Nu vraag ik me af, heeft deze VVD'er die ballon nog gedeclareerd?quote:VVD'er eet ballon op
UTRECHT - Het Utrechtse raadslid André van Schie heeft tijdens de raadsvergadering donderdagavond een ballon opgegeten. De VVD'er verorberde de rubberen 'snack' om te laten zien dat ballonnen onschadelijk zijn voor dieren.
Volgens Dichtbij.nl heeft Van Schie het overleefd, omdat de VVD'er vrijdag enkele tweets de wereld in stuurde.
Het raadslid peuzelde de ballon op tijdens het bespreken van een motie die door de Partij voor de Dieren was ingediend. Daarin werd voorgesteld om een verbod op het oplaten van ballonnen in te stellen. Een meerderheid in Utrechtse raad stemde tegen die motie.
Nee, hij was het bonnetje kwijt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af, heeft deze VVD'er die ballon nog gedeclareerd?
De logica ontgaat me compleet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Volgens Dichtbij.nl heeft Van Schie het overleefd, omdat de VVD'er vrijdag enkele tweets de wereld in stuurde.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2277441quote:"Ballonnen zijn veilig" en hij at er prompt eentje op
vr 20/03/2015 - 13:14 Pieterjan Huyghebaert
Het liberale gemeenteraadslid André van Schie heeft tijdens de gemeenteraad van Utrecht gisteren een ballon opgegeten om te bewijzen dat ze niet schadelijk zijn voor dieren. Net om die reden wil de Partij voor de Dieren ballonnen immers bannen bij lokale evenementen.
Opschudding in de Utrechtse gemeenteraad gisteren toen VVD-gemeenteraadslid van Schie plots een ballon bovenhaalde om te verorberen. De lokale afdeling van de Partij voor de Dieren had immers een motie ingediend tegen het oplaten van veel ballonnen tijdens evenementen. Deze kunnen na het dalen gevaarlijk zijn voor dieren doordat ze bijvoorbeeld verstrikt raken in het touwtje van de ballon of sterven aan de giftige plastic of latex.
Van Schie wilde met zijn actie bewijzen dat ballonnen helemaal niet schadelijk zijn. Volgens Nederlandse media heeft hij een derde van de ballon daadwerkelijk verorberd. "En ik heb nergens last van", meldt hij. Ballonnen zijn volgens hem "gewoon gezellig" en de schadelijke invloed op dieren is volgens hem verwaarloosbaar, maar daar zijn ze bij de Partij voor de Dieren het niet mee eens.
Die partij is er overigens recent wel in geslaagd om het agendapunt door de gemeenteraad van Amsterdam te loodsen. De Nederlandse hoofdstad gaat het oplaten van ballonnen ontmoedigen en wil in evenementenvergunningen een verbod opnemen op het oplaten en uitreiken van ballonnen.
Artsen raden overigens af om ballonnen te eten. Niet alleen zijn plastic of latex (afhankelijk van de ballon) niet gezond, er is ook een niet te onderschatten risico op verstikking en/of verstopping.
Een soort omgekeerde maagverkleining.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:45 schreef Ryan3 het volgende:
VVD'ers eten toch altijd ballon? Zie Van Baalen.
Mensen moeten wel de vrijheid houden om het milieu te vervuilen en wilde dieren te schaden natuurlijk.quote:Het raadslid peuzelde de ballon op tijdens het bespreken van een motie die door de Partij voor de Dieren was ingediend. Daarin werd voorgesteld om een verbod op het oplaten van ballonnen in te stellen.
natuurlijk het is een VVDerquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af, heeft deze VVD'er die ballon nog gedeclareerd?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:03 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ja en nou een ballon die in verhouding net zo groot is als een ballon voor een vogel.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:17 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan hij volgende week een joint roken en kijken of hij daar aan doodgaat.
Ik mag toch hopen dat het dan geen bedrijfsongeval is of zo word gezien?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:37 schreef Scuidward het volgende:
[..]![]()
Verder wel een malloot. Beetje half zelfmoord willen plegen voor je ambtenarensalaris. Tijd voor loonsverhoging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |