trein vol is of dat het om leeg mat gaat doet er niet toe....
Een virm is bijvoorbeeld zo overberemd dat je behoorlijk wat af kunt sluiten voordat je Max snelheid omlaag gaat
Er werd (niet door jou, overigens) gesuggereerd dat wij NS hard aanpakten maar anderen in vergelijkbare situatie uit de wind hielden. Dat vind ik net okee.
[..]
Dus.
True, maar die ga je niet vinden zolang ILT geen onderzoek heeft gedaan naar een Lint ongeluk. En een Lint is in het licht wat jij schijnt net zo gevaarlijk als een MAT'64 omdat een Lint ook geen baanschuiver heeft.
Wanneer werd het bekend gemaakt dat Zevenaar - Duitsland (gedeeltelijk) dicht ging voor cargo's? Onderstaand bericht laat voor mij maar weer eens zien dat de (nimby)gemeentes dingen pas om 5 over 12 beginnen te interesseren en daarvoor niets boeit.
quote:
Twentse gemeenten vragen opheldering aan Mansveld over vervoer gevaarlijke stoffen Achttien gemeenten in het oosten van het land hebben staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) per brief gevraagd de gemeenten aan het spoor zo snel mogelijk te informeren over de aantallen gevaarlijke stoffen die in 2014 met goederentreinen werden vervoerd. Uit Twente is de brief ondertekend door de gemeentebesturen van Rijssen-Holten, Hof van Twente, Wierden, Almelo, Borne, Hengelo, Dinkelland, Oldenzaal en Losser.
Taxi's op Amsterdam Centraal maken overuren nu volgens Twitter. Taxistandplaats is vrij leeg, steeds taxi's af- en aanrijdend. Normaal staan er wel een aantal taxi's
Op vrijdag 27 maart 2015 11:30 schreef boriq het volgende: Al met al vanaf het moment dat de 6400 in zicht kwam heeft het zo'n kwartiertje geduurd voordat ze het hoekje richting Lelylaan om waren
En het heeft bijna 2 uur geduurd voordat die 6400 in beeld kwam
Op vrijdag 27 maart 2015 12:11 schreef icloud het volgende: Hoe word een panto omlaag gehaald in geval van een stroomstoring? Neem aan dat zoiets niet gedaan kan worden met een slinger
Inmiddels rijdt de Vectron van Siemens al vijf jaar door Europa. In vele landen is de loc al toegelaten. Alleen, in Nederland hebben we tot nu toe nog geen Vectron gezien, althans geen testritten voor de toelating. Daar zal nu verandering in moeten komen, want BLS Cargo heeft Vectrons besteld en wil vanaf 2016-2017 locs hebben die ook in NL kunnen rijden.
De stroomstoring van vanochtend in Noord-Holland en Flevoland speelt het treinverkeer ernstig parten.Binnen de cirkel Leiden,Utrecht,Amsterdam, Alkmaar,Enkhuizen en Hilversum reden geen treinen.De NS verwacht dat de reizigers nog de hele dag last hebben van de storing.
Amsterdam CS kwam vol te staan met treinen die niet konden vertrekken.Op het station werd meegedeeld dat de treinen om 13.00 uur weer rijden.
Op Utrecht CS zijn duizenden reizigers gestrand.Reizigers die naar Schiphol moeten,kunnen zich in Amsterdam en Utrecht melden bij een speciale balie.
Het treinverkeer is wel weer ERG gevoelig voor zoiets he?
De stroomstoring van vanochtend in Noord-Holland en Flevoland speelt het treinverkeer ernstig parten.Binnen de cirkel Leiden,Utrecht,Amsterdam, Alkmaar,Enkhuizen en Hilversum reden geen treinen.De NS verwacht dat de reizigers nog de hele dag last hebben van de storing.
Amsterdam CS kwam vol te staan met treinen die niet konden vertrekken.Op het station werd meegedeeld dat de treinen om 13.00 uur weer rijden.
Op Utrecht CS zijn duizenden reizigers gestrand.Reizigers die naar Schiphol moeten,kunnen zich in Amsterdam en Utrecht melden bij een speciale balie.
Het treinverkeer is wel weer ERG gevoelig voor zoiets he?
Hou toch op, de hele regio ligt plat,,verkeerscentrales plat, tata steel plat en jij denkt serieus dat ns wel treinen kan laten rijden? Op een accu?
De stroomstoring van vanochtend in Noord-Holland en Flevoland speelt het treinverkeer ernstig parten.Binnen de cirkel Leiden,Utrecht,Amsterdam, Alkmaar,Enkhuizen en Hilversum reden geen treinen.De NS verwacht dat de reizigers nog de hele dag last hebben van de storing.
Amsterdam CS kwam vol te staan met treinen die niet konden vertrekken.Op het station werd meegedeeld dat de treinen om 13.00 uur weer rijden.
Op Utrecht CS zijn duizenden reizigers gestrand.Reizigers die naar Schiphol moeten,kunnen zich in Amsterdam en Utrecht melden bij een speciale balie.
Het treinverkeer is wel weer ERG gevoelig voor zoiets he?
Zo gek vind ik het niet dat ze wat tijd nodig hebben om de boel op te starten. Ze zullen eerst gestrande treinen naar een station moeten krijgen en dan kijken welke trein waar is om de boel weer op gang te krijgen. Is voor de NS ook overmacht, lijkt me.
Zo gek vind ik het niet dat ze wat tijd nodig hebben om de boel op te starten. Ze zullen eerst gestrande treinen naar een station moeten krijgen en dan kijken welke trein waar is om de boel weer op gang te krijgen. Is voor de NS ook overmacht, lijkt me.
Een daluurtreintje (VIRM6/ICM7) van iets van 400 mensen... Heb je al 5 bussen voor nodig. Die bussen stranden ook in het verkeer (VRI's doen het ook al niet). Hier is niet tegenaan te vervoeren...
Zo gek vind ik het niet dat ze wat tijd nodig hebben om de boel op te starten. Ze zullen eerst gestrande treinen naar een station moeten krijgen en dan kijken welke trein waar is om de boel weer op gang te krijgen. Is voor de NS ook overmacht, lijkt me.
gezeik met die treinomlopen altijd. Heb je ergens een trein? Mooi, karren.
Op vrijdag 27 maart 2015 13:03 schreef icloud het volgende: Wat is er tussen helmond en venlo aan de hand? volgens de ns site is de storing niet bekend maar hij staat wel genoemd en ingekleurd op de voorpagina.
quote:
Helmond-Venlo Vrijdag 27 Maart 13:02
Oorzaak Tussen Deurne en Horst-Sevenum rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 27 maart 2015 13:03 schreef b2py het volgende: Hmm er leek rond 13:00 mondjesmaat wat te gaan rijden maar nu is structureel alles weer opgeheven..
Begin hem beetje te knijpen ik hoef pas over 5 uur op pad, maar dit gaat niet echt lekker.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Tegenwoordig is zelf nadenken voor veel mensen al te lastig
Vooralsnog is de enige informatie die de NS geeft volgens mij: Er is een storing, we hebben geen idee hoe lang die nog gaat duren en we zijn niet van plan om op enige wijze voor alternatief vervoer of andere oplossingen te zorgen. Dan is het niet gek dat je dit soort reacties krijgt...
Op vrijdag 27 maart 2015 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende: Alle materieel zal wel uit de kast moeten gehaald worden, dubbel versterken zo niet driedubbel, gaan met die hap
Precies, in de rest van Nederland staan immers genoeg treinen niks te doen op vrijdagmiddag.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 27 maart 2015 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende: Alle materieel zal wel uit de kast moeten gehaald worden, dubbel versterken zo niet driedubbel, gaan met die hap
Dat materieel is er ook wel.
Alleen de sudokokampioenen en bestuurders ontbreken
Het boeit geen tiefus dat ER geen 300 bussen zijn. Al is het er eentje. Trek een blik beveiligers Open, pleur mensen in een rij en karren met die bak. Weet je in ieder geval dat er iets gebeurd en dat je over een uur aan de beurt bent.
Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Toeps het volgende: Ik ga zo eens een poging Zaandam - Utrecht Overvecht wagen. Of denken jullie, vergeet het maar?
Ik denk dat je de gok wel kan wagen, de gele stippen komen tevoorschijn wat betekent dat er echt weer treinverkeer zal komen.
Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef Dos37 het volgende: Ik zie hier aan de zuidas al dik twee uur verschillende metro's voorbij rijden maar nog geen trein gezien.
Ik weet niet op hoeveel spanning de metro rijdt. Volgens de NS kunnen ze mondjesmaat rijden omdat de stroomtoevoer nog niet stabiel is. Dan kan je imho beter proberen met bussen of op andere manieren je reizigers helpen dan ze bij de eerste weiland weer uren vast te laten staan. Dan houdt een trein ook de boel bezet.
Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Toeps het volgende: Ik ga zo eens een poging Zaandam - Utrecht Overvecht wagen. Of denken jullie, vergeet het maar?
vergeet het maar. Lekker binnen blijven zolang er nog een rood kruid op noord Holland staat.
Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Toeps het volgende: Ik ga zo eens een poging Zaandam - Utrecht Overvecht wagen. Of denken jullie, vergeet het maar?
Zou het maar niet doen komende uur/paar uren... Nog alles is rood, stroomtoevoer is nog niet stabiel. Personeel niet op zijn plaats, enz enz. Tenzij het noodzakelijk is..
Bovendien ga je nog uren verdrukking krijgen als er eindelijk iets gaat rijden. Moet je niet willen. Gaan zo ook de avondspits in, dat zal helemaaaal dramatisch zijn.
Zou het maar niet doen komende uur/paar uren... Nog alles is rood, stroomtoevoer is nog niet stabiel. Personeel niet op zijn plaats, enz enz. Tenzij het noodzakelijk is..
het alles op de verkeerde plek drama moet bovendien nog aanvangen...
vanmorgen 3 uurtjes geholpen bij een overweg die dicht bleef. al snel kwam een journalist van een krant interviewen en foto's maken. zelfs een nationale tv zender was op weg naar de plek waar ik heb geholpen, maar kwam te laat. de lokale supermarkt was koeken aan het uitdelen. onze namen werden genoteerd door ns medewerkers.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Yreal het volgende: Het boeit geen tiefus dat ER geen 300 bussen zijn. Al is het er eentje. Trek een blik beveiligers Open, pleur mensen in een rij en karren met die bak. Weet je in ieder geval dat er iets gebeurd en dat je over een uur aan de beurt bent.
Nederland bestaat voor 99,99% uit Tokkies, je hebt minstens evenveel beveiliging nodig als er reizigers zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 27 maart 2015 14:30 schreef Yreal het volgende: Zou de ns het pikken als ik voor deze reis 2 gtbv erin knal? + verzoek tot vergoeden buskosten
Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef mar456 het volgende: Op de dag dat alles weer helemaal naar de klote is krijg ik bericht dat ik mijn geld van de vorige keer dat alles naar de klote was terug krijg
Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Yreal het volgende: Het boeit geen tiefus dat ER geen 300 bussen zijn. Al is het er eentje. Trek een blik beveiligers Open, pleur mensen in een rij en karren met die bak. Weet je in ieder geval dat er iets gebeurd en dat je over een uur aan de beurt bent.
Hou op zeg, 30 duizend mense die vechten om in een bus te komen
en ik zie meer beweging rond Amsterdam Centraal, waaronder de IC's tussen Enkhuizen en Amersfoort en de sprinter naar Uitgeest, dus het komt mondjesmaat op gang
Op vrijdag 27 maart 2015 15:32 schreef Peterselieman het volgende: en ik zie meer beweging rond Amsterdam Centraal, waaronder de IC's tussen Enkhuizen en Amersfoort en de sprinter naar Uitgeest, dus het komt mondjesmaat op gang
Op vrijdag 27 maart 2015 15:32 schreef Peterselieman het volgende: en ik zie meer beweging rond Amsterdam Centraal, waaronder de IC's tussen Enkhuizen en Amersfoort en de sprinter naar Uitgeest, dus het komt mondjesmaat op gang
Nou ik heb hier nog geen trein voorbij zien komen, ondanks dat ik in de reisplanner wel wat treinen zie die zogenaamd niet zijn opgeheven.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
De NS raadt reizigers die van of naar Noord-Holland willen gaan af om met de trein te reizen. Een woordvoerder: "Het wordt niks met de avondspits en de rest van de avond is dat precies zo".
Nou ik heb hier nog geen trein voorbij zien komen, ondanks dat ik in de reisplanner wel wat treinen zie die zogenaamd niet zijn opgeheven.
Laat ze gewoon voor de komende vier uur alle treinen eruit donderen en dan handmatig eventueel treinen inleggen. Op deze manier is het ook niks waard, want zo lijkt het alsof er toch af en toe een trein rijdt.
Dit geldt overigens vrijwel altijd tijdens storingen bij de NS.
Weet je wat het lompe is. De hele stroomvoorziening is nooit van de bovenleiding geweest, alleen van de seinen en communicatie met de trein. Of trekt zo'n VIRM12 echt in een keer het hele Liander net plat
Op vrijdag 27 maart 2015 14:30 schreef Yreal het volgende: Zou de ns het pikken als ik voor deze reis 2 gtbv erin knal? + verzoek tot vergoeden buskosten
Op vrijdag 27 maart 2015 15:46 schreef b2py het volgende: Weet je wat het lompe is. De hele stroomvoorziening is nooit van de bovenleiding geweest, alleen van de seinen en communicatie met de trein. Of trekt zo'n VIRM12 echt in een keer het hele Liander net plat
Nee andersom liander ligt plat waardoor de bovenleiding geen stroom meer heeft.
De seinen lagen er sowieso uit, want daaruit kon ik vanochtend opmaken dat de boel goed naar de tering was toen ik naar mijn werk fietste. Daar aangekomen kon ik natuurlijk ook niks, dus maar naar huis gegaan. Gelukkig hoefde ik niet met het OV vandaag.
Hopelijk is mijn auto morgen gerepareerd. Anders wordt het een treurige rit vanaf Leeuwarden naar Vlissingen. Moet naar de Hz in Vlissingen voor een intake. Als de auto nog niet klaar is wordt het een treurige rit van bijna 6 uur vanaf hier naar de Hz. Triest eigenlijk dat zo'n ritje zo lang zou moeten duren.
Op vrijdag 27 maart 2015 15:58 schreef Carlos93 het volgende: Hopelijk is mijn auto morgen gerepareerd. Anders wordt het een treurige rit vanaf Leeuwarden naar Vlissingen. Moet naar de Hz in Vlissingen voor een intake. Als de auto nog niet klaar is wordt het een treurige rit van bijna 6 uur vanaf hier naar de Hz. Triest eigenlijk dat zo'n ritje zo lang zou moeten duren.
Ach, denk maar zo: ik ben vanaf hier (Breda) sneller in Parijs dan in Groningen.
Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef Dr_Flash het volgende: 15:57 computer afsluiten, rustig de intercity van 15:50 halen. Reisinformatie is vandaag "God zegene de greep"
Ik had als ik jou was een hotelkamer geboekt, en was lekker in de kroeg gaan zitten en op stap gegaan in Den Haag, hatseflatze. De rekening doorsturen naar de NS.
Ik had als ik jou was een hotelkamer geboekt, en was lekker in de kroeg gaan zitten en op stap gegaan in Den Haag, hatseflatze. De rekening doorsturen naar de NS.
Zat in Utrecht vandaag
In Amersfoort is het ook een puinhoop trouwens. Niemand weet iets. Nauwelijks omroep, en het merendeel daarvan zwaar achterhaald of gewoon onjuist. Wel gratis koffie bij de kiosk. Ja doei. Compleet incapabel die hele zooi. Kan niet anders zeggen.
In Amersfoort is het ook een puinhoop trouwens. Niemand weet iets. Nauwelijks omroep, en het merendeel daarvan zwaar achterhaald of gewoon onjuist. Wel gratis koffie bij de kiosk. Ja doei. Compleet incapabel die hele zooi. Kan niet anders zeggen.
Pleister op de wonde, maar blij dat ik dit namens mijn club voor mekaar heb gekregen.
Even zonder grappen, hoe vaak heeft NS zich nou beroepen op overmacht? Volgens mij doen ze dat echt nauwelijks en zijn ze altijd zeer behulpzaam. Ik zag rond 11:00 al berichten op Twitter dat mensen na 24 uur hun geld konden terugvragen via Mijn NS bij gemiste check-outs..
In Amersfoort is het ook een puinhoop trouwens. Niemand weet iets. Nauwelijks omroep, en het merendeel daarvan zwaar achterhaald of gewoon onjuist. Wel gratis koffie bij de kiosk. Ja doei. Compleet incapabel die hele zooi. Kan niet anders zeggen.
ondankbare hond. Op Schiphol moest ik gewoon 3.40 lappen.
Vind het eerlijk gezegd vreemd van de NS. Hun hadden namelijk geen enkele invloed op wat er vandaag gebeurd is, dus zouden ze ook niet daarvoor moeten 'boeten'
Op vrijdag 27 maart 2015 17:38 schreef Carlos93 het volgende: Vind het eerlijk gezegd vreemd van de NS. Hun hadden namelijk geen enkele invloed op wat er vandaag gebeurd is, dus zouden ze ook niet daarvoor moeten 'boeten'
klopt. tot een x aantal uren na zo'n stroomstoring is dat zeker waar, echter is het nu al een aantal uren dat die voorbij is. Mij kun je alleen niet wijsmaken dat je niet al een groot aantal treinen nu weer de baan op kunt krijgen, desnoods met pendeldiensten.
Op vrijdag 27 maart 2015 17:38 schreef Carlos93 het volgende: Vind het eerlijk gezegd vreemd van de NS. Hun hadden namelijk geen enkele invloed op wat er vandaag gebeurd is, dus zouden ze ook niet daarvoor moeten 'boeten'
Je slaat een flater bij je klanten, dat snappen ze nog wel bij NS..
Whoppa, vertraging in 1 klap van +10 naar +25... er moest een badslipper-express tussendoor. En de onvrijwilige overstap van 18 minuten leek nogzo ruim... (Ik probeer van Amsterdam Amstel naar Eindhoven te reizen)
als mijn auto aan de andere kant van het land staat dan kan ik ook niet even snel een rit maken. hier valt geen schuldige aan te wijzen. technisch falen kan je nooit volledig voorkomen. veel lof voor het personeel die alles uit de kast halen om alsnog reizigers te helpen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 27 maart 2015 17:50 schreef ReisT het volgende: "U wordt om veiligheidsredenen verzocht om afstand tot de perronrand te houden" -wat nu weer?
Op vrijdag 27 maart 2015 17:49 schreef spectrumanalyser het volgende: als mijn auto aan de andere kant van het land staat dan kan ik ook niet even snel een rit maken. hier valt geen schuldige aan te wijzen. technisch falen kan je nooit volledig voorkomen. veel lof voor het personeel die alles uit de kast halen om alsnog reizigers te helpen.
Als jij snel met je auto wil kunnen reizen is het niet verstandig om hem aan de andere kant van het land te parkeren. Ik snap best dat NS-personeel het leuk vindt om steeds een ander uitzicht te hebben wanneer zij opkijken van hun sudoku, maar ik betwijfel of de reiziger daar gelukkiger van wordt.
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich hoe snel de boel omvalt en hoe eindeloos het dan duurt voordat het weer normaal is. Ondertussen heeft de intercity van Deventer naar Enschede vertraging door een stroomstoring bij Diemen die vanochtend om 11 uur al verholpen was. Dan ben je gewoon aan het klooien.
Op vrijdag 27 maart 2015 18:02 schreef Dr_Flash het volgende: Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich hoe snel de boel omvalt en hoe eindeloos het dan duurt voordat het weer normaal is. Ondertussen heeft de intercity van Deventer naar Enschede vertraging door een stroomstoring bij Diemen die vanochtend om 11 uur al verholpen was. Dan ben je gewoon aan het klooien.
Tussen Amsterdam C. en Almere C./Enkhuizen/Hilversum/Utrecht C. rijden geen treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden stopbussen tussen Heerhugowaard en Hoorn. Gebruik de metro tussen Sloterdijk en Amsterdam Zuid. Gebruik de metro tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam C. De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Als jij snel met je auto wil kunnen reizen is het niet verstandig om hem aan de andere kant van het land te parkeren. Ik snap best dat NS-personeel het leuk vindt om steeds een ander uitzicht te hebben wanneer zij opkijken van hun sudoku, maar ik betwijfel of de reiziger daar gelukkiger van wordt.
Op vrijdag 27 maart 2015 18:05 schreef b2py het volgende: Tussen Amsterdam C. en Almere C./Enkhuizen/Hilversum/Utrecht C. rijden geen treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden stopbussen tussen Heerhugowaard en Hoorn. Gebruik de metro tussen Sloterdijk en Amsterdam Zuid. Gebruik de metro tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam C. De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
vrijdag 27 maart 17:56
Het stort weer in?
Er schijnen zeer grote problemen te zijn met het vinden van het juiste personeel bij de juiste treinen. Geen geintje.
Zolang het bij de bijsturing 10 minuten per trein kost om een trein in te leggen, personeel te zoeken etc. blijft het met iedere grote verstoring gewoon de rest van de dag een rotzooi.
Er schijnen zeer grote problemen te zijn met het vinden van het juiste personeel bij de juiste treinen. Geen geintje.
Bijsturing krijgt het niet voor elkaar dus? Waarom richten ze zich in eerste instantie niet op pendeldiensten? Dat zou bij een uitgedunde dienstregeling vrij snel te regelen moeten zijn? Wie waar rijdt is dan toch van een iets meer ondergeschikt belang?
Bijsturing krijgt het niet voor elkaar dus? Waarom richten ze zich in eerste instantie niet op pendeldiensten? Dat zou bij een uitgedunde dienstregeling vrij snel te regelen moeten zijn? Wie waar rijdt is dan toch van een iets meer ondergeschikt belang?
Dat moet ook allemaal maar op de infrastructuur passen. Amsterdam - Utrecht pendelen is leuk, maar als je in Utrecht vervolgens dusdanig uitkomt dat je niet fatsoenlijk meer terug kunt naar Amsterdam is het einde oefening.
Dat moet ook allemaal maar op de infrastructuur passen. Amsterdam - Utrecht pendelen is leuk, maar als je in Utrecht vervolgens dusdanig uitkomt dat je niet fatsoenlijk meer terug kunt naar Amsterdam is het einde oefening.
ik heb het over personeel pendelen, niet per se over materieel pendelen op de korte aftand. Doel zou moeten zijn om bij of direct na dergelijke storingen het personeel dichter bij de standplaatsen te houden.
Zulke plannen zouden toch ondertussen wel klaar moeten liggen? Zeker door de uitgedunde dienstregeling zou er voldoende personeel beschikbaar moeten zijn.
"De NS gaat naar de rechter om een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) aan te vechten. De ACM oordeelde enkele weken terug dat de NS bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg de Spoorwegwet heeft overtreden.
..."
Edit: Spuit 11, sorry b2py
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 19:52:27 ]
Normaal gesproken ben ik het met de criticasters van de NS eens, maar ik zie hier dingen voorbij komen waarbij ik me afvraag wie er debieler zijn: de mensen van de NS of jullie.
Iemand die roept dat ze dan maar ergens een bus neer moeten zetten. Kun je idd doen, maar dat vecht men elkaar de tent uit om in die bus te komen.
Dan is iemand verbaasd dat personeel en materieel niet op de juiste plek staan. Nee, wat verwacht je dan? Je kunt moeilijk tegen je personeel zeggen:" Jongens, het wordt overwerken vandaag. Gaan jullie maar de hele nacht treinen op hun plek zetten." Je hebt je normale personeelsroosters en materiaalomlopen en bij onverwachte situaties kun je niet verwachten dat , zodra de prik er weer op staat dat alles weer rijdt volgens plan. Dat lijkt me nog een behoorlijke puzzel.
En dan nog iemand die het vreemd vond dat er geen treinen rijden omdat seinen en communicatie niet werken, maar er staat wel prik op de bovenleiding. Ik ben benieuwd hoe je dan een trein moet laten rijden. Dat kan wel, maar je hebt als machinist dan volgens mij geen idee wat er voor je zit en waar je heen gaat want de aansturing van de wissels werkt ook niet meer.
Nogmaals, normaal kan ik jullie redelijk volgen, maar nu is het zeiken om het zeiken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op vrijdag 27 maart 2015 20:33 schreef Kentekenplaat het volgende: Dan is iemand verbaasd dat personeel en materieel niet op de juiste plek staan. Nee, wat verwacht je dan? Je kunt moeilijk tegen je personeel zeggen:" Jongens, het wordt overwerken vandaag. Gaan jullie maar de hele nacht treinen op hun plek zetten." Je hebt je normale personeelsroosters en materiaalomlopen en bij onverwachte situaties kun je niet verwachten dat , zodra de prik er weer op staat dat alles weer rijdt volgens plan. Dat lijkt me nog een behoorlijke puzzel.
Als ik het goed begrijp heeft NS een personeelsrooster dat als doel heeft om al het personeel elke dag een sightseeing-tour door Nederland te geven. Dat is vast heel leuk enzo, maar dat je dan een enorme puzzel krijgt bij verstoringen kun je dan wel degelijk NS aanrekenen, zou ik zeggen.
Op vrijdag 27 maart 2015 20:33 schreef Kentekenplaat het volgende: Je kunt moeilijk tegen je personeel zeggen:" Jongens, het wordt overwerken vandaag. Gaan jullie maar de hele nacht treinen op hun plek zetten."
Is dat moeilijk ja? Tegen mijn pa de postchauffeur zeggen ze ook een halfuurtje voor einde dienst "Oh je moet nog even een pakketje in Terneuzen ophalen" en dat doet-ie dan ook gewoon. Ook NS mag zeker wel verwachten dat er bij dit 1x-per-jaar uitzonderlijk geval personeel bereid is om langer door te werken. Maar NS personeel zou geen NS personeel zijn als het niet de grootste luie nonwerkers zijn die er bestaan. Stel je voor dat je na een dag lang chillen in de HiSpeed Lounge nog eens een extra trein moet rijden zeg.
Overwerken zal wel niet kunnen vanwege de veiligheid. Ook niet in een uitzonderingssituatie, net zoals al die andere dingen die zelfs in een uitzonderingssituatie niet mogen vanwege de veiligheid.
Op vrijdag 27 maart 2015 20:33 schreef Kentekenplaat het volgende: Normaal gesproken ben ik het met de criticasters van de NS eens, maar ik zie hier dingen voorbij komen waarbij ik me afvraag wie er debieler zijn: de mensen van de NS of jullie.
Iemand die roept dat ze dan maar ergens een bus neer moeten zetten. Kun je idd doen, maar dat vecht men elkaar de tent uit om in die bus te komen.
Dan is iemand verbaasd dat personeel en materieel niet op de juiste plek staan. Nee, wat verwacht je dan? Je kunt moeilijk tegen je personeel zeggen:" Jongens, het wordt overwerken vandaag. Gaan jullie maar de hele nacht treinen op hun plek zetten." Je hebt je normale personeelsroosters en materiaalomlopen en bij onverwachte situaties kun je niet verwachten dat , zodra de prik er weer op staat dat alles weer rijdt volgens plan. Dat lijkt me nog een behoorlijke puzzel.
En dan nog iemand die het vreemd vond dat er geen treinen rijden omdat seinen en communicatie niet werken, maar er staat wel prik op de bovenleiding. Ik ben benieuwd hoe je dan een trein moet laten rijden. Dat kan wel, maar je hebt als machinist dan volgens mij geen idee wat er voor je zit en waar je heen gaat want de aansturing van de wissels werkt ook niet meer.
Nogmaals, normaal kan ik jullie redelijk volgen, maar nu is het zeiken om het zeiken.
vechten de bus in... Hoe denk je dat het ging op Schiphol met die ene bus per half uur naar Leiden...?
Overwerken is over het algemeen geen probleem. Recent had ik een dienst van bijna 9,5 uur en op het laatst werd ik gebeld of ik toch nog even een extra slagje wilde maken omdat ze door een verstoring geen machinist hadden. Geen probleem uiteraard, heb dat dan ook gewoon gedaan. Echter zat ik toen wel aan de maximale wettelijke rij- en rusttijden, dus moest ik daarna weer naar mijn standplaats passagieren. Het wordt echter een heel ander verhaal als al gepland de minimale rusttijd tussen twee diensten zit. Dan kan je niet zomaar overwerken, omdat je dan de volgende dag wettelijk gezien niet aan die dienst mag beginnen. In dat geval zal er een keuze gemaakt moeten worden: laten we het personeel doorrijden, met als gevolg dat de dienst van de volgende dag opgevangen moet worden, of halen we het personeel van de trein af en kijken we of we nog ander personeel kunnen vinden of heffen we de trein op? Lastige keuzes dus.
Op vrijdag 27 maart 2015 21:11 schreef Igen het volgende: Overwerken zal wel niet kunnen vanwege de veiligheid. Ook niet in een uitzonderingssituatie, net zoals al die andere dingen die zelfs in een uitzonderingssituatie niet mogen vanwege de veiligheid.
Dat inderdaad. Al willen ze, ze mogen waarschijnlijk niet. Maar dat zullen de machinisten hier beter weten dan ik.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op vrijdag 27 maart 2015 21:25 schreef Duvel het volgende: Ik ben wel benieuwd hoe het kan dat er wel spanning op de bovenleiding stond, terwijl overal het licht uit was.
Op vrijdag 27 maart 2015 20:33 schreef Kentekenplaat het volgende: Dan is iemand verbaasd dat personeel en materieel niet op de juiste plek staan. Nee, wat verwacht je dan? Je kunt moeilijk tegen je personeel zeggen:" Jongens, het wordt overwerken vandaag. Gaan jullie maar de hele nacht treinen op hun plek zetten." Je hebt je normale personeelsroosters en materiaalomlopen en bij onverwachte situaties kun je niet verwachten dat , zodra de prik er weer op staat dat alles weer rijdt volgens plan. Dat lijkt me nog een behoorlijke puzzel.
De organisatie moet er ook op ingericht zijn om met grote calamiteiten om te gaan. Nee je kunt niet het onmogelijke verwachten van het personeel, maar zodra het weer mogelijk was om te gaan rijden zou je toch moeten kunnen regelen dat er weer treinen gaan rijden. Op zich zou je dan niet de landelijke leiding moeten willen hebben, maar het moeten omdraaien om vanuit de lokale situatie te beginnen met de mogelijkheden van het aanwezige personeel en dan 'simpelere' nooddiensten te maken.
Via het OCCR zou dan de afstemming plaats moeten vinden. Is dat te veel gevraagd? Als je het mij vraagt niet, omdat uitgedunde diensten ruimte scheppen.
En het gesleep met materieel? Je moet in de loop van de dag wel een beeld hebben met wat waar staat, wat waar rijdt en wat waar zou moeten komen te staan. Met aftrappen en bijplaatsen op avondtreinen zou je het een en ander recht moeten kunnen trekken. Alles lukt niet, maar je zou een eind moeten kunnen komen.