abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151045613
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid.
klopt hij is dus leeg de black box
zo sterk zijn ze dus ook weer niet
pi_151045643
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:02 schreef birdymaniac het volgende:

[..]

klopt hij is dus leeg de black box
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.

Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. :')
In the coolest little capital of the world
pi_151045652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn.

Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. :')
ja ze hebben de lege trommel nu alleen hebben ze de koekjes niet
pi_151045654
Wat ik begrijp is dat het memory zelf een romkaartje is, maar in een aparte extra beschermende behuizing zit, die op de fdr gemonteerd zit.

Deze behuizing met memory zou dan nog kwijt zijn.
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:11:26 #130
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_151045663
Niet het eerste incident met een deur.

http://m.timesofindia.com(...)cleshow/20058910.cms

Ook een Airbus A320!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_151045700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:58 schreef D.D.W. het volgende:
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')
Mijn bericht hierover werd verwijderd. Het was mijn conclusie ook.
pi_151045706
Maar als de co-piloot in de cabine was, en er zou een raam uit de cockpit vliegen. Als je dan merkt dat de deur niet opengaat, dan ben je extra waakzaam. Hoo je dan geen rare geluiden?
En als de deur dan zou opengaan, lig je dan niet gelijk buiten?
pi_151045742
We hoorden al snel iets over de piloot, aantal dienstjaren etc, maar niets over de co-piloot.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:28:12 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151045784
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151045804
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151045824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
dat is hoe ik het tot nu toe ook zie hoe bizar ook
pi_151045831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
en dan jezelf en de rest van de inzittenden om het leven brengen? Beetje overdeven voor een staking
pi_151045864
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
pi_151045892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151045903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
De één tien dienstjaren de ander één, zoiets.
Ik denk dat ze vooral de tijd wilden nemen om de omgeving van de piloten te onderzoeken, eventuele netwerkjes etc. Medicijnkastjes uitpluizen, ook een goed idee.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 26-03-2015 07:53:03 ]
pi_151045906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen.
Meneer Yilmas is van turkse afkomst, weinig kans op extremisme
pi_151045941
A senior military official involved in the investigation told the New York Times that there was a “very smooth, very cool” conversation between the two pilots during the early part of the flight from Barcelona to Düsseldorf.

Later in the recording, the audio suggests that one of the pilots left the cockpit and could not re-enter.

The audio gives no indication of the condition of the pilot who remained in the cockpit.

“The guy outside is knocking lightly on the door and there is no answer,” the investigator, who asked to remain anonymous, told the New York Times.

“And then he hits the door stronger and no answer. There is never an answer.

“You can hear he is trying to smash the door down.”

“We don’t know yet the reason why one of the guys went out,” said the official, who requested anonymity because the investigation is continuing.

“But what is sure is that at the very end of the flight, the other pilot is alone and does not open the door.”

French news agency AFP reported that it had been told by a source close to the investigation that one of the pilots had been ‘locked out’ the cockpit.

The agency said the cockpit recording indicated that one of the pilot’s seats was pushed back and the door opened and closed.

Knocking is then heard, said the source, adding “there was no more conversation from that point until the crash”.

The source said an alarm indicating the proximity to the ground could be heard before the moment of impact.
http://www.theguardian.co(...)laims-new-york-times

Een tochtje van Barcelona naar Barcelonette, de wrange humor van een massa(zelf)moordenaar.

Had wellicht gehoopt dat de zwarte dozen door de klap onleesbaar zouden worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:45:38 #143
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151045952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:28 schreef Falco het volgende:
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt...
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151045989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:45 schreef Rica het volgende:

[..]

Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen.
Inderdaad, arme mensen..
pi_151045997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
speculatiemodus aan

Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa?
Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen.
Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!)
Und ob ich das machen kann!
Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe.

speculatiemodus uit
:D
pi_151046032
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
pi_151046052
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Eerst denken, dan typen
pi_151046068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:55 schreef Piger het volgende:
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure..
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:00:41 #149
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 02:15 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt.
Gewoon als er 1 de cockpit wil verlaten tijdelijk een stewardess in de cockpit laten zodat die altijd open kan doen, easy as that!
Hoe lang is die piloot nou weg, op dat soort toiletten wil je toch nooit lang verblijven.

quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Heb mensen vreemde dingen zien doen dus als je onwel wordt en je valt vreemd tegen de stuurknuppel aan zou die ook best kunnen gaan dalen.
In pro tips op de Fok! Frontpage heb ik gelezen dat als je maar denkt aan het stuur aan te raken dat de autopilot er vanaf gaat.

Blijft alleen dat slotje een vreemd verhaal....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151046099
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')