abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151003121
quote:
Van Aartsen over Haagse aanpak van jihadisten | NOS

Van alle Nederlandse steden heeft Den Haag de meeste jihadisten die zijn vertrokken naar Syrië of Irak. Ook heeft de stad relatief veel mensen binnen de gemeentegrenzen die zijn teruggekeerd uit jihadgebieden.

Volgens de AIVD zijn uit Nederland in totaal 180 jihadisten naar Irak en Syrië gereisd. Daarvan zijn er ongeveer 35 teruggekeerd en 27 overleden. Een groot aantal komt uit Den Haag. Meer dan een kwart, 46 jihadisten, vertrokken uit Den Haag. Tien Haagse jihadisten zijn teruggekeerd, 12 zijn er omgekomen. En het aantal jihadisten uit Den Haag groeit nog steeds: met 40 procent in de laatste vier maanden.

Tussen de 15 en 20 jihadisten zijn in Den Haag tegengehouden voor vertrek. Van 6 mensen is het paspoort afgepakt. Ongeveer 10 tot 30 mensen vormen de harde kern, die door de politie in de gaten wordt gehouden.

In Nieuwsuur is vanavond de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen te gast. Hij licht de nieuwste cijfers en de aanpak van het jihadisme in zijn stad toe.

Nederlandse jihadisten vertrekken in het geheim en laten bij terugkeer weinig los. Inlichtingendienst AIVD doet volop onderzoek naar radicaliserende jongeren.

Azzedine C. (alias Abou Moussa) uit de Haagse Schilderswijk is volgens Justitie een van de leiders van de IS-aanhangers in Nederland en een spin in het Haagse jihadistische netwerk. Hij was een van de sprekers tijdens een pro-IS-demonstratie in de Schilderswijk in juli vorig jaar.

Moussa werd in augustus opgepakt in Duitsland op verdenking van het ronselen van jongeren voor de jihad. Hij sprak zich eerder in Nieuwsuur uit als IS-sympathisant.

Speciaal voor de aanpak van jihadistische netwerken heeft Den Haag inmiddels een bijzondere structuur opgezet. In het zogeheten Veiligheidshuis bespreken de gemeente, politie en justitie en andere partijen individuele gevallen en trekken zo veel mogelijk één lijn. Zo bepalen de betrokken instanties of er een harde aanpak nodig is, en of strafrechtelijk optreden noodzakelijk is. Of dat zachte maatregelen meer kans van slagen hebben, bijvoorbeeld het inschakelen van ouders of familie.

Een groot aantal vertegenwoordigers uit andere Europese hoofdsteden is al in Den Haag op bezoek geweest. Er is veel buitenlandse interesse voor de Haagse aanpak.

Bron: nos.nl
Leuk en aardig, maar moet je zoveel geld uit trekken om die mannen te bidden en smeken niet af te reizen naar het M-O?
En komen andersgelovigen dan ook in aanmerking? Om weer te strijden tegen die IS-luitjes?
Of andere dwarsstraat gewoon NL'ers zonder baan? Die willen afmarcheren?
Ik weet niet.
Er zijn veel stemmen die zeggen dat anti-jihad = antimoslim = anti-islam = ZP = racisme.
Maar wordt het niet aan de andere kant steeds gekker?
Hoeveel moeten we nog doen om moslims te bidden en smeken niet naar het M-O te gaan en daarna terug te gaan naar dit onwaardige westen? Om eventueel een gevaar te zijn?
Of is dit gewoon islamofobie, en moet dat keihard worden bestreden, zoals racisme?
TS in cel? Hij slechte mensen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-03-2015 02:10:19 ]
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:41:44 #2
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151003669
Nee werkt niet.

Iemand die andere mensen wil doden om hun overtuiging moet zelf dood.
Say what?
pi_151003734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:41 schreef UpsideDown het volgende:
Nee werkt niet.

Dus jij wil die mensen doden om hun overtuiging?
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:43:59 #4
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151003804
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat is wat we nu doen ja.
Say what?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:45:53 #5
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_151003932
🙈 🙉 🙊
pi_151004032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:45 schreef BadSnoopy het volgende:
[ afbeelding ]
Theedrinken met Karkamel?
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:48:48 #7
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_151004097
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Theedrinken met Karkamel?
Cohen weetje.
🙈 🙉 🙊
pi_151004532
quote:
Ja.
pi_151004666
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:48 schreef BadSnoopy het volgende:

[..]

Cohen weetje.
Ironisch genoeg heeft Cohen behoorlijk goede resultaten geboekt.
pi_151004766
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarmee?
I´m back.
pi_151004915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarmee?
Met zijn aandelen van PickWick.
pi_151004923
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Da's niet de volledige waarheid; Pickwick, Lipton en Co. hebben namelijk dánkzij Cohen behoorlijk goede resultaten geboekt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_151005040
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Da's niet de volledige waarheid; Pickwick, Lipton en Co. hebben namelijk dánkzij Cohen behoorlijk goede resultaten geboekt...
Er zijn heel veel internationale bedrijven die een gunstig resultaat hebben geboekt in Nederland belasting paradijs.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:07:21 #14
236046 NotYou
tigerblood
pi_151005042
quote:

quote:

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

ja.
Je suis Charlie Sheen
pi_151005095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel internationale bedrijven die een gunstig resultaat hebben geboekt in Nederland belasting paradijs.
Klopt, maar in dit geval was de omzetstijging in Amsterdam significant hoger dan die in het Cohen-loze deel van Nederland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:09:35 #16
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151005174
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Klopt, maar in dit geval was de omzetstijging in Amsterdam significant hoger dan die in het Cohen-loze deel van Nederland.
Maar zo lopen de VS van A veel belastingen mis, dankzij Nederland, belastingparadijs.
I´m back.
pi_151005538
De Jihadgangers zijn niet gesneuveld? Heeft Mark alweer zijn verkiezingsbeloftes gebroken...
pi_151005686
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat is wat we nu doen ja.
Jij wil momenteel mensen doden om hun overtuigingen en je moet daarom dood volgens je eigen logica.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:56 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ja.
Jij ook.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:31:28 #20
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151005801
quote:
Nee werkt niet.

Dan ben je precies hetzelfde, treurig
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:37:23 #21
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151005971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij wil momenteel mensen doden om hun overtuigingen en je moet daarom dood volgens je eigen logica.

[..]

Jij ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:31 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dan ben je precies hetzelfde, treurig
Takfiri moeten gewoon even optyfen

Als je mensen wil doden omdat hun geloof je niet aanstaat ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer. Dan kan je wel gaan theedrinken, maar daarna zijn ze nog steeds niet lekker in hun bovenkamer hoor.
Say what?
pi_151006306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:22 schreef Nintex het volgende:
De Jihadgangers zijn niet gesneuveld? Heeft Mark alweer zijn verkiezingsbeloftes gebroken...
Nee, want mochten ze terug komen dan worden ze gewoon geknuffeld.
I´m back.
pi_151006404
Laat ze gewoon gaan als ze zo graag willen, maar laat ze nooit meer terugkeren naar Europa :{w
-XOXO-
pi_151006537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Jij ook.
Nou en, moeten ze maar de juiste overtuigingen hebben!

Maar goed, nee ik ben eigenlijk meer voor mensen executeren om het hebben van een nare persoonlijkheid.
  woensdag 25 maart 2015 @ 00:24:00 #25
236046 NotYou
tigerblood
pi_151007307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:55 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Nou en, moeten ze maar de juiste overtuigingen hebben!

Maar goed, nee ik ben eigenlijk meer voor mensen executeren om het hebben van een nare persoonlijkheid.
Wie(ns persoonlijkheid) bij jou niet in de smaak valt moet dood?
Je suis Charlie Sheen
pi_151007369
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:24 schreef NotYou het volgende:
Wie(ns persoonlijkheid) bij jou niet in de smaak valt moet dood?
Psychopaten mogen van mij dood op grond van hoe ze zijn, ja. Nare mensen mogen van mij dood. Wat zou mij dat nou moeten schelen? Ik ga ze zelf niet doden, maar als er een naar mens dood gaat, kan mij dat geen reet schelen. Duh _O-
pi_151007452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:50 schreef datismijnmening het volgende:
Laat ze gewoon gaan als ze zo graag willen, maar laat ze nooit meer terugkeren naar Europa :{w
Zoals Rutte al impliceerde, stoere woorden als ze weg gaan, als ze terugkomen niemand die ze dat belet.
I´m back.
pi_151007477
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals Rutte al impliceerde, stoere woorden als ze weg gaan, als ze terugkomen niemand die ze dat belet.
Want? Gewoon de grenzen potdicht :{w
-XOXO-
  woensdag 25 maart 2015 @ 00:34:46 #29
236046 NotYou
tigerblood
pi_151007516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:27 schreef Duikbril112 het volgende:
Nare mensen mogen van mij dood. Wat zou mij dat nou moeten schelen?
Niemand kan je je verplichten er verdrietig om te zijn maar om maar te bepleiten dat mensen "om het hebben van een nare persoonlijkheid" geëxcecuteerd zouden moeten worden...

quote:
Ik ga ze zelf niet doden, maar als er een naar mens dood gaat, kan mij dat geen reet schelen. Duh _O-
..oke.. 8)7
Je suis Charlie Sheen
pi_151007542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:32 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Want? Gewoon de grenzen potdicht :{w
Gaat niet gebeuren, Schengen, je kunt binnen Schengen vrij reizen.
I´m back.
pi_151007554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, Schengen, je kunt binnen Schengen vrij reizen.
Daarom Schengenverdrag opzeggen :{w
We hadden daar sowieso nooit aan moeten beginnen :r
-XOXO-
  woensdag 25 maart 2015 @ 00:37:37 #32
236046 NotYou
tigerblood
pi_151007571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:36 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wie wil er nou geen vrije invoer van zwaar wapentuig uit het oostblok? :') 8)7 :9~
Je suis Charlie Sheen
pi_151007593
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:27 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Psychopaten mogen van mij dood op grond van hoe ze zijn, ja. Nare mensen mogen van mij dood. Wat zou mij dat nou moeten schelen? Ik ga ze zelf niet doden, maar als er een naar mens dood gaat, kan mij dat geen reet schelen. Duh _O-
Psychopathie is nu eenmaal niet de uitzondering op de regel, er zijn veel psychopaten onder ons, velen hebben zelfs een functie waar jij tegen opkijkt.
I´m back.
pi_151007617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:36 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Schengen opzeggen is niet zo eenvoudig te regelen, denk ik.
Bovendien het heeft gewoon veel economische voordelen.
I´m back.
pi_151007657
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:34 schreef NotYou het volgende:
Niemand kan je je verplichten er verdrietig om te zijn maar om maar te bepleiten dat mensen "om het hebben van een nare persoonlijkheid" geëxcecuteerd zouden moeten worden...
Van mij zou het best mogen, al is 'nare persoonlijkheid' natuurlijk te subjectief om vast te leggen in een wetboek. En dat is op zich best jammer.
pi_151007703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Schengen opzeggen is niet zo eenvoudig te regelen, denk ik.
Bovendien het heeft gewoon veel economische voordelen.
Waarom niet? Uitkeringsverdrag met Marokko wordt ook opgezegd.
Vrij verkeer van goederen bedoel je?
-XOXO-
pi_151007705
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
Psychopathie is nu eenmaal niet de uitzondering op de regel, er zijn veel psychopaten onder ons, velen hebben zelfs een functie waar jij tegen opkijkt.
Absoluut. Wil niet zeggen dat ze ook echt op die plek thuis horen. Het is de zwakte van onze maatschappij dat ze die posities kunnen behalen.
pi_151007804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:45 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Absoluut. Wil niet zeggen dat ze ook echt op die plek thuis horen. Het is de zwakte van onze maatschappij dat ze die posities kunnen behalen.
Ik heb de biografie van Steve Jobs 2 x gelezen, de man was wel een soort psychopaat toch, maar ja, ik heb wel bewondering voor wat hij bij elkaar geroofd en geplunderd heeft.
In een bepaalde manier heeft hij de wereld wel veranderd.
En veel wat kleinere psychopaten putten daar weer inspiratie uit...
Hee, Ayn Rand heeft een hele wereldbeschouwing daarop gebaseerd, even los van Steve, die momenteel gewoon op universiteiten ook in Nederland wordt onderwezen.
Psychopathie is goed, greed is good.
Heb je wel eens op de VVD gelet de afgelopen tijd?
I´m back.
pi_151007981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:45 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoe iemand die nonchalant praat over het moeten doodmaken van misschien wel zijn buurman, zus of vader een aversie heeft tegen psychopaten. Onze maatschappij is gebaat bij de meeste van deze mensen, of wil jij bijvoorbeeld door een empathisch uniek creatief sneeuwvlokje geopereerd worden?
pi_151007998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:37 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

[..]

Takfiri moeten gewoon even optyfen

Als je mensen wil doden omdat hun geloof je niet aanstaat ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer. Dan kan je wel gaan theedrinken, maar daarna zijn ze nog steeds niet lekker in hun bovenkamer hoor.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat deze islamitische helden sneuvelen op het slagveld, maar die regel die jij voorstelde is volledig in lijn met hoe de vijand denkt en verplicht ook je eigen dood. Inconsistente interne logica is een goede reden om je standpunten te herzien hoor.
pi_151008078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het knap hoe iemand die nonchalant praat over het moeten doodmaken van misschien wel zijn buurman, zus of vader een aversie heeft tegen psychopaten. Onze maatschappij is gebaat bij de meeste van deze mensen, of wil jij bijvoorbeeld door een empathisch uniek creatief sneeuwvlokje geopereerd worden?
Nee, moreel juist-geaarde mensen. Dat ik voor de vernietiging van onkruid ben en geen politiek-correct gelul betoog, wil nog niet zeggen dat ik er zelf een ben. Ik ben gewoon voor bikkelharde oplossingen omdat ik niet geloof in de 'beschaafde moderne' aanpak. Ik ben verder voor het heel lief zijn voor wél goede mensen hoor.
pi_151008116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:14 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Nee, moreel juist-geaarde mensen. Dat ik voor de vernietiging van onkruid ben en geen politiek-correct gelul betoog, wil nog niet zeggen dat ik er zelf een ben. Ik ben gewoon voor bikkelharde oplossingen omdat ik niet geloof in de 'beschaafde moderne' aanpak. Ik ben verder voor het heel lief zijn voor wél goede mensen hoor.
Wat is onkruid? Terroristen? Wiet telers? Verkrachters? Pedofielen? Dieven? Mensen die een kras op je auto maken?

Voel je je ook nog een beetje schuldig als je wat onkruid hebt vermoord dat later onschuldig bleek?
pi_151008265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:14 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Mm, ik geloof er wel in, we wonen hier en nu en niet zoveel eeuwen geleden. Ons geluk moeten we hier en nu vinden en binnen bepaalde menselijke waarden en dus grenzen. We kunnen dus in principe afscheid nemen van elke religie. We kunnen als mensen die grenzen gewoon zelf vast stellen.

We moeten alleen nog een soort katheder zien te vinden om deze rationele, maar ook sterk empathische boodschap wereldkundig te maken.
I´m back.
pi_151008268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat is onkruid? Terroristen? Wiet telers? Verkrachters? Pedofielen? Dieven? Mensen die een kras op je auto maken?

Voel je je ook nog een beetje schuldig als je wat onkruid hebt vermoord dat later onschuldig bleek?
Moet ik nou helemaal gaan specificeren per mogelijke aard van delict wat wel en niet onder 'onkruid' valt? :D zoiets als: 'pedo's wel, wiettelers niet, die ook, en die dan weer niet'?

Ik denk dat het niet zinnig is alleen maar naar de daden te kijken (want dat zijn enkel de symptomen van in de meeste gevallen véél meer ellende dat buiten de kijker blijft). In geval van executie zou ik persoonlijk vinden dat er dan ook heel uitgebreid persoonlijkheidsonderzoek gedaan moet worden naar de levenswandel en dat iemands geschiedenis volledig moet worden onderzocht (er zou een manier ontwikkeld moeten worden die zo goed mogelijk uitsluit dat men onderzoekers om de tuin kan leiden met manipulatie en bedrog; eventueel met technologie). Banden met anderen (familie, vrienden, kennissen) zouden grondig onderzocht moeten worden om een accuraat beeld te krijgen van wat voor vlees we in de kuip hebben etc. Alles omtrent een persoon zou volledig uitgezocht moeten worden. Iets dat nu niet of iig veel minder aan de orde is. Want het gaat nu enkel om in hoeverre je de wet overtreden hebt; wie of wat iemand is doet er voor de wet verder niet toe. De term 'evil persoon' is geen argument binnen het huidige systeem. In het systeem dat ik voor ogen heb telt niet alleen de daad, maar ook alles wat eraan bijdraagt dat die daden tot stand kunnen brengen; hetgeen eronder de daden zit. Ik ben dus voor een veel grondigere bestrijding van menselijk kwaad. (maar ook dat mensen om soms dezelfde daad niet te streng worden gestraft, omdat men aantoonbar door omstandigheden gedreven werd en het niet om een kwaadaardig persoon gaat)

Er zouden in ieder geval nog heel wat dingen (beter) ontwikkeld moeten worden, alvorens zo'n systeem goed en rechtvaardig kan werken waarschijnlijk. En de huidige tijd is misschien nog niet het juiste moment. Maar ik ben er zeker van dat dit systeem beter zou zijn dan enkel de symptoombestrijding die er nu is. Misschien klinkt het wreed en beangstigend. Maar dat is het enkel en alleen voor de wreden en de angstaanjagenden zelf. Zij die hier niet onder vallen hebben niets te vrezen.
pi_151008520
Neem nou de huidige situatie met die Holleeder. Dat laat al prachtig de zwakte van een niet-doodstrafsysteem zien. Z'n zussen zijn waarschijnlijk hun leven nooit meer zeker, ondanks dat ie in de bajes zit en daar waarschijnlijk niet meer uitkomt. De gevangenismuren houden waarschijnlijk niet tegen dat ie z'n zussen, wanneer dan ook - zulke mensen hebben eeuwig geduld - alsnog zou laten liquideren. Daarom: kapotschieten zo'n vent. Volledig onschadelijk maken en nooit meer naar omkijken. Enige oplossing. En het is overduidelijk dat je niet de verkeerde executeert.
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:28:01 #46
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151010580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee dat deze islamitische helden sneuvelen op het slagveld, maar die regel die jij voorstelde is volledig in lijn met hoe de vijand denkt en verplicht ook je eigen dood. Inconsistente interne logica is een goede reden om je standpunten te herzien hoor.
Deze gasten willen mij doden om wie ik ben, terwijl ik in principe nooit iemand tot last ben, alleen maar omdat ik volgens hun tot de 'ongelovigen' behoor.

Lui die anderen om deze reden doden zijn gewoon moordenaars/psychopaten, die zie ik het liefst tijdig uit de weg geruimd worden. Wanneer dit niet gebeurd steken ze je later alsnog in de rug. Met 'uit de weg ruimen' kan natuurlijk ook opsluiten o.i.d. bedoeld worden.
Say what?
pi_151026858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:43 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Moet ik nou helemaal gaan specificeren per mogelijke aard van delict wat wel en niet onder 'onkruid' valt? :D zoiets als: 'pedo's wel, wiettelers niet, die ook, en die dan weer niet'?

Ik denk dat het niet zinnig is alleen maar naar de daden te kijken (want dat zijn enkel de symptomen van in de meeste gevallen véél meer ellende dat buiten de kijker blijft). In geval van executie zou ik persoonlijk vinden dat er dan ook heel uitgebreid persoonlijkheidsonderzoek gedaan moet worden naar de levenswandel en dat iemands geschiedenis volledig moet worden onderzocht (er zou een manier ontwikkeld moeten worden die zo goed mogelijk uitsluit dat men onderzoekers om de tuin kan leiden met manipulatie en bedrog; eventueel met technologie). Banden met anderen (familie, vrienden, kennissen) zouden grondig onderzocht moeten worden om een accuraat beeld te krijgen van wat voor vlees we in de kuip hebben etc. Alles omtrent een persoon zou volledig uitgezocht moeten worden. Iets dat nu niet of iig veel minder aan de orde is. Want het gaat nu enkel om in hoeverre je de wet overtreden hebt; wie of wat iemand is doet er voor de wet verder niet toe. De term 'evil persoon' is geen argument binnen het huidige systeem. In het systeem dat ik voor ogen heb telt niet alleen de daad, maar ook alles wat eraan bijdraagt dat die daden tot stand kunnen brengen; hetgeen eronder de daden zit. Ik ben dus voor een veel grondigere bestrijding van menselijk kwaad. (maar ook dat mensen om soms dezelfde daad niet te streng worden gestraft, omdat men aantoonbar door omstandigheden gedreven werd en het niet om een kwaadaardig persoon gaat)

Er zouden in ieder geval nog heel wat dingen (beter) ontwikkeld moeten worden, alvorens zo'n systeem goed en rechtvaardig kan werken waarschijnlijk. En de huidige tijd is misschien nog niet het juiste moment. Maar ik ben er zeker van dat dit systeem beter zou zijn dan enkel de symptoombestrijding die er nu is. Misschien klinkt het wreed en beangstigend. Maar dat is het enkel en alleen voor de wreden en de angstaanjagenden zelf. Zij die hier niet onder vallen hebben niets te vrezen.
Dus voor je zoiets gaat invoeren moet het wel onfeilbaar zijn? Is het niet heel wat realistischer om dit soort ''boosaardige'' personen in hun jeugd te vinden en te helpen voordat je ze dood moet maken?
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:32:22 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151894334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar moet je zoveel geld uit trekken om die mannen te bidden en smeken niet af te reizen naar het M-O?
En komen andersgelovigen dan ook in aanmerking? Om weer te strijden tegen die IS-luitjes?
Of andere dwarsstraat gewoon NL'ers zonder baan? Die willen afmarcheren?
Ik weet niet.
Er zijn veel stemmen die zeggen dat anti-jihad = antimoslim = anti-islam = ZP = racisme.
Maar wordt het niet aan de andere kant steeds gekker?
Hoeveel moeten we nog doen om moslims te bidden en smeken niet naar het M-O te gaan en daarna terug te gaan naar dit onwaardige westen? Om eventueel een gevaar te zijn?
Of is dit gewoon islamofobie, en moet dat keihard worden bestreden, zoals racisme?
TS in cel? Hij slechte mensen?
Wat is jouw positie nu precies in het islam-debat?
The End Times are wild
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:46:40 #49
236046 NotYou
tigerblood
pi_151894808
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 02:34 schreef Duikbril112 het volgende:
Neem nou de huidige situatie met die Holleeder. Dat laat al prachtig de zwakte van een niet-doodstrafsysteem zien.
Lolwut.
Je suis Charlie Sheen
pi_151897593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is jouw positie nu precies in het islam-debat?
Islam is een black box, maar begin er wel steeds meer lijn in te ontdekken.
Neem de gehusselde Mekkaanse en Mediniaanse verzen in de koran.
Hieruit kun je aardig wat tegenstrijdigheden verklaren, die je tegenkomt bij moslims.
Uiteindelijk is er min of meer sprake van 2 soorten koran en daaruit voortvloeiend ook 2 soorten moslim, alleen men kan natuurlijk door radicalisering in een vloeiende beweging van de ene soort islam vervallen in de andere soort islam.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')