Jammer voor de passagiers, maar dan gaat Truus of Wesley even op de stoel plaats nemen in de cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wat omslachtig. Zeker wanneer Truus en Wesley net met het voedselkarretje in de weer zijn.
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees berichten dat piloten op ZZP-basis werken. Niet vliegen is geen inkomen. Dan zul je misschien niet eerlijk zijn over psychische problemen.
Nee, niet genoeg. Op de grond en bij take-off is het wel enorm van belang. In de lucht heeft het hooguit invloed op je brandstofverbruik etc.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef awiebo het volgende:
[..]
maar dan had de gezagvoerder in ieder geval de vlucht een beetje kunnen regelen. Beetje naar voren of naar achteren.![]()
![]()
Ik weet niet of de kenners hier mij ook kunnen vertellen of dat uberhaupt enig verschil had zullen maken?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, die was de startbaan niet afgekomen omdat de handrem er nog op stond
Misschien met heel veel gewicht, maar de autopiloot kan gewoon compenseren voor verschuivingen in gewicht met de trim functie van het hoogteroer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef awiebo het volgende:
Ik weet niet of de kenners hier mij ook kunnen vertellen of dat uberhaupt enig verschil had zullen maken?
Die kunnen er niks aan doen natuurlijk maar die zullen daar niet lekker zittentwitter:airlivenet twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:19:26ALERT Co-pilot’s family is in flight to Marseille: http://t.co/nimcSB9JZs reageer retweet
In hindsight een tikkeltje ongepast.quote:'den Traum den er jetzt so teuer mit seinem Leben bezahlte'.
Ja, en dan ga je pissen en dwingt een terrorist je je hand op de lezer te houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Gewoon de 2 piloten de macht geven over de cockpit met een handscanner. De hoofd van de crew krijgt dan de code die door de piloten kan worden overruled indien er sprake is van een bedreiging achter de deur. (a.d.h.v. de camera's)
Co-Pilot Andreas L., 28 Jahre, wohnhaft in Montabaur (Elternhaus), Zweitwohnsitz in Düsseldorf.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Staat binnenkort wel te koop denk ik, sla je slag.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtmlquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Co-Pilot Andreas L., 28 Jahre, wohnhaft in Montabaur (Elternhaus), Zweitwohnsitz in Düsseldorf.
Die Presse steht bereits vor dem Elternhaus in Montabaur ...
Daar heb je het al....
Vraag dat o.a. aan de jongens die voor RyanAir vliegenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst.
Het is dan ook voornamelijk indien er sprake is van een gekke piloot. En ja hij kan dwingen tot hij een ons weegt, waarom zou je daar als (co piloot) überhaupt aan meewerken wetende dat hij dat ding wil kapen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je pissen en dwingt een terrorist je je hand op de lezer te houden.
Je hebt of totale controle vanuit de cockpit, of niet.
hmmz, daar wisten ze dus nog niet wat ze nu weten......quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeten zullen we hem inderdaad niet
Maar dat weet je toch niet van tevoren?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:18 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Het is dan ook voornamelijk indien er sprake is van een gekke piloot.
Nee dan sterf je alsnog als een nono. Nu kent iedereen hem en krijgt hij een Wiki-vermelding.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
Stel nou dat ie depressief was en zelfmoord wilde plegen
Waarom dan in zo een groot vliegtuig. Hij had dan toch makkelijk alleen in een heel klein vliegtuigje kunnen crashen ?
Rouwadvertentie van deze ochtend inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:19 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, daar wisten ze dus nog niet wat ze nu weten......
Hoe werkt het in die industrie: eerst een paar jaren vliegen voor de prijsvechters en dan de overstap maken naar de gerenommeerde maatschappijen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vraag dat o.a. aan de jongens die voor RyanAir vliegen
Waarom zou je onder dwang luisteren naar een kaper? Want anders vermoord die je ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar dat weet je toch niet van tevoren?Dat is de hele crux.
En maak je je familie ook gelijk een bekende Duitser.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee dan sterf je alsnog als een nono. Nu kent iedereen hem en krijgt hij een Wiki-vermelding.
als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn.....quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:16 schreef alpeko het volgende:
Die kunnen er niks aan doen natuurlijk maar die zullen daar niet lekker zittentwitter:airlivenet twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:19:26ALERT Co-pilot’s family is in flight to Marseille: http://t.co/nimcSB9JZs reageer retweet
Dat eerlijk zijn over psychische problemen doen de meeste mensen niet, ook al zijn ze in loondienst. Een (echte) burn out of depressie krijg je niet van de ene op de andere dag, maar juist door problemen niet te onderkennen of er niet aan te werken vanwege schaamte, onbegrip o.i.d.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees berichten dat piloten op ZZP-basis werken. Niet vliegen is geen inkomen. Dan zul je misschien niet eerlijk zijn over psychische problemen.
Dat is menselijk. Het is niet zoals in de film...quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:20 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
En ja w
[..]
Waarom zou je onder dwang luisteren naar een kaper? Want anders vermoord die je ofzo?
Verschilt heel erg. Ik ben direct bij een grote maatschappij begonnen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Een en ander is afhankelijk van je vliegopleiding, contacten, inzet, geluk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoe werkt het in die industrie: eerst een paar jaren vliegen voor de prijsvechters en dan de overstap maken naar de gerenommeerde maatschappijen?
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef BB-King het volgende:
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost.
Oh, je bent zelf piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Verschilt heel erg. Ik ben direct bij een grote maatschappij begonnen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Een en ander is afhankelijk van je vliegopleiding, contacten, inzet, geluk.
In de tijden zoals ze nu zijn is een beginnende piloot blij met elke baan, overigens. En inderdaad, als je eenmaal uren hebt kun je overstappen.
Bedankt Caland.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt?
True story.
En wildplassen in het vliegtuig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt?
True story.
Daarom is hij ook zo ongeveer de enige hier die ik serieus neem qua meningen/speculaties in plaats van al het andere geroeptoeterquote:
Ligt eraan of het vliegtuig binnen of buiten de bebouwde kom vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En wildplassen in het vliegtuig?
En wat had die precies kunnen doen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Eenskijken het volgende:
misschien voortaan een militair een boord meenemen?
Even iemand terug in de tijd sturen, die voorkomt dat de gezagvoerder een plasje gaat doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef BB-King het volgende:
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost.
Het kan ook een poepje geweest zijn. Wacht nou eerst het onderzoek maar eens af.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef BB-King het volgende:
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost.
Bedankt Hans.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Eenskijken het volgende:
misschien voortaan een militair een boord meenemen?
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef GGMM het volgende:
Hij was 28 jaar en woonde nog bij z'n ouders.
Wat een loser
Die vervolgens doordraait en beide piloten doodschiet..?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Eenskijken het volgende:
misschien voortaan een militair een boord meenemen?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren.
Nou inderdaad. Als je niet eens normaal in de maatschappij functioneert zou je ook geen vliegtuig mogen besturen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als co-piloot mag fungeren.
Dan nemen we gewoon iemand van de marechaussee mee om die militair te controleren die de piloten controleert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die vervolgens doordraait en beide piloten doodschiet..?
Weet jij veel wat voor lui dat zijn? Zo'n gast wordt niet zomaar massamoordenaar natuurlijk, iets met appel en boom. Ik zou de cockpit voor de zekerheid toch maar goed op slot houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:21 schreef gateway het volgende:
[..]
als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn.....
Misschien was het wel een FöK!kerquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren.
Die had het cijfertoets kunnen indrukken en de de deur vanaf de buitenkant open kunnen maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En wat had die precies kunnen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Website en facebook pagina van die vereniging zijn down op dit moment. I wonder why... Daar zit een webmaster nu naarstig een ander berichtje in elkaar te flanzen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeten zullen we hem inderdaad niet
Gewoon een gat in de vloer maken en in de stoel, kennen ze poepen en sturen tegelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij m...in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten.
Als "Bild" en "GeenStijl" de gegevens hebben, is het hek toch al van de dam. Dan kun je niet zo goed een beetje humoristisch kokketeren met de gegevens.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Types als jij veroorzaken dit gedrag.
En zo'n automaat voor frisdrank en chipszakjes zodat ook niemand van buitenaf ze eten kan komen brengen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij mag voortbewegen mocht er problemen zijn in het vliegtuig. En de eerste stewardess neemt plaats in als de derde copiloot zijn plaats heeft verlaten.
Verder vond ik een automatische ontgrendeling ook wel een goede oplossing vanaf de grondcontrole bijvoorbeeld de vliegverkeersregelaar op de luchthaven. De radio van een vliegtuig hoeft namelijk niet perse alleen in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten.
Goeie ruk aan de knuppel terwijl de piloot met zijn broek op zijn enkels staat en hij ligt achterin door de g-krachten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht.
de stewardess kan het eten en drinken wel brengenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
En zo'n automaat voor frisdrank en chipszakjes zodat ook niemand van buitenaf ze eten kan komen brengen!
Geven we de derde piloot meteen een pistool, maar den krijgt de gezagsvoerder ook een pistool voor als de deree piloot niet te vertrouwen isquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij mag voortbewegen mocht er problemen zijn in het vliegtuig. En de eerste stewardess neemt plaats in als de derde copiloot zijn plaats heeft verlaten.
Verder vond ik een automatische ontgrendeling ook wel een goede oplossing vanaf de grondcontrole bijvoorbeeld de vliegverkeersregelaar op de luchthaven. De radio van een vliegtuig hoeft namelijk niet perse alleen in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |