Als ze venuit de helikopter kunnen zien dat er enkel nog een smeulend hoopje as over is van het vliegtuig gok ik dat ze wel met aardige zekerheid kunnen stellen dat er geen overlevenden zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:48 schreef PinkLow het volgende:
Hoezo kunnen er geen overlevenden zijn? Eerst de plek zien dan geloven.
Wie zegt er dat ze bij kennis waren? Ik noemde al eerder Helios als voorbeeld. Die vloog tegen een berg. De crew en passagiers waren bewusteloos door drukverlies in de cabine.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:44 schreef DeFlip het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat volgens Flightradar24 de toestel al bij de kust van Marseille al hoogte verloor. Waarschijnlijk hadden ze toen al door dat iets niet klopt. Op zo een cruciale moment kies je dan toch om een kleine bochtje te maken en dan een noodlanding maken bij de vliegveld van Marseille of Cote d'azur desnoods. Maar je gaat toch niet nog verder de bergen in vliegen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Stel dat het zo zou zijn dat er geen brandstof meer aan boord was, hij kwam uit Dortmund naar Barcelona en daarna weer terug naar Dortmund
Nou.quote:
Maatschappij was Germanwings, niet Ryanair!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Stel dat het zo zou zijn dat er geen brandstof meer aan boord was, hij kwam uit Dortmund naar Barcelona en daarna weer terug naar Dortmund
Je weet het niet!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:52 schreef eight het volgende:
[..]
Maatschappij was Germanwings, niet Ryanair!
Kleinigheidjes blijf je houdenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ouders kwijt, broertje kwijt, benen kwijt.
Wat een geluk heeft die jongen
Roger!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:54 schreef PinkLow het volgende:
Blij... Heb inmiddels weer televisie dus zapperderzapp tussen CNN, BBC en NOS! Met FokForum open, liveblogs en nog 2 youtubekanalen. Lijkt hier net een nieuwsredactie..
En nog niets nieuws te meldenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:54 schreef PinkLow het volgende:
Blij... Heb inmiddels weer televisie dus zapperderzapp tussen CNN, BBC en NOS! Met FokForum open, liveblogs en nog 2 youtubekanalen. Lijkt hier net een nieuwsredactie..
Minstens een Belg aan boordtwitter:VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 15:56:53Buitenlandse Zaken meldt dat minstens één landgenoot is omgekomen bij de vliegtuigramp in Frankrijk. http://t.co/fWURAsY9gg reageer retweet
Nee jammer is dat altijd he! Het nieuws ligt een beetje stil. Er wordt nu overigens gespeculeerd dat de kinderen wellicht niet aan boord zouden zitten...quote:
Gevoelsmatig zou je dan opeens een sterkere daling moeten zien...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:59 schreef awiebo het volgende:
zouden ze niet gewoon op instructie gedaald zijn, waarna ze iets van een luchtzak getroffen hebben?
Verder niet veel verstand van, weet ook niet wat de minimal hoogte/speling boven de grond is die ze in zulke gevallen hanteren.
de weerkaarten geven ook niet heul slecht weer aan in die streek.
Bron: De Telegraaf.quote:Grote vliegrampen boven Europa zijn zeer zeldzaam en er zijn zelden West-Europese maatschappijen bij betrokken.
Het meest recente grote ongeluk boven het continent is de vorig jaar neergestorte MH17 van Malaysia Airlines, die vanaf de grond via artillerie werd neergehaald.
Grootste ramp is nog altijd de botsing tijdens het taxiėn tussen twee Boeings van KLM en Pan Am op het eiland Tenerife, waarbij in 1977 liefst 583 slachtoffers vielen.
Daarnaast vielen in de Europese luchtvaartgeschiedenis bij slechts tien andere ongevallen meer dan 150 doden te betreuren, waarbij het in de meeste gevallen Oost-Europese maatschappijen betrof.
In de lijst staat ook het in 1988 in het Schotse Lockerbie neergestorte Pan Am-toestel, dat gesaboteerd was door Libische terroristen. Daarbij kwamen 270 mensen om, waaronder elf op de grond.
De tot nu toe grootste ramp op Frans grondgebied was die met een Concorde in 2000, toen dat toestel kort na de start op Charles de Gaulle neerstortte. Daarbij kwam 109 inzittenden en vier mensen op de grond om.
Niet vanzelfquote:
Het is wel veiliger, alleen als er een vliegtuig neerstort heb je veel meer slachtoffers tegelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:03 schreef Mani89 het volgende:
Dat er met auto's meer ongelukken gebeuren dan met vliegen, betekent nog niet dat vliegen veiliger is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |