abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:12:26 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151064055
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151064166
Dus. Laten we alle piloten screenen op depressie alsof dat nog niet gedaan werd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151064170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Dan moet hij 3 minuten op de plee hebben gezeten en niets hebben gemerkt. En ook alle passagiers hebben die 3 minuten dat er een daling heeft plaatsgevonden totaal niets gemerkt?

Ik vind het allemaal lastig te geloven.
Dat is juist de bedoeling van een geleidelijke daling. Als hij de neus gelijk naar onderen had gedrukt was hij echt wel binnen die 5 minuten gecrashed.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:17:05 #4
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151064193
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef waht het volgende:
Dus. Laten we alle piloten screenen op depressie alsof dat nog niet gedaan werd.
Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151064206
Het was zo'n lieve jongen en straalde positiviteit uit. Blablabla, die mafkees heeft een vliegtuig vol met schoolkinderen, baby's etc tegen een berg aan gevlogen. Dat mensen dat dan nog uit hun strot kunnen krijgen.
pi_151064219
Ongelooflijk , hoe kan je zelfmoord plegen met 149 anderen? Je moet toch daarvoor ziek in je hoofd zijn. Het is toch niet moeilijk om een stuk touw te kopen een strop in te maken die rond je nek doen en vervolgens een balk te zoeken om je ergens aan op te hangen :').
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_151064224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.)
zu teuer.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151064243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ongelooflijk , hoe kan je zelfmoord plegen met 149 anderen? Je moet toch daarvoor ziek in je hoofd zijn. Het is toch niet moeilijk om een stuk touw te kopen een strop in te maken die rond je nek doen en vervolgens een balk te zoeken om je ergens aan op te hangen :').
Ja maar dan heb je de roem niet...rare gedachtegang idd
pi_151064244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Het was zo'n lieve jongen en straalde positiviteit uit. Blablabla, die mafkees heeft een vliegtuig vol met schoolkinderen, baby's etc tegen een berg aan gevlogen. Dat mensen dat dan nog uit hun strot kunnen krijgen.
Klopt toch gewoon?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151064253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.)
Eens, of die Amerikaanse regel van minstens twee man.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:19:24 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151064256
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:19 schreef waht het volgende:

[..]

Eens, of die Amerikaanse regel van minstens twee man.
Dit dus.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151064264
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:18 schreef eight het volgende:

[..]

zu teuer.
Ook prima dat de budgetmaatschappijen het niet doen. Heeft de reiziger nog wat te kiezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151064306
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is juist de bedoeling van een geleidelijke daling. Als hij de neus gelijk naar onderen had gedrukt was hij echt wel binnen die 5 minuten gecrashed.
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.

die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:22:11 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151064343
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.

die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:22:14 #15
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_151064348
pschiologisch praat even nu:

De meeste mensen plegen zelfmoord op een plaats waar hij het liefst is. Hij had dan beter zichzelf opgehangen in de wc van het vliegtuig
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:22:59 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151064374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Het was zo'n lieve jongen en straalde positiviteit uit. Blablabla, die mafkees heeft een vliegtuig vol met schoolkinderen, baby's etc tegen een berg aan gevlogen. Dat mensen dat dan nog uit hun strot kunnen krijgen.
Heel simpel, als het een verdacht uitziende, labiele, psychopatische en onbetrouwbare mafkees was geweest dan had men hem niet een plek in de cockpit toevertrouwd.

Hij zal zich dus wel normaal gedragen hebben.
pi_151064379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
Volkomen normaal om een landing voor de alpen in te zetten idd
pi_151064387
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.

Het was een Duitse luchtvaartexpert die al 30 jaar in dit vak zat die dit claimde. De stommerik vergat natuurlijk om Knut van FOK! om zijn mening te vragen
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151064404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heel simpel, als het een verdacht uitziende, labiele, psychopatische en onbetrouwbare mafkees was geweest dan had men hem niet een plek in de cockpit toevertrouwd.

Hij zal zich dus wel normaal gedragen hebben.
Exact. Als je de schijn tegen hebt zit je daar sowieso niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151064414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
pschiologisch praat even nu:

De meeste mensen plegen zelfmoord op een plaats waar hij het liefst is. Hij had dan beter zichzelf opgehangen in de wc van het vliegtuig
De cockpit was zijn thuis
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:24:12 #21
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151064415
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor.

die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen
Hetgeen je voelt is een versnelling. In dit geval ging het om een constante verticale snelheid.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_151064420
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef eight het volgende:

[..]

Het was een Duitse luchtvaartexpert die al 30 jaar in dit vak zat die dit claimde. De stommerik vergat natuurlijk om Knut van FOK! om zijn mening te vragen
dat zeg ik, mooie verhaaltjes zodat domme mensen zoals jij vanavond lekker slapen en morgen nog het vliegtuig instappen.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:24:29 #23
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151064424
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volkomen normaal om een landing voor de alpen in te zetten idd
Geleidelijke daling, niet zoals je zou doen bij normaal landen. Daarbij was het bewolkt, weten de meesten waarschijnlijk niet eens dat ze uberhaupt boven de alpen vlogen.

Dan nog, wat is hiermee je punt?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151064437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hetgeen je voelt is een versnelling. In dit geval ging het om een constante verticale snelheid.
Dichte oren komt Door de versnelling?

Ok
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:25:33 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151064459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
mwa, met een piloot die wanhopig tracht de deur in te trappen? Denk dat ze waarschijnlijk iets vermoedden...
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')