Let op, bij iedere vliegramp ligt de oorzaak in eerste instantie bij een suïcidale piloot of co-piloot. Na verder onderzoek komt men hierop terug en blijkt toch een technisch mankement de oorzaak te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Burn out?... Ingestort...neergestort..
Als je willens en wetens een vliegtuig tegen een berg aan kwakt. En dan bewust het moment kiest dat je collega even gaat plassen ben je in mijn ogen gewoon knettergek gestoord en gevaarlijk.
Dinsdag niet hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dan kan je naar binnen via een code
Ik vind ook wel dat er 2 personen aanwezig moeten zijn maar niet vanwege de reden dat een piloot onwel kan worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Dat had ik begrepen, op het nieuws werd zojuist dat statement van de onderzoekers uitgezonden en daar werd dus helemaal niets over gezegd, vroeg me dus af of ze dat überhaupt hebben geprobeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik)
Ja of laten we alle piloten plassen in een plaszakquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef Bayswater het volgende:
Kon die gezagvoerder niet ff pissen voor vertrek op zo'n korte vlucht, wellicht zo simpel iets in de instructies meenemen. Ook omdat het risico groter is bij piloten van prijsvechters op korte vluchten. Werkdruk wat hoger wat de gemoedstoestand eerder kan aantasten.
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Klopt, omdat de co-piloot dat verhinderde.
En die krijgt dan korting?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
precies dit dus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Maar daar staat hij dan normaal gesproken ook niet op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef agter het volgende:
Als die deur op lock staat, kom je er ook niet met een code in.
Zie het filmpje in de OP.
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
Krant, nieuws etc.quote:
Al vaak uitgelegd... degene in de cockpit kan de code overrulen voor als bijvoorbeeld een terrorist de piloot met een wapen dwingt de code in te voeren...quote:
Win-winquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit.
Goede bron ookquote:
Ja en dan lekker stiekemquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit.
Welke andere bron zoek je dan?quote:
En wat zou dat toevoegen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Breekfast het volgende:
Kunnen we met de huidige techniek niet een videocamera ophangen in de cockpit, waarbij de beelden later van de zwarte doos te halen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |