Let op, bij iedere vliegramp ligt de oorzaak in eerste instantie bij een suïcidale piloot of co-piloot. Na verder onderzoek komt men hierop terug en blijkt toch een technisch mankement de oorzaak te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Burn out?... Ingestort...neergestort..
Als je willens en wetens een vliegtuig tegen een berg aan kwakt. En dan bewust het moment kiest dat je collega even gaat plassen ben je in mijn ogen gewoon knettergek gestoord en gevaarlijk.
Dinsdag niet hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dan kan je naar binnen via een code
Ik vind ook wel dat er 2 personen aanwezig moeten zijn maar niet vanwege de reden dat een piloot onwel kan worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Dat had ik begrepen, op het nieuws werd zojuist dat statement van de onderzoekers uitgezonden en daar werd dus helemaal niets over gezegd, vroeg me dus af of ze dat überhaupt hebben geprobeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik)
Ja of laten we alle piloten plassen in een plaszakquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef Bayswater het volgende:
Kon die gezagvoerder niet ff pissen voor vertrek op zo'n korte vlucht, wellicht zo simpel iets in de instructies meenemen. Ook omdat het risico groter is bij piloten van prijsvechters op korte vluchten. Werkdruk wat hoger wat de gemoedstoestand eerder kan aantasten.
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Klopt, omdat de co-piloot dat verhinderde.
En die krijgt dan korting?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
precies dit dus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef speknek het volgende:
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt?
Maar daar staat hij dan normaal gesproken ook niet op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef agter het volgende:
Als die deur op lock staat, kom je er ook niet met een code in.
Zie het filmpje in de OP.
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:08 schreef alpeko het volgende:
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief.
Krant, nieuws etc.quote:
Al vaak uitgelegd... degene in de cockpit kan de code overrulen voor als bijvoorbeeld een terrorist de piloot met een wapen dwingt de code in te voeren...quote:
Win-winquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit.
Goede bron ookquote:
Ja en dan lekker stiekemquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit.
Welke andere bron zoek je dan?quote:
En wat zou dat toevoegen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef Breekfast het volgende:
Kunnen we met de huidige techniek niet een videocamera ophangen in de cockpit, waarbij de beelden later van de zwarte doos te halen zijn?
Idd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Alleszins meer duidelijkheid omtrent de reden en oorzaak, want nu blijft het altijd wat gissen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Vorig jaar nog op Schiphol geweest, komt wel erg dichtbij zo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol
Zoiets als overal cameras ophangen, als dan je kind wordt neergestoken heb je de beelden nog..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:14 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Alleszins meer duidelijkheid omtrent de reden en oorzaak, want nu blijft het altijd wat gissen?
Lijkt me nogal gezocht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef agter het volgende:
Co piloot onwel en error op die deur. Kan ook nog.
Mijn vrouw vloog ook vandaag van Schiphol.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol
Nee, niet een voorkomende maatregel, maar om voor de nabestaanden boven tafel te halen wat er nu precies is gebeurd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Hij heeft de hoogte ingesteld van 38.000 ft naar 100 ft (de laagst mogelijke hoogte), dat kan alleen manueel, en niet door er per ongeluk tegen aan te stoten oid. Dus dat is de smoking gun, zeg maar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:14 schreef VacaLoca het volgende:
Wel vreemd dat men nu al met zo'n zekerheid naar buiten brengt dat het doelbewust was.
Ze baseren zich toch enkel op dat de co-piloot er niet terug in kon en de piloot geen response gaf terwijl zn hartslag wel normaal bleef?
Het lijkt me dat er genoeg fysieke of psychische dingen kunnen veroorzaken dat je niet volledig bewust bent terwijl je hartslag gewoon blijft.
En is het bewezen dat de piloot de deur expres op slot geforceerd heeft? Ik lees net dat de procedure is dat je inbelt wie je bent en dat piloot dan open doet. Ofwel, standaard is ie al op slot als ie naar wc gaat. Dan is er nog wel procedure met code invoeren waarmee deur na 30 seconden geen response voor 5 seconden open gaat.. Maar in hoeveel tijd gebeurde het dan? Hoeveel tijd kost het om een vliegtuig naar een hoge berg te sturen?
En waarom zou de piloot niets geroepen hebben toen co piloot probeerde binnen te komen? Kan natuurlijk dat ie stoïcijns het uitvoert maar je zou ook emotie kunnen verwachten en dat ie dingen schreeuwt als 'nee ik moet dit doen! ' oid.
Eigenlijk wel apart dat er anno 2015 geen videoopname wordt vastgelegd in een zwarte doos. Kan makkelijk lijkt me.
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol
Was ze bang voor de piloten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mijn vrouw vloog ook vandaag van Schiphol.Maar niet voor de camera
Nee, ik erger me er aan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit?
de creativiteit van de NOSquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit?
Juist, die zijn er niet precies om fouten in toestellijnen/procedures op te sporen en nodeloze herhaling van ongevallen te voorkomen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, niet een voorkomende maatregel, maar om voor de nabestaanden boven tafel te halen wat er nu precies is gebeurd.
Aan de zwarte dozen heb je nu tenslotte ook niks in preventieve zin.
Is toch een vergelijking dat nergens op slaat?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als overal cameras ophangen, als dan je kind wordt neergestoken heb je de beelden nog..
Zijn al die codes hetzelfde dan, voor ieder vliegtuig? Mss wist die piloot die code niet.quote:
Ik al jaren niet meer, zet het Journaal gewoon niet op.quote:
Zullen we alle zwarte dozen maar weggooien dan? Het is niet voor niets dat het vinden van zwarte dozen zo'n belangrijke zoektocht is bij een crash.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat toevoegen?
Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken?
Ze werd wel meer gecontroleerd dan normaal, maar toen was de oorzaak nog net niet bekend. Maar ze is alweer geland.quote:
Altijd fijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ze werd wel meer gecontroleerd dan normaal, maar toen was de oorzaak nog net niet bekend. Maar ze is alweer geland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |