quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
60 km vanaf venlo meldde rlt z net.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef kweetutniet het volgende:
Nog even over de ligging van vliegveld Düsseldorf:
Vanuit Limburg vlieg je als het kan niet vanaf Schiphol. Als de bestemmingen het toelaten kies je hier voor Düsseldorf, Köln - Bonn, Zaventem, Eindhoven of Maastricht Aachen Airport en heel misschien nog voor Weeze. Allemaal binnen 60 tot 90 minuten bereikbaar. Dan ga je niet vliegen vanuit Schiphol !
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mensen spreken hun gedachtes erover uit, deal with it.
Of er niet zo over bitchen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dus omdat het niet mijn krant is moet ik maar gaan solliciteren?
Sterker nog. Vrijwel iedereen die ik ken in Groningen vliegt regelmatig via Dusseldorf. Ik vlieg zelf ook vaak via Dusseldorf omdat het via de autobahn vanuit Groningen net zo snel te bereiken is als Schiphol en de vluchten via Dusseldorf vaak goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef kweetutniet het volgende:
Nog even over de ligging van vliegveld Düsseldorf:
Vanuit Limburg vlieg je als het kan niet vanaf Schiphol. Als de bestemmingen het toelaten kies je hier voor Düsseldorf, Köln - Bonn, Zaventem, Eindhoven of Maastricht Aachen Airport en heel misschien nog voor Weeze. Allemaal binnen 60 tot 90 minuten bereikbaar. Dan ga je niet vliegen vanuit Schiphol !
Ik bitch er niet over, het valt me op. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik zeg en niet zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Of er niet zo over bitchen.
Altijd dat gekanker over de berichtgeving van bepaalde kranten en tv-zenders....
Waar zeur ik precies? Zeg alleen "wat een krant" schokkend!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Of er niet zo over bitchen.
Altijd dat gekanker over de berichtgeving van bepaalde kranten en tv-zenders....
Op AV Herald is het laatste ook de meest gangbare uitleg. Er wordt totaal niet afgeweken van de koers. Al verklaart dat dan weer niet de gelijkmatige daling.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef Gezicht het volgende:
Flight Security-expert beweert dat de oorzaak of een bewuste daad, of een explosieve decompressie is geweest.
Waren oude beelden volgens mij, ze laten nu niets meer zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
france24 heeft een vogeltje in de lucht.
[ afbeelding ]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog. Vrijwel iedereen die ik ken in Groningen vliegt regelmatig via Dusseldorf. Ik vlieg zelf ook vaak via Dusseldorf omdat het via de autobahn vanuit Groningen net zo snel te bereiken is als Schiphol en de vluchten via Dusseldorf vaak goedkoper zijn.
Eelde, maar die is klein, duur en heeft z'n beste tijd wel gehad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?
Bremen vind ik al een stuk beter dan Eelde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.
Skynews kan je vinden op Youtube.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
France 2 schijnt een heli daar te hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eelde, maar die is klein, duur en heeft z'n beste tijd wel gehad.
http://www.groningenairport.nl/voor-reizigers/bestemmingen/quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |