KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 14:47 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * Primavera meet bij Gripper op 22 maart * 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart * 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 14:54 |
1 is lizzie armitstead en 2 Emma Johansson trouwens. Zag er vorig topic iemand op reageren | |
quinoahipster | maandag 23 maart 2015 @ 14:56 |
Ik had ze al gecheckt ![]() En 2 is Ferrand-Prevot en hoewel die vanaf een afstandje ook best raakbaar is, heeft ze bij nader inzien net iets teveel van die ordinairheid (dat haar, dat diamantje in haar tand) die je iets te vaak in Noord-Frankrijk en Wallonië ziet. [ Bericht 3% gewijzigd door quinoahipster op 23-03-2015 15:02:35 ] | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 15:01 |
Andyy heeft een goede smaak. | |
very | maandag 23 maart 2015 @ 15:06 |
![]() Ook wel een leukertje | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 15:07 |
Jammer dat ze geen tetten heeft. | |
very | maandag 23 maart 2015 @ 15:07 |
Dat wel ja. Dan maar van achter... | |
quinoahipster | maandag 23 maart 2015 @ 15:20 |
[img] LizHatch.jpg [/img] | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 15:29 |
Ik hoorde laatst dat die het met een wielrennert doet maar ben vergeten welke. | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 15:31 |
https://isdatjebidonofbenjehetzelf.wordpress.com/tag/liz-hatch/ | |
CyclingGirl | maandag 23 maart 2015 @ 15:45 |
Marion Rousse gaat met Tony Gallopin. | |
iScream. | maandag 23 maart 2015 @ 15:50 |
Welke fietsdrager gebruiken jullie voor carbon fietsen? Ik heb 1tje die normaal gesproken om de "staande buis" klemt, maar mn nieuwe fiets heeft een dusdanig dikke buis dat deze niet in de houder past.. Nu dus op zoek naar een nieuwe drager, beste optie is denk ik 1tje die de fiets bij de bovenbuis klemt he? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 15:52 |
2011 | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 15:52 |
Zadelpen. | |
iScream. | maandag 23 maart 2015 @ 16:02 |
Ik heb zo'n "aero" carbon zadelpen, enige ronde vorm is het achterste stukje van de bovenbuis ![]() | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 16:06 |
Fietsdrager voor een auto? Daar hoeft de buis toch niet zozeer rond voor te zijn? Die van mij heeft van die rubber straps die idd om de bovenbuis heen gaan. klik [ Bericht 5% gewijzigd door muzas op 23-03-2015 16:12:34 ] | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 16:08 |
Mooie blonde fiets heb je daar. Hij heeft er zo 1 denk ik: ![]() | |
iScream. | maandag 23 maart 2015 @ 16:11 |
Das beter ja.. Ik zoek 1 voor op de trekhaak en die zijn meestal met van die klemmen die om een buis heen moeten.. Zal nog wel wat rondspeuren ![]() Zoiets ja Kano, ouder ding van Gazelle maar zelfde principe ja | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 16:11 |
![]() ? | |
iScream. | maandag 23 maart 2015 @ 16:13 |
Heb net een trekhaak op de auto laten zetten a 500 pleuro ![]() | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 16:14 |
Had je een mooie dakdrager van kunnen kopen. ![]() Of koop een caravan, kan de fiets gewoon in bed. Maar nee sorry, geen idee hoe het dan zit met klemmen voor 'normale' fietsdragers ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 16:16 |
Dat soort dragers worden door 2 mensen gebruikt. De mensen die er mee tegen iets aangereden zijn en de mensen die dat nog moeten doen. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 16:17 |
Ik leg de fiets gewoon achter in de bak trouwens. Van zo'n drager wordt ie alleen maar vies. | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 16:18 |
Achter de auto valt dat reuze mee... Wel flink door blijven rijden dan ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 16:23 |
Als het kan doe ik dat ook. Maar die keus heb je niet altijd. Zou eerder bang zijn voor beschadiging & diefstal. | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 16:28 |
Ik heb een giant, die worden niet gejat ![]() | |
Tommeke | maandag 23 maart 2015 @ 16:33 |
Die Tayler Wiles is echt lekker, maar helaas van de verkeerde kant ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 16:34 |
Ik moest dit weekend heel hard lachen toen een net iets te kleine man op klikschoentjes zn fiets bovenop z'n SUV probeerde te zetten. Had een stukje van John Cleese kunnen zijn. | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 16:40 |
Kunnen mooie filmpjes opleveren! | |
RealBizkit666 | maandag 23 maart 2015 @ 16:43 |
Mijn drager zet de fiets vast via de voorvork van de fiets. Geen enkele klemmen die om een buis waar dan ook zitten. ![]() Is van Thule, maar ik weet de naam even niet meer... Edit: Deze: http://www.thule.com/nl-n(...)outride-561-_-561000 Thule OutRide | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 16:59 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 17:06 |
http://cyclingtips.com.au(...)ycling-kits-in-2015/![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 17:06 |
Australië heeft wel toffe fietsmerken | |
quinoahipster | maandag 23 maart 2015 @ 17:08 |
Teschner ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 17:09 |
![]() UK en USA ook. Lijken wat meer out of the box te durven denken dan de originele landen. | |
Yankee | maandag 23 maart 2015 @ 17:30 |
Precies ![]() | |
Tommeke | maandag 23 maart 2015 @ 17:34 |
Totdat je de vriendin ziet ![]() | |
Yankee | maandag 23 maart 2015 @ 17:39 |
Dat shirt in het midden is best te pruimen | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 17:40 |
Ja klopt, alleen hun motto komt niet echt overeen met de prijzen. | |
very | maandag 23 maart 2015 @ 17:42 |
Zouden ze enkel bedoelen dat je nu alsnog een godsvermogen betaald alleen nu geen rijdend billboard bent ![]() | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 17:42 |
Ligt eraan hoe je 'm interpreteert... "wij vinden het kut als je een miljard uitgeeft aan shirts én erbij loopt als een reclamebord" "bij ons geef je een miljard uit, en heb je een effen shirt" | |
Yankee | maandag 23 maart 2015 @ 17:44 |
Voor een mooi en goedzittend shirt vind ik dat wel een acceptabel bedrag | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 17:45 |
Zou ook wel kunnen. Maarom maken ze ze niet gewoon 50 dollar ofzo ![]() | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 17:46 |
Ja da's aan een ieder. Maar ze vallen wel in de 'luxe' categorie volgens mij. | |
quinoahipster | maandag 23 maart 2015 @ 17:47 |
Idd, ¤ 100 + voor een shirt met korte mouwen is toch fucking niet normaal. ![]() Alleen sinds Rapha DENKEN mensen dat het normaal is. Ofzo. ![]() | |
Yankee | maandag 23 maart 2015 @ 17:50 |
Oh absoluut. Dat niet iedereen er zo over denkt is mij al wel duidelijk, niks mis mee overigens | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 18:52 |
Kijk hier heb je dus geen plaatje bij nodig..... ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 maart 2015 @ 18:52 |
die is lekkah | |
kaasplankje | maandag 23 maart 2015 @ 18:56 |
fietsendrager op de auto is wel slecht voor het brandstofverbruik beter binnen vervoeren | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 19:01 |
Is niks verkeerds mee hoor.
![]() Vind 'm nog steeds leuk. | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 19:07 |
Assos al jaren hé. Maar daar is de innovatie ook een beetje opgedroogd sinds de koeien en de Zwitserse kruizen. Al zag ik dit weekend wel een schitterend wit Assos shirt, afgezet met Tricolore en gaut. Errug mooi maar ik woon niet in bella italia | |
kaasplankje | maandag 23 maart 2015 @ 19:15 |
Janatwotk, MarcoD: Heb info binnen vd camping in Arsie, camping lago heet het, op 20km van Feltre. Ik kom op 14 euro pppn reserveer deze voor mezelf en miss kaas. Ziet er goed uit, mooie campsite aan het meer. Wij komen aan op woensdag en vertrekken dinsdag erop. | |
kaasplankje | maandag 23 maart 2015 @ 19:16 |
Zondag a.s. ronde van Steenbergen. Hmmm wel zin in misschien. | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 19:16 |
Allemaal leuke koppies, maar veel te zwaar afgetraind. Haalt het niet bij Neerlands schoon, en dan bedoel ik niet Moniek Knol, maar Danielle Overgaag voordat ze door Lance en Arnie afgelikt werd. Altijd voor Tinus op kop sleuren de rits van het shirt minstens voor een derde open. Helaas was dat het pre digitaal tijdperk..... ![]() | |
quinoahipster | maandag 23 maart 2015 @ 19:22 |
Maar Assos shirts waren toch een beetje voor gesoigneerde grijze heren. | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 19:25 |
Is een kut pakoers. Allemaal stenen, sierkeitjes en drempels. Maar dat is in de meeste Brabantse dorpen tegenwoordig wel het geval. Zelfs op 't Heike is geen fatsoenlijk parkoers meer uit te zetten. Woensdrecht met de Rijzende Weg op de hoek van Non Plus Ultra is nog een van de weinige behoorlijke parkoersen daar in het West Brabantse. | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 19:29 |
Ook, kijk maar naar Thomas Dekker. Anyway, in ieder geval voor mensen die zeg maar niet meer voor een shirt bij de Lidl hoeven te shoppen. En met Louis Garneau rij je in Europa ook redelijk exclusief. | |
Patroon | maandag 23 maart 2015 @ 20:23 |
Ga woensdag weer een inspanningstest doen. Ben benieuwd wat de progressie in de lage zones is.. | |
forty-two | maandag 23 maart 2015 @ 20:28 |
![]() | |
Patroon | maandag 23 maart 2015 @ 20:30 |
Ging het maar zo makkelijk ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 20:35 |
Ik mag hopen van wel! Je hebt er iig flink voor gewerkt. | |
iScream. | maandag 23 maart 2015 @ 20:41 |
Al een oplossing voor het fietsendragerprobleem gevonden ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 20:45 |
Bidonhouder? Hinthint | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 20:45 |
Ben toch nog niet helemaal beter van het ziek zijn, nog steeds last van m'n keel en heb nu ook last van verstopte en loopneuzen. gewoon niet goed in vorm #excusesvoornietevensnelzijn | |
iScream. | maandag 23 maart 2015 @ 20:49 |
Wat? ![]() | |
Patroon | maandag 23 maart 2015 @ 20:53 |
Ja, uit de waardes van nu blijkt dat er progressie is, maar hoeveel precies en wat er nog mogelijk is zal uit de test blijken. | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 21:20 |
Schijfremmen in 2017 in de pro peloton ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 21:27 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 21:28 |
Is nog gerucht | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 21:29 |
UCI heeft een go gegeven voor schijfremmen in 2017. | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 21:29 |
Ohja ![]() | |
Tommeke | maandag 23 maart 2015 @ 21:32 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 21:35 |
Had t zelf al in '16 verwacht eigenlijk | |
Tommeke | maandag 23 maart 2015 @ 21:36 |
Schijfremmen ![]() Echt mien jong. Het is zwaarder, is iets minder aero en het ziet er vooral niet uit ![]() En wiel wisselen gaat minder goed. Het is echt iets wat ons door de strot wordt gedrukt door fabrikanten om vooral nieuwe fietsen te kopen. Want wees eerlijk, velgremmen remmen goed genoeg. Meer dan dat, want als je ze vol inknijpt ga je slippen. | |
very | maandag 23 maart 2015 @ 21:38 |
Maar als het goed nat is werken schijfremmen wel beter, toch? | |
Gripper | maandag 23 maart 2015 @ 21:43 |
Nee hoor; niet perse. Mits goede velgrand en remblokjes is de remkracht altijd wel voldoende om ook op nat wegdek tot stilstand te komen. En ach, wat heb je aan superieure remkracht als je geen grip op de natte weg hebt? Dan slip je en ga je op je muil. Schijfremmen zijn goed voor MTB's en crossers. Niet voor wegracers. | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 21:47 |
Het ging er toch ook niet om dat ze 'harder' zouden remmen, maar meer dat ze beter te doseren zijn? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 21:48 |
Hoe vaak heb je al op een racefiets met schijven gereden dan? | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 21:49 |
Om hard op je muil te gaan wel ja. Maar eigenlijk zijn schijfremmen voor een racefiets een en al ellende. Speling is zo minimaal dat je altijd een imbussleutel bij je moet hebben om bij wiel er uit, wiel er in, die remklauw weer af te kunnen stellen zodattie niet aanloopt. Afgelopen winter was het bij iedere cross wiel er in, remklauw los en afstellen. En daarnaast blijft het geheel minimaal 600 gram zwaarder. Enige voordeel voor toerders is wellicht minder slijtage op full carbon wielen. Maar aan de andere kant krijgen die spaken en velgen het wel op een andere manier veel zwaarder te verduren. | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 21:52 |
Ja, zowel in het droog als nat zijn ze veel beter te doseren | |
Gripper | maandag 23 maart 2015 @ 21:53 |
Op de fiets en wandel beurs 50 m over zo'n parcours met een wipwap en alles. Prima proefrit dus ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 21:54 |
Nooit last gehad op mijn mtb dat die schijven aanliepen. En wat maakt die 600 gram uit als ze nu al lood toevoegen om de fiets op gewicht te krijgen? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 22:10 |
Bij de intro van di2 zelfde reacties. Was al kut nog voor t eerste persbericht . Inmiddels hebben campa en sram t ook, rijdt t halve peloton liever met di2/eps en trappen ladingen amateurs er tevreden mee rond. Zelfde denk ik voor schijven. Het is niet voor iedereen, maar vooraf al afbranden is ook zo onzinnig. Haast iedereen die t mag proberen is enthousiast. | |
muzas | maandag 23 maart 2015 @ 22:13 |
STI ![]() ![]() veul te zwaar... | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 22:14 |
Aero wielen ![]() ![]() | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 22:15 |
Klikpedalen ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 maart 2015 @ 22:16 |
Fietsen ![]() | |
GGMM | maandag 23 maart 2015 @ 22:17 |
| |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 22:17 |
![]() ![]() | |
GGMM | maandag 23 maart 2015 @ 22:18 |
Grappig ben ik he? ![]() | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 22:18 |
Door het minimalistische ontwerp van race/cross fiets remschijven en klauwen luistert dat nauwkeuriger dan het toch veel grovere spul op een MTB. En die 600 gram... Je denkt toch niet dat er ook maar één racefiets is waar ze meer dan een pond lood aanhangen? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 maart 2015 @ 22:24 |
Als je naar die emonda kijkt hou je veel meer over. Je kan prima frames met schijven maken die nog steeds op acceptabel gewicht zitten. En sowieso zegt mij het niet zoveel, die uit de lucht gegrepen 600 gram. Di2 weegt ook meer. Een powermeter ook. Je zou ook zonder garmin kunnen rijden. Als het iets toevoegt heeft niemand het over extra gewicht. | |
Patroon | maandag 23 maart 2015 @ 22:26 |
+1000 | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 22:29 |
Ik zal het alleen maar toejuichen. Meer dan electronisch schakelen. Maar dan zal er wel wat aan die afstellingsproblemen gedaan moeten worden. Want wanneer er op een professionele crosser een schroefdraad dol gedraaid is, geen probleem, flikker in de container en pak een nieuwe vork. Voor toerders versies zal dat dan toch met verloopstukjes moeten gaan werken, net zoals derrie padjes zeg maar. En ja, zo'n wiel hoeft er ook niet vaak uit, maar wel na iedere vuile rit. Ik wacht wel totdat Campa met Brembo remmen uitkomt, want die zijn natuurlijk allang van de tekentafel af. | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 22:34 |
Inderdaad, daarom hier nog steeds Ksyrium SL wielen van iets van 1450 gram per set. Omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat acceleratie tot 40 km per uur (inb4, 35 max voor mij) belangrijker is dan aerodynamica. | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 22:54 |
Het is porno ja? En je hebt ook 50mm wielen van 1450 gram | |
Yankee | maandag 23 maart 2015 @ 23:00 |
Hoge velgen, echte bazen weten ![]() | |
Patroon | maandag 23 maart 2015 @ 23:05 |
Ik koers er alleen op en icm vittoria bandjes en latex biba's bolt het zeer fijn... ![]() | |
Tommeke | maandag 23 maart 2015 @ 23:07 |
Eens. Ik koers eigenlijk ook liever op m'n Circuits omdat ze lichter zijn. Trekt iets feller op. In omlopen maakt dat niet zoveel uit. Toch smoelen die hoge velgen veel beter en dat is een niet te onderschatten factor ![]() Verder ben ik het qua schijfremmen helemaal met jou en Grippie eens. Ik heb ze op m'n crosser ook zitten, remt heerlijk. Beter dan al die canti dingen bijelkaar, maar het vergt wel afstelwerk. Hoewel ik bij m'n oude crosser na elke keer in de modder ook alles aan het afstellen was omdat het niet liep. En die liepen ook vaak aan. Het grote voordeel is de veel fellere remwerking en betere doseerbaarheid. Dat zijn beide zaken die op m'n racefiets dik in orde zijn, dus ik zie de meerwaarde niet. | |
buzz1291 | maandag 23 maart 2015 @ 23:24 |
Het is alleen porno als het hele plaatje klopt. Dus 50mm tube velgen, Vittoria Servizio Corsa tubes en bijbehorende kwaliteit naven en spaken. Geen op aluvelgen geplakt carbon of naven van een paar tientjes. Anders moet je al dat gemis met hard rijden compenseren zodat niemand het verschil ziet. Want op full carbon clinchers zou ik me met 8 bar toch niet echt lekker voelen. Nog afgezien van de warmte ontwikkeling als je een beetje gaat dalen. Maar full carbon clinchers met 1450 gram? Zeker met 5% gewichts tolerantie en 16 - 20 spasks zeker? Pics van die wielen voor < 1000 euro wil ik wel eens zien. Overigens Mantel heeft Zipp wielen clinchers voor 449 euro staan. | |
Andyy | maandag 23 maart 2015 @ 23:35 |
http://www.asiancyclexpre(...)bike-clincher-wheels En 8 bar? Dan ben je wel een dikzak als je op zo'n hoge druk moet rijden ![]() | |
Ericr | maandag 23 maart 2015 @ 23:37 |
#zwarebotten | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 06:23 |
kutschijfremmen ze lopen an ze piepen blokkies teringduur kabeltje vervangen is 5min werk maar remleiding vervangen uur lang kutten gek word ik van die dingen | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 07:29 |
Idd me goedkope pauper 50mm bollen een stuk beter met 25mm vittorias op 7 bar. Echt een verschil met 23mm op 7,5bar. Dan stuiteren ik zowat over de weg. Ik fiets regelmatig met beide combi's en ik wil niet geloven dat dat alleen tussen de oren zit. | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 07:49 |
Schijfremmen heb ik weinig ervaring mee dus in die discussie durf ik me niet te mengen. maar wat kabels vervangen betreft, dat is tegenwoordig allemaal binnen door. Veel mooier natuurlijk, maar niet helemaal 5 minuten werk meer, kun je ook behoorlijk mee staan kutten | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 07:56 |
In Friesland niet nee maar daar noemen ze een pad door het aardappelveld al een fietspad.(Fytspaad) hier in de randstad hebben we overal van die fietspaden als een biljartlaken moet ook wel met al die E-bike bejaarden. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:01 |
Lekke band vanmorgen. Daarna waren mijn slippers uit de parkeergarage gejat EN kon ik weer naar beneden omdat ik mijn garmin niet van ´t stuur gehaald had. | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:02 |
Ga maar eens door Drenthe fietsen ![]() Daar kennen ze nog geen asfalt ![]() | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:47 |
Ja, gelukkig wel. Ik zit in 5min buiten de stad en kom dan geen stoplicht meer tegen.. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:50 |
https://www.strava.com/activities/271252009/ Dit is toch ook achter een brommert nauwelijks te doen? Aan de andere kant, hij rijd wel elite dus ik geloof niet echt dat hij digital epo oid gebruikt. | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:54 |
![]() | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:54 |
Valt wel mee, helemaal als er gewoon een liner is gebruikt. | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:56 |
ik rij op een oude kut fiets ![]() en op een gegeven moment is die liner ook aan zijn end, dan ist wel ff vloeken om het weer in orde te krijgen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:00 |
Flosdraadje aan je kabel en een stofzuiger schijnt goed te werken! | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01 |
In mijn fiets geen liners, in mtb wel. Bij vervangen even draadje meetrekken om de nieuwe er weer doorheen te trekken. | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:05 |
geen idee of het digitale epo was maar maar van kilometer km0 tot km50 rijd hij boven de 53 gemiddeld dat lukt een prof niet eens toni martin en cancalara gaan huilen als in wereld uur record [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 24-03-2015 09:15:32 ] | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:08 |
Ik denk achter een brommer. Anders kan zijn hartslag nooit zo hoog zijn. | |
Yankee | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:14 |
Ik fiets nu een weekje op lage velgen, bij iedere etalageruit huil ik van binnen ![]() | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:15 |
Achterrem blijft af en toe een beetje hangen. Moet ik dan wat aan de rem of aan de kabels doen? | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:29 |
kan alle bij , maar meestal is het de rem , die vangt veel modder en regen en dan loopt het scharnier op een gegeven moment niet meer mooi soepel. los gooien uit elkaar halen en smeren is wel een kut klusje. dus ik zoek meestal toch eerst of het niet stiekum de kabel is die ergens droog loopt. | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:32 |
En mocht ie droog lopen, kan je hem dan nog verbeteren zonder vervangen? | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:34 |
vaak wel zeker als je op de kabel wat oxide of witte aanslag ziet op de punten waar hij de binnenkabel in gaat,dan kun je hem schoonmaken en beetje inwrijven met wat olie, dan kan hij gewoon weer een poosje mee. | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:37 |
Ok, dan kijk ik even bij herhaaldelijk knijpen of de remkabel strak blijft staan. Zo niet dan zit de fout in de rem. En een slagje van 2mm zijwaards eruit halen. Zelf proberen of fietsenmaker? | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:39 |
Over een slag in het wiel gesproken, ik reed gister effe achter een rare kwibus aan die eerst dacht me binnendoor in te halen in een bocht, daarna reed hij als een bouwvakker voor mij uit, slingerend en snokkend. Zat een slag van een centimeter of meer in z'n achterwiel. Zeg ikd at tegen 'm toen we bij het stoplicht staan, kijkt hij me verbaasd aan. Hij merkte er niets van | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:41 |
![]() Al moet ik zeggen dat ik die van mij ook alleen maar merk bij het afstellen van de remmen. Gisteren nieuwe blokjes erop gezet. Was eerst wel even klooien met afstellen van de rem, doordat de blokjes tegen mn velg zaten. | |
Ericr | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:41 |
Dan stonden zijn remmen ook niet strak afgesteld zeker, zo'n slag merk je anders toch wel. | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:42 |
lastig lastig , ik kan heel makkelijk zeggen zelf proberen , maar kan moeilijk inschatten hoe handig / technisch jij bent. wat voor wielen ? snap je dat je heel makkelijk 1 spaak kan spannen , maar dat je uiteindelijk de spanning mooi moet verdelen over alle spaken , dus dat het niet een kwestie is van bij de slag 1 spaak strakker zetten is ? | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:42 |
2 mm is ook niet zo heel veel. Bij hem was het echt veel, veel meer. Als hij uberhaupt nog remblokjes had ![]() | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:50 |
Ja ik snap dat het een lang klusje is. Is er een manier om de spanning over de spaken goed te checken? Moet je dan gewoon tokkelen en drukken om te vergelijken? | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:54 |
daar is een stuk gereedschap voor maar dat is prijzig (rond de 100 euro voor een simpele spaak spanning meter). dus dat word met de hand voelen. wel elke spaak goed op het zelfde punt voelen. als de velg zelf niet meer recht is door een opdonder zijn er natuurlijk altijd een aantal spaken die meer spanning hebben dan de rest , maar ook dan moet je het over zoveel mogelijk spaken verdelen. | |
the_critic | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:54 |
als je weet wat je doet, dan zelf doen... ander lekker FM laten doen (en dan lekker meekijken en observeren) Kans is groot dat je anders teveel verkeerde spaakspanning veroorzaakt en later dus groter slag of spaakbreuk. (en bij oude velgen zelfs kans dat je je velg uitscheurt door verkeerde spanning) | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:58 |
Ok, hoeveel vragen ze hier normaal voor ongeveer? Dan rijd ik gelijk even langs. | |
iScream. | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:00 |
2 tientjes ![]() | |
the_critic | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:00 |
15euro denk ik... klein slagje.. | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:01 |
Oow, voor die prijs laat ik het liever doen. Even een babbeltje maken bij de FM zo. Wel een beetje schaamtevol als ingenieur, maar a la. | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:04 |
| |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:09 |
Yes yes yes Girl | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:09 |
Wat is er met je aan de hand? | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:11 |
Hoe krijgen jullie steeds slagen in de wielen? Die van mij zijn na 3 jaar nog kaarsrecht en maken toch zo'n 11k km per jaar.. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:11 |
Rotterdambericht: zag vanmorgen dat ze de bestbikes oid helemaal hebben vernieuwd met iig cannondale. 2 racefietsFMs binnen 800 meter ![]() Einde Rotterdambericht | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:12 |
viesdik | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:13 |
Ik was wel bang voor mn wielen na de haaghoek, dat lag echt slecht, maar niks aan de hand. | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:20 |
veel fabriekswieltjes hebben een gewicht limiet van 90kilo, daar zit jij met 65 kilo ruim onder en ik met 95 kilo altijd boven. klein en licht zijn heeft ook voordelen | |
the_critic | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:20 |
van gaal engels... vet hip enzo.. | |
the_critic | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:21 |
en patroon heeft zijn spullen goed voor mekaar natuurlijk.... daarom rijd hij ook nooit lek en anderen wel... ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:23 |
Steeds? Wie was voor fret dan de laatste met een slag? | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:23 |
houten banden denk ik. zie je nog veel in het noorden ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:23 |
![]() Het is dat yankee mij een lieverd noemt, anders zou ik nu een nare opmerking maken over dat je niet lek kan rijden als je nooit fietst. | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:24 |
Dit, en wellicht zit ie er al meer dan 2 jaar in. Geen flauw idee. | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:25 |
Voel me niet aangesproken ![]() | |
the_critic | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:26 |
inderdaad... op die manier doet mijn vriendin al 4,5jaar met 1 ketting, 1cassette, 1paar remblokjes... in 4,5jaar 0x lekke band of slag in wiel... Spullen gewoon super voor elkaar denk ik ![]() | |
dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:27 |
fabrieks wieltjes hebben heel vaak wat na stel werk nodig zeker de wat goedkopere spulletjes. die komen niet zo mooi van de band , als dat iemand met veel gevoel en verstand ze met de hand heeft gemaakt. | |
Ericr | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:27 |
Meld, maar heb na 3 jaar gebruik van Mavic Cosmic Carbone's geen slagen. Wel wat losse stukjes carbon in de velg die je kan horen ratelen maar ondanks dat ik toch over vrij ruwe wegen rijd met behoorlijke snelheden moet ik de eerste slag nog in die Cosmic's rijden. Bombproof spul gelukkig, wat zwaarder maar voor mij meer dan zijn geld waard. Setje van 1.500 gram of minder rijd ik waarschijnlijk binnen enkele maanden plat. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:33 |
Beetje te kort door de bocht als je het mij vraagt. | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:34 |
Very met zn traimrails? | |
Yankee | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:37 |
Dat is wel prettig. Ik heb zelf ook eens cc's gehad, wat een drama wielen waren dat ![]() | |
Ericr | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:38 |
Heb meerdere setjes gehad met een lager gewicht, de meeste van die setjes gaan tot 85 of 90kg. De lichtere setjes hielden het niet zo lang uit als mijn Ksyriums en de Cosmic's die ik nu heb. Als je op gladde wegen rijdt zal je weinig problemen tegenkomen maar de paden in de duinen hier zijn vaak allesbehalve glad. | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:45 |
Ja, dat was wel een echte slag ja. | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:53 |
Hier ook geen problemen met die dingen. Hetzelfde geldt voor m'n Easton Circuits. Heb nog een setje Open Pro. Die zijn echt niet kapot te krijgen. | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:18 |
ik ![]() | |
Fretwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50 |
Fietsenmaker zei dat het geen haast had. Afspraak voor over twee weken om de spaakspanning weer goed te krijgen. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:57 |
-ze zijn te dik -ze kenne nie rije ben zelf ook prima tevree met me cosmic cartons | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:59 |
a.s. zaterdag kampioenschap van rotterdam knut kom je ook? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:06 |
Waar is dat | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:11 |
Amsterdam. | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:11 |
Juisttt | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:18 |
ahoy natuurlijk | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:19 |
Misschien wel leuk om te kijken. 19 april doe ik zo'n soort intro cursus. Als het goed is krijg ik binnenkort mn pakje. | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:20 |
Idd bij kuilen en zo ff de #viesdikke reet op liften en armen ligt buigen. (Armen ligt buigen is trouwens altijd goed) | |
nogeenmaarten | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:23 |
dus niet de ahoy op zuid, maar naast 16hoven | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:23 |
Rij jij mee kaas? | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:24 |
denk wel, kan zondag iig niet naar steenbergen want ik had de camionette aan miss kaas beloofd | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:29 |
Goeie indekker weer ![]() | |
ddx | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:31 |
Gisteren lekker klimritje gemaakt met erg mooie uitzichten. 153km met 2860hm: https://www.strava.com/activities/272967160 Vandaag herstelritje gedaan. En strava android/iphone update is ook top, gewoon direct zonder croppen foto's uploaden ![]() En verlijkingsoverzichten bij segmenten. | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:31 |
*licht. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:32 |
ja die moest naar de sauna dat was ik vergete | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:35 |
Die kerel met dat adidasshirtje moet een maatje of 6 kleiner hebben denk ik. Komen wel toffe ritten van je voorbij ddx. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:35 |
handig met dalen is dat, scheelt weer remblokjes | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:37 |
Je hebt gelijk. Sorry. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:38 |
ik had je anders gewoon gesnopen hoor | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:49 |
Ja, als ze me op de inhoud niet kunnen pakken, beginnen ze grammarnazi te spelen... [ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 24-03-2015 13:22:46 ] | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:52 |
Het betrof spelling, geen grammatica Gelukkig kun je goed fietsen. | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:55 |
![]() | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:22 |
[ Bericht 25% gewijzigd door Patroon op 24-03-2015 13:56:06 ] | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:41 |
Mooi Patty. Ik zie vorm. | |
ddx | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49 |
Hij doet het er juist om, eruit zien alsof je net begonnen bent met wielrennen. Gisteren ook, kereltje van 65kg in z'n wiel die dacht wel even aan te haken bergop. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:51 |
Sorry, maar dat vind ik simpelweg sneu. | |
ddx | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:54 |
Naja tis volgens mij meer dat hij ooit shirtje gekocht heeft en die voldoet prima. Tot vorig jaar reed hij ook gewoon op simpel instapfietstje rond. | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:54 |
Was ook mijn tactiek haha ![]() Doen alsof ik echt helemaal niks kan en dan valt het allemaal hartstikke mee | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:55 |
Je deed het meer voorkomen of hij nu zijn ouwe kleding aangetrokken heeft om mensen eens even lekker te misleiden. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:56 |
Ventieldopjes Rare zakken in je shirt 1 bidon mee willen nemen niet weten wat je moet eten Snelspanners die naar beneden wijzen Niet weten hoe je je moest kleden. MAar je bent wel lief. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:58 |
je vergeet de harige benen en dan soigne op ze shirt echt voor schut | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:59 |
Allemaal mindfucks ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:59 |
Naja harige benen zag je neit door de lange broeken en soignee stond niet op z'n shirt. Je had er bij moeten zijn. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00 |
Mij had je. Vanaf nu ben jij mijn idool. | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00 |
haha...dat shirt heeft wel een indruk achter gelaten he? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00 |
Denken dat je er bij was ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00 |
heb al genoeg gezien van jullie toerders | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:02 |
Niet wetende waarom wij er niet waren...HAHAHAHA | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:03 |
moes bij paps op de koffie | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:04 |
Bang niet aan de verwachtingen te kunnen voldoen? | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:05 |
Ja ik moest huishouden | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:08 |
Mooie foto's! Ik ben helaas niet zoveel gekiekt, teveel in het peloton gezeten ![]() | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:12 |
Alleen bij de start, waar ik naar de pens van m'n tegenstander kijk ![]()
| |
Carb | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:14 |
Nederlands kampioen 100kg+? | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:15 |
*demarreert alleen waar fotograaf staat ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:16 |
Dat is tommeke zijn categorie daar kan je blijkbaar kampioen worden met 25kg overgewicht | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:24 |
Das wel slim. Die kerel is Nederlands kampioen bij docenten en onderwijs ondersteunend personeel. Zelf is ie conciërge ![]() Hij kan wel aardig sprinten. Meestal gokt ie daar ook op, rijdt zelf nooit op kop. | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:24 |
Andere sokken in de was? | |
Gripper | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:27 |
En achterstevoren op je fiets zitten slingeren op het moment dat er godnondeju een paar motorrijders op een smal dijkje tegemoet komen was ook een mindfuck? | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:28 |
![]() | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:29 |
Iets kunnen vinden om te zeiken? Voelt goed he ![]() | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:33 |
![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:37 |
Dat is de volkssport hier. Of je nou toerder bent of criteriumtijger, het is nooit goed genoeg. | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:40 |
Dat is ook een goede instelling. HET KAN ALTIJD BETER | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:43 |
Wanneer ga jij je 1e criterium rijden marco? | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:44 |
Over het kan altijd beter gesproken, gebruiken jullie carboloaders en herstelshakes? Volgens de man van voedingsshopwhuppeldepupwinkel.nl is dat toch wel aan te raden. Een carboloader bij tochten langer dan 3 uur en na alle tochten van ~4 uur een herstelshake. | |
Questular | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:45 |
En wat is een herstelshake dan precies? Ik zou gewoon 500gr kwark pakken voor het slapen gaan. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:46 |
Ik heb een recov shake ja, pak die na zware trainingen. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:46 |
Zo uit mijn hoofd was dat voor wielrenners hoofdzakelijk koolydraat, voor sprinters en baanwielrenners koolydraat met eiwit. Zal het even opzoeken. Hij rade ook aan om er een banaan doorheen te pureren. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:49 |
Hij zei ook dat de eerste 30 minuten na een training cruciaal zijn, dus eigenlijk dan moet je zo'n shake pakken. http://www.sportvoedingwe(...)ry-shake-p-1900.html http://www.sportvoedingwe(...)-vanille-p-1827.html Dat soort dingen. http://www.sportvoedingwe(...)er-energy-p-473.html En dat soort carboloaders | |
Questular | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:51 |
Ik lees het net ja ![]() | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:51 |
Als de clubkleding binnen is, denk ergens april | |
Gripper | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:51 |
Wij van wc-eend... Een herstelshake (of reep) is vooral lekker makkelijk, je tikt m zo weg. Ook handig om mee te nemen naar een race bijvoorbeeld. Qua nuttige ingrediënten zou een broodje herstelfrikandel of een broodje kipfilet je waarschijnlijk ook al de proteďnen geven die je nodig hebt voor opbouw en herstel. Misschien niet in die uitgebalanceerde verhoudingen die er in een shake zitten. Op Mallorca namen we elke dag een shakie zodra we terug waren, ook omdat het eten pas vanaf 7 uur was s avonds. Kwestie van je spullen goed voor elkaar hebben ![]() Carboloader? Gewoon goed eten van te voren toch. Ik kan er niet zo goed tegen om vlak voor de rit nog een hele bidon zoete meuk weg te atten. Vind 3 uur daarvoor ook wel wat kort, voor een lange cyclo is het misschien wel handig. De maaltijd van de avond ervoor is eigenlijk veel belangrijker ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:52 |
ik pak de kre-generator ![]() | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:52 |
Zou ik ook zeggen als ik zon winkel had ![]() Maar prima met normale voeding te regelen. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:53 |
Voorbeeld, zondag heb ik 200 km gefietst. In 3 etappe's. Had ik aan het eind nog beter kunnen rijden als ik de dag ervoor en 's ochtends een bidon carboloader had genomen? Zou ik beter hersteld zijn (heb nu nog een beetje spierpijn) als ik een shake had genomen? Ik heb geen idee. En die jongen van sportvoedingswebshop zal er ongetwijfeld veel vanaf weten, maar hij wilt natuurlijk verkopen dus zal een enigzins gekleurd antwoord geven. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:54 |
Voeding is belangrijk kano als een dokter dat zegt moet je het gewoon aannemen. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:55 |
Hij is een Xpert, geen dokter ![]() http://www.sportvoedingwebshop.com/sportvoedingxpert-i-36.html | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:56 |
Kan je uit gewone maaltijden genoeg halen om 200 km te fietsen? 6.5 uur sporten op een dag is natuurlijk niet iets wat je op een bidon water en een appelpunt doet. | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:58 |
als je bij gripper na de rit meteen een bakje kwark met een banaantje had gegeten samen met voldoende water en geen 'herstel' biertjes misschien wel. Alcohol is best om te wachten tot een aantal uur na de training. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:59 |
Dat is ook nog zoiets waar ik net aan denk. Stel dat je wel een herstelshake doet, wanneer doe je dat dan? Bij Gripper thuis, of pas als ik thuis ben. (en naar huis gefietst was) Ik vind het opzich wel boeiend. Voeding is denk ik toch een onderschat iets. Maar of het makkelijk is om (veel) beter te preseteren door goede voeding te nemen... Al is leon er nu wel achter dat je voor 110 km iets meer nodig hebt dan 1 bidon en een krentenbol. ![]() | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:00 |
Hoe bedoel je dit precies? gewoon eten en tussendoor geen ontbijtkoek en bananen happen ofzo? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:00 |
En 2 broodjes kaas he ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:01 |
Ik bedoel dat je voor 200 km fietsen toch goed moet eten, dat je dat niet zomaar eventjes doet. En of je daarvoor het red met normale voeding, of dat je je prestatie's kan verbeteren door zo'n carboloader te nemen. En het herstel verkorten met een shake. En hoeveel scheelt zo'n shake tov een bak kwark en een banaan oid? Geen idee. Jullie waarschijnlijk ook niet. | |
quinoahipster | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:02 |
Zo snel mogelijk ![]() En als je daarna op de fiets naar huis gaat: thuis nog eentje ![]() Ik koop nooit dure shakes trouwens. Gewoon Maltodextrine van Body & Fitshop voor ¤ 3 per kg. (ook voor sportdrank voor in de bidon) en evt nog wei-eiwit erbij ofzo. Eiwithydrolysaat of losse aminozuren doe ik niet aan. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:03 |
En weet je dan ook hoeveel nut zoiets heeft? Ben ook benieuwd naar Patroon, die weet hier ook vast wat vanaf. Als ontbijt? | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:05 |
Je kan het best zorgen om tijdens het fietsen genoeg te drinken en te eten, en niet zoals zondag op 2 bidonnetjes water. Daarmee verleng je je prestaties het best, vochttekort zorgt voor snelle achteruitgang van prestaties. Aanvullen van het energieverlies doe je in de uren erna, eerste half uur is het belangrijkst voor snelle koolhydraatopnamen, eiwit kan tot 2 uur erna het best. verder goed drinken. zoiets is het. | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:06 |
Ik heb meer problemen met voeding tíjdens het fietsen... Ontbijtkoek/muslirepen krijg ik amper weg... Heb serieus een halve bidon nodig om 1 plak/reep weg te spoelen. En bij een aantal toertochtjes vorig jaar (vooral de langere) begon na een uur of 4 al die zoete zooi me zó onwijs tegen te staan waardoor ik amper meer at/dronk... Wat de laatste 1,5 uur onnodig zwaar maakte. (en dus tiefuskoppijn die avond) Voor het fietsen altijd brinta en erna een broodje met kipfilet en een glas melk ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:08 |
Ja, 120 km op 2 bidonnen is wel wat weinig. Al had ik wel een bidon sportdrank mee. Dat zal nog iets schelen. | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:08 |
Denken dat water en brood tegenwoordig voldoende is ![]() | |
quinoahipster | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:09 |
Leesvoer ![]() http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16775553 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9390958 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12235033 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15235331 | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:10 |
Als je toert of traint hoef je niet continu zoete meuk te eten, das wel beste laatste stuk ivm met de snelle opname. Ik heb met de marmot ook een broodje camembert & een met mortadello gegeten in Valloire, heerlijk was dat. | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:13 |
samen met <135 toeren wel ja ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:17 |
Als onderweg. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:19 |
Dat is mij iets te droog ![]() Ik heb ook geleerd dat je het beste kan beginnen met bananen/ontbijtkoek enzo, dan sportrepen, dan gels en als laatste middel een finalekoker. En dat was volgens mij omdat je vaste voeding op het eind niet (goed) meer opneemt. Ik heb goed zitten opletten zoals jullie merken ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:19 |
Had me ook bedacht dit jaar met de chouffe wat puntjes met kaas of worst mee te nemen. Als is het maar ff voor de smaak. Bij die tussenposten ligt ook altijd zoete bende, Bij de JJC vorig jaar had ik het heel erg (daar komt ook dat voorbeeld vandaag met de laatste 2uur amper eten&drinken). Dat krijg ik dus niet weg. Ik maak geen speeksel meer aan ofzo als ik ga fietsen. Moet echt stilstaan en bij iedere hap een slok uit mn fles nemen. | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:20 |
Lijkt me serieus klote. Ik kan alles wel wegkrijgen eigenlijk. Er komen bij mij een hoop woorden uit, maar er gaat ook een hoop eten in terug. Het trekt hier helemaal dicht. Dat word door de regen naar huis ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:22 |
Maar goed gelukkig zijn 9/10 ritjes zo kort of laag intens dat het allemaal wel gaat. Alleen bij lange toertochten dus last van. | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:22 |
Heb m'n body uit elkaar gehaald om de palletjes te poetsen alleen zit daar een stukje ijzerdraad (veer?) die afgebroken is. Zijn die dingen universeel of moet ik op zoek gaan naar een bijpassend exemplaar. | |
janatwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:22 |
Herstelshakes, carbo loaders en sportvoeding zijn niet perse nodig maar een gebalanceerde dieet verbeterd je prestaties wel aanzienlijk. Tijdens een tocht heb je behoefte aan vocht en aan koolhydraten, die kan je op veel manieren binnen krijgen, het is belangrijker dat je ze binnen krijgt dan hoe je ze binnenkrijgt. Zoete meuk gaat tegen staan terwijl water vaak makkelijker weg drinkt. Een goed ontbijt kan alle koolhydraten leveren maar als je een slechte ontbijter bent kan een carboloader een prima alternatief zijn. Voor spieropbouw en herstel heb je eiwitten nodig, die kan je op heel veel manieren binnen krijgen. Het grote voordeel van shakes is dat je binnen krijgt wat je nodig hebt en verder niets. Het nadeel is dat ze niet lekker zijn en je verder niets anders binnen krijgt dan de shake. Als ik na een training nog moet werken heb ik meer aan een flinke bak kwark met muesli en fruit dan aan een shake. Zondag reed ik op 500 ml biogarde als ontbijt en 1 banaan en 1 gel onderweg. Ik voelde tijdens de lekke band dat dat net te weinig zou zijn en bietste nog een reep bij grip, terwijl ik normaal nooit eet op tochten van 100 km. Tijdens en na afloop genoeg drinken is voor mij een belangrijkste, ik zweet veel en moet dat echt weer aanvullen anders herstel ik zeer slecht. Al met al is het denk ik vooral persoonlijk wat je graag eet en wanneer. Als je maar zorgt dat je alles binnen krijgt. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:24 |
Je moet ook eten goed timen, op een stuk voor de wind in het wiel. Vind zelf zoete troep slikken ook nix op ritten van 4uur of langer. Neem dan liefst hartig mee voor de eerste uren. Verder is eten op de fiets ook een kwestie van wennen. Je eet ook niet omdat het lekker is, het is meer proppen. Rijsttaartjes/vlaai zijn in Belgium ook aan te raden als voedsel op de fiets. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:25 |
Campy/fulcrum wieltje toch? Die veer en pallen kan je los bestellen, krijg je er ook een nieuwe O ring bij. | |
quinoahipster | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:26 |
Je moet ook niet alléén een shake nemen. Shake direct na het fietsen zodat je zsm je bloedsuiker en insuline omhoog jetst en daarna gewoon verder proppen tot je erbij neervalt ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:27 |
Ik denk dat die bodyafhankelijk is. Wat voor wiel heb je? | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:30 |
Grappig, ik heb zaterdag ontbeten met een banaan+125 gram havermout met water. Tijdens de tocht 4 snelle jelle's en een gel. En dan wat koekjes bij grip. Natuurlijk heb ik 70 km meer maar evengoed heb ik fors meer gegeten dan jou. Leuk dat dat zo verschilt per persoon. De avond ervoor heb ik voor anderhalf persoon bami gegeten.
![]() Pannekoeken vind ik ook lekker. En goed weg te happen. | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:31 |
volgens mij heb hij dees ![]() ![]() Die ring om die pallen is wel een doorgezaagde toch ratatata of ligt ie in 2 stukken? | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:35 |
Gewoon niet nadenken. Vreten en ramme | |
Yankee | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:44 |
Oh oh morgen met de grote jongensgroep mee de hoogste berg van GC bedwingen, als ik dat maar overleef mensen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:45 |
GC = Grand Café? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:45 |
Ik heb vertrouwen in je. Denk als je het zwaar hebt aan mijn glimlach en een kus van Oksel. Dat moet wel werken als motivatie. | |
quinoahipster | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:47 |
GC = General Chat? ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:48 |
Zal wel Groningen Centrum wezen.... | |
MarcoD | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:48 |
Geile Chick, oftewel een gangbang | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:52 |
Denk dat ik een ander heb, ben iig niet van die kleine veertjes tegengekomen. Volgens mij heb ik zoiets nodig: http://www.fietsonderdele(...)veer-fh-re114-ds-a-5 Foto van body en veer: ![]() | |
Yankee | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:52 |
Dank je, dat had ik even nodig. GC is natuurlijk Gran Canaria ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:55 |
Artikel categorie FH-RE114 Kleur ZWART Artikel verpakking DOOS A 5 STUKS Specificatie PALVEER VOOR BODY UNIVERSEEL Aanvullende artikelinfo 1 BIJBEHORENDE PAL FH-BO013 ![]() | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:59 |
Neem aan dat ik ook een Fulcrum veer kan nemen, klopt dat? | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:00 |
denk dat die dezelfde is (weet niet 100% zeker) | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:01 |
Beter checkt hij het hier effe http://www.fulcrumwheels.com/en/documents/8?collection_id=road Welk wiel hebbie? | |
Ericr | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:18 |
Post workout maakt het niet zoveel uit qua timing, ook al bestaan er wel vele mythes over 'anabolic windows' en aanvullen glycogeen. Meer dan mythes zijn het niet. http://www.howtobeast.com(...)lic-window-is-a-lie/ http://www.bornfitness.com/the-meal-timing-myth/ Artikelen van pubmed van de hand van Berardi of andere doktoren die grotendeels in dienst zijn van de supplementenindustrie doen je graag anders geloven. Iedereen volstouwen met post workout supps wat meestal veel te duur betaalde malto-dextrine is met een lading aminozuren er bij. Zaken die je ook gewoon uit een goede maaltijd kan halen na je training. Het belangrijkste blijft een positieve stikstofbalans om eventuele spierschade te laten herstellen en glycogeenreserves die zijn hersteld voordat je weer aan de bak gaat. Als je meerdere trainingen per dag doet kan timen van voeding dan nog wel enigszins voordelig zijn maar anders kan je het gewoon opvangen met goede voeding. | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:25 |
Have fun yankee! | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:33 |
Zonda en geen idee welk jaar. Heb nu die veertjes gehaald en volgens mij heb ik wel de juiste te pakken. | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:49 |
Ik heb ook weer iets; Bij het trappen, zeker heuvel op waar ik toch wat meer trek aan mn pedalen, merk ik dat mn rechter plaatje wat los zit/los komt. Niet zijwaarts zoals de 'float', die hoort er in dat weet ik, maar meer op en neer zeg maar. Gloednieuwe schoenplaatjes, shimano origineel (inb4 "daar heb je het al"), goed vastgedraaid, Pedaal 'tension' ook een paar tikjes strakker, pedaalas gecheckt op speling, niets... Wat kan het zijn? | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:51 |
ik zeg ff niks oke? | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:52 |
Pedaal versleten? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:52 |
Hmm, had very ook toch. Teveel gewicht op je pedalen ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:53 |
Ja prima.... maar is het een domme vraag dan ofzo? Zou kunnen, 2,5jaar oud, basismodelletje shimano, Kan ik dat nog ergens aan afzien? 28kg terug deden ze het niet. En het is alleen als ik er aan trek... | |
janatwork | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:03 |
Dat is dus precies de reden waarom je veel laag in d1 moet trainen. Dan leert je lichaam vet verbranden, en hoef je minder te eten tijdens zo'n rit. | |
quinoahipster | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:13 |
SPD-SL? Die heeft idd iets verticale speling ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:16 |
Aan één kant? | |
quinoahipster | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:21 |
Die kant meer versleten omdat je die vaker uitklikt? | |
kanovinnie | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:22 |
Zaterdag dan maar schuilen in het wiel ![]() | |
Carb | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:34 |
CTFU | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:43 |
Jezus, wat een idioot dit: wielrenner kijkt niet uit zijn doppen | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:45 |
Neehoor mss zijn ze op. Nieuwe zijn niet zo duur toch? 40.- oid | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:47 |
Nee dat klopt, en zou goed kunnen... Wist niet dat pedalen zelf ook slijten. Heb er nog niet zoveel ervaring mee. Zijn er meer kenmerken waaraan ik zou kunnen afleiden dat ze 'op' zijn? | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:49 |
Wiel doet het weer. Bedankt voor de hulp iedereen ![]() Bel kan ik er ook wel weer afhalen want die ratel is ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:50 |
meestal is de aslagering het eerste kaduuk. Er komt dan speling op pedaal/as | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:54 |
Die voetgangers mochten anders ook wel kijken voordat ze besloten over te steken. Vrijdag zelf net niet m'n tanden kwijt geraakt. Haalde een andere fietser in en op het moment dat ik ongeveer parallel aan die andere fietser was besloot zij dat het een goed idee was om links af te slaan. Geen arm uitsteken, niet over de schouder kijken en niet eerst even wat naar rechts sturen alvorens naar links in te sturen. Heb toen wel wat krachttermen gebruikt. | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:55 |
True, maar er dan recht op fietsen...? | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:56 |
Daarom: ![]() | |
ratatat | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:58 |
Ja, maar was echt geen enkele indicatie dat dat nodig was. Mevrouw fietste ook gewoon keurig langs de kant. ![]() | |
very | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59 |
Ik doe het standaard tegenwoordig. Teveel close-calls gehad op weg naar werk. Tenzij ik er zo ruim omheen kan dat het niet nodig is. | |
Patroon | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:36 |
Neem ook eens Time RXS mee in je afweging. Ik rij er nu 2 jaar mee en heb begin maart 2015 voor het eerst mijn plaatjes vervangen, terwijl ik er bij koersen enzo best veel op loop. Erg duurzaam dus. Daarbij komt dat de pedaal een veermechanisme heeft die er voor zorgt dat, wanneer je ingeklikt bent, er nooit hoogte speling ontstaat bij slijtage van het plaatje. De veer drukt dan gewoon meer in. Dit is anders dan bij bijv. Look en Shimano pedalen, waarbij de veer alleen functie heeft bij in en uit klikken, maar tijdens het fietsen niet. | |
forty-two | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:57 |
Of niet zo veel bier drinken ![]() | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:53 |
Ja, de lagers slijten bv ook. Je kan beter de R550 kopen. Die hebben een bredere bodyplaat (fietst iets beter) waar een metalen plaatje op zit ipv een kunststof plaatje. Dat kunststof plaatje slijt weg, waardoor je dus speling krijgt. | |
Tommeke | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:57 |
Die domme kutvoetgangers motte gewoon ff uit hun doppe kijke. | |
iScream. | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:19 |
In de Zonda´s? ![]() ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:20 |
Maar als de lagers versleten zijn, zou ik toch speling in het pedaal moeten voelen? Als ik het pedaal vastpak en flink aan sjor zit ie muurvast, niks geen speling.... Alleen als ik ingeklikt mn rechter voet optil voel ik telkens 'tik' 'tik' en voel beweging. Mjah, dat moet érgens in het pedaal/plaatje zitten lijkt me. Nieuwe pedalen zouden dan idd een makkelijke oplossing zijn. Maar zou het ook zonde vinden om dat voor niets uit te geven, als het toch ergens anders aan zou liggen. Al zou ik niet kunnen verzinnen waar dan aan. Slijtage klinkt plausibel, 2,5jaar.. 17000k.... Die time-dingen zien er wel blits uit patty ![]() | |
muzas | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:25 |
Bingo! Bedoel je dat plastic stuk wat precies onder je plaatje zit? Daar staat nu idd "SH NO" ![]() |