Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of idquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren.
Dalingstijd was 8 minuten toch?
Meh, dan zie ik de cockpit liever afgesloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Dat maakt het wel heel erg duidelijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
Wat ziekelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id
Zal niet zozeer van IS zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Die radio's zullen uitgestaan hebben,waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.
Had inderdaad gekund maar met een plaatsvervanger ben je extra beveiligdquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund.
hallo, we kunnen een spaceshuttle in de ruimte besturen, dan kan een deurtje openen niet zo moeilijk zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn.
Nee vertel,quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Naar de wc gaat... niet met een parachute het toestel verlaat.. kom op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous.quote:
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Als dat vliegtuig gewoon braaf op automatische piloot staat kan een hartaanval niet zoveel veroorzaken hoor, vooral niet in een plasbeurt lang.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Dan nog zou gewoon de automatische piloot door moeten blijven vliegen en de deur open kunnen. Wat in dit geval niet mogelijk was omdat de co-piloot zelf de code aangepast heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Kun je die op een rijtje geven?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor.
Daarom. Dan slaat je collega alarm, en dan? Dan stuur je een mirage erheen? En wat moet die doen? Per saldo schiet je er niks mee op als je dat ding uit de lucht schiet. Het enige wat je kan doen is hopen dat je die co-piloot nog op andere gedachten kan brengen en zeker weten dat hij hem niet op een stad neergooit oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.
I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic.quote:
Ja want als je een hartaanval krijgt zet een vliegtuig ineens vanuit zichzelf een daling is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaanquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
De daling kan niet per ongeluk zijn ingezet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenafquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Het sterkste argument is dat het er sterk op lijkt dat de override van de cockpitdeur van binnen actief werd geblokkeerd. Verder leek de co-piloot bij kennis en leek hij de daling bewust te hebben ingezet. 1+1=2.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun je die op een rijtje geven?
Bewust buitensluiten van de piloot. Geen contact opnemen met wie dan ook en ook nergens op reageren. Vakkundig en gecontroleerd de Alpen in crashen; precies wat je wilt doen als je op die manier zelfmoord wilt plegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Precies. Voor dit soort gevallen is die noodcode. Dan heeft aanwezige in cockpit nog even de tijd het te 'overriden' (wat dus niet gebeurt in geval van 'onwel'), en daarna ontgrendelt de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaan
Je hebt dit topic toch gevolgd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun je die op een rijtje geven?
Als dit de conclusie zou zijn van een onderzoek, crash door vloeipoepquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
Het wordt tijd dat ik weer aan het werk ga want ik barstte zojuist in lachen uit terwijl dit natuurlijk, ondanks dit topic, een uiterst trieste zaak blijft...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenaf
Airbus Reinforced Cockpit Door Description and Pr…:
Heeft ze natuurlijk een punt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Anna Łepkowska
Vandaag om 13:49
From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!!![]()
Helder. Aangezien eerder beweerd werd dat dat wel mogelijk is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic.
Nee, het is niet zomaar mogelijk contact te leggen met de grond vanuit de rest van het toestel.
Bij sommige vliegtuigen kan dat via satelliettelefoon, mbv een credit card, maar dat is dus niet overal mogelijk.
Dat klopt... maar, hij had ook 30 minuten eerder voor vetrek kunnen gaan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Naar de wc gaat... niet met een parachute het toestel verlaat.. kom op.
Waar is dat geschreven dan. Domme Pool.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Anna Łepkowska
Vandaag om 13:49
From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!!![]()
Volgens data van FR24 is de target altitude voor de autopilot ook naar 100ft gedraaidquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De daling kan niet per ongeluk zijn ingezet.
Nee, want die kunnen al helemaal niet beoordelen wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je hebt dit topic toch gevolgd?
- het veto-en van het binnenlaten van de gezagsvoerder.
- zonder noodzaak het vliegtuig als een benno laten vallen
Misschien?
Helder. Er zijn namelijk mensen die twijfelen bij deze argumentenquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het sterkste argument is dat het er sterk op lijkt dat de override van de cockpitdeur van binnen actief werd geblokkeerd. Verder leek de co-piloot bij kennis en leek hij de daling bewust te hebben ingezet. 1+1=2.
Zat ie ook in het vliegtuigquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef Caland het volgende:
De trends op twitter ondertussen.
[ afbeelding ]
Ik gok uit de cockpit gesprekken waarin de gezagvoerder aangeeft naar het toilet te gaan. Ze kunnen natuurlijk op die manier prima identificeren wie wie is. Hij zal nooit zomaar opstaan en weglopen zonder te zeggen wat hij gaat doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt... maar, hij had ook 30 minuten eerder voor vetrek kunnen gaan.
Wat ik me afvraag. Waaruit maken ze op dat het de co-piloot was die het heeft gehad en niet de gezagsvoerder
Ik weet niet in hoeverre de computer van een Airbus dat toelaat en of dat volledig is uit te schakelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Beetje outdatedquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
If only...quote:
Goede, vraag ik me ook af aangezien het als vrij geleidelijke daling klinkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
En intrappen dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef Patrice_Consigny het volgende:
En nee, open krijg je ze niet met je brandblusser:
De laatste twijfeling?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Dit is wel een stuk humaner voor de passagiers aan boord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Stuurknuppel naar voren rammen kan volgens mij niet meer zomaar nee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:54 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre de computer van een Airbus dat toelaat en of dat volledig is uit te schakelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |