Stippellijn is volgens mij de geplande routequote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef Waterdrinker het volgende:
[ afbeelding ]
de lijn die rechtsboven doorloopt is de vliegroute van gisteren, de lijn die rechtsboven stopt is de vliegroute van vandaag
En sowieso een Nederlander, aldus nieuws.nlquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef Lange_Lans het volgende:
Vliegtuig neergestort hè. Van Germanwings. Een prijsvechter uit Duitsland. 148 mensen omgekomen. Veelal Spanjolen en Dietsers.
Peter R. de Vriesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef Zipportal het volgende:
Heeft Peter R. de Vries al gereageerd?
nee, dat is een hemelsbrede lijn tussen de twee stedenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef nattermann het volgende:
[..]
Stippellijn is volgens mij de geplande route
Lichtblauw- laagquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:15 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Stijgt weer? Ik zie maar één daling.
ja zo wil je toch ook vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
nee, dat is een hemelsbrede lijn tussen de twee steden
het blijft natuurlijk wel speculeren maar vliegtuig is niet uit de lucht gevallen ...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien probleem met de zuurstofvoorziening, zoals hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways-vlucht_522
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lichtblauw- laag
Donkerblauw- Hoger
Paars- Hoogst
Je hebt gelijk, verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
nee, dat is een hemelsbrede lijn tussen de twee steden
Dat zou wel een blamage voor airbus zijn. Paar jaar geleden was dat volgens mij ook de oorzaag van het neerstorten van een vlucht van Air Francequote:
Je hebt er altijd meer dan 1, en als er te veel differentie zit tussen systeem A en B dan gaat je vliegtuig je echt wel vertellen dat er iets niet in de haak is. Zelfde geld voor cabin pressure. Die zit minimaal 2x in je checklist. Mocht je 'm dan alsnog missen dan gaat ook je vliegtuig op 10.000 voet gillen en piepen dat je luchtdruk niet op orde is.quote:
Dus als het een betrouwbaar vliegtuig is, is het direct een aanslag?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien spuit 11, maar toen ik hoorde dat het een betrouwbaar vliegtuig is, aanslag?
Meer kans dat het een bekende (van een bekende) is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:20 schreef Blester het volgende:
Wat maakt het eigenlijk precies uit hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zitten? Duitsers, Belgen, Spanjaarden, Italianen etc zijn ondergeschikt?
Het gaat er echt iedereen met om hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zaten, lekker nationalistisch weer allemaal.
Vooralsnog geen duidelijkheid.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien spuit 11, maar toen ik hoorde dat het een betrouwbaar vliegtuig is, aanslag?
Klopt ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:20 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Je hebt er altijd meer dan 1, en als er te veel differentie zit tussen systeem A en B dan gaat je vliegtuig je echt wel vertellen dat er iets niet in de haak is. Zelfde geld voor cabin pressure. Die zit minimaal 2x in je checklist. Mocht je 'm dan alsnog missen dan gaat ook je vliegtuig op 10.000 voet gillen en piepen dat je luchtdruk niet op orde is.
quote:Vier dagen geleden berichtte Der Spiegel nog over problemen met vliegtuigen van Lufthansa, de moedermaatschappij van germanwings. Het ging daarbij onder meer over bevroren sensoren die computerpannes veroorzaakten. Tijdens een vlucht tussen Bilbao en München, op 5 november vorig jaar, kwam een Airbus 321 in de problemen. Sensoren gaven tijdens het opstijgen foute informatie door aan het computersysteem, waardoor het toestel een snelle steile daling maakte. Minutenlang slaagden de piloten er niet in het neerstorten met eigen stuurimpulsen te stoppen. Pas toen ze de boordcomputer uitschakelden, slaagden ze erin het toestel weer onder controle te krijgen.
http://www.demorgen.be/bu(...)erlevenden-a2262879/
quote:
mee eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:22 schreef tralalala het volgende:
Ik snap nooit dat mensen het raar vinden dat de NOS en RTL het over eventuele Nederlanders aan boord hebben, is toch best logisch?
not this shit again.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:20 schreef Blester het volgende:
Wat maakt het eigenlijk precies uit hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zitten? Duitsers, Belgen, Spanjaarden, Italianen etc zijn ondergeschikt?
Het gaat er echt iedereen maar om hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zaten, lekker nationalistisch weer allemaal.
Omdat wij hier Nederlanders zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:20 schreef Blester het volgende:
Wat maakt het eigenlijk precies uit hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zitten? Duitsers, Belgen, Spanjaarden, Italianen etc zijn ondergeschikt?
Het gaat er echt iedereen maar om hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zaten, lekker nationalistisch weer allemaal.
Ze snappen er zelf dan ook niet zo veel van.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:22 schreef tralalala het volgende:
Ik snap nooit dat mensen het raar vinden dat de NOS en RTL het over eventuele Nederlanders aan boord hebben, is toch best logisch?
Tuurlijk. Het is raar dat er mensen zijn die dat raar vinden. Meer dan normaal lijkt me dat dat het eerste is wat je wil achterhalen als respectabel journalist.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:22 schreef tralalala het volgende:
Ik snap nooit dat mensen het raar vinden dat de NOS en RTL het over eventuele Nederlanders aan boord hebben, is toch best logisch?
Wij willen baksteen!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zit er bij de NOS een vrouw de crash te duiden? Waar is Benno?
Jaja, we zijn allemaal heel erg onder de indruk van je moraliteit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:20 schreef Blester het volgende:
Wat maakt het eigenlijk precies uit hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zitten? Duitsers, Belgen, Spanjaarden, Italianen etc zijn ondergeschikt?
Het gaat er echt iedereen maar om hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zaten, lekker nationalistisch weer allemaal.
Is het ook ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:22 schreef tralalala het volgende:
Ik snap nooit dat mensen het raar vinden dat de NOS en RTL het over eventuele Nederlanders aan boord hebben, is toch best logisch?
Ik vind het niet raar dat er 2 uur later nog niemand is als je kijkt naar de locatie van het vliegtuig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:24 schreef Gezicht het volgende:
Je zou ondertussen toch wel verwachten dat er media ter plekke is?
Je zou maar Benno heten zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zit er bij de NOS een vrouw de crash te duiden? Waar is Benno?
is ook niet raar, hoe je het ook wend of keert het trekt je toch meer aan als er Nederlanders bij betrokken zijn, althans voor mij. Het zijn toch meer mensen zoals jij en ik, een Spanjaard of een Duitser zijn weer heel ander type mensen waar je je minder mee identificeert.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:22 schreef tralalala het volgende:
Ik snap nooit dat mensen het raar vinden dat de NOS en RTL het over eventuele Nederlanders aan boord hebben, is toch best logisch?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:24 schreef Gezicht het volgende:
Je zou ondertussen toch wel verwachten dat er media ter plekke is?
twitter:AFP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:23:44#BREAKING Germanwings crash site 'inaccessible' to ground vehicles: minister reageer retweet
Paars is absoluut geen daling, eerder een hoogte van 35000+ voet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lichtblauw- laag
Donkerblauw- Hoog
Paars- Daling
Het zou wel moeilijk begaanbaar terrein zijn, maar met een helicopter o.i.d. moet men toch redelijk rap ter plekke komen lijkt me? Mits er in de buurt een plaats is om te landen uiteraard, die er zou moeten zijn in een nabijgelegen dorp (volgen Sky).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:24 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat er 2 uur later nog niemand is als je kijkt naar de locatie van het vliegtuig.
Nee inderdaad. Camera op de rug en a-la cliffhanger naar boven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:24 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat er 2 uur later nog niemand is als je kijkt naar de locatie van het vliegtuig.
Mooizoquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:24 schreef DeJori het volgende:
[..]
Jaja, we zijn allemaal heel erg onder de indruk van je moraliteit.
Dat verklaart...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:AFP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:23:44#BREAKING Germanwings crash site 'inaccessible' to ground vehicles: minister reageer retweet
Zo veel mogelijk wel. Maar vliegtuigen volgen vastgestelde luchtwegen en gaan niet direct hemelsbreed van A naar B.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:19 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
ja zo wil je toch ook vliegen.
Ze zijn er met helicopters overheen gevlogen heb ik begrepen.. ze hebben wrakstukken gesignaleerd maar meer konden ze er niet van maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het zou wel moeilijk begaanbaar terrein zijn, maar met een helicopter o.i.d. moet men toch redelijk rap ter plekke komen lijkt me? Mits er in de buurt een plaats is om te landen uiteraard, die er zou moeten zijn in een nabijgelegen dorp (volgen Sky).
Het is nu juist wél uit de lucht gevallen. Vraag is alleen wat de oorzaak was.....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
het blijft natuurlijk wel speculeren maar vliegtuig is niet uit de lucht gevallen ...
80cm sneeuw zou er liggentwitter:La_Chaine_Meteo twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:23:29#A320 : le lieu du #crash est situé vers 2000 mètres, dans une zone très enneigée (80 cm de neige) http://t.co/Hu1GDHUByq #germanwing #meteo reageer retweet
Dat wordt wel een hele operatie om alles te bergen danquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:28 schreef Houtenbeen het volgende:
80cm sneeuw zou er liggentwitter:La_Chaine_Meteo twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:23:29#A320 : le lieu du #crash est situé vers 2000 mètres, dans une zone très enneigée (80 cm de neige) http://t.co/Hu1GDHUByq #germanwing #meteo reageer retweet
Blijven de lijken iig goed geconserveerdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:28 schreef Houtenbeen het volgende:
80cm sneeuw zou er liggentwitter:La_Chaine_Meteo twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:23:29#A320 : le lieu du #crash est situé vers 2000 mètres, dans une zone très enneigée (80 cm de neige) http://t.co/Hu1GDHUByq #germanwing #meteo reageer retweet
Zelfs voor helikopters zal het dus moeilijk worden om het gebied te bereiken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:28 schreef Houtenbeen het volgende:
80cm sneeuw zou er liggentwitter:La_Chaine_Meteo twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:23:29#A320 : le lieu du #crash est situé vers 2000 mètres, dans une zone très enneigée (80 cm de neige) http://t.co/Hu1GDHUByq #germanwing #meteo reageer retweet
nou ja niet als een baksteen bedoelde ik eigenlijk....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is nu juist wél uit de lucht gevallen. Vraag is alleen wat de oorzaak was.....
Helicopters vliegen in de lucht. Er staat nergens dat het sneeuwt toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Zelfs voor helikopters zal het dus moeilijk worden om het gebied te bereiken.
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ID Frequency Track Distance (nm) Coordinates Name/Remarks LEBL - 0 0 N41°17'49.00" E002°04'42.00" BARCELONA/EL PRAT DALIN - 65 63 N41°44'01.60" E003°21'28.40" DALIN PIVUS - 66 28 N41°55'26.10" E003°56'01.50" PIVUS DIBER - 67 23 N42°04'47.00" E004°24'54.00" DIBER SOSUR - 42 39 N42°33'36.80" E004°59'50.60" SOSUR SOFFY - 17 29 N43°01'13.51" E005°10'49.90" SOFFY GIGUS - 21 152 N45°23'23.20" E006°26'29.80" GIGUS LUL 117.1 359 138 N47°41'17.83" E006°17'44.14" LUXEUIL IBERA - 0 109 N49°30'30.00" E006°16'30.00" IBERA DIK 114.4 346 22 N49°51'40.96" E006°07'46.71" DIEKIRCH ARCKY - 1 26 N50°17'57.00" E006°07'56.00" ARCKY KOGES - 10 16 N50°34'11.76" E006°12'02.07" KOGES KENUM - 10 9 N50°43'20.55" E006°14'21.62" KENUM ELDAR - 43 25 N51°01'23.00" E006°40'46.00" ELDAR BIKMU - 358 5 N51°06'20.40" E006°40'21.52" BIKMU EDDL - 17 11 N51°16'51.32" E006°45'26.31" DUSSELDORF |
Sneuw ligt er wel op 2k hoogte daarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:30 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Helicopters vliegen in de lucht. Er staat nergens dat het sneeuwt toch?
Bakgod zit bij RTLquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zit er bij de NOS een vrouw de crash te duiden? Waar is Benno?
Doelt hij niet op het landen van de helikopters?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:30 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Helicopters vliegen in de lucht. Er staat nergens dat het sneeuwt toch?
Leer lezen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:32 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Sneuw ligt er wel op 2k hoogte daar
Landen kan er helemaal niks.. wel crashen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:32 schreef essnhills het volgende:
[..]
Doelt hij niet op het landen van de helikopters?
Ik heb geen idee hoe dat werkt maar ik kan me voorstellen dat het lastiger landen is in een berg sneeuw?
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:32:44UPDATE - #Germanwings confirms 144 passengers and 6 crew were aboard Arbus A320 which crashed in southern Alps. #4U9525 @skymarkwhite reageer retweet
quote:
ah okequote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:33 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:32:44UPDATE - #Germanwings confirms 144 passengers and 6 crew were aboard Arbus A320 which crashed in southern Alps. #4U9525 @skymarkwhite reageer retweet
quote:
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
150 dus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
Jep, anders kost het je kijkcijfers of bezoekers.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:35 schreef Blester het volgende:
Wel interessant om de zien dat elk topic, elk nieuwsbericht, elke nieuwsuitzending en elke tweet gewoon eigenlijk precies hetzelfde is bij elke ramp. 'Er is geen nieuw nieuws, maar toch willen we nieuws hebben (desnoods produceren we het nieuws zelf) zodat we onze bezoekers niets nieuws kunnen melden'
Geen dramaverhaal over trouwringen?quote:
twitter:CNN twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:32:16Last words from #Germanwings A320 distress call were "emergency, emergency," authorities say. http://t.co/FXVBrA7RPz http://t.co/OxfPISsdvj reageer retweet
Uiteraard, commercialisering en uitmelken van rampenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jep, anders kost het je kijkcijfers of bezoekers.
Deze logica volg ik even niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat boeit het meer wat Merkel ervan vindt dan wat Jan van de Berg uit Appellscha denkt?
Vanavond de reactie van Jan van de Berg uit Appelscha bij Hart van Nederland.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat boeit het meer wat Merkel ervan vindt dan wat Jan van de Berg uit Appellscha denkt?
Merkel is belangrijk en stelt honderdduizend keer meer voor dan Jan. Merkel staat ver boven Jan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat boeit het meer wat Merkel ervan vindt dan wat Jan van de Berg uit Appellscha denkt?
Je hoeft het nieuws niet te volgen hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Uiteraard, commercialisering en uitmelken van rampen
Nou ze gaan nu voorlezen wat Merkel ervan vindt. 'geschokt' was haar eerste reactie. Ja joh, dan kun je net zo goed een willekeurige reactie voorlezen. Het voegt niets toe.quote:
Ik wil echt echte nieuws wel volgen, maar dan ook echt het echte nieuws. Waar je niet bergen met troepteksten hoeft door te spitten om tot de kern te komen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je hoeft het nieuws niet te volgen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |