Er zijn omstandigheden denkbaar waarin dat juist moet, zoals die Lufthansa A320 met bevroren sensoren. Die zou juist zijn neergestort als de piloot niet op volledige handbediening was overgegaan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Vertel het niet te hard, want zat piloten hebben tonnen aan schuld een flex-contractje en zijn dus straks niet eens nodig op de arbeidsmarkt. Voor je het weet gaat het echt vliegtuigen regenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:28 schreef Eenskijken het volgende:
enige manier om zoiets te voorkomen is het laten vliegen van zelfbestuurbare vliegtuigen. Net als bij auto's. De techniek maakt geen psychologische keuzes.. dat is allemaal rationeel.
En ik denk wel dat we die kant op gaan, maar voordat dat echt allemaal in de praktijk zal gebeuren zijn we zo 20-30 jaar verder.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:15 schreef Nammie het volgende:
Goed, Claudia_x heeft aandacht gehad. Nu nieuws: ik kreeg een update van NOS dat het opzettelijk was.. Ben benieuwd naar het verhaal erachter en wat er nog meer bekend kan worden.
Ik weet niet of je dat nog een update mag noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Srsly! Jij kreeg een update van de NOS om 15.15 terwijl de rest van de wereld al om 12.30 hiervan op de hoogte was. Lees het topic eens terug zou ik zeggen, dan kom je al een hoop meer te weten.
updaterape.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat nog een update mag noemen.
quote:stern-Quellen: Psychische Probleme beim Co-Piloten bekannt
Der Co-Pilot heißt nach Angaben der Staatsanwaltschaft Andreas Lubitz, war 28 Jahre und stammt nach Angaben der Stadtbürgermeisterin Gabriele Wieland aus dem rheinland-pfälzischen Montabaur. Lubitz habe dort bei seinen Eltern gewohnt, die über alle Erkenntnisse informiert wurden, wie die Ermittler mitteilten. Die Eltern sind an der Absturzstelle, wie auch alle anderen Angehörigen. "Aber wir haben sie nicht mit den anderen Familien zusammengebracht", so der Staatsanwalt.
Zudem soll er einen Wohnsitz in Düsseldorf gehabt haben. Er soll seit 2013 bei Germanwings gearbeitet haben. Mit 630 Flugstunden war er relativ unerfahren. Wie der stern erfuhr, gab es bei der Lufthansa intern Gerüchte, dass er mit psychischen Problemen zu kämpfen hatte.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
Co-Piloot bekend met psychische problemen volgens Stern (gerucht):
[..]
Had hij psychische problemen ja? Dat had ik nou echt nooit verwacht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voorkomen nooit, hooguit lastiger maken maar tegen welke prijs?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Nu de oorzaak bekend is vind ik dit topic niet meer zo boeiend. Denk dat Jokkebrok gelijk heeft en dat je dit soort dingen niet kan voorkomen.
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorryquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Srsly! Jij kreeg een update van de NOS om 15.15 terwijl de rest van de wereld al om 12.30 hiervan op de hoogte was. Lees het topic eens terug zou ik zeggen, dan kom je al een hoop meer te weten.
Schijnbaar kon het vliegtuig er niet zoveel aan doen, hè. Evenals uit de lucht geknald worden...quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan?
Er schijnt nog iets te zijn met een veiligheidsdeur ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:38 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorry. Maar wat zijn er nog meer voor updates? Ik lees vooral veel discussie over vliegangst als ik probeer terug te lezen.
ster - bronnen : Mental bekende problemen met co- pilootquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is er onbereikbaar aan dit gebied? Het is moeilijk bereikbaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan?
Midden in de stad zou wel handiger zijn ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Lees de OP.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:38 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorry. Maar wat zijn er nog meer voor updates? Ik lees vooral veel discussie over vliegangst als ik probeer terug te lezen.
Als hij geestelijk volkomen okay was zouden dit soort geruchten ook rondgaanquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Midden in de stad zou wel handiger zijn ja.
Dat hebben die vliegtuigen helemaalquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |