abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 08:37:22 #201
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153920114
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:50 schreef jogy het volgende:
Headlines jagen is een goede start denk ik maar misschien in het algemene complotten topic of zelfs een apart topic waar we het bespreken.
Ik zal er binnenkort eens wat tijd in investeren :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 08:36:03 #202
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_153946192
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ga in Somalie wonen, daar ben je helemaal vrij.
hoe kom je nu weer bij Somalië
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_153961860
Op zich een interessante vraag, ik denk dat veel stukken al op hun plaats staan:

- De stichting van de staat Israel na WWII
- De éénwording van Europa
- De 'war on terror' wat heeft geleid tot een grote polarisatie tussen Christendom en Islam en de immer aanhoudende spanning tussen Israel en de Arabische wereld
- Ik denk dat de Koning nog geplaatst moet worden, welke deze is daar ben ik nog niet over uit.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:11:17 #204
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153961934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:07 schreef starla het volgende:
Op zich een interessante vraag, ik denk dat veel stukken al op hun plaats staan:

- De stichting van de staat Israel na WWII
- De éénwording van Europa
- De 'war on terror' wat heeft geleid tot een grote polarisatie tussen Christendom en Islam en de immer aanhoudende spanning tussen Israel en de Arabische wereld
- Ik denk dat de Koning nog geplaatst moet worden, welke deze is daar ben ik nog niet over uit.
Dan kom je al snel uit op de voorspellingen van Albert Pike.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153962052
En die zeggen?
pi_153962308
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:16 schreef starla het volgende:
En die zeggen?
Pike's Letter to Mazzini

It is a commonly believed fallacy that for a short time, the Pike letter to Mazzini was on display in the British Museum Library in London, and it was copied by William Guy Carr, former Intelligence Officer in the Royal Canadian Navy. The British Library has confirmed in writing to me that such a document has never been in their possession. Furthermore, in Carr's book, Satan, Prince of this World, Carr includes the following footnote:

"The Keeper of Manuscripts recently informed the author that this letter is NOT catalogued in the British Museum Library. It seems strange that a man of Cardinal Rodriguez's knowledge should have said that it WAS in 1925".

It appears that Carr learned about this letter from Cardinal Caro y Rodriguez of Santiago, Chile, who wrote The Mystery of Freemasonry Unveiled.

To date, no conclusive proof exists to show that this letter was ever written. Nevertheless, the letter is widely quoted and the topic of much discussion.

Following are apparently extracts of the letter, showing how Three World Wars have been planned for many generations.

"The First World War must be brought about in order to permit the Illuminati to overthrow the power of the Czars in Russia and of making that country a fortress of atheistic Communism. The divergences caused by the "agentur" (agents) of the Illuminati between the British and Germanic Empires will be used to foment this war. At the end of the war, Communism will be built and used in order to destroy the other governments and in order to weaken the religions." 2

Students of history will recognize that the political alliances of England on one side and Germany on the other, forged between 1871 and 1898 by Otto von Bismarck, co-conspirator of Albert Pike, were instrumental in bringing about the First World War.

"The Second World War must be fomented by taking advantage of the differences between the Fascists and the political Zionists. This war must be brought about so that Nazism is destroyed and that the political Zionism be strong enough to institute a sovereign state of Israel in Palestine. During the Second World War, International Communism must become strong enough in order to balance Christendom, which would be then restrained and held in check until the time when we would need it for the final social cataclysm." 3

After this Second World War, Communism was made strong enough to begin taking over weaker governments. In 1945, at the Potsdam Conference between Truman, Churchill, and Stalin, a large portion of Europe was simply handed over to Russia, and on the other side of the world, the aftermath of the war with Japan helped to sweep the tide of Communism into China.

(Readers who argue that the terms Nazism and Zionism were not known in 1871 should remember that the Illuminati invented both these movements. In addition, Communism as an ideology, and as a coined phrase, originates in France during the Revolution. In 1785, Restif coined the phrase four years before revolution broke out. Restif and Babeuf, in turn, were influenced by Rousseau - as was the most famous conspirator of them all, Adam Weishaupt.)

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time." 4

Since the terrorist attacks of Sept 11, 2001, world events, and in particular in the Middle East, show a growing unrest and instability between Modern Zionism and the Arabic World. This is completely in line with the call for a Third World War to be fought between the two, and their allies on both sides. This Third World War is still to come, and recent events show us that it is not far off.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_153962839
Ik neem aan dat dat met terugwerkende kracht is geschreven want dat is wel héél erg specifiek. Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar goed, een paar hoofdpunten zijn nogal logisch in de context van WWIII dan.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:59:37 #208
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153963172
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:47 schreef starla het volgende:
Ik neem aan dat dat met terugwerkende kracht is geschreven want dat is wel héél erg specifiek. Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar goed, een paar hoofdpunten zijn nogal logisch in de context van WWIII dan.
Ze zeggen dat deze voorspelling is geschreven op 22 Januari 1870. Dat wil zeggen dat het meeste gegaan is zoals beschreven in zijn voorspelling, alleen WWIII nog niet.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153966792
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:59 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ze zeggen dat deze voorspelling is geschreven op 22 Januari 1870. Dat wil zeggen dat het meeste gegaan is zoals beschreven in zijn voorspelling, alleen WWIII nog niet.
Ik denk dat ze al bezig met 't faken van oorlog situaties.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_153967207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk dat ze al bezig met 't faken van oorlog situaties.
Faken, als in er zijn geen oorlogen momenteel?
  woensdag 1 juli 2015 @ 07:45:51 #211
52357 Lambiekje
pi_153970964
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

nee meer dat IS loopt te kloten.

Situatie Griekenland doelbewust erger voorstellen en geld doorzetten naar eigen banken.

MH17 neerhalen om Rusland in kwaaddaglicht te kunnen stellen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:39:46 #212
116015 SicSicSics
pi_153971388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:27 schreef Ali_boo het volgende:
Pike's Letter to Mazzini
Geloof je die b*llcrap Ali?

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen... maar iemand is me voor geweest:
http://wideshut.co.uk/alb(...)ax-wideshut-webcast/

Carr heeft die brief nooit gezien, maar quote hem wel? :) Geeft daarna de schuld aan een dooie Kardinaal, die geen enkele van de hierboven geschreven teksten/ voorspellingen heeft geschreven.

Conclusie
quote:
As useful as the Three World Wars letter is for those with a conspiratorial world view, it simply does not stand up to scrutiny and makes anyone who uses it with a straight face look foolish and careless in their research.

War is most certainly contrived, manipulated and exploited by those with secret agendas. Lies about Saddam’s WMD capabilities, the elements of prior knowledge and complicity by the US and other Governments surrounding 9/11, and even the corporate beneficiaries of the World Wars, prove that war is about a lot more than our officials and the media tell us. And yes the conflict between the Arab World and the nuclear armed Zionists is a very real threat. However if we are to challenge the status quo and scale back these threats we need to drop the fantasies. World leaders and those in positions of power that foment conflict have names, titles and chains of command. They don’t hide behind a non-secret secret society called the Illuminati, and they certainly aren’t working at the behest of some long dead Satanic Confederate General.

I discussed the infamous 3 World Wars letter allegedly sent by Albert Pike to Giuseppe Mazzini on the April 05, 2011, WideShut Webcast: “While sectors of Freemasonry may have become corrupted at various points in history, this particular letter appears to be a fabrication used to smear Masons, ironically based off an old hoax created to mock religious fanatics.”
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, vandaar de quote 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153971680
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen... maar iemand is me voor geweest:
http://wideshut.co.uk/alb(...)ax-wideshut-webcast/

Carr heeft die brief nooit gezien, maar quote hem wel? :) Geeft daarna de schuld aan een dooie Kardinaal, die geen enkele van de hierboven geschreven teksten/ voorspellingen heeft geschreven.

Conclusie

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, vandaar de quote 8-)
Dat lijkt me logischer idd. Het woord Israël bijvoorbeeld, had Pike zoiets kunnen weten? En hij gebruikt idd veel termen die van latere datum zijn zoals 'nazi'.

Desondanks denk ik wel dat deze gebeurtenissen kunnen bijdragen aan een eventuele WWIII, maar dat is hindsight, verre van een profetie dus.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:54:53 #214
52357 Lambiekje
pi_153976026
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:06 schreef starla het volgende:

[..]

Dat lijkt me logischer idd. Het woord Israël bijvoorbeeld, had Pike zoiets kunnen weten? En hij gebruikt idd veel termen die van latere datum zijn zoals 'nazi'.

Desondanks denk ik wel dat deze gebeurtenissen kunnen bijdragen aan een eventuele WWIII, maar dat is hindsight, verre van een profetie dus.
hoe zo is een term als nazi pas later!?
Dat de gewone sheeple een woord kent/gebruikt is niet een startpunt dat een woord is 'uitgevonden'

de euro is ook bv al 60 jaar geleden bedacht.

maar daarnaast geschiedvervalsing met terugwerkende kracht is niet nieuw natuurlijk

Wag the Dog (1997) is wel een aardige film hoe dat in ze werk gaat.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:40:27 #215
116015 SicSicSics
pi_153978907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:54 schreef Lambiekje het volgende:
hoe zo is een term als nazi pas later!?
Dat de gewone sheeple een woord kent/gebruikt is niet een startpunt dat een woord is 'uitgevonden'
Mooie out inderdaad: "Die term is al veel eerder bedacht, maar ze moesten even wachten met het gebruik ervan want de mensen waar de term voor was bedacht bestonden nog niet."

Ik denk dat Pike ook geëxecuteerde is vanwege zijn losvingerigheid? Een beetje geheime codewoorden in een brief zetten, zo zijn wij niet geïllumineerd natuurlijk.

Waar je trouwens even aan voorbij lijkt te gaan is dat Pike deze brief zeer waarschijnlijk nooit geschreven en verstuurd heeft. Er is in ieder geval 0 bewijs voor. Meneer Carr heeft dit uit zijn uiterst welbespraakte anus getrokken. Zoals de Engelsen wel eens willen zeggen.
Fine, fuck you then!
pi_153985865
quote:

[..]

Je begrijpt dat dit soort taal niet uitnodigt tot een discussie ?

Daarnaast was het Izzy die refereerde naar de brieven van Pike

User x vroeg wat staat er dan in die brief

Op dat moment kwam ik met een link

Heb zelf geen uitspraken gedaan in deze kwestie

quote:

[..]

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen..
Ik ook niet _O- _O-

Net als in de sandy hook topic was de eerste de beste google zoekresultaat( sandy hook debunked) voldoende om jouw te overtuigen van je eigen gelijk. Zonder je maar enigszins in het onderwerp te verdiepen

Dit is niet echt bewijs van kritisch denken . Net als het denken in absolute( want je opent met je gelooft niet echt in deze bs?)

Je denkt iederere samenzwering te kunnen ''dubunken'' zonder maar een beetje tijd in te steken . Een labels als ''proven hoax'' is voor jouw voldoende . En wellicht belangerijker je hebt nu een exuus om matriaal X niet te bestuderen . Je bent liever lui dan moe en laat je liever overtuigen zonder het vuile werk te doen. Helaas voor jou werkt het niet zo

Tijdje terug was ik voor heel even optimistisch( ik zag namelijk wat aanknopingspunten ) want je vroeg naar primaire bronnen. Wetende dat ik die in overvloed kan leveren verweest ik je naar een bepaalde auteur waarvan ik wist dat hij jouw in de bronnen kon voorzien. Helaas zakte de moed in mijn schoenen toen je jezelf weer liet verblinden door labels

Hieruit kan ik concluderen dat je niet geïnteresseerd bent in de waarheid maar je hier zit om je eigen ''religie'' te verdedigen . Dat jouw beeld van de wereld de enige juiste is en 95% van wat hier besproken word aantoonbare onzin is

Je begrijpt toch wel dat ik hier geen trek in heb ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_153986156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[..]

Ik ook niet _O- _O-

Net als in de sandy hook topic was de eerste de beste google zoekresultaat( sandy hook debunked) voldoende om jouw te overtuigen van je eigen gelijk. Zonder je maar enigszins in het onderwerp te verdiepen

Dit is niet echt bewijs van kritisch denken . Net als het denken in absolute( want je opent met je gelooft niet echt in deze bs?)

Je denkt iederere samenzwering te kunnen ''dubunken'' zonder maar een beetje tijd in te steken . Een labels als ''proven hoax'' is voor jouw voldoende . En wellicht belangerijker je hebt nu een exuus om matriaal X niet te bestuderen . Je bent liever lui dan moe en laat je liever overtuigen zonder het vuile werk te doen. Helaas voor jou werkt het niet zo

Tijdje terug was ik voor heel even optimistisch( ik zag namelijk wat aanknopingspunten ) want je vroeg naar primaire bronnen. Wetende dat ik die in overvloed kan leveren verweest ik je naar een bepaalde auteur waarvan ik wist dat hij jouw in de bronnen kon voorzien. Helaas zakte de moed in mijn schoenen toen je jezelf weer liet verblinden door labels

Hieruit kan ik concluderen dat je niet geïnteresseerd bent in de waarheid maar je hier zit om je eigen ''religie'' te verdedigen . Dat jouw beeld van de wereld de enige juiste is en 95% van wat hier besproken word aantoonbare onzin is

And thats putting it nicely. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_153986374
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk dat 't mogelijk is om 'n sociale interne onrust situatie als 'n oorlog situatie te tonen.
De sociale onrust kan door buitenlandse organisaties gecreeerd zijn.
Veel van de beeld kan van 'anywhere' zijn'. De stomme executie vids kunnen heel lang voorbereiden. bvb.
Dus - ligt eraan hoeveel vertrouw je in bepaalde media bronnen hebt.enz.

Beetje beeld bewerking en stuur 't allemaal naar je vrienden in 't MSM...klaar is Kees.
  donderdag 2 juli 2015 @ 08:33:15 #219
116015 SicSicSics
pi_153997311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:53 schreef Ali_boo het volgende:
Niet? Ik dacht dat het een aardig prikkelende opening was. :@
quote:

Daarom vroeg ik het ook. :) Geloof jij dat deze brief, in deze vorm, door Pike geschreven is?

quote:
Ik ook niet _O- _O-

Niet het zoekresultaat, maar de informatie daarop overtuigd. Net zoals bij Sandy hook is deze site eerlijk over het bronnenonderzoek, is herleidbaar en aantoonbaar, reproduceerbaar en gaat verder dan: Ik zie iets en trek mijn conclusies.
quote:
Dat komt omdat je het verkeerd ziet en je meteen je conclusies trekt. ;)
quote:
Dat bedoel ik. Je doet aannames en trekt je conclusies. :N
quote:
Ik ben ook enorm geïnteresseerd in primaire bronnen! *O* Daarom geloof ik ook helemaal niets van die brief van Pike; hij is nergens terug te vinden in primaire bronnen. :o Iets wat je redelijk snel boven water kunt krijgen als je er even 'een beetje tijd in steekt'.

quote:

Je begrijpt toch ook dat je voorbarig conclusies trekt gebaseerd op aannames en dat je ook nog eens enorm kort door de bocht schiet?

Ik snap wel dat je er geen trek in hebt hoor, ik zou er ook moedeloos van worden als iemand me er de hele tijd op wees dat mijn verhaal niet klopt! 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 02-07-2015 08:48:11 ]
Fine, fuck you then!
  donderdag 2 juli 2015 @ 08:38:18 #220
116015 SicSicSics
pi_153997380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:09 schreef Tingo het volgende:
And thats putting it nicely. :)
Dat moet ik Ali wel nageven! ^O^

Even los van of ik vooringenomen ben (Dat ben ik ook, uitzonderlijke verhalen vragen uitzonderlijk bewijs. Als ik een uitzonderlijk verhaal lees, zonder bewijs of met meer bewijs in het tegendeel, ga ik er automatisch vanuit dat het onzin is.), ik ben ook te overtuigen. Absoluut. Als iemand mij die brief van Pike kan tonen; of verder komt in het bronnenonderzoek dan die uit mijn link. Dan wil ik absoluut mijn 'religieuze' kijk op zaken aanpassen.

Tot die tijd? Not so much.
Fine, fuck you then!
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:00:45 #221
52357 Lambiekje
pi_153998461
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat moet ik Ali wel nageven! ^O^

Even los van of ik vooringenomen ben (Dat ben ik ook, uitzonderlijke verhalen vragen uitzonderlijk bewijs. Als ik een uitzonderlijk verhaal lees, zonder bewijs of met meer bewijs in het tegendeel, ga ik er automatisch vanuit dat het onzin is.), ik ben ook te overtuigen. Absoluut. Als iemand mij die brief van Pike kan tonen; of verder komt in het bronnenonderzoek dan die uit mijn link. Dan wil ik absoluut mijn 'religieuze' kijk op zaken aanpassen.

Tot die tijd? Not so much.
maar wat nu als jouw zogenaamde 'betrouwbare' bronnen fraudulent zijn.
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:03:15 #222
116015 SicSicSics
pi_153998505
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:00 schreef Lambiekje het volgende:
maar wat nu als jouw zogenaamde 'betrouwbare' bronnen fraudulent zijn.
Dan hoor ik dat graag! Maar dan wel weer gebaseerd op feiten (inclusief (primaire) bronnen, een zekere mate van herleidbaarheid, reproduceerbaarheid e.d.)
Fine, fuck you then!
pi_154017374
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet? Ik dacht dat het een aardig prikkelende opening was. :@

[..]

Daarom vroeg ik het ook. :) Geloof jij dat deze brief, in deze vorm, door Pike geschreven is?

[..]

Niet het zoekresultaat, maar de informatie daarop overtuigd. Net zoals bij Sandy hook is deze site eerlijk over het bronnenonderzoek, is herleidbaar en aantoonbaar, reproduceerbaar en gaat verder dan: Ik zie iets en trek mijn conclusies.

[..]

Dat komt omdat je het verkeerd ziet en je meteen je conclusies trekt. ;)

[..]

Dat bedoel ik. Je doet aannames en trekt je conclusies. :N

[..]

Ik ben ook enorm geïnteresseerd in primaire bronnen! *O* Daarom geloof ik ook helemaal niets van die brief van Pike; hij is nergens terug te vinden in primaire bronnen. :o Iets wat je redelijk snel boven water kunt krijgen als je er even 'een beetje tijd in steekt'.

[..]

Je begrijpt toch ook dat je voorbarig conclusies trekt gebaseerd op aannames en dat je ook nog eens enorm kort door de bocht schiet?

Ik snap wel dat je er geen trek in hebt hoor, ik zou er ook moedeloos van worden als iemand me er de hele tijd op wees dat mijn verhaal niet klopt! 8-)
Op het moment dat ik hier verder op inga dwalen we behoorlijk af van een eventuele WW3. Het kan zo zijn dat ik voorbarig mijn conclusies trek maar zo kom je op mij over :)

Geef een gil wanneer je bereid bent je hele wereldbeeld onder de loop te nemen :7
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:30:20 #224
52357 Lambiekje
pi_154023734
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan hoor ik dat graag! Maar dan wel weer gebaseerd op feiten (inclusief (primaire) bronnen, een zekere mate van herleidbaarheid, reproduceerbaarheid e.d.)
je bent hier op het verkeerde adres als je primaire bronnen (msm) wil . Die zijn voor 100% geccorrumpeerd.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:31:10 #225
116015 SicSicSics
pi_154023743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:19 schreef Ali_boo het volgende:
Op het moment dat ik hier verder op inga dwalen we behoorlijk af van een eventuele WW3. Het kan zo zijn dat ik voorbarig mijn conclusies trek maar zo kom je op mij over :)
Ik ga ook wel eens kort door de bocht ;) het ene verhaal verdiend meer/ minder aandacht dan het andere. Hele (in mijn ogen idiote) uitzonderlijke verhalen wil ik ook wel eens wat minder constructief op reageren :D

Maar die brieven van Pike, dat zijn hele concrete referenties naar WOIII, jouw visie hierop kun je wel even toelichten?
quote:
Geef een gil wanneer je bereid bent je hele wereldbeeld onder de loop te nemen :7
Ik ben altijd van het lezen.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:31:56 #226
116015 SicSicSics
pi_154023751
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:30 schreef Lambiekje het volgende:
je bent hier op het verkeerde adres als je primaire bronnen (msm) wil . Die zijn voor 100% geccorrumpeerd.
Dan moet ik mij misschien toch eens terugtrekken, want een free for all verzin maar wat heb ik een broertje dood aan. :)
Fine, fuck you then!
pi_154029762
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Deze statement zou sterker zijn als je zelf ook niet regelmatig dergelijke bronnen post op het moment dat ze jouw visie toevallig bijstaan.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 13:56:17 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_154030333
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan moet ik mij misschien toch eens terugtrekken, want een free for all verzin maar wat heb ik een broertje dood aan. :)
Alsjeblieft niet zeg :o . Tegenwicht is hier onontbeerlijk.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 13:57:24 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_154030358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Deze statement zou sterker zijn als je zelf ook niet regelmatig dergelijke bronnen post op het moment dat ze jouw visie toevallig bijstaan.
En dit.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:32:28 #230
52357 Lambiekje
pi_154038415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:35 schreef ems. het volgende:

[..]

.. Ik heb dergelijke berichten niet nodig ik plaats het omdat jullie jaaaaren achterlopen en als geen msm bij voorbaat al negeren.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:34:29 #231
52357 Lambiekje
pi_154038458
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

verzin maar wat dat is wetenschap en z'n stupide peerreview
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:35:47 #232
52357 Lambiekje
pi_154038488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg :o . Tegenwicht is hier onontbeerlijk.
tja iemand moet bedrog en misdaden kosten wat kost verdedigen.

Het hier verdedigen in BNW is zo ongelooflijk naïef.
pi_154042462
Was deze al voorbij gekomen: http://www.nrc.nl/longrea(...)-iii-mogelijk-werd/#

Het geeft me een ongemakkelijk gevoel, met name die ontwikkelingen in de grensgebieden, militaire oefeningen, het plaatsen van tactische nucleaire wapens, de spionage van Rusland in Scandinavische en Baltische staten, de herinvoering van de dienstplicht in enkele landen en de verdeeldheid, weinige bereidwillendheid van de NAVO landen om de kleinere Baltische staten zoals Estland te verdedigen.

Het ontbreken van de rode telefoon is ook een akelige ontwikkeling, maar Obama kan Poetin nog altijd appen natuurlijk. ;)

http://www.vox.com/2015/6/29/8858909/russia-war-flowchart

Een IKEA boekenkast handleiding is makkelijker te begrijpen, maar het is wel interessant. De sleutel ligt niet in Oekraïne of de Krim, maar eerder in de Baltische staten die NATO lid zijn.

Laten we trouwens alle vertrouwen hebben in NORAD, tijdens 9/11 hebben zij ook fantastisch geopereerd. ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Being op 03-07-2015 22:52:08 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_154043062
-dubbel-

[ Bericht 27% gewijzigd door Being op 03-07-2015 22:52:24 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_154043372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:02 schreef Being het volgende:
Was deze al voorbij gekomen: http://www.nrc.nl/longrea(...)-iii-mogelijk-werd/#

Het geeft me een ongemakkelijk gevoel, met name die ontwikkelingen in de grensgebieden, militaire oefeningen, het plaatsen van tactische nucleaire wapens, de spionage van Rusland in Scandinavische en Baltische staten, de herinvoering van de dienstplicht in enkele landen en de verdeeldheid, weinige bereidwillendheid van de NAVO landen om de kleinere Baltische staten zoals Estland te verdedigen.

Het ontbreken van de rode telefoon is ook een akelige ontwikkeling, maar Obama kan Poetin nog altijd appen natuurlijk. ;)
So we gonna die?
pi_154043880
Je vraag zet me serieus aan het denken. Ik weet niet wat tactisch het beste is:
1. Een soort van doomsday prepper worden en te migreren naar een uithoek in de wereld, maar dat is waarschijnlijk al te laat. Niet te vergeten dat je door de fall-out geraakt kunt worden of dat de wereld niet meer de moeite waard is. Of je komt jaren na dato erachter dat al je moeite voor niks is geweest en dat de Derde Wereldoorlog niet heeft plaatsgevonden;
2. Bij het leger dienen, jij beschikt over training, wapens (ook tegen mogelijke opstanden/rebellie die in Europa zou ontstaan), wordt getransporteerd elders in de strijd waar het nog geen nukes zijn gebruikt, of kunt in de strijd heldhaftig sneuvelen;
3. Gewoon je vaste leventje blijven leiden en het allemaal afwachten om vervolgens in een nucleaire aanval om het leven te komen, of door een invasie/rebellie en hongersnood/fall-out in je land. Of geluk hebben dat de Derde Wereldoorlog uit is gebleven.

Nog nooit heeft een dreigende oorlog zoveel dilemma's gekend.
pi_154044088
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:42 schreef Being het volgende:
Je vraag zet me serieus aan het denken. Ik weet niet wat tactisch het beste is:
1. Een soort van doomsday prepper worden en te migreren naar een uithoek in de wereld, maar dat is waarschijnlijk al te laat. Niet te vergeten dat je door de fall-out geraakt kunt worden of dat de wereld niet meer de moeite waard is. Of je komt jaren na data erachter dat al je moeite voor niks is geweest en dat de Derde Wereldoorlog niet heeft plaatsgevonden;
2. Bij het leger dienen, jij beschikt over training, wapens (ook tegen mogelijke opstanden/rebellie in Europa die ontstaan), wordt getransporteerd elders in de strijd waar het nog geen nukes zijn gebruikt, of kunt in de strijd heldhaftig sneuvelen;
3. Gewoon je vaste leventje blijven leiden en het allemaal afwachten om vervolgens in een nucleaire aanval om het leven te komen, of door een invasie/rebellie en hongersnood/fall-out in je land. Of geluk hebben dat de Derde Wereldoorlog uit is gebleven.

Nog nooit heeft een dreigende oorlog zoveel dilemma's gekend.
Anyways 50% We gonna die 50% We aint gonna die.
pi_154044230
Dit artikel laat me realiseren dat de zaak véél complexer en subtieler is. Poetin is een zeer tactische griezel van een psychopaat, die kennelijk precies weet hoe hij situaties moet uitlokken. Ik denk dat hij het gaat verpakken met 'Russische minderheid die door fascisten onderdrukt wordt, of een NATO plan om meer grip te krijgen op de Baltische staten en uiteindelijk Rusland wilt binnenvallen'. Laten we niet het gevaar van Russia Today vergeten. Die propaganda machine heeft Rusland en de Russen in zijn greep. Poetin is de ultieme dictator in deze...
pi_154044327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:50 schreef Being het volgende:
Dit artikel laat me realiseren dat de zaak véél complexer en subtieler is. Poetin is een zeer tactische griezel van een psychopaat, die kennelijk precies weet hoe hij situaties moet uitlokken. Ik denk dat hij het gaat verpakken met 'Russische minderheid die door fascisten onderdrukt wordt, of een NATO plan om meer grip te krijgen op de Baltische staten en uiteindelijk Rusland wilt binnenvallen'. Laten we niet het gevaar van Russia Today vergeten. Die propaganda machine heeft Rusland en de Russen in zijn greep. Poetin is de ultieme dictator in deze...
Aan beiden kanten wordt met propaganda gesmeten, de Website vox.com komt uit Washington en het bestaat uit meerdere personen daar. Geloof me beiden kanten spelen een heel vies spelletje.
pi_154044605
quote:
En houd wel in de gaten dat Putin zei dat als er Amerikaanse wapens hierheen zouden komen ze iets terug zouden verwachten! Die nukes staan er niet voor niks Putin zei als er wapens in Oost Europa komen, komen de nucleaire raketten eerder naar hun toe. Dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
pi_154045412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:00 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

En houd wel in de gaten dat Putin zei dat als er Amerikaanse wapens hierheen zouden komen ze iets terug zouden verwachten! Die nukes staan er niet voor niks Putin zei als er wapens in Oost Europa komen, komen de nucleaire raketten eerder naar hun toe. Dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
De vraag is wat dat iets inhoudt, een preëmptieve tactische nucleaire aanval vanuit Rusland of een nieuwe wapenwedloop en spierballentaal tussen de twee mogendheden zoals in de Koude Oorlog het geval is. Het laatste is het beste scenario, maar op de lange termijn vormt dit weer een nieuw gevaar.

Wie weet zal de punk cultuur wel weer opleven in Europa ;)
pi_154045486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:20 schreef Being het volgende:

[..]

De vraag is wat dat iets inhoudt, een preëmptieve tactische nucleaire aanval vanuit Rusland of een nieuwe wapenwedloop en spierballentaal zoals in de Koude Oorlog het geval is. Het laatste is het beste scenario, maar op de lange termijn vormt dit weer een nieuw gevaar.
Klopt maar onthoud wel dat Rusland dreigt met Nukes terwijl de US dreigt met Wapens, In 1995 was er al eens bijna een vals allarm omdat een van de systemen die de nukes zouden kunnen zien een melding gaf van een naderende nuke, wat niet waar bleek te zijn. En waarom zouden ze nukes willen gooien onthoud ook kleine tactische nukes de wind, Moskou krijgt die radioactiviteit ook net zo hard terug. Onthoud ook dat China geen partner van Rusland maar wel ook een (soort) grootmacht hier Neutraal in staat.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:25:40 #243
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154045601
quote:
Ik vind het nogal vreemd dat je wel kijkt naar rusland en putin, en daar kritisch over bent.
Maar doet amerika niet exact hetzelfde? En heeft de "westerse" media niet het westen in zijn greep?
There is only one religion
pi_154045633
Laten we inderdaad hopen dat het Russische spierballentaal is ter compensatie van verouderde legersystemen (wat ze nu aan het moderniseren zijn). Door de oorlog tegen het terrorisme is het Amerikaanse conventionele leger superieur denk ik met zijn technieken. Rusland heeft als enigste troefkaart haar excessieve nucleaire arsenaal van 6.500 nucleaire wapens, maar de vraag is of ze die willen gebruiken.
pi_154045704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:26 schreef Being het volgende:
Laten we inderdaad hopen dat het Russische spierballentaal is ter compensatie van verouderde legersystemen (wat ze nu aan het moderniseren zijn). Door de oorlog tegen het terrorisme is het Amerikaanse conventionele leger superieur denk ik met zijn technieken. Rusland heeft als enigste troefkaart haar excessieve nucleaire arsenaal van 6.500 nucleaire wapens, maar de vraag is of ze die willen gebruiken.
Onthoud wel dat Rusland ook in het Midden Oosten bezig is en Obama met Putin heeft gebeld om het over IS te hebben, want ik denk dat beiden leiders wel kunnen inzien dat als ze samen werken ze veel meer kunnen bereiken dan tegen, en het nucleaire arsenaal van Rusland en Amerika is beiden evenveel om de hele wereld voor jaren naar de kloten te helpen ookal zit je net zo diep onder de grond je gaat uiteindelijk toch dood omdat je niet naar boven kan en zuurstof ook opraakt.
pi_154045716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:25 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vreemd dat je wel kijkt naar rusland en putin, en daar kritisch over bent.
Maar doet amerika niet exact hetzelfde? En heeft de "westerse" media niet het westen in zijn greep?
Tuurlijk, als je alleen al kijkt naar het sentiment rondom MH17, "Terrorussia" was het eerste sentiment dat de wereld in werd gebracht en Verhofstadt's en Vanbaalen's optreden in Oekraïne was alles behalve tactisch. De steun vanuit de EU wordt meteen gezien als het verlengstuk van de NATO door de Russische bevolking...
pi_154045783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:28 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Onthoud wel dat Rusland ook in het Midden Oosten bezig is en Obama met Putin heeft gebeld om het over IS te hebben, want ik denk dat beiden leiders wel kunnen inzien dat als ze samen werken ze veel meer kunnen bereiken dan tegen, en het nucleaire arsenaal van Rusland en Amerika is beiden evenveel om de hele wereld voor jaren naar de kloten te helpen ookal zit je net zo diep onder de grond je gaat uiteindelijk toch dood omdat je niet naar boven kan en zuurstof ook opraakt.
Ben het met je eens, ik hoop dat het gezamenlijk monster in het Midden Oosten de landen (tijdelijk) tot elkaar brengt. Maar zelfs daar spelen belangen achter de schermen een rol. Rusland wilt Assad aan de macht houden, de Amerikanen wilde hem weg en nu twijfelen ze weer. Assad's macht was zo gek nog niet ten opzichte van andere monsters.
pi_154045806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:28 schreef Being het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je alleen al kijkt naar het sentiment rondom MH17, "Terrorussia" was het eerste sentiment dat de wereld in werd gebracht en Verhofstadt's en Vanbaalen's optreden in Oekraïne was alles behalve tactisch. De steun vanuit de EU wordt meteen gezien als het verlengstuk van de NATO door de Russische bevolking...
Weet wel dat Oekraïne geen deel van de EU of de NATO Is, dus ik kan de Russische bevolking wel begrijpen.
pi_154045850
Klopt, maar ze leveren vanuit NATO verband wel extra wapens aan het Oekraïens leger.
pi_154045870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:30 schreef Being het volgende:

[..]

Ben het met je eens, ik hoop dat het gezamenlijk monster in het Midden Oosten de landen (tijdelijk) tot elkaar brengt. Maar zelfs daar spelen belangen achter de schermen een rol. Rusland wilt Assad in touw houden, de Amerikanen wilde hem weg en nu twijfelen ze weer...
Klopt ook, maar wat je vooral nu moet inzien is dat China ook een grootmacht besloot om neutraal te blijven China weet net zo goed als Rusland weet dat als er een oorlog komt beiden economieen naar de klote gaan. Rusland levert aan de EU gas en wij leveren Rusland andere dingen, hetzelfde geld voor China, soms is het beter om een land als dictator te hebben, want bepaalde landen in het Midden Oosten kunnen niet met democratie omgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')