Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:06 schreef nattermann het volgende:
http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/
Wat een trip
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...quote:Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was) kwam hier telkens links van die site dumpen. Hij kreeg daar toen een waarschuwing voor. Het is de bedoeling dat je hier teksten neerzet en geen links naar teksten.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:04 schreef nattermann het volgende:
[..]
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...
Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.
varfok zo te zien: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #10: 11-11-2014 Dat was hem dan. Bye Bye MD11quote:Op maandag 23 maart 2015 00:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was)
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef OEM het volgende:
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3
3-4-3 bij Emirates was voorin inderdaad uitstekend te doen. Waar ik me naast de zitruimte en vooral gangpadruimte vooral zorgen over maak is de bagageruimte. Het is nu al vaak te krap en met meer passagiers en hun spullen...quote:Op maandag 23 maart 2015 21:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
http://www.nu.nl/buitenla(...)uiden-frankrijk.htmlquote:Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings met aan boord 142 personen is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.
Dat melden diverse Franse media.
Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn.
De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertroken vanuit Barcelona.
Germanwings is een dochtermaatschappij van Lufthansa.
twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 11:49:50Last position of Germanwings flight #4U9525 at 09:40 UTChttp://t.co/FHoX6q0GHt http://t.co/72pxGKolRM reageer retweet
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben
Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ik bedoel meer dat de gewone daling werd ingezet, maar veel te vroeg. Maar goed, weet ik veelquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.quote:Daalt "normaal",
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.quote:En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht.
Het afgelopen jaar kon ik bij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.quote:Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ze schijnen inderdaad nog een oproep gedaan te hebben naar ATC.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Dat laatste inderdaad. Prachtige rapporten waar justitie geen gebruik van kan maken. En laten we daar op wachten jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.
Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.
[..]
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.
[..]
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.
[..]
Het afgelopen jaar kon ik mij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.
Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
Idd dat zal het niet geweest zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef OEM het volgende:
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
Conspiracy theories genoeg over BEA en Airbus. AF296 idd, black boxes die kwijtraken, verwisseld worden, onleesbaar zijn, achterlijk lange onderzoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Idd dat zal het niet geweest zijn.
Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).
Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Ja, de een zijn dood... maar het is wel schandalig. Vooral omdat het werkt, ze worden overal op het nieuws genoemd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.
Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
Je stukjes waren gigantisch tof. Bedankt!quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaringquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).
Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Grappig he, het is allemaal dezelfde theorie inderdaadquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring
Bedankt voor de uitgebreide posten die je gemaakt heb.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |