Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.
Lijkt me een heel waarschijnlijk scenario.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
Ik denk eerlijk gezegd dat als het een Islamitische naam was geweest dat dit al naar buiten zou zijn gekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Wanneer dat het geval was geweest had hij het vliegtuig gewoon in Marseille, Montpellier, Cannes, Nice of Monaco kunnen crashen voor nog meer slachtoffers. Terrorisme lijkt me vooralsnog niet het motief.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Ik heb altijd vanaf een paar minuten na het opstijgen al geen bereik meer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
is net al 50 keer uitgelegdquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.
Maar je zit wel boven de Alpen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
De duikvlucht was natuurlijk maar 8 minuten dus heel veel tijd was er niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.
True, maar ik bedoelde meer dat als iemand bij bewustzijn is hij gewoon kan tegenhouden dat er iemand binnenkomt. Als 'ie dat niet wil dan gebeurt het ook niet want dan lockt hij gewoon de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.
Goed systeem, en volledig doordacht.
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Als de piloten niet bij bewustzijn zijn, dan kan het cabinepersoneel de cockpit in via die procedure. Alleen kunnen ze in de cockpit die procedure alsnog afbreken als ze daartoe in staat zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?
Standaard procedure als er geen contact meer isquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled
Zo'n hele cockpit zit vol met mooie dingsigheidjes heb je hier gewoon een lullig schakelaartje voorquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.
[ afbeelding ]
Aanslag op een berg?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |