http://forum.scramble.nl is toch wel redelijk actief?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef emil23 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
Hij is vanavond weer open gegaan. Misschien vanwege de wind de laatste dagen en morgen? De vertragingen en cancellations zijn behoorlijk heftig.quote:- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | From ↓ To ↓ Nr. ↓ Date ↓ Distance ↓ Time ↓ Vehicle ↓ Flight MST HRG HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 Flight MST CIA FR 2015-03-30 1138 01:54 Boeing 737-800 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS DXB EK 2015-03-30 5002 06:42 Boeing 777-300 Flight DXB BKK EK 2015-03-30 4900 06:35 Airbus A380-800 Flight BKK DXB EK 2015-03-30 4900 06:35 Boeing 777-300 Flight DXB DUS EK 2015-03-30 5005 06:43 Airbus A330-200 Flight AMS JFK KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight EIN CIA FR 2015-03-30 1204 01:59 Boeing 737-800 Flight MST GRO FR 2015-03-30 1027 01:46 Boeing 737-800 Flight MST HER HV 2015-03-30 2324 03:23 Boeing 737-800 Flight BRU AYT PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight AYT BRU PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight BRU GRO FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight GRO BRU FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight AMS STN U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight STN AMS U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight NRN STN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight STN NRN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight JFK AMS KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight HRG MST HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 |
Druk vliegdagje die 30 maart 2015quote:
Druk gehad jaquote:
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.quote:
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.quote:Maar ja, eeuwig zonde idd.
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te rakenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken.
Potverdorie, wat jammer nouquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Enne:quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. reageer retweet
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enne:Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..?
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |