Alleen legaal?quote:Op zondag 22 maart 2015 19:42 schreef pietjepuk38 het volgende:
Naar aanleiding van een topic waarin een user zei dat je acht ton best bij elkaar kunt sparen, wat mij tamelijk optimistisch lijkt. Hoeveel geld heb jij cumulatief in je leven verdiend?
TS begint, met een uni diploma en ongeveer 15 werkzame jaren schat ik zo'n 700-750k euro te hebben verdiend. Een aardig bedrag! Dat is grotendeels opgegaan aan belastingen, huizen, auto's, normaal levensonderhoud, en vliegtickets.
Bruto is lekker gemakkelijk, hoef je niet ook nog je belastingteruggave e.d. erbij te nemen, maar gewoon het getal wat op het jaaroverzicht van je WG staat.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:57 schreef Piger het volgende:
Krijgen jullie allemaal je loon bruto gestort ja? Want ik kan toch echt alleen mijn netto loon uitgeven/op een spaarrekening neergooien.
Schoenen.quote:Op maandag 23 maart 2015 23:40 schreef pietjepuk38 het volgende:
Best aardige bedragen allemaal! Waar gaat al dat geld toch naartoe, vraag je je af...
Bij de meeste mensen gaat ruim 70% alleen al op aan vaste lasten zoals wonen, boodschappen en vervoer. De rest gaat op aan sparen, vakanties en rommel kopen .quote:Op maandag 23 maart 2015 23:40 schreef pietjepuk38 het volgende:
Best aardige bedragen allemaal! Waar gaat al dat geld toch naartoe, vraag je je af...
je vergeet 50% belasting.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bij de meeste mensen gaat ruim 70% alleen al op aan vaste lasten zoals wonen, boodschappen en vervoer. De rest gaat op aan sparen, vakanties en rommel kopen .
Nederland is echt een stervensduur land om te wonen.
Belastingen zitten in die 70% verwerkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je vergeet 50% belasting.
Ik vind landen waar je 50% van je inkomen aan drinkwater moet uitgeven en 70% van je loon aan voldoende voedsel duurder om in te leven. En ja, je komt dus geld tekort.
Netto was wat makkelijker. Open het excelletje met de bankafschriften van de afgelopen 7 jaar en filter op de werkgever. Gelukkig gaan declaraties via een apart rekeningnummer, anders was het wel redelijk vervuild.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:57 schreef hottentot het volgende:
Laatste vijf jaar 225.000,- Bruto uit mijn vaste betrekking (give or take een paar duizend) daarvoor weet ik het zo snel niet dan zou ik echt in oude papieren moeten kijken. Maar dat het toen iets minder hard ging moge duidelijk zijn. Klussen tussendoor e.d. maakt allemaal niet uit.
[..]
Bruto is lekker gemakkelijk, hoef je niet ook nog je belastingteruggave e.d. erbij te nemen, maar gewoon het getal wat op het jaaroverzicht van je WG staat.
Moet je wel een excel hebben met de afschriftenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Netto was wat makkelijker. Open het excelletje met de bankafschriften van de afgelopen 7 jaar en filter op de werkgever. Gelukkig gaan declaraties via een apart rekeningnummer, anders was het wel redelijk vervuild.
Aan noodzakelijke dingen, (wonen, kleding, eten, auto etc..) Aan luxe (TV, audio, computer, console etc..) En aan leuk en lekker (vakantie, weekendjes weg, restaurants, kroeg etc..)quote:Op maandag 23 maart 2015 23:40 schreef pietjepuk38 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |