abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2015 @ 20:11:27 #1
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150923223


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.



[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 22-03-2015 20:38:24 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 20:13:00 #2
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150923285
Helaas, ik heb geen foto's met koplampen en achterlichten. Ow, ik bedoel front- en sluitseinen.

Maar als iemand een leuke plaat heeft (of een link naar bijvoorbeeld photobucket) dan wil ik dat wel even fiksen.

*edit: toch plaatje gescoord. Instructie met Plan V op de Hanzelijn, 2012.

[ Bericht 28% gewijzigd door DriekOplopers op 22-03-2015 20:39:20 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 20:14:06 #3
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150923345
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef icloud het volgende:
Ik ben blij dat rikus niet bij prorail werkt, 20 uur om deze ravage op te ruimen en te herstellen :{ |:( |:( dat kan alleen met een buslading slaven en geen regels van de overheid
Nee. Dat staat er niet. Lezen!

Punt is, dat ProRail niet concreet kan onderbouwen waarom alles maar liefst op vier (!!!) dagen is geprognotiseerd.
pi_150923460
Als ze dan eerder klaar zijn is het net alsof ze een topprestatie hebt geleverd... als iemand vraagt hoelang iets gaat duren moet je nooit vertellen hoelang je daadwerkelijk nodig hebt!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 maart 2015 @ 20:17:12 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150923504
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
de foto van ProRail:
[ afbeelding ]

uit onderzoek gebleken: Plan V ontspoord sneller bij een aanrijding dan al het andere materieel
geen airco, geen magneet-remmen, geen internet, geen obis, ontspoord snel. maar verder top materieel.
Lijkt wel een knikje in de tweede bak te zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 maart 2015 @ 20:44:33 #6
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150925212
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt wel een knikje in de tweede bak te zitten
Kan ook zijn dat de beplating daar een klap heeft gehad van een omvallend/afbrekend portaal.
  zondag 22 maart 2015 @ 20:53:01 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150925790
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat de beplating daar een klap heeft gehad van een omvallend/afbrekend portaal.
Ja, het dak is ook stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 maart 2015 @ 21:05:26 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150926742
Iemand al ervaring met die vervangende bussen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2015 @ 21:07:59 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150926949
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, het dak is ook stuk.
"knikje" lijkt me total loss en sloop.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2015 @ 21:09:58 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150927090
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"knikje" lijkt me total loss en sloop.
Een flinke kras is voor deze stellen al total loss en sloop, dus...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 maart 2015 @ 21:11:21 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150927180
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een flinke kras is voor deze stellen al total loss en sloop, dus...
is er ook ergens een beleid van "elk gesneuveld betonnen portaal wordt vervangen door staal"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2015 @ 21:12:02 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150927229
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is er ook ergens een beleid van "elk gesneuveld betonnen portaal wordt vervangen door staal"?
Toen een paar jaar terug een kraan ergens anders de bovenleiding stuktrok is dat wel gebeurd toch?
  zondag 22 maart 2015 @ 21:18:20 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150927613
ik zou hopen dat dat standaard gebeurt :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2015 @ 21:19:57 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150927720
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is er ook ergens een beleid van "elk gesneuveld betonnen portaal wordt vervangen door staal"?
Beton is niet meer verkrijgbaar, dat wordt dus een zo'n standaard ding er voor in de plaats. Uitzondering is Blauwkapel - Hilversum, maar dat is dan ook een monument.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 maart 2015 @ 21:21:10 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150927788
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Beton is niet meer verkrijgbaar, dat wordt dus een zo'n standaard ding er voor in de plaats. Uitzondering is Blauwkapel - Hilversum, maar dat is dan ook een monument.
Mwah...

  zondag 22 maart 2015 @ 21:23:16 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150927936
ja dat is natuurlijk onzin idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 maart 2015 @ 21:23:54 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150927975
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat de beplating daar een klap heeft gehad van een omvallend/afbrekend portaal.
ja, maar dat is lijkt me genoeg reden om in ieder geval die bak buiten dienst te stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 maart 2015 @ 21:32:12 #18
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150928554
quote:
5s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al ervaring met die vervangende bussen?
Ja. de NS. Die hebben ervaring met vervangende bussen Nou, dan weet je het wel. :+
pi_150928884
Bij dit soort incidenten heb ik nog nooit een centje pijn gehad met bussen eigenlijk. Bij geen treinen tussen Olst en Deventer heb ik in die reisrichting nog nooit tijd verloren ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:39:05 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150929067
Ik heb niet vaak NS-bussen nodig gehad, maar de keren dat dat wel zo was was het allemaal prima geregeld.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:44:56 #21
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150929502
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ik heb niet vaak NS-bussen nodig gehad, maar de keren dat dat wel zo was was het allemaal prima geregeld.
Bij geplande werkzaamheden gaat het vaak wel goed, bij incidenten is het vaak mis.

Maar oke, ze hebben voldoende tijd m het voor de maandagochtendspits ordentelijk te organiseren.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:45:43 #22
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_150929563
quote:
5s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al ervaring met die vervangende bussen?
Wisselend, soms stampvol, slecht aangegeven en lang wachten bij de bushalte, soms ook rustig en snel.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:50:12 #23
67174 Dos37
Come on Twente
pi_150929860
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bij dit soort incidenten heb ik nog nooit een centje pijn gehad met bussen eigenlijk. Bij geen treinen tussen Olst en Deventer heb ik in die reisrichting nog nooit tijd verloren ook.
Nou dat kleine stukje tussen Deventer en Apeldoorn ga je nooit redden zonder tijd te verliezen. Als je om 00 of 30 aankomt in Deventer moet je om 14 of 44 in Apeldoorn zijn om de aansluitende trein te halen. Dan moet de buschauffeur best doorrijden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 22 maart 2015 @ 21:52:32 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150930019
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Bij geplande werkzaamheden gaat het vaak wel goed, bij incidenten is het vaak mis.
Lange aanrijtijden zijn niet ongebruikelijk, die busboeren hebben die bussen vaak niet in de buurt van de plek van een incident staan. :+
quote:
Maar oke, ze hebben voldoende tijd m het voor de maandagochtendspits ordentelijk te organiseren.
Klopt, dat zal vast wel gaan lukken :)
pi_150930208
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:14 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee. Dat staat er niet. Lezen!

Punt is, dat ProRail niet concreet kan onderbouwen waarom alles maar liefst op vier (!!!) dagen is geprognotiseerd.
Personeel regelen, materiaal regelen, bovenleiding materiaal, onderzoek politie. Alles kost tijd. En zo'n paar neerzetten is geen gemakkelijk werk. Moet de voet van de mast ook vervangen worden, heel veel werk.

Vertel jij maar eens welke werkzaamheden gedaan moeten worden en hoe lang dat dan zou moeten duren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')