abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150833880
Vandaag naar de garage geweest voor een apk-keuring, maar is helaas afgekeurd op de lichthoogteregelaar + iets met de rem.

Ik was van plan om het te laten repareren maar de apk vervalt a.s. maandag al, dus heb niet zoveel tijd meer _O- .

Mag ik maandag nog wel met de auto naar de garage rijden om te keuren of krijg ik meteen een boete omdat het niet voor die datum is goedgekeurd?

De reparaties worden namelijk pas in het weekend gedaan en op zondag is de garage dicht.
Irene is bae <3
pi_150834164
Als ie afgekeurd is dan mag je er nu al niet meer mee rijden :') De APK-datum vervalt min of meer als ie afgekeurd is, best logisch.

Maar de kortste route naar garage mag wel.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Goed--of-afgekeurd.aspx
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:07:45 #3
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150834281
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:03 schreef RacerDKB het volgende:
Als ie afgekeurd is dan mag je er nu al niet meer mee rijden :') De APK-datum vervalt min of meer als ie afgekeurd is, best logisch.

Maar de kortste route naar garage mag wel.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Goed--of-afgekeurd.aspx
Was geen echte APK maar moest onderzoekskosten betalen voor het onderzoeken naar eventuele gebreken voor de APK?

Dus telt niet echt als een APK neem ik aan :D
Irene is bae <3
  vrijdag 20 maart 2015 @ 07:25:52 #4
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_150837560
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Was geen echte APK maar moest onderzoekskosten betalen voor het onderzoeken naar eventuele gebreken voor de APK?

Dus telt niet echt als een APK neem ik aan :D
Klopt! Alleen als ze em keuren en afmelden bij de RDW als zijnde afgekeurd mag je er niet meer mee rijden.

Naar de keuring rijden zonder geldige APK als je een afspraak hebt moet niet zo'n probleem zijn, sowieso gaan volgens mij zo'n beetje alle boetes voor verlopen APK volautomatisch tegenwoordig. Eens in de zoveel tijd doen ze een check vanuit hun database.

Je weet dat je de APK ook tot twee maanden van te voren kunt doen zonder dat de datum veranderd heh? Scheelt gestress als je er niet meteen door komt ;)
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 20 maart 2015 @ 07:49:29 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_150837777
Overigens vertelde mijn garage dat de boete voor verlopen apk pas na twee maanden wordt verstuurd. Als hij in die tijd alsnog wordt goedgekeurd heb je nergens last van. Je mag er alleen na de vervaldatum niet meer mee op de openbare weg rijden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:16:52 #6
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150838067
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 07:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens vertelde mijn garage dat de boete voor verlopen apk pas na twee maanden wordt verstuurd. Als hij in die tijd alsnog wordt goedgekeurd heb je nergens last van. Je mag er alleen na de vervaldatum niet meer mee op de openbare weg rijden.
Zoiets had ik idd op de site van het rdw gelezen.

Dus ik kan maandag best rijden tenzij ik gepakt word. Maar ik hoef mij dus geen zorgen te maken dat ik een geautomatiseerde boete krijg?
Irene is bae <3
pi_150838261
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:16 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zoiets had ik idd op de site van het rdw gelezen.

Dus ik kan maandag best rijden tenzij ik gepakt word. Maar ik hoef mij dus geen zorgen te maken dat ik een geautomatiseerde boete krijg?
Die kans is heel klein.
pi_150840439
Naast het feit dat ik niet snap dat mensen altijd tot het laatste moment wachten terwijl je 2 maanden van te voren dit allemaal al had kunnen regelen, mag je toch met een afgekeurde wagen nog 2 weken rijden als het geen ernstige afkeur is? Of geld dat alleen als de auto dus (minimaal 2 weken) voor de verval datum is afgekeurd?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_150843337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:08 schreef boegschroef het volgende:
Naast het feit dat ik niet snap dat mensen altijd tot het laatste moment wachten terwijl je 2 maanden van te voren dit allemaal al had kunnen regelen, mag je toch met een afgekeurde wagen nog 2 weken rijden als het geen ernstige afkeur is? Of geld dat alleen als de auto dus (minimaal 2 weken) voor de verval datum is afgekeurd?
Als je als bestuurder weet of had moeten weten dat de auto niet aan de eisen voldoet mag je er niet mee rijden. Afgekeurd of niet. Als is de auto vorige week nog goedgekeurd, als er om wat voor reden dan ook iets veranderd aan de auto waardoor deze niet meer aan de eisen voldoet mag je er simpelweg niet mee rijden.

Wanneer de auto afgekeurd is, is dat natuurlijk een keiharde bevestiging dat de auto niet aan de eisen voldoet en dat je er niet mee mag rijden. Maar bovenstaande gaat ook op als de auto niet is afgekeurd, maar wel gebreken vertoont die makkelijk door een leek visueel vast te stellen zijn. Onder andere versleten banden, defecte verlichting (en gebroken verlichtingsglas), een lekke uitlaat of een grote ster in de voorruit zorgen er voor dat je niet met de auto mag rijden.
pi_150843770
Ok, in Belgie is dat dan anders, toen ik nog in Nederland woonde dacht ik dat het ook zo was dat je er 2 weken mee mocht rijden als het geen ernstige defect was. (Er zijn genoeg APK eisen die niet meteen een gevaar op de weg betekenen.)

In Belgie krijg je na de keuring een groen bewijs als je goed gekeurd bent, een rood bewijs met een datum 2 weken in de toekomst (zelfs als je op de laatste dag van je APK zit) als je een klein defect hebt, of een rood bewijs met een verbod om te rijden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_150844238
De twee-weken termijn in Nederland houdt alleen in dat wanneer je auto is afgekeurd, de garage waar je je auto hebt laten keuren de auto éénmaal kosteloos moet herkeuren als jij de auto binnen twee weken na de afkeurdatum de auto opnieuw ter keuring aanbiedt.

Je hebt dan dus twee weken om zelf, of door een andere garage, de auto te laten herstellen. Maar met gebreken mag je niet de weg op. Als je in die twee weken wel de weg op gaat en je raakt betrokken bij een ernstig ongeval kun je wel eens een heel groot probleem hebben als verzekeringsmaatschappijen er achter komen dat je al op de hoogte was van gebreken aan je auto. In alle polisvoorwaarden van autoverzekeringen staat immers uitsluiting van dekking in het geval het voertuig niet aan de wettelijke vereisten voldoet.
pi_150845863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef Ivo1985 het volgende:
De twee-weken termijn in Nederland houdt alleen in dat wanneer je auto is afgekeurd, de garage waar je je auto hebt laten keuren de auto éénmaal kosteloos moet herkeuren als jij de auto binnen twee weken na de afkeurdatum de auto opnieuw ter keuring aanbiedt.

Je hebt dan dus twee weken om zelf, of door een andere garage, de auto te laten herstellen. Maar met gebreken mag je niet de weg op. Als je in die twee weken wel de weg op gaat en je raakt betrokken bij een ernstig ongeval kun je wel eens een heel groot probleem hebben als verzekeringsmaatschappijen er achter komen dat je al op de hoogte was van gebreken aan je auto. In alle polisvoorwaarden van autoverzekeringen staat immers uitsluiting van dekking in het geval het voertuig niet aan de wettelijke vereisten voldoet.
Waar staat dat kosteloos herstellen? Kom maar op met die bron.
pi_150845950
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:08 schreef boegschroef het volgende:
Er is al op gereageerd maar toch doe ik ff een duit in het zakje:

Vanmorgen mijn auto laten keuren ( 1 maand voor vervaldatum ) en de bedoeling was voorkeuren, niks melden aan RDW in het geval van afkeur.
Want, daar heb ik het met die man over gehad, ook al is mijn APK nog niet verlopen: zodra hij afkeur meldt bij RDW heb ik geen geldige APK meer ook al is de vervaldatum nog niet bereikt.
pi_150845969
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Waar staat dat kosteloos herstellen? Kom maar op met die bron.
HerKEUREN blinde. ;)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:28:45 #15
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150852543
Ben afgekeurd omdat de rechter koplamp niet te verstellen was + iets met de rem.

Ga er morgen nog naar toe zodat die het beter kan uitleggen, want versta hem via de telefoon niet echt :')
Irene is bae <3
pi_150852979
Wie heeft je auto dan opgehaald?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:57:11 #17
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150853324
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:43 schreef vannelle het volgende:
Wie heeft je auto dan opgehaald?
Pa en zusje was ernaartoe gereden
Irene is bae <3
pi_150853407
En tegen hun is er niks gezegd? Formulier geeft ook geen duidelijkheid?
pi_150853603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

HerKEUREN blinde. ;)
Bron?
pi_150854470
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Bron?
Er van uit gaande dat je hier op reageerde:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef Ivo1985 het volgende:

pi_150855025
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er van uit gaande dat je hier op reageerde:

[..]

Ja
pi_150855661
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja
Dan staat er dus herKEUREN en niet herSTELLEN
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:27:05 #23
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150855669
Wauw :')

Ben gestrand in Oud-Beijerland..kar slaat aan maar valt meteen weer uit + op het dashboard blijft wel het lampje van de airco, motor storing en olie branden ook als ik contact uitzet.

FML :')

Chuck/Geluidsdraak help ff _O_
Irene is bae <3
pi_150856672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja kom dan met die bron dat herkeuren gratis is }:|
pi_150856695
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:27 schreef Jiang153 het volgende:

Ben gestrand in Oud-Beijerland..kar slaat aan maar valt meteen weer uit + op het dashboard blijft wel het lampje van de airco, motor storing en olie branden ook als ik contact uitzet.

088 269 28 88 :@ :+
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:58:51 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150856709
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:27 schreef Jiang153 het volgende:

Ik had mijn glazen bol net gepoetst, zet hem aan, maar hij valt meteen weer uit, er blijft niet eens een lichtje branden.. anyone? ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:00:26 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150856778
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat herkeuren is een soort van 'service' volgens mij wat garage's soms geven.. maar volgens mij móeten ze helemaal niks :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150856937
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik had mijn glazen bol net gepoetst, zet hem aan, maar hij valt meteen weer uit, er blijft niet eens een lichtje branden.. anyone? ;(
Je hebt een doosje bougievonkjes nodig, als je een plintentrapje pakt dan kun je ze vinden.
pi_150856965
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja kom dan met die bron dat herkeuren gratis is }:|
Die bron vroeg je aan iemand anders, ik wees je alleen op je leesfout: Het verschil tussen herkeuren en herstellen.

quote:
3s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat herkeuren is een soort van 'service' volgens mij wat garage's soms geven.. maar volgens mij móeten ze helemaal niks :N
Klopt, als ze het officieel doen melden ze'm af als afgekeurd en dan ben je de Sjaak.
Ze moeten idd helemaal niks, voorkeuren is goodwill.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:12:21 #30
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150857208
Oh die lampjes zijn uitgegaan. Als ik deur probeer te openen met CV dan branden de lampjes heel zwak, dus ik vermoed een kapotte accu.
Irene is bae <3
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:13:39 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150857260
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je hebt een doosje bougievonkjes nodig, als je een plintentrapje pakt dan kun je ze vinden.
Mijn plintentrappie is overleden nadat hij was omgevallen omdat mijn bochtentouwtje in de knoop zat met de veters van mijn werklaarzen :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die bron vroeg je aan iemand anders, ik wees je alleen op je leesfout: Het verschil tussen herkeuren en herstellen.

[..]

Klopt, als ze het officieel doen melden ze'm af als afgekeurd en dan ben je de Sjaak.
Ze moeten idd helemaal niks, voorkeuren is goodwill.
Tis andersom; het (niet -voor-)keuren betaal je gewoon, want je brengt hem naar de APK, daar wordt 'ie afgekeurd. Da's gewoon een afkeuring.. het verschil zit hem in het feit of de garage hem dan bij de RDW afmeldt als zijnde afgekeurd. Doen ze dat niet, dan is er weinig aan de hand, en sommige bedrijven bieden je dan de service om hem binnen 2 weken ter hérkeuring aan te bieden, waarna ze hem dus (indien OK bevonden) kostenloos afmelden als zijnde goedgekeurd.. maar dat móeten ze niet... ze kunnen hem ook meteen in het systeem kwakken als zijnde afkeur, óf je gewoon een nieuwe APK in rekening brengen bij herkeuren..
Volgens mij is dat ooit ontstaan omdat ze hem binnen 2 weken niet helemaal from scratch weer hoeven te herkeuren, dus lopen ze even het afkeurpuntje na en dan ist afmelden.. da's in de meeste gevallen 5 minuten werk..
pi_150857300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
autocorrect ;(
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:15:43 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150857353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

autocorrect ;(
Geen reklame maken heah :(
pi_150857355
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
Tis andersom; het (niet -voor-)keuren betaal je gewoon, want je brengt hem naar de APK, daar wordt 'ie afgekeurd. Da's gewoon een afkeuring.. het verschil zit hem in het feit of de garage hem dan bij de RDW afmeldt als zijnde afgekeurd. Doen ze dat niet, dan is er weinig aan de hand, en sommige bedrijven bieden je dan de service om hem binnen 2 weken ter hérkeuring aan te bieden, waarna ze hem dus (indien OK bevonden) kostenloos afmelden als zijnde goedgekeurd.. maar dat móeten ze niet... ze kunnen hem ook meteen in het systeem kwakken als zijnde afkeur, óf je gewoon een nieuwe APK in rekening brengen bij herkeuren..
Volgens mij is dat ooit ontstaan omdat ze hem binnen 2 weken niet helemaal from scratch weer hoeven te herkeuren, dus lopen ze even het afkeurpuntje na en dan ist afmelden.. da's in de meeste gevallen 5 minuten werk..
Dit dus.
pi_150857393
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen reklame maken heah :(
Hij vroeg om hulp, dan bied ik de beste hulp die hij kan krijgen *) solly :@
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:18:04 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150857443
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hij vroeg om hulp, dan bied ik de beste hulp die hij kan krijgen *) solly :@
Je snapt hem weer eens niet, knuppel :*

Klikkie doen ;)
pi_150857534
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je snapt hem weer eens niet, knuppel :*

Klikkie doen ;)
Ik wist niet eens dat er een bedrijf is met die naam man _O-
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:23:04 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150857633
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat er een bedrijf is met die naam man _O-
Ik ook niet, maar the big G wel :P
pi_150861401
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn plintentrappie is overleden nadat hij was omgevallen omdat mijn bochtentouwtje in de knoop zat met de veters van mijn werklaarzen :'(

[..]

Ik typ toch geen Chinees?
Zei ik niet dat er in geval van afkeur geen melding wordt gedaan bij RDW?
pi_150861983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik typ toch geen Chinees?
Zei ik niet dat er in geval van afkeur geen melding wordt gedaan bij RDW?
Euh jawel. Je krijgt dan een weigering van afgifte van een keuringsrapport.
pi_150862214
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Euh jawel. Je krijgt dan een weigering van afgifte van een keuringsrapport.
Nee, ik krijg dan een to do lijstje mee. Geen melding bij RDW
pi_150862252
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, ik krijg dan een to do lijstje mee. Geen melding bij RDW
Dan is er ook geen keuring uitgevoerd.
pi_150862314
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan is er ook geen keuring uitgevoerd.
Klopt, ze tikken op de motorkap en zeggen: "mooie wagen"
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:47:40 #44
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150877155
Ben andere garage geweest en ben er wel door dit keer. Alleen de remleiding achter had wel een beetje roest, maar dat is gewoon zwart gespoten :')
Irene is bae <3
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:49:43 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150879907
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:47 schreef Jiang153 het volgende:
Ben andere garage geweest en ben er wel door dit keer. Alleen de remleiding achter had wel een beetje roest, maar dat is gewoon zwart gespoten :')
Slim! ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:05:11 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150880209
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:47 schreef Jiang153 het volgende:
Ja, want die dingen zitten er voor de sier.. zou ik ook doen; een nieuw leidinkje kost al gauw 2 tientjes..
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:48:13 #47
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_150881117
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, want die dingen zitten er voor de sier.. zou ik ook doen; een nieuw leidinkje kost al gauw 2 tientjes..
Is een beetje volgens hem alleen, maar volgens de regels is dat niet toegestaan. Het fixen zelf kost ¤150,- maar als het kan dan rekken we het door naar volgend jaar.

Crisistijden hé 8-)
Irene is bae <3
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:50:32 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150881180
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:48 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Is een beetje volgens hem alleen, maar volgens de regels is dat niet toegestaan. Het fixen zelf kost ¤150,- maar als het kan dan rekken we het door naar volgend jaar.

Crisistijden hé 8-)
nog geen half uur werk, zeker niet met de goede spullen.. en waarom denk je dat het niet is toegestaan voor de APK? :')
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:06:23 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150881506
Achja, liever een moeder + kind doodrijden omdat je remleidingen het begeven dan ¤ 150,- uitgeven.
Crisistijden hé 8-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_150882019
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:06 schreef daNpy het volgende:
Achja, liever een moeder + kind doodrijden omdat je remleidingen het begeven dan ¤ 150,- uitgeven.
Crisistijden hé 8-)
Dramaqueen.
Het is een gescheiden systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')