abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:31:56 #226
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_154023751
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:30 schreef Lambiekje het volgende:
je bent hier op het verkeerde adres als je primaire bronnen (msm) wil . Die zijn voor 100% geccorrumpeerd.
Dan moet ik mij misschien toch eens terugtrekken, want een free for all verzin maar wat heb ik een broertje dood aan. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_154029762
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je bent hier op het verkeerde adres als je primaire bronnen (msm) wil . Die zijn voor 100% geccorrumpeerd.
Deze statement zou sterker zijn als je zelf ook niet regelmatig dergelijke bronnen post op het moment dat ze jouw visie toevallig bijstaan.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 13:56:17 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_154030333
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan moet ik mij misschien toch eens terugtrekken, want een free for all verzin maar wat heb ik een broertje dood aan. :)
Alsjeblieft niet zeg :o . Tegenwicht is hier onontbeerlijk.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 13:57:24 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_154030358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Deze statement zou sterker zijn als je zelf ook niet regelmatig dergelijke bronnen post op het moment dat ze jouw visie toevallig bijstaan.
En dit.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:32:28 #230
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_154038415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:35 schreef ems. het volgende:

[..]

.. Ik heb dergelijke berichten niet nodig ik plaats het omdat jullie jaaaaren achterlopen en als geen msm bij voorbaat al negeren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:34:29 #231
52357 Lambiekje
pi_154038458
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

verzin maar wat dat is wetenschap en z'n stupide peerreview
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:35:47 #232
52357 Lambiekje
pi_154038488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg :o . Tegenwicht is hier onontbeerlijk.
tja iemand moet bedrog en misdaden kosten wat kost verdedigen.

Het hier verdedigen in BNW is zo ongelooflijk naïef.
pi_154042462
Was deze al voorbij gekomen: http://www.nrc.nl/longrea(...)-iii-mogelijk-werd/#

Het geeft me een ongemakkelijk gevoel, met name die ontwikkelingen in de grensgebieden, militaire oefeningen, het plaatsen van tactische nucleaire wapens, de spionage van Rusland in Scandinavische en Baltische staten, de herinvoering van de dienstplicht in enkele landen en de verdeeldheid, weinige bereidwillendheid van de NAVO landen om de kleinere Baltische staten zoals Estland te verdedigen.

Het ontbreken van de rode telefoon is ook een akelige ontwikkeling, maar Obama kan Poetin nog altijd appen natuurlijk. ;)

http://www.vox.com/2015/6/29/8858909/russia-war-flowchart

Een IKEA boekenkast handleiding is makkelijker te begrijpen, maar het is wel interessant. De sleutel ligt niet in Oekraïne of de Krim, maar eerder in de Baltische staten die NATO lid zijn.

Laten we trouwens alle vertrouwen hebben in NORAD, tijdens 9/11 hebben zij ook fantastisch geopereerd. ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Being op 03-07-2015 22:52:08 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_154043062
-dubbel-

[ Bericht 27% gewijzigd door Being op 03-07-2015 22:52:24 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_154043372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:02 schreef Being het volgende:
Was deze al voorbij gekomen: http://www.nrc.nl/longrea(...)-iii-mogelijk-werd/#

Het geeft me een ongemakkelijk gevoel, met name die ontwikkelingen in de grensgebieden, militaire oefeningen, het plaatsen van tactische nucleaire wapens, de spionage van Rusland in Scandinavische en Baltische staten, de herinvoering van de dienstplicht in enkele landen en de verdeeldheid, weinige bereidwillendheid van de NAVO landen om de kleinere Baltische staten zoals Estland te verdedigen.

Het ontbreken van de rode telefoon is ook een akelige ontwikkeling, maar Obama kan Poetin nog altijd appen natuurlijk. ;)
So we gonna die?
pi_154043880
Je vraag zet me serieus aan het denken. Ik weet niet wat tactisch het beste is:
1. Een soort van doomsday prepper worden en te migreren naar een uithoek in de wereld, maar dat is waarschijnlijk al te laat. Niet te vergeten dat je door de fall-out geraakt kunt worden of dat de wereld niet meer de moeite waard is. Of je komt jaren na dato erachter dat al je moeite voor niks is geweest en dat de Derde Wereldoorlog niet heeft plaatsgevonden;
2. Bij het leger dienen, jij beschikt over training, wapens (ook tegen mogelijke opstanden/rebellie die in Europa zou ontstaan), wordt getransporteerd elders in de strijd waar het nog geen nukes zijn gebruikt, of kunt in de strijd heldhaftig sneuvelen;
3. Gewoon je vaste leventje blijven leiden en het allemaal afwachten om vervolgens in een nucleaire aanval om het leven te komen, of door een invasie/rebellie en hongersnood/fall-out in je land. Of geluk hebben dat de Derde Wereldoorlog uit is gebleven.

Nog nooit heeft een dreigende oorlog zoveel dilemma's gekend.
pi_154044088
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:42 schreef Being het volgende:
Je vraag zet me serieus aan het denken. Ik weet niet wat tactisch het beste is:
1. Een soort van doomsday prepper worden en te migreren naar een uithoek in de wereld, maar dat is waarschijnlijk al te laat. Niet te vergeten dat je door de fall-out geraakt kunt worden of dat de wereld niet meer de moeite waard is. Of je komt jaren na data erachter dat al je moeite voor niks is geweest en dat de Derde Wereldoorlog niet heeft plaatsgevonden;
2. Bij het leger dienen, jij beschikt over training, wapens (ook tegen mogelijke opstanden/rebellie in Europa die ontstaan), wordt getransporteerd elders in de strijd waar het nog geen nukes zijn gebruikt, of kunt in de strijd heldhaftig sneuvelen;
3. Gewoon je vaste leventje blijven leiden en het allemaal afwachten om vervolgens in een nucleaire aanval om het leven te komen, of door een invasie/rebellie en hongersnood/fall-out in je land. Of geluk hebben dat de Derde Wereldoorlog uit is gebleven.

Nog nooit heeft een dreigende oorlog zoveel dilemma's gekend.
Anyways 50% We gonna die 50% We aint gonna die.
pi_154044230
Dit artikel laat me realiseren dat de zaak véél complexer en subtieler is. Poetin is een zeer tactische griezel van een psychopaat, die kennelijk precies weet hoe hij situaties moet uitlokken. Ik denk dat hij het gaat verpakken met 'Russische minderheid die door fascisten onderdrukt wordt, of een NATO plan om meer grip te krijgen op de Baltische staten en uiteindelijk Rusland wilt binnenvallen'. Laten we niet het gevaar van Russia Today vergeten. Die propaganda machine heeft Rusland en de Russen in zijn greep. Poetin is de ultieme dictator in deze...
pi_154044327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:50 schreef Being het volgende:
Dit artikel laat me realiseren dat de zaak véél complexer en subtieler is. Poetin is een zeer tactische griezel van een psychopaat, die kennelijk precies weet hoe hij situaties moet uitlokken. Ik denk dat hij het gaat verpakken met 'Russische minderheid die door fascisten onderdrukt wordt, of een NATO plan om meer grip te krijgen op de Baltische staten en uiteindelijk Rusland wilt binnenvallen'. Laten we niet het gevaar van Russia Today vergeten. Die propaganda machine heeft Rusland en de Russen in zijn greep. Poetin is de ultieme dictator in deze...
Aan beiden kanten wordt met propaganda gesmeten, de Website vox.com komt uit Washington en het bestaat uit meerdere personen daar. Geloof me beiden kanten spelen een heel vies spelletje.
pi_154044605
quote:
En houd wel in de gaten dat Putin zei dat als er Amerikaanse wapens hierheen zouden komen ze iets terug zouden verwachten! Die nukes staan er niet voor niks Putin zei als er wapens in Oost Europa komen, komen de nucleaire raketten eerder naar hun toe. Dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
pi_154045412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:00 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

En houd wel in de gaten dat Putin zei dat als er Amerikaanse wapens hierheen zouden komen ze iets terug zouden verwachten! Die nukes staan er niet voor niks Putin zei als er wapens in Oost Europa komen, komen de nucleaire raketten eerder naar hun toe. Dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
De vraag is wat dat iets inhoudt, een preëmptieve tactische nucleaire aanval vanuit Rusland of een nieuwe wapenwedloop en spierballentaal tussen de twee mogendheden zoals in de Koude Oorlog het geval is. Het laatste is het beste scenario, maar op de lange termijn vormt dit weer een nieuw gevaar.

Wie weet zal de punk cultuur wel weer opleven in Europa ;)
pi_154045486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:20 schreef Being het volgende:

[..]

De vraag is wat dat iets inhoudt, een preëmptieve tactische nucleaire aanval vanuit Rusland of een nieuwe wapenwedloop en spierballentaal zoals in de Koude Oorlog het geval is. Het laatste is het beste scenario, maar op de lange termijn vormt dit weer een nieuw gevaar.
Klopt maar onthoud wel dat Rusland dreigt met Nukes terwijl de US dreigt met Wapens, In 1995 was er al eens bijna een vals allarm omdat een van de systemen die de nukes zouden kunnen zien een melding gaf van een naderende nuke, wat niet waar bleek te zijn. En waarom zouden ze nukes willen gooien onthoud ook kleine tactische nukes de wind, Moskou krijgt die radioactiviteit ook net zo hard terug. Onthoud ook dat China geen partner van Rusland maar wel ook een (soort) grootmacht hier Neutraal in staat.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:25:40 #243
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154045601
quote:
Ik vind het nogal vreemd dat je wel kijkt naar rusland en putin, en daar kritisch over bent.
Maar doet amerika niet exact hetzelfde? En heeft de "westerse" media niet het westen in zijn greep?
There is only one religion
pi_154045633
Laten we inderdaad hopen dat het Russische spierballentaal is ter compensatie van verouderde legersystemen (wat ze nu aan het moderniseren zijn). Door de oorlog tegen het terrorisme is het Amerikaanse conventionele leger superieur denk ik met zijn technieken. Rusland heeft als enigste troefkaart haar excessieve nucleaire arsenaal van 6.500 nucleaire wapens, maar de vraag is of ze die willen gebruiken.
pi_154045704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:26 schreef Being het volgende:
Laten we inderdaad hopen dat het Russische spierballentaal is ter compensatie van verouderde legersystemen (wat ze nu aan het moderniseren zijn). Door de oorlog tegen het terrorisme is het Amerikaanse conventionele leger superieur denk ik met zijn technieken. Rusland heeft als enigste troefkaart haar excessieve nucleaire arsenaal van 6.500 nucleaire wapens, maar de vraag is of ze die willen gebruiken.
Onthoud wel dat Rusland ook in het Midden Oosten bezig is en Obama met Putin heeft gebeld om het over IS te hebben, want ik denk dat beiden leiders wel kunnen inzien dat als ze samen werken ze veel meer kunnen bereiken dan tegen, en het nucleaire arsenaal van Rusland en Amerika is beiden evenveel om de hele wereld voor jaren naar de kloten te helpen ookal zit je net zo diep onder de grond je gaat uiteindelijk toch dood omdat je niet naar boven kan en zuurstof ook opraakt.
pi_154045716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:25 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vreemd dat je wel kijkt naar rusland en putin, en daar kritisch over bent.
Maar doet amerika niet exact hetzelfde? En heeft de "westerse" media niet het westen in zijn greep?
Tuurlijk, als je alleen al kijkt naar het sentiment rondom MH17, "Terrorussia" was het eerste sentiment dat de wereld in werd gebracht en Verhofstadt's en Vanbaalen's optreden in Oekraïne was alles behalve tactisch. De steun vanuit de EU wordt meteen gezien als het verlengstuk van de NATO door de Russische bevolking...
pi_154045783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:28 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Onthoud wel dat Rusland ook in het Midden Oosten bezig is en Obama met Putin heeft gebeld om het over IS te hebben, want ik denk dat beiden leiders wel kunnen inzien dat als ze samen werken ze veel meer kunnen bereiken dan tegen, en het nucleaire arsenaal van Rusland en Amerika is beiden evenveel om de hele wereld voor jaren naar de kloten te helpen ookal zit je net zo diep onder de grond je gaat uiteindelijk toch dood omdat je niet naar boven kan en zuurstof ook opraakt.
Ben het met je eens, ik hoop dat het gezamenlijk monster in het Midden Oosten de landen (tijdelijk) tot elkaar brengt. Maar zelfs daar spelen belangen achter de schermen een rol. Rusland wilt Assad aan de macht houden, de Amerikanen wilde hem weg en nu twijfelen ze weer. Assad's macht was zo gek nog niet ten opzichte van andere monsters.
pi_154045806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:28 schreef Being het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je alleen al kijkt naar het sentiment rondom MH17, "Terrorussia" was het eerste sentiment dat de wereld in werd gebracht en Verhofstadt's en Vanbaalen's optreden in Oekraïne was alles behalve tactisch. De steun vanuit de EU wordt meteen gezien als het verlengstuk van de NATO door de Russische bevolking...
Weet wel dat Oekraïne geen deel van de EU of de NATO Is, dus ik kan de Russische bevolking wel begrijpen.
pi_154045850
Klopt, maar ze leveren vanuit NATO verband wel extra wapens aan het Oekraïens leger.
pi_154045870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:30 schreef Being het volgende:

[..]

Ben het met je eens, ik hoop dat het gezamenlijk monster in het Midden Oosten de landen (tijdelijk) tot elkaar brengt. Maar zelfs daar spelen belangen achter de schermen een rol. Rusland wilt Assad in touw houden, de Amerikanen wilde hem weg en nu twijfelen ze weer...
Klopt ook, maar wat je vooral nu moet inzien is dat China ook een grootmacht besloot om neutraal te blijven China weet net zo goed als Rusland weet dat als er een oorlog komt beiden economieen naar de klote gaan. Rusland levert aan de EU gas en wij leveren Rusland andere dingen, hetzelfde geld voor China, soms is het beter om een land als dictator te hebben, want bepaalde landen in het Midden Oosten kunnen niet met democratie omgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')