Bullshit, een tweede man in de cockpit is wel degelijk een flink obstakel om te overkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:34 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen.
De 2e man maatregel is 1 van de vele maatregelen van schijnveiligheid. Dat is wat ze wilden zeggen. Het is fijn als je zo naïef bent om het te geloven en je daardoor veiliger te voelen.
Vrijwel alle piloten hebben een groot ego. Beroep met hoge status.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Zelfmoord is al bijna niet te begrijpen en zelfmoord waarbij je 149 onschuldige mensen met je meeneemt al helemaal niet. Benieuwd wat de 'deskundigen' er de komende tijd over vertellen. Als je zoiets doet wil je in ieder geval graag de geschiedenisboekjes in dus een enigszins groot ego zal hij wel hebben gehad.. gekrenkt ego
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja joh, dat valt ook niet op als de piloot dat meeneemt in de cockpit. Neem er dan direct een groot mes of honkbalknuppel bij mee![]()
De 2e man is gewoon een behoorlijk groot obstakel voor een piloot die het vliegtuig wil laten neerstorten. Het vereist een stuk meer lef, en diegene moet nog maar zien dat hij de 2e man overmeesterd. Om het meteen op schijnveiligheid te gooien is een beetje makkelijk meepraten met die KLM piloten net bij DWDD, welke ik ook niet erg sterk vond argumenteren.
en de stewardessen 9/10 warenquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:20 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Piloten uit de tijd dat ze nog enorme eindbazen waren.
[ afbeelding ]
Dat hebben we gezien in 2001.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Bullshit, een tweede man in de cockpit is wel degelijk een flink obstakel om te overkomen.
derde man in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.
Er zijn een hoop maatregelen die wellicht wat toevoegen, maar een hoop ongemak met zich meebrengen. Zoals het verbod samen te scholen in de galley of met meer dan 1 man bij de wc te wachten, zoals in Amerika.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja joh, dat valt ook niet op als de piloot dat meeneemt in de cockpit. Neem er dan direct een groot mes of honkbalknuppel bij mee![]()
De 2e man is gewoon een behoorlijk groot obstakel voor een piloot die het vliegtuig wil laten neerstorten. Het vereist een stuk meer lef, en diegene moet nog maar zien dat hij de 2e man overmeesterd. Om het meteen op schijnveiligheid te gooien is een beetje makkelijk meepraten met die KLM piloten net bij DWDD, welke ik ook niet erg sterk vond argumenteren.
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn...quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet ik 100% zeker zonder twijfel. Maar dat is mijn visie.
Zal helemaal een feest zijn als de 2e man een vrouw is. 1.60m en 50 kilo. Maar het publiek voelt zich veiligquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn...
Een hakbijl binnen handbereik, om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg.
jawel hoor. Vergeet niet dat het geen 180 stoelen zijn voor 3 tientjes. Dat was alleen jij en een handjevol anderen die op exact het goede moment die aanbieding aanklikten op internet. De rest betaalde gewoon 139 or 159 of 179 euro....quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ben regelmatig voor 3 tientjes naar Milaan of Londen gevlogen. Op en neer. Vind het allemaal wel prima hoor, maar eigenlijk kan zoiets toch gewon niet.
Gekke kapsels wel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef byah het volgende:
[..]
en de stewardessen 9/10 waren [ afbeelding ]
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:43 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in 2001.
Tegenwoordig heb je alleen maar oudjes als stewardess bij KLM omdat ze er niet simpel uit te wimpelen zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:42 schreef byah het volgende:
[..]
en de stewardessen 9/10 waren [ afbeelding ]
Jammer dan, veiligheid > centen. En dat snappen zij heus ook wel. Reputatieschade voor zo'n prijsvechter door een incident heeft veel meer impact dan de extra kosten voor een derde persoon in de cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Daar zullen de prijsvechters niet blij mee zijn als dat verplicht wordt.
ik weet nog dat ik naar Kreta vloog en pas op de terugweg erachter kwam dat ik mijn paspoort op mijn bed had laten liggen thuis.... Probeer dat nu eens...quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen.
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet.
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc..quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:50 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten.
Het ging over gezagsvoerders, en hoe makkelijk die te overmeesteren zijn. Als de kwaadwillende in de cockpit zit is dat een fluitje van een cent, omdat de focus op het vliegtuig is, en niet op de collega. En zoals ik al eerder aangaf, de 2e man kan ook een fragielere vrouw zijn die je met 1 hand optilt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen.
Als je een gordijntje ervoor houdt zie je inderdaad niet dat iemand keihard tegen de deur slaat en trapt, en misschien schreeuwt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc..
Niet in dit toestel of een 737quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc..
Gefeliciteerd, maar je weet niet eens of die copiloot dat überhaupt wel had geprobeerd als hij niet alleen was geweest. Ik denk namelijk van niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn...
Ik begrijp je, maar je argument dat we 'dat' hebben gezien in 2001 heeft helemaal niets te maken met de effectiviteit van een derde persoon in de cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:51 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Het ging over gezagsvoerders, en hoe makkelijk die te overmeesteren zijn. Als de kwaadwillende in de cockpit zit is dat een fluitje van een cent, omdat de focus op het vliegtuig is, en niet op de collega. En zoals ik al eerder aangaf, de 2e man kan ook een fragielere vrouw zijn die je met 1 hand optilt.
ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:50 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |