abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151050437
Wat bellen betreft, er is geen bereik, maar zelfs als dat er is geloof je gewoon tot het laatste moment dat het wel goedkomt. Dat heb ik zelf meegemaakt. (Dat kwam dus duidelijk goed :+ )

Bij de 9/11 toestanden met bellers heb je het over zichtbare kapers en dan weet je dat er iets gaat gebeuren, dat je in elk geval niet op de afgesproken tijd op de afgesproken plek aankomt, dat is anders. Dat waren niet eens 911 calls, maar berichten van liefde/afscheid aan familie.Geen blinde paniek ofzo. Je wordt nl eerst overvallen door ongeloof.
pi_151050440
Apart verhaal met die deur. :X
pi_151050452
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Waarom niet? Een piloot zit wel langer dan die twee uur vluchttijd in het vliegtuig en hij kan probleemloos naar de wc in de periode dat het vliegtuig op autopiloot vliegt. Waarom zou je het dan niet doen :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:25:18 #104
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.
haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
I feel kinda Locrian today
pi_151050514
Was deze Q&A al voorbijgekomen?

quote:
Cockpitdeur op slot: kan niemand hem openen?

Een hoge militaire functionaris die betrokken is bij de onderzoek naar de vliegramp in Frankrijk, zegt dat één van de piloten niet meer in de cockpit kon komen. Hoe is dat mogelijk?

1. Waarom zit er een slot op de deur van de cockpit?
Die maatregel is wereldwijd ingevoerd na de aanslagen van 11 september 2001. Terroristen drongen de cockpit binnen en overmeesterden de piloten. Vervolgens konden ze hun terreurdaad uitvoeren.

De deuren zijn zodanig ontworpen, dat ze zelfs met fors geweld niet open te krijgen zijn. Ook de constructie waar de deur aan hangt, is niet te forceren. De bepantserde deuren kunnen tegen een stootje: ze kunnen brand weerstaan, en zelfs een inslag van een granaat.

2. En als de purser, het hoofd van de crew, om wat voor reden dan ook naar binnen wil, kan dat dan?
Niet direct. Er is beveiliging die ervoor zorgt dat niet iedereen naar binnen kan. In een door vliegtuigbouwer Airbus gemaakt fimpje wordt uitgelegd hoe de cockpitdeur werkt. Er zijn voor de purser drie manieren om de piloten te benaderen.

Er kan via de intercom om toestemming gevraagd worden om binnen te komen. De piloot kan de deur dan met een knop ontgrendelen.
Via het codetablet kan de purser een zoemer laten klinken in de cockpit, om de aandacht van de piloten te vragen.
Als er dan nog geen reactie komt, dan kan de purser de geheime noodcode invoeren op het codetablet. Als na een bepaalde tijd niemand reageert op de signalen in de cockpit, gaat de cockpitdeur alsnog open.
Maar uiteindelijk houdt de piloot in de cockpit de regie: als hij niet wil dat er iemand binnenkomt kan hij alsnog het slot van binnenuit vergrendelen. "Als een piloot om wat voor reden dan ook niet wil dat er iemand binnenkomt, omdat er bijvoorbeeld een kaper is, dan kan hij zo toch voorkomen dat er iemand binnenkomt", zegt luchtvaartdeskundige Benno Baksteen.

Het filmpje met uitleg:

3. Maar als een piloot even van zijn plaats is, bijvoorbeeld vanwege toiletbezoek, kan hij dan niet zomaar terug?
Nee, ook hij heeft geen sleutel en is afhankelijk van de andere piloot in de cockpit. Ook hij moet bijvoorbeeld via de intercom contact zoeken met zijn collega. Mocht er geen reactie zijn, dan moet hij het via de code proberen.

4. Volgens de bron dichtbij het onderzoek staat vast dat het vliegtuig is neergestort terwijl één piloot in de cockpit was. De ander was buiten. Wat kan er gebeurd zijn?
Het is nog niet te zeggen wat er precies is gebeurd. Als het verhaal van de bron klopt, zijn er volgens Benno Baksteen twee mogelijke verklaringen. De piloot ín de cockpit is onwel geworden. Dat kan niet komen door het wegvallen van de druk, want dan had dat overal in het toestel zo geweest moeten zijn. De andere verklaring kan zijn dat de piloot de deur niet wílde opendoen.

Ook luchtvaartdeskundige Joris Melkert heeft het over deze scenario's. "Onwelwording zou kunnen, maar dan zou de andere vlieger de deur open hebben moeten krijgen. Dan is er nog het scenario dat de andere vlieger iets slechts in de zin had. Zelfmoord of iets anders. Maar we moeten echt wachten op meer informatie."

5. Hebben de passagiers gemerkt wat er gaande was?
Benno Baksteen vermoedt dat mensen in het vliegtuig wel gemerkt moeten hebben dat er iets aan de hand was. "Dat bonzen op de deur; mensen voorin het vliegtuig zullen dat ongetwijfeld gemerkt hebben. Maar of er het besef is geweest dat er zich een drama voltrok, dat is speculeren."
pi_151050523
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Misschien is hij gevallen en heeft zo iets geraakt?
pi_151050524
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef starla het volgende:

[..]

En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
pi_151050554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
I feel kinda Locrian today
pi_151050563
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Of de autopilot gewoon naar een lagere hoogte draaien. Er is in ieder geval input voor nodig.
pi_151050572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
pi_151050573
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
pi_151050583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Dan moet je wel heel raar vallen :D
pi_151050606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel raar vallen :D
Het zijn ook rare lui, die pilootjes :P
pi_151050621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Mensen willen dat graag geloven want stel je voor dat het niet zo is, dan kan het morgen weer gebeuren als je zelf in het toestel zit.
pi_151050624
quote:
@Ugo_Dv: According to German tabloid Bild both pilots Germans: Andreas & Patrick are their names. #germanwings http://www.bild.de/news/a(...)s-40308982.bild.html ..."
Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:21 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151050634
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151050646
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
pi_151050663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Ik hoorde een expert op tv zeggen dat als er sterke rookontwikkeling is in de cockpit, ze misschien de koers per ongeluk gewijzigd kunnen hebben. Nu hoeft dat van die rook niet waar te zijn maar in elk geval is het dus niet extreem complex om een koers te wijzigen.
pi_151050678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:00 #121
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151050691
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:34 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151050701
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
Bild :r



Echt een schande inderdaad, dat nabestaanden niet even, hup, in een helikopter naar de plaats van het ongeval mogen :')

Daaronder overigens een zeer boeiend verhaal over een aantal vrouwen die, net als Angelina Jolie nu, zonder eierstokken door het leven gaan.

;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151050708
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Ja kak. :')

In dat geval: http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
pi_151050747
Als het menselijke opzet was dan is in ieder geval de fabrikant van dat vliegtuig opgelucht. Lag het niet aan hun toestel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151050755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
pi_151050776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
pi_151050814
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
Christenen bidden ook, hoor.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:39:22 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151050850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Goed, de namen zijn inmiddels bekend, je hoeft hierover dus niet meer te speculeren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151050871
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef FrauMilena het volgende:
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

Ik mag toch hopen dat ze dit soort dingen (net als bv. autopiloot uitschakelen) redelijk tweestaps maken? Dat je dus niet even per ongeluk door stoten of iets laten vallen zo'n functie kan in- of uitschakelen.
pi_151050882
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Christenen bidden ook, hoor.
Bedankt, nooit geweten. Maar die bedoelt 11en30 natuurlijk helemaal niet.
pi_151051019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.

Bewuste actie lijkt me nochtans logischer.
I feel kinda Locrian today
pi_151051096
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Christenen bidden ook, hoor.
maar moslims knikken voorover.
wellicht boog die, klapt zijn hoofd op de deurslot pen. piloot dood, zakt naar onderen en trekt slot in de lock stand.
pi_151051100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
pi_151051147
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:45 schreef starla het volgende:

[..]

Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.
Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
pi_151051160
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
De zaal die ze hadden gehuurd voor de persconferentie was dubbel geboekt, Hassan's verjaardagsfeestje was al eerder geplande dus ze wachten nu op een vervangende ruimte.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051183
Niet officiële bronnen beweren dat de co-piloot stond te kloppen.
pi_151051187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Goed, je zit op cruisehoogte. Er is tijd voor een plaspauze want vliegtuig toch op auto-piloot.
* Je achterblijvende collega wordt onwel. Kan.
* Hij valt zo dat hij op het 'lock' knopje terecht komt. Wordt al wat onwaarschijnlijker huh.
* Terwijl het vliegtuig op automatische piloot staat zet hij vanzelf een daling in. Zoveel toeval in 1x?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151051197
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments

Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:

16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed

We wachten af...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151051217
Binnenkort zullen de media wel gaan wroeten in het leven van die piloot.
pi_151051218
Is wel hip:

quote:
Flight 470 was an international passenger Embraer 190 flying from Maputo International Airport.

During the flight, Captain Herminio dos Santos Fernandes manually changed its autopilot settings three times from 38,000 feet to 592 feet -- which was below ground level -- as well as adjusting the speed.

The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit. An investigation concluded that Captain Fernandes had a "clear intention" to crash the jet, and had kept his co-pilot out of the cabin so he could do so.

The plane crashed into the Bwabwata National Park in Namibia, about half way between its departure and scheduled arrival airport. All 27 passengers and six crew members were killed.
quote:
Flight 702, an Ethiopian Airlines Boeing 767-300ER, was flying from Addis Ababa to Milan via Rome on 17 February 2014 when its own co-pilot hijacked it.

He waited until the pilot went to the toilet, then locked the cockpit door to keep him out, while continuing to fly the aircraft. He bypassed Rome and Milan and flew instead to Geneva, where he circled several times while communicating with air traffic control, trying to broker political asylum for himself and an assurance that he would not be extradited to Ethiopia.

With only 10 minutes of fuel left, and with one engine stalling from lack of fuel, he landed the plane safely, then climbed out the window on a rope and handed himself over to police. All 202 passengers and crew aboard were unharmed.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051220
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:53:21 #142
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151051263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.

Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
pi_151051265
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Kom maar door met de namen?
pi_151051277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments

Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:

16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed

We wachten af...
Het is logisch dat mensen dat denken, immers, moslims staan bekend om hun zelfmoordaanslagen. Als enige groep ook.

Onderzoek moet echter uitwijzen hoe deze ramp heeft kunnen gebeuren.
pi_151051285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is wel hip:

[..]


[..]

Jaar of 10 terug ook nog Silk Air bij Indonesie
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:21 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151051324
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.

Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:21 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051325
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:59 #148
215628 woid
let's get Friendly
pi_151051351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.
voor de complementary BJ

Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
pi_151051420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Dat zal niet lang meer duren nu, journalisten gebruiken ook twitter.
Het zijn gewoon Duitse namen.
pi_151051429
Is dit nou een mobile krachtwijk?

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.

Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
pi_151051478
Herken de omroepen.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is dit nou een mobile krachtwijk?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Herken de omroepen.

[ afbeelding ]
Hou is op met die vage linken
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:04:22 #154
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051564
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051581
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
pi_151051609
Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordactie van een van de piloten van de Airbus van Germanwings die dinsdag crashte in Zuid-Frankrijk niet uit. Dat meldt de Franse tv-zender BFMTV na berichtgeving van The New York Times dat een van de piloten de cockpit niet meer in kon komen.

Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Op 31 oktober 1999 op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven.

De Franse krant Le Monde meldde dat het de gezagvoerder was die nog in de cockpit was en dat de co-piloot was buitengesloten. Daarvoor spraken zij Duits met elkaar, schrijft de krant.

Ervaring
De gezagvoerder op de vlucht was een zeer ervaren piloot met 6000 vlieguren op dit type toestel. Hij had meer dan tien jaar ervaring. De copiloot kwam in 2013 bij Germanwings in dienst en zou 630 vlieguren achter zijn naam hebben staan.

Onder welk contract de piloten in dienst waren, is onduidelijk. Maar volgens de Amsterdamse luchtvaarteconoom Rogier Lieshout is dat wél een punt van zorg. ,,Onder andere Ryanair en Norwegian laten hun piloten werken op nulurencontracten of als zzp'ers. Als ze niet vliegen omdat ze ziek zijn, verdienen ze niets," zegt Lieshout. Luchtvaartdeskundige en ex-verkeersvlieger Benno Baksteen: ,,Als je in dienst bent, trek je aan de bel als er iets is of je vindt dat iets te ver gaat. Maar als zzp'er ben je kwetsbaar."

Volgens oud-directeur Jean-Paul Troadec van de Franse onderzoeksraad voor luchtvaartveiligheid BEA moet voorzichtig worden omgegaan met de onthulling dat een van de piloten buiten zou zijn gesloten. Die informatie moet worden afgezet tegen andere gegevens uit bijvoorbeeld de flight data recorder om tot een afgewogen oordeel te kunnen komen, zei hij tegen BFMTV. Alleen de cockpit voice recorder, met daarop de gesprekken van de piloten in de cockpit, is tot nog toe gevonden.

Onwel
Naast zelfmoord is er volgens Baksteen nog een scenario. De piloot kon volgens hem ook onwel zijn geworden. De deur van de cockpit kan namelijk alleen van binnenuit geopend worden. Als de piloot die buiten staat een code intoetst gaat er een geluidssignaal af in de cockpit. Of hij heeft dit signaal dus bewust genegeerd of was buiten bewustzijn waardoor hij niet meer kon reageren.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtml

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:06:24 ]
pi_151051626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051648
AD moet wat beter luisteren naar wat Benno zegt :')
pi_151051649
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:32 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:08:09 #161
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
En naar nu blijkt, geheel terecht.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
"Uitgesloten" is alleen dat het vliegtuig stiekem ergens anders geland is. Voor de rest staan alle opties open.
pi_151051725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
pi_151051749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
I feel kinda Locrian today
pi_151051788
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Wat ben jij een naar menneke
pi_151051793
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:11 #167
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat ben jij een naar menneke
Dat klopt als een zwerende vinger.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051806
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:41 #169
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
Altijd alles van de positieve kant bekijken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051828
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
pi_151051839
Co-pilot met 630 uur overigens.
pi_151051866
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Altijd alles van de positieve kant bekijken.
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:13:21 #173
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
Nog maar net begonnen dus.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
pi_151051906
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Prima, maar het is onzin daarom andere opties uit te sluiten. Stranger things have happened.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:44 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151051917
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:44 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051918
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151051924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef starla het volgende:

[..]

Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:15:21 #179
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
Zover wilde ik nog net niet gaan maar dat is theoretisch gezien mogelijk ja.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
"A Yakovlev 40 4K-87504 was returning from a training flight and was on its approach to Ganja Airport. A stray bullet struck the Yak-40 and hit an oxygen cylinder. A fire broke out and control was lost."

Volgens mij win je nog eerder de loterij.

Alles kan.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
pi_151051969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
pi_151051998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
I feel kinda Locrian today
pi_151052009
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Geen enkele oorzaak bij een vliegramp komy vaak voor bij mijn weten..ieder geval heeft weer zijn eigen unieke omstandigheden
pi_151052039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
pi_151052047
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Daarbij moet de lock volgens de video naar je toe gehaald worden en niet van je af geduwd (wat bij een val zou gebeuren) of zit die zelfs in het bovenpaneel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:18:57 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052049
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Vorig jaar kwam een ander toestel van hetzelfde model in de problemen omdat de autopiloot ineens uit zichzelf ging dalen. Dat konden de piloten opvangen.

Natuurlijk is de kans klein. Maar de kans dat dit toestel gewoon in Dusseldorf zou landen was vrijwel 1.
pi_151052068
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Eensch, tijd zal het leren :)
I feel kinda Locrian today
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:51 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:52 #193
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151052084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
:Y
Helios 522 is daar een ''mooi'' voorbeeld van. :{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:58 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052086
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Ook de noodcode? Want ik lees dus dat je die in kan voeren en JUIST de persoon in de piloot hem echt moet 'overriden', anders gaat na een korte periode de deur alsnog open?
pi_151052104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:21:01 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052129
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Zijn conflicterende berichten over. Het is trouwens niet eens zeker dat dit hele verhaal überhaupt waar is.
pi_151052167
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
I feel kinda Locrian today
pi_151052186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Er zijn veiligheidsdingen die de piloot overrulen als er onlogische handelingen gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')