abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151052212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
pi_151052247
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!

PS: post #131
I feel kinda Locrian today
pi_151052257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.
Als je verlamd bent wordt alles wat lastiger ja.
pi_151052283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
pi_151052285
Scenario 1: co-piloot is code vergeten en kan deze niet achterhalen via cabin crew
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
PWBF
pi_151052311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.
pi_151052320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).
I feel kinda Locrian today
pi_151052323
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:28:43 #209
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052358
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
pi_151052374
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
PWBF
pi_151052394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef woid het volgende:

[..]

scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
Ja, dat valt voor mij onder Scenario 1 in z'n geheel; hij weet de code niet meer en hij kan hem niet via iemand achterhalen...
PWBF
pi_151052395
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
pi_151052411
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
Interessant als dit klopt. Wellicht dat het onderzoek aan justitie gaat worden overgedragen, geen idee hoe de OvJ anders aan die informatie komt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:08 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052416
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
In een film zou dat misschien kunnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:28 #215
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052424
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
pi_151052434
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
valt daar de druk dan niet weg?
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:51 #217
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
de autopilot kan dat ding landen...
pi_151052440
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
Iedereen krijgt volgens mij dezelfde lucht binnen.
pi_151052446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:20 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:24 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052456
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
(co)piloot
pi_151052466
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Nou vind ik persoonlijk een zelfmoord op deze wijze ook weer minder plausibel dan een (zelfmoord)aanslag.

Hopelijk is er tijdens de ontkenningsfase al wel een onderzoek naar zijn achtergrond gaande.
pi_151052469
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
PWBF
pi_151052475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Ik reageer ook niet op die "volgorde", maar op mensen die beweren dat een ongeluk absoluut uitgesloten is omdat het onwaarschijnlijk lijkt.
pi_151052482
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
De passagiers hebben dat bonzen waarschijnlijk gewoon gezien en zagen het vliegtuig langzaam zakken richting de bergen. Pff, lekker dan.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 12:32:23 #226
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_151052486
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
:')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_151052500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

(co)piloot
Ja, die kunnen en doen alletwee hetzelfde werk, dat weet ik.
Maar het gaat er nu om dat een van de piloten wellicht bewust het vliegtuig heeft neergestort.
pi_151052503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:33:08 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151052508
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Dat is denk ik precies de reden waarom ze het niet doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151052512
quote:
13s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')
ja ontken het maar eens :)
PWBF
pi_151052516
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Andreas L.
★★★
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:33:26 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151052518
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
The love you take is equal to the love you make.
pi_151052529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
Iedereen die in die cockpit zit kan als het nodig is veilig een toestel landen. Anders zit je er niet.
pi_151052548
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Simpele.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:35:49 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052580
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
En dan moet hij dat wel willen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan moet hij dat wel willen.
Dat is opzich wel een voorwaarde ja.
pi_151052618
quote:
Members of the Swedish football team Dalkurd FF were booked to be on the flight but changed at the last moment.
Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?

Maar wacht eens:

quote:
Dalkurd FF is a Swedish football club, located in Borlänge, Sweden. The club was formed in 2004 by Kurdish immigrants.
Hmmm....

quote:
Chairman Ramazan Kizil
Klinkt nogal exotisch...
PWBF
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:37:35 #238
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052630
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?

Maar wacht eens:

[..]

Hmmm....

[..]

Aliens!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:37:47 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
pi_151052671
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:39:30 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
Mijn collega gewoon vertrouwen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151052686
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.
pi_151052693
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Gewoon Duits dus. Een goede reden om niet te publiceren, want niet relevant voor publiek maar wel voor de nabestaanden (captain had 2 kinderen).
pi_151052700
quote:
Bild has named the captain as Patrick S. He was the father of two children. He flew for over ten years for Lufthansa and Germanwings and had completed more than 6,000 flight hours on the Airbus 320.

The paper names the First Officer as Andreas L. He was "young". He was from Montabaur, in Rhineland-Palatinate. He had 630 flight hours. He joined Germanwings in September 2013 straight from the Lufthansa Flight Training School in Bremen.
★★★
pi_151052714
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn collega gewoon vertrouwen?
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
pi_151052729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
Uiteraard, en nu nog steeds meerdere keren per jaar hoor ;)
Maar je kunt niet alles trainen uiteraard. Er kunnen zich altijd onvoorziene situaties voordoen waarin je moet improviseren. Die zijn gelukkig heel erg zeldzaam.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:41:58 #248
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151052750
vraag me soms af of de bombarie rondom een ramp niet bijdraagt aan de bewustzijn van de impact van een potentiele persoon die kwaad in zijn zin heeft
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:42:53 #249
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151052774
FOK! op zn best :')
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151052776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
pi_151052777
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef Lienekien het volgende:
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:43:13 #252
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151052785
bewust vliegtuig laten dalen dus :o
pi_151052819
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
In de cockpit gaan zitten schijten is ook weer zoiets he.
pi_151052822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:43 schreef vuvuzela het volgende:
bewust vliegtuig laten dalen dus :o
ja
pi_151052826
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Welke voorschriften? :)
pi_151052838
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Je mag toch wel een plasje doen als je echt moet? :o
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:44:22 #257
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151052839
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Die voorschriften worden per maatschappij betaalt. Is geen wetgeving of iets.

Voor Amerikaanse vliegmaatschappijen is het inderdaad verplicht dat er altijd 2 man in de cockpit zijn. Of dat voor Germanwings ook zo is, weet ik niet. Kan iemand dat eens checken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:44:44 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
De co heette Mo al Vaag?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052852
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
De hele vlucht m'n plas inhouden :Y
PWBF
pi_151052873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
De procedure is om je collega's niet te vertrouwen. De ervaren captain heeft zich daar niet aan gehouden.
pi_151052891
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
pi_151052895
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:44:55 Frans OM: gezagvoerder ging even weg, de co-piloot was alleen. En manipuleerde -bewust- het vluchtsysteem om de daling in te zetten. reageer retweet
pi_151052897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De co heette Mo al Vaag?
Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het. En half FOK! zou hetzelfde doen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:46:46 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052910
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het.
Hij kende de co-piloot niet en had hem nog nooit gezien?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
Beiden Duits, maar...

er was ook een Israëliër aan boord... ik zie een motief :)
PWBF
pi_151052918
SPIEGEL_EIL twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:43:52 Co-Pilot steuerte die Unglücksmaschine in den letzten Minuten... http://t.co/MDzs5Cdm4O reageer retweet
I´m back.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:47:34 #267
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
Volgens het geprinte WC-papier dat ook wel Bild heet zouden de namen Patrick en Andreas (of iets dergelijks) zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052940
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13 Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
Kortom bij kennis dus. Bewuste actie.
pi_151052951
Voorlopige conclusie inderdaad opzet.
Onderzoek zal nu waarschijnlijk overgegeven worden aan justitie.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:48:25 #270
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151052959
Duitse piloten, net bevestigt
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:48:37 #271
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151052963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:47 schreef alpeko het volgende:
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13 Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
Kortom bij kennis dus.
En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151052977
Eerst richel, dan harde klap...
pi_151052996
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
We gaan het nu 3 topics hebben over hypoxia en aanverwante symptomen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:49:54 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151053003
Volgens de CNN-tolk ademde hij normaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151053014
Even Facebook bekijken op mensen met de naam Andreas uit Montabaur...
PWBF
pi_151053016
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:50:28 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151053027
"Delibarate attempt to destroy the aircraft"
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151053035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:49 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de CNN-tolk ademde hij normaal.
CNN. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:50:50 #279
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151053037
:{
Tics van je petten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:50:54 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151053042
De daling moet moedwillig zijn ingezet door de copiloot (NOS-persconferentie).
The love you take is equal to the love you make.
pi_151053044
Wat zou het motief kunnen zijn, er is nog geen partij die de aanslAg claimt, dus zelfmoord omdat hij het niet meer zag zitten of vanuit een bepaalde organisatie?
pi_151053074
Fucking naar als het echt moedwillig is gedaan.
pi_151053075
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!

Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151053082
Net notificatie van NOS en RTL app dat het erop lijkt dat de (co)piloot opzettelijk heeft laten crashen :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_151053094
óf, piloot gaat kakken, terrorist klopt op deur, copiloot laat hem binnen en wordt gedwongen om vliegtuig te laten crashen?
pi_151053095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!

Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
Sleutels zijn pre 9/11.

Uitleg staat nu al 40x in dit topic.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!

Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
Juist om te voorkomen dat iemand zich vanuit de cabine toegang verschaft tot de cockpit, bijvoorbeeld door een personeelslid te gijzelen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:02 #288
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151053111
gegil in het vliegtuig te horen :X
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:05 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151053115
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:52 schreef byah het volgende:
óf, piloot gaat kakken, terrorist klopt op deur, copiloot laat hem binnen en wordt gedwongen om vliegtuig te laten crashen?
Dat was te horen geweest op de band.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:09 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151053122
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.
dat is eigenlijk wat ik bedoel. Zo vaak gaat het uiteindelijk ook niet compleet fout.
pi_151053123
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Fucking naar als het echt moedwillig is gedaan.
Dat is inderdaad een stuk lastiger te relativeren dan een aaneenschakeling van technische mankementen. Dat kun je nog over pech spreken.
pi_151053132
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 12:54:01 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151053150
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151053156
Andreas Lysson werkte bij Lufthansa en was afgelopen vrijdag nog in Malaga, kwam ook regelmatig op Dusseldorf Airport.
PWBF
pi_151053158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef Odaiba het volgende:
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
Dan heet het een zelfmoordaanslag.
pi_151053159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef Odaiba het volgende:
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
Als je zelfmoord pleegt denk je niet meer aan anderen.

Denk maar aan de mensen die voor een trein springen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053165
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:54:29 #298
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151053166
En dan klagen over mensen die voor de trein springen, en dat ze daar anderen mee tot last zijn... :X
pi_151053174
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:55:25 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151053194
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Infection het volgende:
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
Nee, dat was te horen geweest.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')