SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Chanty op 20-03-2015 10:45:28 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Gefeliciteerd en welkom hier!!!quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mag hier nu ook he... Vind het allemaal nog ontzettend onwerkelijk, want we zijn het ziekenhuis nog niet uit en ik weet nog niet hoe de wereld eruit ziet mét baby in mijn armen. Ik ken voorlopig alleen nog deze kamer met J.
Ik schuif dus rustig aan en zal de komende tijd eens meelezen...
Begrijp ook niet zo goed waarom het niet wil. Ik denk dat ik vandaag ga wachten tot ze echt honger hebben. Misschien drinken ze dan meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:42 schreef Crumpette het volgende:
Jeetje Zoe idd met kleine flesjes blijf je aan de gang..![]()
Hier nu 5x 180/6 op een etmaal, dat gaat heel goed. Vannacht had ie wel een nachtvoeding, maar dan vraagt hij nooit een 6e fles op de dag, dus het zal wel goed zijn. Moet wel echt een slaapzak regelen vandaag
dat instoppen snachts want deken afgeschopt, ben ik zat.
W is 7,6 kg. En niet willen drinken is hier -dat begrijp je- nooit een probleem.. lastig. Grotere flessen kan rust brengen, maar dan moeten ze het wel kunnen drinken.. dat worden slanke meisjes!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:55 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Begrijp ook niet zo goed waarom het niet wil. Ik denk dat ik vandaag ga wachten tot ze echt honger hebben. Misschien drinken ze dan meer.
Ik geef ze nu om de 3/3,5u want dan geven ze wel aan dat ze een fles willen..misschien iets uitstellen.
Hoeveel kg is W nu?
Dat is minder, een slaapzak is dan idd wel handig!
Ja idd. Toen ze mini waren dronken ze al heel weinig. Tot 2,5mnd 90ml geloof ik en daarna opgebouwd tot 150/5 maar van laten ze nu steeds staan. En met meer dan 2 pakken nutrilon pw is het wel zonde om ook nog melk weg te gooienquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
W is 7,6 kg. En niet willen drinken is hier -dat begrijp je- nooit een probleem.. lastig. Grotere flessen kan rust brengen, maar dan moeten ze het wel kunnen drinken.. dat worden slanke meisjes!
Danaaa, dat gulzige drinken had mijn dame soms ook. Alleen al de fles zien was de garantie dat ze als een fladderende mus de fles aanviel en m in mum van tijd leeg had. Gevolg: een onverzadigde dame. Toen ze m eenmaal rustiger leegdronk, was ze ook beter verzadigdquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:44 schreef Danaa het volgende:
Haha JM! Het is je gelukt!
Zoe, vermoeiend en frustrerend! Is je man wel weer thuis? Weet dat je vd week zei dat je alleen was (geen idee of dat voor lange tijd zou zij n)
Hier heeft D. me meer laten slapen dan ooit na zijn geboorte. Happy mama! Zijn flessen dronk hij geduldig, normaliter is hij gulziger dan gulzig.
Ik had om 09:19 in ieder geval geplast en gegeten, zodat ik met hem kon gaan zitten. Hij is net in slaap gevallen bij me <3
Straks proberen weg te leggen dan kan ik douchen.
Vraagje voor mama's van kinderen met spenen: Hij vind het Bibi toch wel erg fijn, maar de bibi die ik in huis had is er 1 vd terugroepactie. In de winkel geen bibi te krijgen. Zijn er hier moeders die ze bijv online bestellen?
Lastig hè, Risu.. En er zit niet even een een stop-nu-huilen knop op zo'n baby.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:27 schreef Risu het volgende:
Pff had net even een instortmomentje. Ze vecht zo tegen de slaap de hele tijd. En dan valt ze aan de borst in slaap en dan wil ik haar wegleggen, maar wordt ze gewoon weer wakker waarop ze weer ligt te schreeuwen. Ik heb haar net maar gewoon laten liggen. Ik had nog niet eens ontbeten. Tijdens het klaarmaken van een boterham viel ze toch weer in slaap. Maar kan dat niet gewoon zonder het gehuil![]()
Wat moeilijk zeg, babies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hema speen is dezelfde vorm als Bibi. hier de enige die hij goed pakt!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:44 schreef Danaa het volgende:
Haha JM! Het is je gelukt!
Zoe, vermoeiend en frustrerend! Is je man wel weer thuis? Weet dat je vd week zei dat je alleen was (geen idee of dat voor lange tijd zou zij n)
Hier heeft D. me meer laten slapen dan ooit na zijn geboorte. Happy mama! Zijn flessen dronk hij geduldig, normaliter is hij gulziger dan gulzig.
Ik had om 09:19 in ieder geval geplast en gegeten, zodat ik met hem kon gaan zitten. Hij is net in slaap gevallen bij me <3
Straks proberen weg te leggen dan kan ik douchen.
Vraagje voor mama's van kinderen met spenen: Hij vind het Bibi toch wel erg fijn, maar de bibi die ik in huis had is er 1 vd terugroepactie. In de winkel geen bibi te krijgen. Zijn er hier moeders die ze bijv online bestellen?
M is 7,5 ook ongeveer en drinkt 4 5 of 6 x 190/6. hij drinkt meestal 5, soms ineens 4 en soms 6 tussendoor een keer. Er is bij hem geen fase waarin hij "wel een fles wil" maar nog geen honger heeft. het is vrolijk of krijsen om een flesquote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:55 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Begrijp ook niet zo goed waarom het niet wil. Ik denk dat ik vandaag ga wachten tot ze echt honger hebben. Misschien drinken ze dan meer.
Ik geef ze nu om de 3/3,5u want dan geven ze wel aan dat ze een fles willen..misschien iets uitstellen.
Hoeveel kg is W nu?
Dat is minder, een slaapzak is dan idd wel handig!
ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:55 schreef BlueEyes het volgende:
Hema speen lijkt erop Danaa.
(Ik vind die alleeb wel gruwlijk lelijk)
Die momentjes vallen soms gewoon zwaar! Blijf lekker spuien er over hier. Alleen al de herkenning en bevestiging hier horen en af en toe de tips zijn al fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:58 schreef Risu het volgende:
Ik geloof wel dat het beter gaat worden. (6 weken? Nog 4,5 te gaan dan) En het is niet allemaal prut. Als ze bij me ligt slaapt ze namelijk prima. Lastig voor mij, maar in het weekend stuur ik manlief gewoon voor alles. En door de weeks denk ik dat ik lunchpakketjes voor mezelf maak ofzo. Dan hoef ik haar maar even weg te leggen om er een te pakken als het moet. Even kijken wat werkt.
En het huilen duurt meestal niet zo lang 5-10 minuten max. Maar krijsen laat ik haar niet doen. Ik hoor wel verschil. Als ze echt krijst leg ik haar gewoon weer aan en dan is ze zo rustig. Het was gewoon even een momentje.
Zo voelt het voor mij zeker!!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:00 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Die momentjes vallen soms gewoon zwaar! Blijf lekker spuien er over hier. Alleen al de herkenning en bevestiging hier horen en af en toe de tips zijn al fijn!
De hema speen sluit heel erg af met een groot schild. Hij krijgt er eczeem van in zn gezichtje. Dus als hij kan wennen aan een luchtigere speen zou ik dat fijn voor hem vinden. Maar ik doe natuurlijk niks alleen omdat iets mooier is, dat was een grapje...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mijn gedachten waren even aan het malen hoor (want geen speen in gebruik hier), maar als een speen lelijk is maar wel wordt geaccepteerd waarom zou je je kindje dan een 'mooiere' speen geven die misschien minder fijn wordt bevonden? Of zeg ik nu iets vreemds?!
Voor mij zou in zo'n geval lelijk boven minder snel geaccepteerd worden gaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:42 schreef DJMO het volgende:
hoe safe is het om op zaterdagmiddag naar de IKEA te gaan met minibaby? ik heb wat veiligheidshaakjes enzo nodig aangezien oudsten constant de kasten leegtrekken zodra ik zit te voeden of anderzins bezig ben met uk. Dus de kasten moeten op slot .. morgen heb ik even m'n handen vrij qua kleuters ..Dat soort dingen verkopen ze ook bij Hema, misschien is dat wat veiliger op een zaterdagmiddagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/veiligheid
En je spoiler; waarom???
ach, hij woont vlakbij rotterdam. Hij was vandaag hier in alkmaar om de jongens op te halen en is op de terugweg z'n kaart verloren. Ik ga hem geen 40 euro laten betalen voor een nieuwe kaart/retourtje om dat ding op te halenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:46 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Dat soort dingen verkopen ze ook bij Hema, misschien is dat wat veiliger op een zaterdagmiddag![]()
http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/veiligheid
En je spoiler; waarom???
Oh ja?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:50 schreef DJMO het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90278098/ en ik wil persé deze hebbendie van de hema heb ik, maar die trekken ze zo kapot (haakje breekt gewoon af)
jah, nou moet ik wel zeggen dat Jan en Geert niet echt heel voorzichtig zijn, maar echt met volle kracht aan die deurtjes gaan hangen dus dan wil dat plastic wel brekenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:51 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Oh ja?
Oh dat is goed om te weten. Wij moeten eigenlijk ook onze kasten/lades in de keuken beveiligen tegen grijpgrage handjes
Och arme jullie en I. ! Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onderweg naar de HAP met een nauwelijks plassende en projectielbrakende I..
Oh jee, sterkte!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oei, beterschap en sterkte! Hopelijk kan de HA goed helpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:31 schreef BlueEyes het volgende:
In het kader van het delen van gekir op filmpjes
ik krijg het niet geopendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bah DaD, dat klinkt vervelend! Hopelijk is er niks ergs, sterkte
disclaimer
He getsie DaD. Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks... Ik was nogal hysterisch tegen haar dat ze haar mond moest houden en dat ik t er niet over wilde hebben. Ik wilde het voorstel niet horen want op een of andere manier voelt t nu nog egoistischer dat ik weer meer ga werken, voor t geld zou t immers niet meer hoeven.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een kutgedoe van die tante, kwak. Sowieso mensen die denken dat ze kunnen meebeslissen over jouw leven omdat ze je ongevraagd geld gevenlekker laten lullen hoor!
Nee dat zei ik ook, en toen begon ze over 'ja, maar overdag is hij wakker'.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens is het écht niet zo dat je ineens je kind niet meer meemaakt en alles mist omdat je werkt. Vind dat ook altijd zo'n gezwets. Ja, als je zes dagen werkt van 7 tot 21, dan mis je veel. Maar toch niet met een normale parttime baan.
zal wel een generatiekloof dingetje zijn. Ik merk ook dat hoe ouder mijn gesprekspartner, hoe meer medelijden ze hebben dat ik "moet werken"quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee dat zei ik ook, en toen begon ze over 'ja, maar overdag is hij wakker'.
Echt zo ondermijnend... En ik kan niet goed boos blijven omdat ze exht niet snapt wat t probleem is...
Mijn moeder deed dat.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, jij plant je volgende kind ff? Zo van alleen batsen tussen juni en augustus?
Gewoon geen sex. Ik haal er wel een bij de Formidoquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, jij plant je volgende kind ff? Zo van alleen batsen tussen juni en augustus?
En zelfs dan valt het best mee weet ik inmiddels uit ervaring. Ik zag er van tevoren een beetje tegenop maar ik weet zeker dat dit gewoon zo mij is, deze situatie.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens is het écht niet zo dat je ineens je kind niet meer meemaakt en alles mist omdat je werkt. Vind dat ook altijd zo'n gezwets. Ja, als je zes dagen werkt van 7 tot 21, dan mis je veel. Maar toch niet met een normale parttime baan.
Sterkte, beter teveel gecheckt dan te weinig!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even snel, we zijn weer thuis, niks aan de hand, waarschijnlijk gewoon een buikgriep. Ik was bang voor uitdroging, maar daar is gelukkig geen sprake van. Nu proberen te slapen.
Dankjewel, en idd. ik heb die keuze allang gemaakt voor mezelf, ook om zoveel redenen. Ik ga ook echt niet minder werken dan ik van plan was hierom!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:39 schreef Franny_G het volgende:
Vind wat jouw tante doet behoorlijk bemoeizuchtig, kwak. En ik ken jou hier als een behoorlijk feministische vrouw die hecht aan een eigen leven, en wat zij jou nu vertelt is precies het omgekeerde. Dit zijn precies alle redeneringen, en het gemanipuleer, het inspelen op je schuldgevoel, waardoor vrouwen zich in een bepaalde positie laten duwen. Je bent natuurlijk altijd vrij om je keuze te maken, en als jij echt graag minder wil werken dan je voorheen had bedacht dan is dat ook echt je goed recht, maar laat je niet overhalen door het materialistische aspect van het geld dat zij je aanbiedt en laat een aangepraat schuldgevoel niet je leidraad zijn. Het gaat om jou, en om wat jij wil en waar jij jezelf goed bij voelt..
als je z'n huidje vastpakt en het plooit niet meer mooi terug, is het tijd om je zorgen te gaan maken. Je geeft toch bv ? extra aanleggen is vaak de truc, dan krijgen ze en extra vocht binnen, en ook extra afweerstoffen. Zelfs al komt het terug, ze houden er altijd wel iets van binnen. Beterschapquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even snel, we zijn weer thuis, niks aan de hand, waarschijnlijk gewoon een buikgriep. Ik was bang voor uitdroging, maar daar is gelukkig geen sprake van. Nu proberen te slapen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:44 schreef Loj het volgende:
Mwahhahahahahahha
Word ik net door vriendje naar beneden geroepen, of ik heel snel wilt komen..
Had hij vliegtuigje met Js gespeeld en Js had echt over z'n hele gezicht gespuugd!
Mwahahahahahaha
Mwahhahahahahahha
Had hij vliegtuigje met Js gespeeld en Js had echt over z'n hele gezicht gespuugd!
Mwahahahahahaha
Hahahahaha!!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:44 schreef Loj het volgende:
Mwahhahahahahahha
Mwahahahahahaha
quote:
ik verbaas me dr alleen n beetje over, verder zal t me jeuken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:14 schreef geppie het volgende:
Laat, laat is een relatief begrip. Die kleintjes doen alles op hun eigen tempo. Mijn oudste rolde met 3.5 maand, de jongste is bijna 7 maanden en doet het nog steeds niet bewust.
Ik snap die 'concurrentienijd' nooit zo
fear mequote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef Chanty het volgende:
Oh sq mooi kleurtje idd! Nu moeten we aardig tegen dr zijn anders krijgen we notes
quote:
ja, lekker he!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:25 schreef BlueEyes het volgende:
Blauwe Sq![]()
Ik vergat net dat F tandjes heeft, en nu staat er een afdruk in mijn vinger![]()
Damn wat zijn die puntjes scherp
Pas op voor je tetten! (quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:25 schreef BlueEyes het volgende:
Blauwe Sq![]()
Ik vergat net dat F tandjes heeft, en nu staat er een afdruk in mijn vinger![]()
Damn wat zijn die puntjes scherp
Jah daar was ik mee bekend al, alleen meestal voorkom ik daarmee de echte doorhap, dat is steeds krassen (heb er de schrammen al op staanquote:
Ze doen het erom om op je nagelriem te bijten. Dat is de sport!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:37 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jah daar was ik mee bekend al, alleen meestal voorkom ik daarmee de echte doorhap, dat is steeds krassen (heb er de schrammen al op staan)
Dit was kaakjes klem en dan doorhappen precies die tand op de nagelriem
Hoe krijg ik het ook voor elkaar
Karma is a bitchquote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:44 schreef Loj het volgende:
Mwahhahahahahahha
Mwahahahahahaha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ja die gevoelens herken ik. Durf het zelf ook niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat durf ik niet. De go krijgt het inmiddels voor elkaar om hem zo'n 50 à 60 cc per keer te laten drinken uit de fles, maar meer vertikt ie. En Baard krijgt er bijvoorbeeld nog steeds niet in.
//lurkmodus uit//quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:45 schreef Baconbus het volgende:
Baby's slaan vind ik dus echt uit den boze. Eigenlijk zou je pas moeten slaan als ze 7 zijn, maar die koters van 5 van tegenwoordig .. echt niet te doen. Help ook weleens ouders op straat, want een klap van een vreemde maakt vaak veel meer impact op zo'n kleine.
Jeetje vrouw, wat ben je toch al weer op de been voor 10 dagen post partum!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:57 schreef DJMO het volgende:
zo grappig dit. Ik ben te logeren met Michael. Hier staat een gokkast uit het jaar 0 in de kamer. Het campingbedje staat dus voor die kast. Michael ligt echt gebiologeerd naar die knipperende lampjes te staren .. toch maar op zoek naar een lichtprojector dus voor als hij later op z'n eigen kamer komt te liggen hahaha
Iemand moet het doen. Vaak zie je die ouders maar wat aankloten, dan kom ik ertussen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:00 schreef zeefje het volgende:
[..]
//lurkmodus uit//
Zeg je nou gewoon dat je vreemde koters van ~5 op straat slaat?
//lurkmodus aan//
Ik hoop dat jij je niet gaat voortplanten..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:02 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Iemand moet het doen. Vaak zie je die ouders maar wat aankloten, dan kom ik ertussen.
Als een vreemde een kind leert wat wel en niet kan komt dat vaak veel duidelijker aan.
Dus dan help ik graag.
Dat zal allemaal best, maar dit is het babytopic, dus voorlopig wordt hier helemaal niemand geslagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:02 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Iemand moet het doen. Vaak zie je die ouders maar wat aankloten, dan kom ik ertussen.
Als een vreemde een kind leert wat wel en niet kan komt dat vaak veel duidelijker aan.
Dus dan help ik graag.
Idd, baby's slaan vind ik ook uit den boze, zoals ik al zei.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar dit is het babytopic, dus voorlopig wordt hier helemaal niemand geslagen.
als ik zeg dat ik vandaag én bij ikea ben geweest en daarna nog een rondje zwarte markt heb gedaan verklaar je me zeker voor gek?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jeetje vrouw, wat ben je toch al weer op de been voor 10 dagen post partum!
Een beetje welquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik zeg dat ik vandaag én bij ikea ben geweest en daarna nog een rondje zwarte markt heb gedaan verklaar je me zeker voor gek?
ditquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:09 schreef Stormqueen het volgende:
En DaD, ik hoop toch dat je je rust een beetje kan pakken. Kun jij liggend voeden? Dat doe ik vaak als ik me ellendig voel - gewoon aanleggen en doorslapen.
Jij bent gekquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik zeg dat ik vandaag én bij ikea ben geweest en daarna nog een rondje zwarte markt heb gedaan verklaar je me zeker voor gek?
Mwahhahahahahahha
Mwahahahahahaha
Onze meisjes gaan wel gelijk op geloof ikquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:19 schreef Butterflower het volgende:
Sterkte DaD, ik hoop dat alles snel beter gaat bij jullie! In ieder geval dat je weer eens lekker bij kan slapen, daar knap je vast ook al een stuk van op!
Blauwe SQ![]()
Lucas alweer 9 maanden![]()
[..]![]()
![]()
Fijn ZoëHopelijk straks nog zo'n nacht
Tandjes, hier voelde ik net nummer 9!
Hoektand rechts. Hier ook alle snijtanden door!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Onze meisjes gaan wel gelijk op geloof ikleuk!
Waar ontdekte je net tand 9? Of heeft jouw meisje al een kiesje? Hier zijn alle 8 de snijtanden inmiddels door!
Wat lief en leuk dat je dat zegtquote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:21 schreef Zoë23 het volgende:
Rady
Hij heeft echt een gezichtje dat je vrolijk maaktwat een leukerd! (heeft hij vast van jou. Jij hebt ook zo'n vrolijke uitstraling)
Fijn dat het werken goed ging!
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende: Ik denk eerder dat ik juist omdat ik werk meer geniet op momenten dat ik wel thuis ben. [/sub]
Nee joh, dat is ook helemaal niet zo enorm snel. Zelf lopen -zonder hulp- met een half jaar, daar zou ik echt van staan te kijkenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:11 schreef Bouke-p het volgende:
En als we dan eens mensen met baby's sprwken verbazen ze zich dat ze zo jong is. Maar zo bijzonder is t toch niet?
quote:
ik ben zelf ook klein (en dus kleine tettenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Liggend voeden kan ik niet, maar misschien moet ik maar eens beter oefenen. Ik heb het idee dat mijn borsten er te klein voor zijn. .
Mijnesquote:Op zondag 22 maart 2015 05:51 schreef JufMariska het volgende:
Nachtvoeding nr 2Hoop dat ergens anders een baby extra goed slaapt in ruil
ik voelde pas hoe moe ik was toen ik ging liggen .. ik was van plan michael in slaap te voeden, en dan nog even gezellig film te gaan kijken op de bank. Dat was dus een dikke failquote:Op zondag 22 maart 2015 07:29 schreef Skittles het volgende:
Kan me voorstellen dat je totaal gevloerd was gisteravond DJ
quote:Op zondag 22 maart 2015 09:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, gefeliciteerd!.
Kwak, dat klinkt als een heel leuke dag. Zo'n kleuradvies lijkt me tof! Je kan mij altijd uittekenen in donkerblauw, bruin, donkergroen en zwart, maar geen idee of dat mijn kleuren zijn..
Dot, goeie, die tip van het spuugdoekje! Ik heb net liggend gevoed. Het ging nog niet super, moet nog wel even een goede houding vinden, maar beter dan ik dacht. Het scheelt ook dat I inmiddels zo sterk is dat hij gewoon zelf zijn hoofdje naar de juiste plek kan brengen. In het begin dronk hij helemaal niet, maar lag hij alleen maar naar me op te kijken met een blik van 'mama dit is leuk zeg!
'.
Winter is mijn palet maar dan feller, met zwart erin, helder blauw, geel en rood idd.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Onder welk palet vallen de "harde", primaire kleuren dan? Is dat winter?
quote:Op zondag 22 maart 2015 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier ook een rolmops..
[ afbeelding ]
We're gonna need a bigger boat speelkleed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Die fase zijn wij gelukkig al voorbij Skittles, maar onze oren hebben het soms goed te voorduren gehad iddquote:Op zondag 22 maart 2015 13:24 schreef Skittles het volgende:
Mnohh die blik van Len wat zie jij er goed uit Mariska!
Rolmopsjes![]()
Mijne is precies zo SQdie kan soms zooo boos zijn om bijvoorbeeld een speeltje net buiten handbereik en dat ze dan ook niet vooruit komt.
Gillen jullie baby's trouwens ook zo hard? Niet van pijn of frustratie, maar gewoon omdat die volume ook enorm tof is om uit te proberen en te laten horen? Dat gaat echt van "aa..aaaaaah..AAAAAAAA!!!!!"
hele dikke knuffel voor jou .. wat moet het moeilijk zijn .. maar ook wel fijn dat je heel bewust foto's hebt kunnen makenquote:Op zondag 22 maart 2015 13:38 schreef AwayTL het volgende:
Net de laatste keer live gevoed. Vriend heeft heel hard zn best gedaan op het maken van foto's. Zo even kijken hoe het heeft uitgepakt.
Bij ons hielp bij beide Sjes een winterslaapzak van de HEMA. Net zo goed eventjes wennen (al viel het beide keren erg mee) maar die mouwen zijn heel stug bij de schouderaanzet dus die meppen wat minder makkelijk.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:04 schreef Crumpette het volgende:
Rolmopsen![]()
Kwaks kleurenpaletmooi!
Razz en Skittles en Away![]()
Zoe fijn van de goede nacht!![]()
Hier vanmorgen weer een mislukte slaapzakpoging.. toch maar eens wings bestellen dan. Chanty waar had jij ze vandaan?
Zit nu wel een beetje vanhoe moet ik de beperking ooit gaan afbouwen? Of is hij er straks ineens overheen, dat gewapper? Ik doe nu pogingen maar ik kan het niet ten koste van slaap laten gaan natuurlijk
..
Ja deels wel, met 6 maand heb ik de hele tijd geroepen dat het dan wel klaar was.. Weet niet of ik dan uiteindelijk dan zou zijn gestopt.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:41 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk Kwak zo'n kleurenanalyse!! Ik wil nu ook![]()
Die kleur staat je goed JM![]()
Rolmopsen![]()
![]()
Awayheb je er veel moeite mee om te stoppen? Het was toch al het plan om binnenkort te stoppen?
Zo, alle opa's & oma's zijn weer bezocht sinds we thuis zijn. Hij moest echt wennen aan iedereen, echt even de kat uit de boom kijken. Dat kende ik nog niet van hemHopelijk gaat het morgen op het kdv gewoon goed
oh ja dat is heeeel zomersquote:Op zondag 22 maart 2015 17:23 schreef AwayTL het volgende:
Ik kleur ze maar 1 keer in een half jaar hoor. Heb zo'n net niks kleur, peper en zoutig
.
Bij ons was de drempel 'wakker voor elke voeding' (8x idd) Ik merkte dat bij mij aanleggen hem heel veel energie kostte, dus ik weigerde dat vaker dan 2x per etmaal te doen, de rest van zijn voedingen kreeg hij per fles (indien wakker) of sonde (als hij zich niet meldde, was de laatste dagen dus niet meer aan de orde). Dat werkte goed, hij dronk toen 2 volledige voedingen bij mij en kon verder zijn krachten sparen. Toen hij maar huis kwam zaten we al snel op 4x borst om 4x fles (gekolfd) en na een week of eh.. 2? 3? volledig aan de borst.quote:
Moedermelk wordt inderdaad anders opgewarmd, de bijvoeding met de magnetronquote:Op zondag 22 maart 2015 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe weet je dat hij 15/20 ml aan de borst heeft gedronken, MevrouwCactus? Ik vind het lastig er verder iets zinnigs over te zeggen, sorry, alleen maar dat ik hoop dat het snel beter gaat en jullie naar huis mogen! En moedermelk opwarmen in de magnetron wordt afgeraden, tenzij het zéér zorgvuldig gebeurt, ik weet niet of je dat weet? Sterkte!
Dan ben je ws een tussentype. Dat maakt echt verschil. Die kun je met die online testjes niet goed determineren...quote:Op zondag 22 maart 2015 17:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oh ja dat is heeeel zomers![]()
![]()
Ik kan ook niet het hele kleurenpalet aan van winter hoor, zitten fel geel en fuchsia en allemaal lichte blauwen en andere dingen waar ik lijkbleek van word.
Ik herken het zo graag naar huis willen! Wij hebben 10 dagen in het ziekenhuis gelegen.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind het nog wat lastig om hier wat mee te praten, maar ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt. Misschien zijn hier mensen met tips o.i.d.
J. mag naar huis als hij de helft van zijn drinken zelf kan drinken, aan de borst of met een fles. De rest gaat nog met de neussonde. Aangezien ik op mijn werk zelf sondevoeding geef, mogen we hem op deze voorwaarde mee naar huis nemen. Maar dat betekent wel dat hij zelf meer moet gaan drinken.
Hij krijgt nu 8x50ml en vanaf morgen 8x55 of 60ml. Zelf drinkt hij nu ongeveer 15/20ml per keer aan de borst, waarna hij total loss is. Het positieve is wel dat hij vandaag al bij alle voedingen wakker is geweest en dus bij me heeft gedronken. Het gaat dus steeds wat beter, want eerst sliep hij zo 6 uur achter elkaar.
Maar ik wil zo graag naar huis met hem! Hier in het ziekenhuis vind ik het helemaal niets. We doen eigenlijk alles zelf, het enige wat we niet doen is het opwarmen van de gekolfde melk (en dat zouden we ook kunnen, want de magnetron staat hier tegenover). Ik vind het dus vooral heel frustrerend dat we niet naar huis mogen en heb daar al best wat tranen om moeten laten.
De grootste tip van de verpleging is dat ik geduld moet hebben en dat snap ik, maar dat heb ik eigenlijk gewoon niet ;') Ik ben er wel klaar mee...
Morgen komt de kinderarts weer en ik hoop dat het voor die tijd toch nog beter gaat.
+1 op allesquote:Op zondag 22 maart 2015 19:29 schreef DJMO het volgende:
ook hier geen tips MwC .. sterkte!
ik draag eigenlijk hoofdzakelijk zwarte kleding, met hier en daar een bruin kledingstuk tussendoor. Heel soms wit, of blauw (maar das meer omdat het een voedingsshirt is wat ik gekregen heb). Verder kent mijn kleding weinig kleurkeze .. straks in de zomer wel wat meer luchtige kleuren, maar voel me dan altijd zo opgelaten alsof teveel opval in iets anders dan zwart
Ik draag ook hoofdzakelijk zwart. Ook in de zomer.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:29 schreef DJMO het volgende:
ook hier geen tips MwC .. sterkte!
ik draag eigenlijk hoofdzakelijk zwarte kleding, met hier en daar een bruin kledingstuk tussendoor. Heel soms wit, of blauw (maar das meer omdat het een voedingsshirt is wat ik gekregen heb). Verder kent mijn kleding weinig kleurkeze .. straks in de zomer wel wat meer luchtige kleuren, maar voel me dan altijd zo opgelaten alsof teveel opval in iets anders dan zwart
ik kan het alsnog niet echt goedkoop noemenquote:Op zondag 22 maart 2015 19:48 schreef JufMariska het volgende:
Voor de noorderlingen: ik heb mijn adviezen van http://perfectoutfit.nl Nog maar kort bezig, dus fijne instaptarievenHet is echt leuk, en miskooptechnisch ook handig, bespaart je uiteindelijk geld
Zou ze ook een kleuradvies doen in ruil voor het redigeren van de teksten op de site?quote:Op zondag 22 maart 2015 19:48 schreef JufMariska het volgende:
Voor de noorderlingen: ik heb mijn adviezen van http://perfectoutfit.nl Nog maar kort bezig, dus fijne instaptarievenHet is echt leuk, en miskooptechnisch ook handig, bespaart je uiteindelijk geld
Wat moeilijk he!quote:Op zondag 22 maart 2015 17:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind het nog wat lastig om hier wat mee te praten, maar ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt. Misschien zijn hier mensen met tips o.i.d.
J. mag naar huis als hij de helft van zijn drinken zelf kan drinken, aan de borst of met een fles. De rest gaat nog met de neussonde. Aangezien ik op mijn werk zelf sondevoeding geef, mogen we hem op deze voorwaarde mee naar huis nemen. Maar dat betekent wel dat hij zelf meer moet gaan drinken.
Hij krijgt nu 8x50ml en vanaf morgen 8x55 of 60ml. Zelf drinkt hij nu ongeveer 15/20ml per keer aan de borst, waarna hij total loss is. Het positieve is wel dat hij vandaag al bij alle voedingen wakker is geweest en dus bij me heeft gedronken. Het gaat dus steeds wat beter, want eerst sliep hij zo 6 uur achter elkaar.
Maar ik wil zo graag naar huis met hem! Hier in het ziekenhuis vind ik het helemaal niets. We doen eigenlijk alles zelf, het enige wat we niet doen is het opwarmen van de gekolfde melk (en dat zouden we ook kunnen, want de magnetron staat hier tegenover). Ik vind het dus vooral heel frustrerend dat we niet naar huis mogen en heb daar al best wat tranen om moeten laten.
De grootste tip van de verpleging is dat ik geduld moet hebben en dat snap ik, maar dat heb ik eigenlijk gewoon niet ;') Ik ben er wel klaar mee...
Morgen komt de kinderarts weer en ik hoop dat het voor die tijd toch nog beter gaat.
daarom draag ik dus meestal zwart. kan tenminste bijna nooit fout gaanquote:Op zondag 22 maart 2015 20:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb alleen het stijlgevoel van een aardappel![]()
Je kunt het proberenquote:Op zondag 22 maart 2015 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zou ze ook een kleuradvies doen in ruil voor het redigeren van de teksten op de site?.
Dit is trouwens weer zo'n moment waarop ik het jammer vind dat ik geen vriendinnen heb
Kan het me wel voorstellen dat zelf de keuze maken anders zou voelen dan hoe het nu gaat. En falen is het niet hè, dat weet je rationeel ook welquote:Op zondag 22 maart 2015 16:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja deels wel, met 6 maand heb ik de hele tijd geroepen dat het dan wel klaar was.. Weet niet of ik dan uiteindelijk dan zou zijn gestopt.
Het moeilijke is gewoon dat ik er eigenlijk nog niet klaar voor en mee was. Het voelt nu heel erg als falen dat ik die 6 maand niet in ieder geval vol heb gemaakt.
Dank jullie allen voor de digitale knuffels, ze doen me goed
. Ik gooi zo even een selectie foto's in het bv topic
.
Is het zijn leeftijd dat hij weer even moest wennen of zou de reis toch zoveel impact gemaakt hebben? Ben wel benieuwd hoe jullie alles voor elkaar hebben gekregen trouwens. Met dingen meenemen, niet meenemen.. Ik heb zelfs al een beetje stress voor de zomervakantie naar italie![]()
.
+1 Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het volgeplande zondagen. Zondag is voor het gezin, dan moeten we leuke dingen kunnen doen als we dat willen en niet vastzitten aan allerlei dingen die moeten. Al vier ik de verjaardag van L dit jaar ook op een zondag, maar dat is Eerste Paasdag, dus dan komt er nog een bonusdag achteraan en is het eigenlijk geen echt zondag.quote:Op maandag 23 maart 2015 06:24 schreef kwakz0r het volgende:
Welkom Cholula!
Boh ik haat verjaardagen op zondag. Gisterem pas twaalf uur thuis, met Melle, en die heeft daarna onrustig geslapen, en nu moet ik over een half uur de deur uit. Blargh.
Mja verjaardag in Hilversum bij de schoonfam van vier mensen samen, met eten erbij. Was wel leuk hoor. S middags was rustig want we konden toch niet mee wandelen op de hei (draagdoek en wandelwagenbak vergeten). Eten was een tafel vol allerlei lekkers gemaakt door vriend van Js moeder, met vijftien man aan tafel. M heeft daar lekker geslapen vanaf zeven uur ofzo. Na t eten boer zoekt vrouw gekeken samen en daarna slapende baby uit bed gehaald en auto ingepakt. Toen was t toch al gauw kwart voor tien voor we weg waren.quote:Op maandag 23 maart 2015 06:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou soberso niet tot middernacht wegblijven, eigenlijken al helemaal niet op zondag, mét baby.
Welkom cholula!
Krijger, fijn dat het vertrouwen weer wat terug komt
quote:Op maandag 23 maart 2015 09:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Kwak, wij doen ook wel eens dat soort dagen hoor. Meestal gaat het goed met F, soms niet...![]()
Wat leuk he dat beginnende kruipen![]()
Hier zijn we inmiddels bezig met kruipen 2.0, met hindernissen
hij heeft wel iets met obstakels, niet? dat wordt een hordenloper, mark my wordsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
disclaimer
quote:Op maandag 23 maart 2015 09:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Kwak, wij doen ook wel eens dat soort dagen hoor. Meestal gaat het goed met F, soms niet...![]()
Wat leuk he dat beginnende kruipen![]()
Hier zijn we inmiddels bezig met kruipen 2.0, met hindernissen
Mehehehe!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zelf dus nooit gekropen
M in actie gisteren (let niet op mijn stem en wat ik zeg)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Lekker poepenquote:Op maandag 23 maart 2015 09:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah Mellie! Die armen zijn ook onhandige dingen!
En obstakelkruipF, superstoer!
Welkom CholulaHoe gaat het met jullie?
Ik ben er wel achter wat achter de zondagHUILdag van A zat. Poep-poep-en-nog-meer-poep. Ze heeft vanmorgen tussen 6:30 en 9:00 VIER luiers volgepoept! Arm ding. Dat zat haar goed dwars dus. Ik kon de erwtjes en broccoli van zaterdag nog onderscheiden, dus dat gaan we voorlopig even niet geven
. Ze was gesloopt en ligt nu lekker te slapen.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 10:17:53 ]
Hoe oud is ze ook alweer? Als je wil uitsluiten of iets de verstopping heeft veroorzaakt, kan je het best maar 1 ding per dag aanbieden, of iig maar 1 nieuw ding als ander eten nog nooit voor problemen heeft gezorgd. Maar als A. al zoveel eet op een dag is dat misschien lastig te realiseren (1 ding per dag aanbieden bedoel ik daarmee).quote:Op maandag 23 maart 2015 10:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Fazz, ik dacht dat dan juist de erwten en broccoli de verstopping veroorzaakten. Of zou dat niet zo zijnWat ze verder heeft gehad: zaterdagmorgen pap, appel/bosbesprutje, 's middags wat plukjes brood, en 's avonds dus die broccoli/erwten-prut.
Ik kreeg nog als tip van een vriendin om door de groentenprutjes een drupje olijfolie te doen voor het verteren en makkelijker poepen. Lijkt me ook niet ongezond verder, kan het best eens proberen.
Ah so, als oorzaak van de verstopping.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Fazz, ik dacht dat dan juist de erwten en broccoli de verstopping veroorzaakten. Of zou dat niet zo zijnWat ze verder heeft gehad: zaterdagmorgen pap, appel/bosbesprutje, 's middags wat plukjes brood, en 's avonds dus die broccoli/erwten-prut.
Ik kreeg nog als tip van een vriendin om door de groentenprutjes een drupje olijfolie te doen voor het verteren en makkelijker poepen. Lijkt me ook niet ongezond verder, kan het best eens proberen.
ligt er aan, hoe wil je het aanbieden? Voeren of rapleyen? Indien rapley zou ik voor de antilop gaanquote:Op maandag 23 maart 2015 10:19 schreef Skittles het volgende:
Die van mij heeft nog helemaal niks gekregen![]()
Waar moet ik haar inzetten als ik wat geef? Wipstoel?
Klinkt als een goed plan! Het kan best zijn dat ze even aan nr. 2 voeding moet wennenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Phaidra, ze is nu 6 maanden. Alles wat we hebben gegeven heeft ze al eerder los van elkaar gehad, een paar dagen achter elkaar, zonder problemen. Misschien is het ook wel de overstap naar de nummer 2 voeding. Ik weet het niet, maar het is er nu in elk geval uit en vandaag en morgen doen we even rustig aan met mengseltjes. Ik geef haar straks gewoon peer en vanavond wortel.
Fijn van het meedenken.
Rapley willen we wel uitproberen ja. In ieder geval als ik erbij ben, want vriend vindt het eng bij gebrek aan EHBO diploma.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan, hoe wil je het aanbieden? Voeren of rapleyen? Indien rapley zou ik voor de antilop gaan
Mwoh, die paar minuutjes kan dat best hoor. Is ook oefenen denk ik dan maar.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Rapley willen we wel uitproberen ja. In ieder geval als ik erbij ben, want vriend vindt het eng bij gebrek aan EHBO diploma.
De go vertelde dat ze helemaal nog niet in een kinderstoel mocht tot ze zelfstandig kan zitten. Niet goed voor rug en heupen volgens mij? Ik luisterde niet meer naar de uitleg omdat ik me schuldig voelde dat ik haar al een paar keer in de ikea stoel had gepropt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |