abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59:47 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_150991866
quote:
Niet veel meer van over
pi_150992407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.

Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
pi_150992524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.

Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
Ja, de een zijn dood... maar het is wel schandalig. Vooral omdat het werkt, ze worden overal op het nieuws genoemd.
pi_150992569
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Je stukjes waren gigantisch tof. Bedankt!
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_150993732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring :+
pi_150993869
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring :+
Grappig he, het is allemaal dezelfde theorie inderdaad ;) Alleen wat groter, en wat meer systemen :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:01:50 #98
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150999054
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Bedankt voor de uitgebreide posten die je gemaakt heb. ^O^
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151007242
Iemand91 heel erg bedankt voor je dagelijkse berichten! Heb er van genoten.

Vreemde dag zeg, vandaag vanuit Barcelona weer terug gevlogen met de PH-BXO van KLM. Voordat ik naar het vliegveld ging met de taxi ging ik nog even het nieuws checken en las ik het bericht over het German Wings toestel. Ik heb verder niets meekregen van nabestaanden op het vliegveld maar ik was ook al vroeg achter de douane.

Een raar gevoel dat je over de zelfde startbaan bent gegaan en misschien wel bij de zelfde gene een bak koffie hebt gekocht als de mensen die neergestort zijn met die kist.

Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers. Ging voornamelijk om 1 stewardess die haar dag niet had (of bepaalde periode in de maand) en het nodig vond om een jonge collega op zeer vervelende manier te bejegenen. Zeer onprofessioneel allemaal.
  woensdag 25 maart 2015 @ 02:33:11 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151008515
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng! :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151008852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 02:33 schreef flipsen het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng! :X
:D
  woensdag 25 maart 2015 @ 07:49:59 #102
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151009222
:P
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:52:41 #103
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151031347
Hier ook nog even een complimentje voor Iemand91.
Vaak was dit het eerste topic dat ik aanklikte in m'n MyAT. :)
pi_151031466
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier ook nog even een complimentje voor Iemand91.
Vaak was dit het eerste topic dat ik aanklikte in m'n MyAT. :)
Absoluut :D vlak na het opstaan sprong hij er altijd tussenuit.
pi_151036037
:D Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
Maar het scheelt ook flink tijd, dat ook. :%

Random news:

- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt. :P

Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.



- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:

pi_151037728
quote:
Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers.
Misschien maar even melding van maken bij de maatschappij.
--
pi_151038092
quote:
- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Maandag vanaf de 18C vertrokken en en inderdaad stond de 24 vol met voertuigen die met het asfalt bezig waren (en de bekende verrijdbare kruizen die het gesloten zijn van de baan aangeven).
--
pi_151040899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
:D Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
Maar het scheelt ook flink tijd, dat ook. :%

Random news:

- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt. :P

Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.

[ afbeelding ]

- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:

[ afbeelding ]
Hij is terug _O_
pi_151054797
Zelfmoord --> Massamoord.

Moeten de na 911 gesloten cockpitdeuren weer open?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_151056562
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zelfmoord --> Massamoord.

Moeten de na 911 gesloten cockpitdeuren weer open?
Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.

Zoals het nu uit is gevoerd (één persoon in de cockpit kan volledige afsluiting bewerkstelligen) is niet handig blijkt wel..
pi_151056781
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Viezze het volgende:

[..]

Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.

Zoals het nu uit is gevoerd (één persoon in de cockpit kan volledige afsluiting bewerkstelligen) is niet handig blijkt wel..
De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.

Het probleem is dat die filosofie absoluut is, als je hem afzwakt is hij direct niks meer waard.

Het is een beetje een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op een piloot met slechte intenties.
In mijn optiek kan een piloot met slechte intenties het vliegtuig hoe dan ook laten neerstorten, dus ik zie daarin niet direct een reden om de cockpitveiligheid op te geven. Dan heb je namelijk meer risico op kapingen EN nog steeds het risico op een piloot met slechte intenties.

Dan zie ik meer heil in oplossingen als stewardessen die een piloot kort vervangen in de cockpit, zodat je de gelegenheid in ieder geval verkleint en een drempel opwerpt.
pi_151056972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.

Het probleem is dat die filosofie absoluut is, als je hem afzwakt is hij direct niks meer waard.

Het is een beetje een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op een piloot met slechte intenties.
In mijn optiek kan een piloot met slechte intenties het vliegtuig hoe dan ook laten neerstorten, dus ik zie daarin niet direct een reden om de cockpitveiligheid op te geven. Dan heb je namelijk meer risico op kapingen EN nog steeds het risico op een piloot met slechte intenties.

Dan zie ik meer heil in oplossingen als stewardessen die een piloot kort vervangen in de cockpit, zodat je de gelegenheid in ieder geval verkleint en een drempel opwerpt.
Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je én sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151056988
Ik las dat dit voor Amerikaanse maatschappijen al verplicht is, of in ieder geval wordt gedaan. Maar dat is zeker een goede optie, en ik zie eigenlijk niet in waarom dit nog niet werd gedaan.

Overigens is die veiligheid nooit absoluut; de cockpit kan nu ook met een code worden geopend maar dit kan van binnenuit worden geblokkeerd. Toch kan ik me (extreme) situaties bedenken waarbij terroristen alsnog de cockpit in zouden kunnen komen.
pi_151057070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Viezze het volgende:
Ik las dat dit voor Amerikaanse maatschappijen al verplicht is, of in ieder geval wordt gedaan. Maar dat is zeker een goede optie, en ik zie eigenlijk niet in waarom dit nog niet werd gedaan.

Overigens is die veiligheid nooit absoluut; de cockpit kan nu ook met een code worden geopend maar dit kan van binnenuit worden geblokkeerd. Toch kan ik me (extreme) situaties bedenken waarbij terroristen alsnog de cabine in zouden kunnen komen.
Ja, die maatregel passen meerdere maatschappijen toen. Het neemt een stukje gelegenheid weg inderdaad, je moet eerst nog iemand overmeesteren die alarm kan slaan of de deur open kan gooien voor hulp.

De veiligheid is nu, in mijn ogen, in principe absoluut. Je hebt het als flight crew zelf in de hand.
pi_151057232
De bemanning die aanwezig is in de cockpit heeft het volledig in de hand, behalve als deze mensen buiten bewustzijn zijn. Dat is al niet absoluut (maar het risico is wel extreem laag).
pi_151057264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Viezze het volgende:
De bemanning die aanwezig is in de cockpit heeft het volledig in de hand, behalve als deze mensen buiten bewustzijn zijn. Dat is al niet absoluut (maar het risico is wel extreem laag).
Dat klopt, maar dat is niet iets waar je als aanslagpleger makkelijk op in kunt spelen.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 15:50:02 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151059340
Ik ga voor 30 maart en leuk stukje schrijven denk ik. Tenzij het vorig jaar al is beschreven. Straks even kijken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151070282
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.

quote:
- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.


quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt. :P

Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.
Wat blijft het toch een prachtige livery op een prachtig vliegtuig O+


quote:
- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:
En gisteren 25 maart had het haar eerste vlucht:



Rijtje KLM Boeings :9

pi_151076596
quote:
Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je én sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.
Inmiddels hebben diverse maatschappijen aangekondigd dit te gaan doen.
--
pi_151078762
Ik ga geen volledig verhaal ophangen, maar toch post ik deze.

Vandaag is het exact 38 jaar geleden dat de ramp op Tenerife gebeurde.
Ik heb hier op 27 maart 2014 niet over geschreven (dat was Wildhagen) maar van alles wat ik op dit gebied heb gelezen is mij dit toch wel het meest bijgebleven.
Vooral deze foto van Robert Bragg, de co-piloot van de Pan Am kist blijft hangen.
Geen lang verhaal, foto's zeggen genoeg.

Foto's die mogelijk deels zijn gemaakt door inzittenden van de toestellen.













De lichamen van het KLM toestel werden in hangar 11 op Schiphol opgebaard.
Het wrange is dat 6 jaar eerder op 31 januari 1971, in deze gloednieuwe hangar (speciaal voor de 747's gebouwd) hier de allereerste 747 voor KLM naar binnen werd gereden.
Dit toestel (PH-BUA) werd toen naar Nederland gevlogen door Veldhuyzen van Zanten; gezagvoerder van de fatale vlucht.
(Geschiedenispost van 15 februari 2015)



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2015 01:00:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')