abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2015 @ 23:06:52 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150934171
Tics van je petten.
  zondag 22 maart 2015 @ 23:49:12 #52
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150935516
quote:
Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:04:59 #53
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150935907
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...

Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door nattermann op 23-03-2015 00:10:20 ]
Tics van je petten.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:14:48 #54
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150936150
quote:
15s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:04 schreef nattermann het volgende:

[..]

Pardon? Waarschuwingen? Vertel...

Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was) kwam hier telkens links van die site dumpen. Hij kreeg daar toen een waarschuwing voor. Het is de bedoeling dat je hier teksten neerzet en geen links naar teksten.
pi_150937510
Wat een droeftoeter om zo te link dumpen naar z'n eigen site, niet gelezen en ga het ook niet doen.
  maandag 23 maart 2015 @ 05:24:15 #56
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150938253
Het is niet mijn site.

[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 23-03-2015 05:53:00 ]
Tics van je petten.
pi_150938361
Het is best een leuke site trouwens. Tripjes, tips.. Best interessant.

Alleen dat linkdumpen is wat te makkelijk maar das al gebeurd denk ik?
  maandag 23 maart 2015 @ 08:51:17 #58
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150939527
Ik post vanaf mobiel dus een quote in elkaar knutselen is zo makkelijk nog niet. Dacht dat het wellicht interessant was om dat stukje te delen, blijkbaar wordt daar anders over gedacht. Jammer.
Tics van je petten.
pi_150940446
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:14 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was)
varfok zo te zien: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #10: 11-11-2014 Dat was hem dan. Bye Bye MD11

Dus ja, even uit je slof geschoten. :P

[edit] WTF, dat alles voor ¤400? Maakt mijn innerlijke boomknuffelaar trouwens wel een beetje verdrietig. :{ En aparte combi van airlines, qua miles/FF status..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:44:25 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150944702


Rondje Washington met de PH-TFM
So we just called him Fred
pi_150947632
Wel raar om niet meer zo'n post te maken. Heb er eigenlijk nog steeds wel zin in.

Maar goed; daarom maar wat random nieuws:


(PH-MCS op 9 maart)

- Zoals gezegd, Martinair's PH-MCR MD-11F heeft haar laatste vlucht gemaakt.
Met flinke vertraging binnengekomen; i.p.v. zaterdagmiddag om 13:10 uur is ze zondagnacht om 00:20 aangekomen.
Volgende week zaterdag volgt alweer de 2e: PH-MCS.
Geen idee hoe snel ze weggevlogen worden en wat er überhaupt mee gaat gebeuren. Ik gok enkeltje Victorville of Mojave?



- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.



- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.

- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Spotten langs de Kaagbaan heeft de komende 2 weken dus geen zin.
Alleen voor overvliegende kisten die vanaf 18C (Zwanenburgbaan) vertrekken zou het kunnen; maar dan kijk je wel naar de onderkant van de vliegtuigen. :+



- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.



- Ook Emirates lijkt snel haar laatste A340-500 uit de vloot te halen. Momenteel lijkt het erop dat ze nog maar 1 toestel (A6-ERE) gebruiken op korte routes (Algiers, Athene, Kabul).
Na komende zaterdag zal dit toestel alleen nog op de route naar Kabul worden ingezet; een route van slechts 1700 kilometer die zo'n 2.5 uur duurt.




- Airbus heeft haar 9000e toestel afgeleverd.
Afgelopen zaterdag werd VN-A651, een A321 aan VietJetAir geleverd.
Het is VietJetAir's eerste A321.

- Airbus heeft het standaardaantal stoelen in de A380 verhoogd van 525 naar 544 stoelen.
Dit betekend dat onderin in economy het aantal stoelen van 10-abreast naar 11-abreast gaan.

Oude situatie:



Nieuwe situatie:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 20:28:47 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 14:14:41 #62
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150947707
Dit soort posts zijn ook zeker top Iemand91!

[ Bericht 1% gewijzigd door Fiorano op 23-03-2015 14:21:22 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 23 maart 2015 @ 14:17:00 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150947782
Dat wordt wel heel erg knus met zijn vijven op een rij in het midden.
So we just called him Fred
  maandag 23 maart 2015 @ 14:59:11 #64
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150949254
Leuk als je in het midden zit
  maandag 23 maart 2015 @ 20:38:59 #65
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150961497
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3 :X
pi_150962548
En dan denk je dat het met (AF)KLM slecht gaat.

Op 29 maart haalt Thai Airways haar 5 A340-600's, haar beide 747-400F's en 4 A330-300's uit de vloot.
Samen met hun 4 A340-500's, 5 A300-600's en een aantal 777-200ER's en 737-400's die nog vliegen / ze opgeslagen hebben (Don Mueang moet volstaan met geparkeerde Thai kisten :/ ) willen ze alles bij elkaar 22 vliegtuigen van de hand doen cq. verkopen.

Als dat niet voldoende is willen ze in een tweede rond nog eens zo'n 20 vliegtuigen van de hand doen...
Ze hebben momenteel ruim 90 toestellen.

Ze verwachten dit jaar nog wel 2 777-300ER's en 2 787-8's.



En naast Martinair nog een maatschappij die stopt met de McDonnel Douglas MD-11.
EVA Air (Cargo) laatst overgebleven MD-11F (B-16113) vloog vandaag van Taipei via Anchorage naar Los Angeles. 3 uur later vloog het alweer door naar haar laatste rustplaats; San Bernardino op slechts 100 kilometer / 21 minuten afstand; naast KLM's MD-11...
Eva Air vloog van 1992 t/m 2003 passagiers met haar MD-11's.
Ze hebben in totaal 12 MD-11's in de vloot gehad.



Ach, om toch iets leuks te posten: toet :+ :



EDIT: nog meer leuk nieuws. Vandaag rolde in Kansas een Boeing B-29 Superfortress de hangar uit.
Gaat om 44-69972 "Doc". Naast Fifi is het de enige vliegwaardige B-29 ter wereld.
De roll-out vandaag is exact 70 jaar nadat het in 1945 aan de USAF geleverd werd.





[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 22:21:39 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 21:18:34 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150963488
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef OEM het volgende:
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3 :X
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150966540
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
3-4-3 bij Emirates was voorin inderdaad uitstekend te doen. Waar ik me naast de zitruimte en vooral gangpadruimte vooral zorgen over maak is de bagageruimte. Het is nu al vaak te krap en met meer passagiers en hun spullen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:42:06 #69
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150978311
Toestel van germanwings neergestort in Frankrijk.
pi_150978591
quote:
Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings met aan boord 142 personen is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.



Dat melden diverse Franse media.

Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn.

De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertroken vanuit Barcelona.

Germanwings is een dochtermaatschappij van Lufthansa.
http://www.nu.nl/buitenla(...)uiden-frankrijk.html
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50:35 #71
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150978634
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150978739
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
pi_150979215
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:40:05 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150982864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P

Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150983031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P

Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:48:13 #76
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150983190
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit ;)
Ik bedoel meer dat de gewone daling werd ingezet, maar veel te vroeg. Maar goed, weet ik veel :P Zoals ik al zei, ben benieuwd naar het onderzoek en wat er uiteindelijk naar buiten komt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49:07 #77
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150983221
So we just called him Fred
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49:24 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150983228
Zo'n daling merk je wel.

Edit: het zou mij niks verbazen als de besturing van het vliegtuig het af heeft laten weten.
So we just called him Fred
pi_150983376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.

Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.

quote:
Daalt "normaal",
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.
quote:
En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht.
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.
quote:
Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Het afgelopen jaar kon ik bij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.

EDIT:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Ze schijnen inderdaad nog een oproep gedaan te hebben naar ATC.

Waar ik dan op dit moment wel aan denk is gezien de daling en het tijdstip (overdag), iedereen in het vliegtuig dit dus heeft aan zien komen, minutenlang.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 24-03-2015 14:01:35 ]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:57:33 #80
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150983505
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?

Bueno, ik ga een rondje hardlopen en wil dit geweldige topic ook niet te veel vervuilen met mijn waanideeën :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150983507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.

Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.

[..]

Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.

[..]

Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.

[..]

Het afgelopen jaar kon ik mij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.
Dat laatste inderdaad. Prachtige rapporten waar justitie geen gebruik van kan maken. En laten we daar op wachten ja :Y
pi_150983977
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.

Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:15:33 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150984090
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.

Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
So we just called him Fred
pi_150984540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
Idd dat zal het niet geweest zijn.

Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:28:33 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150984547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:30:41 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150984619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef OEM het volgende:
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
So we just called him Fred
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:32:44 #87
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150984692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
Conspiracy theories genoeg over BEA en Airbus. AF296 idd, black boxes die kwijtraken, verwisseld worden, onleesbaar zijn, achterlijk lange onderzoeken.
pi_150985026
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Idd dat zal het niet geweest zijn.

Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
pi_150990943
Er blijft een periode van 9 minuten waarin ze van 38000ft op een of andere manier naar 6800ft zijn gedaald, onmogelijk dat ze niet hebben gemerkt wat er aan het gebeuren was. Ik hoop met dit soort crashes altijd maar dat iedereen in die kist met koolmonoxidevergiftiging bewusteloos is geraakt ofzo. Een crash met zoveel mensen is al erg maar dat maakt het nog eens extra verschrikkelijk...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150991089
quote:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.

Jammer!
--
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59:47 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_150991866
quote:
Niet veel meer van over
pi_150992407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.

Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
pi_150992524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.

Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
Ja, de een zijn dood... maar het is wel schandalig. Vooral omdat het werkt, ze worden overal op het nieuws genoemd.
pi_150992569
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Je stukjes waren gigantisch tof. Bedankt!
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_150993732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring :+
pi_150993869
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring :+
Grappig he, het is allemaal dezelfde theorie inderdaad ;) Alleen wat groter, en wat meer systemen :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:01:50 #98
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150999054
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Bedankt voor de uitgebreide posten die je gemaakt heb. ^O^
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151007242
Iemand91 heel erg bedankt voor je dagelijkse berichten! Heb er van genoten.

Vreemde dag zeg, vandaag vanuit Barcelona weer terug gevlogen met de PH-BXO van KLM. Voordat ik naar het vliegveld ging met de taxi ging ik nog even het nieuws checken en las ik het bericht over het German Wings toestel. Ik heb verder niets meekregen van nabestaanden op het vliegveld maar ik was ook al vroeg achter de douane.

Een raar gevoel dat je over de zelfde startbaan bent gegaan en misschien wel bij de zelfde gene een bak koffie hebt gekocht als de mensen die neergestort zijn met die kist.

Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers. Ging voornamelijk om 1 stewardess die haar dag niet had (of bepaalde periode in de maand) en het nodig vond om een jonge collega op zeer vervelende manier te bejegenen. Zeer onprofessioneel allemaal.
  woensdag 25 maart 2015 @ 02:33:11 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151008515
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng! :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')