Slecht eten en niet meer trainen, dan gaat het vanzelf weg. Je kan ook zorgen dat je de rest van je lichaam traint en zo alles meer in verhouding tot elkaar komt te staan.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:41 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Omdat het er nu nogal uitziet of ik gewoon echt bijna een BH nodig heb terwijl veder alles op m'n lichaam wel heel strak is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat zou ik nog kunnen/moeten veranderen?
mijn doel is vooral om gespierde armen te krijgen.
quote:Op zondag 26 april 2015 00:08 schreef koppesneller het volgende:
hoi ik ben 18 jaar 1.83, 72 kg en wil beginnen met trainen. ik heb zojuist mijn eerste trainingsschema opgesteld. ik ben van plan thuis te trainen met de dumbellset (15 kg) die ik nu heb.
Trainingsschemamet sets bedoel je reps neem ik aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat zou ik nog kunnen/moeten veranderen?
quote:Op zondag 26 april 2015 00:08 schreef koppesneller het volgende:
hoi ik ben 18 jaar 1.83, 72 kg en wil beginnen met trainen. ik heb zojuist mijn eerste trainingsschema opgesteld. ik ben van plan thuis te trainen met de dumbellset (15 kg) die ik nu heb.
TrainingsschemaJe zegt dat je armspieren trainen niet nodig vindt, maar hebt wel twee keer biceps/triceps oefening erin zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat zou ik nog kunnen/moeten veranderen?
bedoelde onderarmspieren srry, of is het verstandig deze wel te trainenquote:Op zondag 26 april 2015 00:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je zegt dat je armspieren trainen niet nodig vindt, maar hebt wel twee keer biceps/triceps oefening erin zitten?
Als ik jou was zou ik goed gaan eten en dan beginnen met starting strength, compounds pakken.quote:Op zondag 26 april 2015 00:17 schreef koppesneller het volgende:
[..]
bedoelde onderarmspieren srry, of is het verstandig deze wel te trainen
Borst trainen door pushups en variaties daarop, of met dumbells op een bank of op je rug liggen en de lucht in drukken (benchpress).quote:Op zondag 26 april 2015 00:17 schreef koppesneller het volgende:
[..]
bedoelde onderarmspieren srry, of is het verstandig deze wel te trainen
Cool. Barbells hebben verschillend gewicht. Je hebt ze van 15 18 en 20 kilo. (En dan zal er vast nog wel wat tussenin zitten). Maar het meest gangbaar is 20 kilo.quote:Op zondag 26 april 2015 13:00 schreef Nadine26 het volgende:
Ik heb vanochtend barbell deadlifts gedaan met 35 kiloOf iets meer (ik weet niet wat zo'n stang weegt.) En dat ging eigenlijk heel soepel, 4 sets van 10 reps
Technogym barbells zijn 10.8 kilo meen ik. Of 11.3 (25 lbs)quote:Op zondag 26 april 2015 13:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Cool. Barbells hebben verschillend gewicht. Je hebt ze van 15 18 en 20 kilo. (En dan zal er vast nog wel wat tussenin zitten). Maar het meest gangbaar is 20 kilo.
O, dat is best veelquote:Op zondag 26 april 2015 13:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Cool. Barbells hebben verschillend gewicht. Je hebt ze van 15 18 en 20 kilo. (En dan zal er vast nog wel wat tussenin zitten). Maar het meest gangbaar is 20 kilo.
Tel je dat gewicht op bij de schijven? Niet dat ik met veel mensen bespreek met hoeveel kilo ik train, maar voor mezelf, zeg maarquote:Op zondag 26 april 2015 14:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Technogym barbells zijn 10.8 kilo meen ik. Of 11.3 (25 lbs)
Het kan makkelijk een andere bar zijn he. Zoals fathank hierboven zegt zijn er ook 25LBS bars. Soms staat het op de kopse kant van een barbell.quote:Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
O, dat is best veelIk dacht 5 kilo of zo.
Ik probeerde vanochtend aan iemand uit te leggen waarom krachttraining zo leuk is, terwijl het zo stom en hersendood lijkt, qua bezigheid, maar ik denk dus dat het komt door de progressie die je steeds kunt blijven maken, op allerlei verschillende manieren, en dat heb je bij veel andere sporten niet (of in elk geval niet in deze mate)![]()
Maar mijn verkooppraatje sloeg niet echt aan![]()
De meeste mensen vinden het veel leuker om iets in groepsverband te doen (met een muziekje erbij).
Het is niet alsof de barbell op de grond blijft liggen bij bv een deadlift he.quote:Op zondag 26 april 2015 15:41 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Tel je dat gewicht op bij de schijven? Niet dat ik met veel mensen bespreek met hoeveel kilo ik train, maar voor mezelf, zeg maar
Oké. Dan zal ik de volgende keer eens op de kopse kant kijkenquote:Op zondag 26 april 2015 15:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is niet alsof de barbell op de grond blijft liggen bij bv een deadlift he.![]()
Dus ja, je telt het gewicht van de bar mee.
En anders even met en zonder barbell op de weegschaal stappenquote:Op zondag 26 april 2015 23:21 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Oké. Dan zal ik de volgende keer eens op de kopse kant kijken
Als dat nog lukt, want vandaag voelt het aan alsof ik nooit meer ergens op kan stappenquote:Op maandag 27 april 2015 11:21 schreef fathank het volgende:
[..]
En anders even met en zonder barbell op de weegschaal stappen
quote:Op maandag 27 april 2015 11:28 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Als dat nog lukt, want vandaag voelt het aan alsof ik nooit meer ergens op kan stappen
De mentale switch naar leuk vinden is ook wel heel belangrijk denk ik. Zie ook zo vaak mensen van een apparaat afstappen (ze zijn wel bezig, dat wel) met een zucht, maar niet van vermoeidheid maar meer van 'heb ik dat ook maar weer gehad want ik wil snel weer bankhangen' en weg hier. Ze zijn dus wel aanwezig maar ze hebben wel vaak een uitdrukking op hun gezicht dat het tegen heug en meug gaat.quote:Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
O, dat is best veelIk dacht 5 kilo of zo.
Ik probeerde vanochtend aan iemand uit te leggen waarom krachttraining zo leuk is, terwijl het zo stom en hersendood lijkt, qua bezigheid, maar ik denk dus dat het komt door de progressie die je steeds kunt blijven maken, op allerlei verschillende manieren, en dat heb je bij veel andere sporten niet (of in elk geval niet in deze mate)![]()
Maar mijn verkooppraatje sloeg niet echt aan![]()
De meeste mensen vinden het veel leuker om iets in groepsverband te doen (met een muziekje erbij).
Zo iemand ben ikquote:Op zondag 3 mei 2015 16:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De mentale switch naar leuk vinden is ook wel heel belangrijk denk ik. Zie ook zo vaak mensen van een apparaat afstappen (ze zijn wel bezig, dat wel) met een zucht, maar niet van vermoeidheid maar meer van 'heb ik dat ook maar weer gehad want ik wil snel weer bankhangen' en weg hier. Ze zijn dus wel aanwezig maar ze hebben wel vaak een uitdrukking op hun gezicht dat het tegen heug en meug gaat.
2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (dus minimaal 140 gram in jouw geval) en 300-500 kcal onder je onderhoud eten. Dat zal je zelf moeten uitrekenen verder. Verder voldoende water drinken. Als post-workout gewoon een whey shake + wat havermout drinken oid. Enige sups die je nodig hebt zijn multi-vit, vit D, visolie (en eventueel creatine) IMO.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:04 schreef steefann het volgende:
Beste Fokkers,
Ik weet niet precies waar ik mijn vraag kwijt moet, maar ik zit een beetje te tobben met voeding/supplementen omdat ik sinds kort duurtrainingen in mijn schema's heb zitten.
Doel: Trainen voor halve marathon, 1 a 2% in vet zakken en geen spierverlies leiden
Kan niet.quote:(liefst zelfs opbouwen!).
Oke manquote:Op maandag 4 mei 2015 13:13 schreef Dizorn het volgende:
En je kan WEL spier opbouwen terwijl je vet afvalt, zal alleen langzaam gaan en moet je goed je best doen ^^
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |