SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Chanty op 20-03-2015 10:45:28 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Gefeliciteerd en welkom hier!!!quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mag hier nu ook he... Vind het allemaal nog ontzettend onwerkelijk, want we zijn het ziekenhuis nog niet uit en ik weet nog niet hoe de wereld eruit ziet mét baby in mijn armen. Ik ken voorlopig alleen nog deze kamer met J.
Ik schuif dus rustig aan en zal de komende tijd eens meelezen...
Begrijp ook niet zo goed waarom het niet wil. Ik denk dat ik vandaag ga wachten tot ze echt honger hebben. Misschien drinken ze dan meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:42 schreef Crumpette het volgende:
Jeetje Zoe idd met kleine flesjes blijf je aan de gang..![]()
Hier nu 5x 180/6 op een etmaal, dat gaat heel goed. Vannacht had ie wel een nachtvoeding, maar dan vraagt hij nooit een 6e fles op de dag, dus het zal wel goed zijn. Moet wel echt een slaapzak regelen vandaag
dat instoppen snachts want deken afgeschopt, ben ik zat.
W is 7,6 kg. En niet willen drinken is hier -dat begrijp je- nooit een probleem.. lastig. Grotere flessen kan rust brengen, maar dan moeten ze het wel kunnen drinken.. dat worden slanke meisjes!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:55 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Begrijp ook niet zo goed waarom het niet wil. Ik denk dat ik vandaag ga wachten tot ze echt honger hebben. Misschien drinken ze dan meer.
Ik geef ze nu om de 3/3,5u want dan geven ze wel aan dat ze een fles willen..misschien iets uitstellen.
Hoeveel kg is W nu?
Dat is minder, een slaapzak is dan idd wel handig!
Ja idd. Toen ze mini waren dronken ze al heel weinig. Tot 2,5mnd 90ml geloof ik en daarna opgebouwd tot 150/5 maar van laten ze nu steeds staan. En met meer dan 2 pakken nutrilon pw is het wel zonde om ook nog melk weg te gooienquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
W is 7,6 kg. En niet willen drinken is hier -dat begrijp je- nooit een probleem.. lastig. Grotere flessen kan rust brengen, maar dan moeten ze het wel kunnen drinken.. dat worden slanke meisjes!
Danaaa, dat gulzige drinken had mijn dame soms ook. Alleen al de fles zien was de garantie dat ze als een fladderende mus de fles aanviel en m in mum van tijd leeg had. Gevolg: een onverzadigde dame. Toen ze m eenmaal rustiger leegdronk, was ze ook beter verzadigdquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:44 schreef Danaa het volgende:
Haha JM! Het is je gelukt!
Zoe, vermoeiend en frustrerend! Is je man wel weer thuis? Weet dat je vd week zei dat je alleen was (geen idee of dat voor lange tijd zou zij n)
Hier heeft D. me meer laten slapen dan ooit na zijn geboorte. Happy mama! Zijn flessen dronk hij geduldig, normaliter is hij gulziger dan gulzig.
Ik had om 09:19 in ieder geval geplast en gegeten, zodat ik met hem kon gaan zitten. Hij is net in slaap gevallen bij me <3
Straks proberen weg te leggen dan kan ik douchen.
Vraagje voor mama's van kinderen met spenen: Hij vind het Bibi toch wel erg fijn, maar de bibi die ik in huis had is er 1 vd terugroepactie. In de winkel geen bibi te krijgen. Zijn er hier moeders die ze bijv online bestellen?
Lastig hè, Risu.. En er zit niet even een een stop-nu-huilen knop op zo'n baby.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:27 schreef Risu het volgende:
Pff had net even een instortmomentje. Ze vecht zo tegen de slaap de hele tijd. En dan valt ze aan de borst in slaap en dan wil ik haar wegleggen, maar wordt ze gewoon weer wakker waarop ze weer ligt te schreeuwen. Ik heb haar net maar gewoon laten liggen. Ik had nog niet eens ontbeten. Tijdens het klaarmaken van een boterham viel ze toch weer in slaap. Maar kan dat niet gewoon zonder het gehuil![]()
Wat moeilijk zeg, babies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hema speen is dezelfde vorm als Bibi. hier de enige die hij goed pakt!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:44 schreef Danaa het volgende:
Haha JM! Het is je gelukt!
Zoe, vermoeiend en frustrerend! Is je man wel weer thuis? Weet dat je vd week zei dat je alleen was (geen idee of dat voor lange tijd zou zij n)
Hier heeft D. me meer laten slapen dan ooit na zijn geboorte. Happy mama! Zijn flessen dronk hij geduldig, normaliter is hij gulziger dan gulzig.
Ik had om 09:19 in ieder geval geplast en gegeten, zodat ik met hem kon gaan zitten. Hij is net in slaap gevallen bij me <3
Straks proberen weg te leggen dan kan ik douchen.
Vraagje voor mama's van kinderen met spenen: Hij vind het Bibi toch wel erg fijn, maar de bibi die ik in huis had is er 1 vd terugroepactie. In de winkel geen bibi te krijgen. Zijn er hier moeders die ze bijv online bestellen?
M is 7,5 ook ongeveer en drinkt 4 5 of 6 x 190/6. hij drinkt meestal 5, soms ineens 4 en soms 6 tussendoor een keer. Er is bij hem geen fase waarin hij "wel een fles wil" maar nog geen honger heeft. het is vrolijk of krijsen om een flesquote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:55 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Begrijp ook niet zo goed waarom het niet wil. Ik denk dat ik vandaag ga wachten tot ze echt honger hebben. Misschien drinken ze dan meer.
Ik geef ze nu om de 3/3,5u want dan geven ze wel aan dat ze een fles willen..misschien iets uitstellen.
Hoeveel kg is W nu?
Dat is minder, een slaapzak is dan idd wel handig!
ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:55 schreef BlueEyes het volgende:
Hema speen lijkt erop Danaa.
(Ik vind die alleeb wel gruwlijk lelijk)
Die momentjes vallen soms gewoon zwaar! Blijf lekker spuien er over hier. Alleen al de herkenning en bevestiging hier horen en af en toe de tips zijn al fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:58 schreef Risu het volgende:
Ik geloof wel dat het beter gaat worden. (6 weken? Nog 4,5 te gaan dan) En het is niet allemaal prut. Als ze bij me ligt slaapt ze namelijk prima. Lastig voor mij, maar in het weekend stuur ik manlief gewoon voor alles. En door de weeks denk ik dat ik lunchpakketjes voor mezelf maak ofzo. Dan hoef ik haar maar even weg te leggen om er een te pakken als het moet. Even kijken wat werkt.
En het huilen duurt meestal niet zo lang 5-10 minuten max. Maar krijsen laat ik haar niet doen. Ik hoor wel verschil. Als ze echt krijst leg ik haar gewoon weer aan en dan is ze zo rustig. Het was gewoon even een momentje.
Zo voelt het voor mij zeker!!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:00 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Die momentjes vallen soms gewoon zwaar! Blijf lekker spuien er over hier. Alleen al de herkenning en bevestiging hier horen en af en toe de tips zijn al fijn!
De hema speen sluit heel erg af met een groot schild. Hij krijgt er eczeem van in zn gezichtje. Dus als hij kan wennen aan een luchtigere speen zou ik dat fijn voor hem vinden. Maar ik doe natuurlijk niks alleen omdat iets mooier is, dat was een grapje...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mijn gedachten waren even aan het malen hoor (want geen speen in gebruik hier), maar als een speen lelijk is maar wel wordt geaccepteerd waarom zou je je kindje dan een 'mooiere' speen geven die misschien minder fijn wordt bevonden? Of zeg ik nu iets vreemds?!
Voor mij zou in zo'n geval lelijk boven minder snel geaccepteerd worden gaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:42 schreef DJMO het volgende:
hoe safe is het om op zaterdagmiddag naar de IKEA te gaan met minibaby? ik heb wat veiligheidshaakjes enzo nodig aangezien oudsten constant de kasten leegtrekken zodra ik zit te voeden of anderzins bezig ben met uk. Dus de kasten moeten op slot .. morgen heb ik even m'n handen vrij qua kleuters ..Dat soort dingen verkopen ze ook bij Hema, misschien is dat wat veiliger op een zaterdagmiddagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/veiligheid
En je spoiler; waarom???
ach, hij woont vlakbij rotterdam. Hij was vandaag hier in alkmaar om de jongens op te halen en is op de terugweg z'n kaart verloren. Ik ga hem geen 40 euro laten betalen voor een nieuwe kaart/retourtje om dat ding op te halenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:46 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Dat soort dingen verkopen ze ook bij Hema, misschien is dat wat veiliger op een zaterdagmiddag![]()
http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/veiligheid
En je spoiler; waarom???
Oh ja?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:50 schreef DJMO het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90278098/ en ik wil persé deze hebbendie van de hema heb ik, maar die trekken ze zo kapot (haakje breekt gewoon af)
jah, nou moet ik wel zeggen dat Jan en Geert niet echt heel voorzichtig zijn, maar echt met volle kracht aan die deurtjes gaan hangen dus dan wil dat plastic wel brekenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:51 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Oh ja?
Oh dat is goed om te weten. Wij moeten eigenlijk ook onze kasten/lades in de keuken beveiligen tegen grijpgrage handjes
Och arme jullie en I. ! Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onderweg naar de HAP met een nauwelijks plassende en projectielbrakende I..
Oh jee, sterkte!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oei, beterschap en sterkte! Hopelijk kan de HA goed helpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:31 schreef BlueEyes het volgende:
In het kader van het delen van gekir op filmpjes
ik krijg het niet geopendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bah DaD, dat klinkt vervelend! Hopelijk is er niks ergs, sterkte
disclaimer
He getsie DaD. Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks... Ik was nogal hysterisch tegen haar dat ze haar mond moest houden en dat ik t er niet over wilde hebben. Ik wilde het voorstel niet horen want op een of andere manier voelt t nu nog egoistischer dat ik weer meer ga werken, voor t geld zou t immers niet meer hoeven.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een kutgedoe van die tante, kwak. Sowieso mensen die denken dat ze kunnen meebeslissen over jouw leven omdat ze je ongevraagd geld gevenlekker laten lullen hoor!
Nee dat zei ik ook, en toen begon ze over 'ja, maar overdag is hij wakker'.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens is het écht niet zo dat je ineens je kind niet meer meemaakt en alles mist omdat je werkt. Vind dat ook altijd zo'n gezwets. Ja, als je zes dagen werkt van 7 tot 21, dan mis je veel. Maar toch niet met een normale parttime baan.
zal wel een generatiekloof dingetje zijn. Ik merk ook dat hoe ouder mijn gesprekspartner, hoe meer medelijden ze hebben dat ik "moet werken"quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee dat zei ik ook, en toen begon ze over 'ja, maar overdag is hij wakker'.
Echt zo ondermijnend... En ik kan niet goed boos blijven omdat ze exht niet snapt wat t probleem is...
Mijn moeder deed dat.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, jij plant je volgende kind ff? Zo van alleen batsen tussen juni en augustus?
Gewoon geen sex. Ik haal er wel een bij de Formidoquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, jij plant je volgende kind ff? Zo van alleen batsen tussen juni en augustus?
En zelfs dan valt het best mee weet ik inmiddels uit ervaring. Ik zag er van tevoren een beetje tegenop maar ik weet zeker dat dit gewoon zo mij is, deze situatie.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens is het écht niet zo dat je ineens je kind niet meer meemaakt en alles mist omdat je werkt. Vind dat ook altijd zo'n gezwets. Ja, als je zes dagen werkt van 7 tot 21, dan mis je veel. Maar toch niet met een normale parttime baan.
Sterkte, beter teveel gecheckt dan te weinig!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even snel, we zijn weer thuis, niks aan de hand, waarschijnlijk gewoon een buikgriep. Ik was bang voor uitdroging, maar daar is gelukkig geen sprake van. Nu proberen te slapen.
Dankjewel, en idd. ik heb die keuze allang gemaakt voor mezelf, ook om zoveel redenen. Ik ga ook echt niet minder werken dan ik van plan was hierom!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:39 schreef Franny_G het volgende:
Vind wat jouw tante doet behoorlijk bemoeizuchtig, kwak. En ik ken jou hier als een behoorlijk feministische vrouw die hecht aan een eigen leven, en wat zij jou nu vertelt is precies het omgekeerde. Dit zijn precies alle redeneringen, en het gemanipuleer, het inspelen op je schuldgevoel, waardoor vrouwen zich in een bepaalde positie laten duwen. Je bent natuurlijk altijd vrij om je keuze te maken, en als jij echt graag minder wil werken dan je voorheen had bedacht dan is dat ook echt je goed recht, maar laat je niet overhalen door het materialistische aspect van het geld dat zij je aanbiedt en laat een aangepraat schuldgevoel niet je leidraad zijn. Het gaat om jou, en om wat jij wil en waar jij jezelf goed bij voelt..
als je z'n huidje vastpakt en het plooit niet meer mooi terug, is het tijd om je zorgen te gaan maken. Je geeft toch bv ? extra aanleggen is vaak de truc, dan krijgen ze en extra vocht binnen, en ook extra afweerstoffen. Zelfs al komt het terug, ze houden er altijd wel iets van binnen. Beterschapquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even snel, we zijn weer thuis, niks aan de hand, waarschijnlijk gewoon een buikgriep. Ik was bang voor uitdroging, maar daar is gelukkig geen sprake van. Nu proberen te slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |