Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjesquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
toch is dat ook nog steeds een vaag verhaal dat dat toestel nog niet teruggevonden is..
Die paar dagen zullen het verschil niet maken. De FDR's hebben altijd prima gewerkt (en doen dat nog steeds).quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten.
Hij bedoelt denk ik MH370quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjes
Dit ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:14 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik MH370
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.
Ik vind het interessant, dat sterke contrast van verlies van een dierbare en in 1 klap miljonair zijn. Twee uitersten.
Wat voor kosten zijn dat dan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.
Er is een paar post eerder al een linkje bijgevoegd: http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroefquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:24 schreef agter het volgende:
[..]
Wat voor kosten zijn dat dan?
De standaard schadevergoeding was 150.000 euro meen ik me te herinneren.
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)quote:
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingenquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:29 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.
Daarom dat ik al zeg...niet tactisch verwoord...quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:33 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingen
Maarrehh volgens mij hebben ze voor dit fenomeen levensverzekeringen uitgevonden trouwens, maar dat terzijde.
Nicequote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
Moet je eens in BNW gaan lezen in de valse vlag rampen topics, oa. over MH17... Dan herzie je deze post wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?quote:Straaljager
De Franse luchtmacht liet ondertussen weten dinsdag luttele momenten voor het fatale ongeluk een Mirage-gevechtsvliegtuig eropuit te hebben gestuurd om het vliegtuig van Germanwings te helpen.
De straaljager werd op pad gestuurd kort nadat duidelijk was geworden dat de Airbus in de problemen verkeerde. Toen de Mirage arriveerde, bleek het al te laat en was de Airbus in de Franse Alpen neergestort.
Even toeteren om ze te attenderen dat ze aan het dalen zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Miragequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Oh ze bedoelen "helpen".quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Mirage
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpen
Helpen met landenquote:
Bij die Helios vlucht ging het ook op die manier en zo konden ze zien dat de passagiers buiten westen warenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef Starm het volgende:
[..]
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelen
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.quote:
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruisequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
En als ze het handmatig bedienden, wat wil dat dan zeggen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
BNW kom er maar in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren van gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
daar heb je dus weinig aan neem ik aanquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOSUL active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren op gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk.![]()
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOGUS active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers)
quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
quote:De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is donderdag gevonden.
Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.
Nee hoor. Ik interesseer me voor luchtvaart en ik praat hier met een echte piloot. Dan krijg je te maken met jargon.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
niels0 weet wel waar ik het over hebquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
Sja, als het alternatief landen tussen de bergen is, zal ik het ook hebben geprobeerd als ik die piloot was. Wellicht rem je dusdanig af dat je op 't eind wel van de baan af gaat, maar er toch nog overlevenden kunnen zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
zo'n klap is zelfs voor een zwarte doos te veel van het goede.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.nu.nl/vliegram(...)hadigd-gevonden.html
[..]
Dit is wel weer het grote nadeel van conventionele FDR's. Discussie zal binnenkort wel weer oplaaien over alternatieve systemenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzoquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
niels0 weet wel waar ik het over heb
Ik dacht dat heel Fok! autistisch wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo
Ja?quote:
Eh, gaan ze nu aan die blauwe poppetjes vertellen dat ze moeten zoeken naar een memory chip tussen al die stukjes, of is dat ding nu gewoon sowieso onbruikbaar?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Hier werd gisteren al over gezegd dat het vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht. Horizontale snelheid bleef ook vrijwel ongewijzigd, wat dan ook niet kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.
Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.
Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekend dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven.
Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:
[ afbeelding ]
Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Surely you must be joking!quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
Te snel dalen voor een zweefvlucht lijkt me dus niet, dat komt redelijk goed overeen. Wel interessant dat de motoren nog werkten. Heb je hier een linkje van?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hier werd gisteren al over gezegd dat dit vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht.
Het idee van een zweefvlucht komt ook niet overeen met ooggetuigen die gemeld hebben dat de motoren duidelijk hoorbaar waren.
Ready for takeoff, cabin crew slides armed and cross check *POENG*quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
Qua afstand wel, niet qua tijd en snelheid. Ik zal niet weer in al teveel vakjargon vervallen, maar die optimale ratio is gebaseerd op de optimale glij-snelheid. Die hangt voor dat soort vliegtuigen rond de 200 a 250 kts. En dan zak je met ongeveer 1000 a 2000 ft/m.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.
Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.
Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekent dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven vanaf een hoogte van 9km
Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:
[ afbeelding ]
Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Bron: What happened to Germanwings flight 4U 9525?quote:David Gleave, an air accident investigator and aviation expert at Loughborough University, said that, based on the unverified data from plane-tracking websites, the descent appeared to be about 3,000ft a minute, which was not fast enough to be an explosive decompression. “But it’s too fast if you were gliding. It appears to be a controlled descent,” he said.
Dat was ook de grapquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik dacht dat heel Fok! autistisch was
Ah, ik snap hetquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Qua afstand wel, niet qua tijd en snelheid. Ik zal niet weer in al teveel vakjargon vervallen, maar die optimale ratio is gebaseerd op de optimale glij-snelheid. Die hangt voor dat soort vliegtuigen rond de 200 a 250 kts. En dan zak je met ongeveer 1000 a 2000 ft/m.
Nee, nee, nee. De correcte quote is:quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Shirley? My name is not Shirley.
Nog niet vrijgegevenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:56 schreef DustPuppy het volgende:
Heeft er iemand een passagiers lijst ergens al gevonden toevallig?
Ik zag de nationaliteiten en besef me ineens dat ik misschien iemand ken aan boord van dat ding.
Iemand?
Wil daarmee niet zeggen dat het onmogelijk is overigens. Een en ander is ook afhankelijk van gewicht etc. Mocht de werkelijke optimale ratio hoger liggen, 20:1 ofzo, dan zou het zomaar kunnen dat je met een daling zoals hier toch nog 15:1 haalt. Maar de exacte cijfers heb ik niet.quote:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:00:42UPDATE #4U9525 Investigators haven't been able to retrieve data from voice recorder yet http://t.co/txViDdOt9h http://t.co/xzzvFBJ9IJ reageer retweet
hmm, ik las juist precies het tegenovergestelde:quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Weer slecht nieuwstwitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:00:42UPDATE #4U9525 Investigators haven't been able to retrieve data from voice recorder yet http://t.co/txViDdOt9h http://t.co/xzzvFBJ9IJ reageer retweet
bron: http://www.n-tv.de/panora(...)article14770441.htmlquote:Stimmenrekorder von 4U9525 ist ausgewertet
Womöglich wird noch an diesem Nachmittag klar, warum Flug 4U9525 abgestürzt ist: Den Experten ist es offenbar gelungen, den gefundenen Stimmenrekorder auszuwerten. In Kürze werden die Ergebnisse veröffentlicht.
vooral veel kleine stukjesquote:
Is er bekend wie de piloot was?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
Mijn eerste ingeving lijkt dan toch wel erg waarschijlijk: pilot suicide.
Het zijn er twee hequote:Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Is er bekend wie de piloot was?
Tijd voor een passend lied:quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:28 schreef johnson555 het volgende:
dat wordt niet meer vliegen dus in de zomer...
je suis germanywings
Dailymail heeft het over een raam in de cockpit dat tijdens de vlucht gescheurd is waardoor de piloten zonder zuurstof kwamen te zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:28 schreef MadameMossel het volgende:
@derkmarseille: BREKEND "Piloten zouden bewusteloos zijn geraakt tijdens vlucht." Zo persco met uitkomsten blackbox. Via livestream Phoenix.de #GermanWings
Hoezo "lijkt dat dan ineens toch wel erg waarschijnlijk"?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
Mijn eerste ingeving lijkt dan toch wel erg waarschijlijk: pilot suicide.
Ja of een vogel en ja dat kan zelfs op die hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef Mula het volgende:
[..]
Dailymail heeft het over een raam in de cockpit dat tijdens de vlucht gescheurd is waardoor de piloten zonder zuurstof kwamen te zitten.
twitter:StateDept twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:15:57We can confirm deaths of 2 US citizens, are reviewing records to determine whether other US citizens might have been on board. #Germanwings reageer retweet
Je ne parle pas franēais!quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Persconferentie BEA begint
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rte-doos-germanwings
De duitse buma blockt deze stream op you tube....quote:
Kun je daar CNN ontvangen? Die vertalen ook live nu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De duitse buma blockt deze stream op you tube....
Die info komt dus niet van de cockpit voice recorder maar heeft de Daily Mail van piloten forums of zoiets.. geen breaking news dusquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef Mula het volgende:
[..]
Dailymail heeft het over een raam in de cockpit dat tijdens de vlucht gescheurd is waardoor de piloten zonder zuurstof kwamen te zitten.
Ik gok zomaar Duitsquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:22 schreef Loekie1 het volgende:
Hij wilde ook niet zeggen in welke taal er gesproken was...
NL proxy werkt ookquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Kun je daar CNN ontvangen? Die vertalen ook live nu.
Men spreekt fransquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik gok zomaar Duits![]()
Maar hij wil sowieso nog niks kwijt voor er duidelijkheid is. Wel netjes.
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:12:34BREAKING: Last message from the Pilot was a routine message to ATC about the route, 1 minute after that the flight started to drop reageer retweet
In Duitland is zovéél geblokkeerd op YouTube.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De duitse buma blockt deze stream op you tube....
Dont i knowquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Duitland is zovéél geblokkeerd op YouTube.
Ze zullen toch niet ineens het hele bedrijf opdoeken lijkt me?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vlieg in mei met German Wings, benieuwd of het doorgaat
Al twee dagen op rij hier.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:29 schreef Whipper het volgende:
Omdat je het erg vind, om het dichtbij komt, omdat het interessant is, blijf je zo'n beetje de hele dag aan de laptop en tv gekluisterd. Ook al weet je dat er nauwelijks echte informatie naar buiten komt.
Weg studieplannen
Die zijn dood.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:27 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien een slimme vraag of er meer bekend is over de piloot en de co-piloot?
Is dat German Wings wat? Afgezien van dit ongeluk natuurlijk. Ik kende het niet eens tot een paar dagen geleden. Van duitse maatschappijen heb ik alleen Lufthansa en Air Berlin gevlogen en dat was altijd goed.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vlieg in mei met German Wings, benieuwd of het doorgaat
twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:32:36American victim on crashed Germanwings flight 4U9525 was working for Booz Allen (ex Snowden employer) http://t.co/ikDrlGPlP1 reageer retweet
Krijgen we dat weer...quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
BNW ->twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:32:36American victim on crashed Germanwings flight 4U9525 was working for Booz Allen (ex Snowden employer) http://t.co/ikDrlGPlP1 reageer retweet
Hun namen worden niet genoemd, waarmee de richtlijnen gevolgd worden. Geen enkele reden om de namen in de media te gooien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:27 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien een slimme vraag of er meer bekend is over de piloot en de co-piloot?
<- BNWquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
BNW ->twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:32:36American victim on crashed Germanwings flight 4U9525 was working for Booz Allen (ex Snowden employer) http://t.co/ikDrlGPlP1 reageer retweet
Verdwenen USB-stick. Waar heb ik dat eerder gehoord?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wel gevonden maar zonder geheugenkaart dacht ik gehoord te hebben
Het is ook na de persco's wat onduidelijk. Lijkt erop dat het "frame" gevonden is, maar de recorder zelf niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wel gevonden maar zonder geheugenkaart dacht ik gehoord te hebben
Wat ik begreep dat het bracket waarin de hele box hoort is gevonden, maar de box zelf nog niet. Maar hij was er niet heel duidelijk over.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wel gevonden maar zonder geheugenkaart dacht ik gehoord te hebben
Hier hoor je dat vaak.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Verdwenen USB-stick. Waar heb ik dat eerder gehoord?
Het is een goede budgetmaatschappij en voor vluchten binnen Europa prima te doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Is dat German Wings wat? Afgezien van dit ongeluk natuurlijk. Ik kende het niet eens tot een paar dagen geleden. Van duitse maatschappijen heb ik alleen Lufthansa en Air Berlin gevlogen en dat was altijd goed.
Misschien is het nogal gevoelige informatie of onvoldoende om conclusies uit te trekken.. ben ondertussen nou ook wel eens benieuwd naar de piloten.. en stiekem ook of een misschien moslim was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
En dan zegt Jan Klaassen "hey, nou ik denk dat het oorzaak A of B was hoor", en dan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
Laat de autoriteiten nu eerst rustig hun werk doen Of dat rapport nu deze week of over een maand in de publiciteit komt doet weinig ter zakequote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
stiekem, dat is zo'n beetje het enige wat men wil weten over de piloten denk ik. Los van de info op de zwarte dozen dan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien is het nogal gevoelige informatie of onvoldoende om conclusies uit te trekken.. ben ondertussen nou ook wel eens benieuwd naar de piloten.. en stiekem ook of een misschien moslim was.
Echt he, die autoriteiten doen hun best, maar steeds die Loekie1 die de stoorzender komt spelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Laat de autoriteiten nu eerst rustig hun werk doen Of dat rapport nu deze week of over een maand in de publiciteit komt doet weinig ter zake
Nou, neequote:Op woensdag 25 maart 2015 17:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
stiekem, dat is zo'n beetje het enige wat men wil weten over de piloten denk ik.
Zum Kotzen inderdaad.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:56 schreef heywoodu het volgende:
Ongeėvenaard zelfgeilen nu bij CNN, allejezus zeg
"WIJ HEBBEN ONTDEKT DAT HET HIER NEER WAS GESTORT EN NIET DAAR WAAR DE FRANSEN HET ZEIDEN!111"
En over hoeveel brandstof er wel gebruikt moet worden om al die helikopters daar in de lucht te houdenquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zum Kotzen inderdaad.
Net ook weer zo'n ziek verhaal over passagiers die omgeboekt hadden.
en dan is het helaas waarquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk geen overlevenden, aldus CNN.
Waaaaaaaaaat erg!!!!quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk geen overlevenden, aldus CNN.
Dat was toch een fotorolletje?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Verdwenen USB-stick. Waar heb ik dat eerder gehoord?
quote:
Mensen willen graag weten of hun theorie klopt of nietquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan zegt Jan Klaassen "hey, nou ik denk dat het oorzaak A of B was hoor", en dan?
Logisch, maar de BEA wil geen foute informatie naar buiten brengen. Dus die gaan nu eerst zorgvuldig de transcripties opstellen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen willen graag weten of hun theorie klopt of niet
BNW is de andere kant op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:41 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel knap en geruststellend dat er zo snel een straaljager op afgestuurd werd. Zo'n vliegtuig kan dus niet ongehinderd Parijs bereiken als een kaper dat mocht willen.
Vreemd dat daar geen enkele vraag over gesteld werd.
Jottem, fijn met z'n allen meedenken, misschien klunnen we wel een reisje naar die bergen maken waar ze neergestort zijn en daar de oplossing vindenquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
Dan maken ze een kampvuur en gaan Kumbaya zingen. Tweestemmig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan zegt Jan Klaassen "hey, nou ik denk dat het oorzaak A of B was hoor", en dan?
SMS-acties met gouden tips lijkt me ook wel een goed idee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jottem, fijn met z'n allen meedenken, misschien klunnen we wel een reisje naar die bergen maken waar ze neergestort zijn en daar de oplossing vinden
SMS Loekie1 aan naar 4321.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
SMS-acties met gouden tips lijkt me ook wel een goed idee.
Oh ja, nu weet ik het weer. Toch weer eens kijken allemaal.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. De correcte quote is:
"I'm not and don't call me Shirley!"
Lijkt het maar zo of zou deze er met opzet uit gehaald zijn om zo een eventuele schadeclaim vanwege technische defecten te voorkomen?quote:De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings zou woensdag gevonden zijn. De belangrijke inhoud van de Flight Data Recorder (FDR) ontbreekt echter. De geheugenkaart is niet aanwezig.
Op de Flight Data Recorder staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren. Toch sluiten de onderzoekers niet uit dat de informatie van de cockpitgesprekken voldoende is om de oorzaak van de ramp te achterhalen.
In principe mogen dit soort onderzoeken niet gebruikt worden voor schadeclaims of vervolging van personen. Juist om een zo open mogelijk karakter onderzoek te kunnen houden met als enig doel de verbetering van de veiligheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:12 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Lijkt het maar zo of zou deze er met opzet uit gehaald zijn om zo een eventuele schadeclaim vanwege technische defecten te voorkomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |