Zowel Belgen als ministers als zich zwart schminkende mensen zijn minderheden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:29 schreef TLC het volgende:
"Dit is ongepast en wijst op een totaal gebrek aan empathie voor de gekleurde medemens. Zeker voor een minister van Buitenlandse Zaken, toch ons uithangbord in het buitenland, kan dit niet", zegt Wouter Van Bellingen van het Minderhedenforum in Het Laatste Nieuws.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zowel Belgen als ministers als zich zwart schminkende mensen zijn minderheden.
Lekker serieus te nemen, die Wouter en zijn forumpje.
Jij niet, maar een hoop mensen wel. Moet je maar eens op de youtube reacties gaan kijken bij clips van Die Antwoord (de zuid-afrikaanse band). Echt te kansloze reacties daar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
Wat een ophef weer, als ze zich in Afrika wit schminken ga ik toch ook niet janken
Het gaat in die landen, zoals Nigeria en Congo echt veel beter, nu de "eigen" mensen de macht hebben.quote:De Nigeriaanse schrijfster Chika Unigwe, die in België woont, schrijft dat in elk ander fatsoenlijk land iemands politieke carrière voorbij zou zijn. Er is niks veranderd sinds de dagen van Leopold, voegt ze daar nog aan toe.
Unigwe doelt daarmee op de tijd dat België Congo koloniseerde. De jaren onder het bewind van koning Leopold II worden gekenmerkt door slavernij, moord, martelingen en verkrachtingen.
Het Minderhedenforum.quote:"Dit is ongepast en wijst op een totaal gebrek aan empathie voor de gekleurde medemens. Zeker voor een minister van Buitenlandse Zaken, toch ons uithangbord in het buitenland, kan dit niet", zegt Wouter Van Bellingen van het Minderhedenforum in Het Laatste Nieuws.
Ja, nuchter en Belgen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:17 schreef Morendo het volgende:
Ik kan me nog wat Belgen herinneren die meesmuilend de Nederlandse discussie aangaande Zwarte Piet gadesloegen, en dan toevoegden: 'dergelijke flauwekul gaat de nuchtere Belgen bespaard blijven'. Ik vond dat toen al naïef. Et voila.
Ja, wat dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:18 schreef Mani89 het volgende:
Jezelf zwart verven is dus shoquerend en racistisch, ofzo. Ok.
Het heeft er in dit geval nogal de schijn van ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:18 schreef Mani89 het volgende:
Jezelf zwart verven is dus shoquerend en racistisch, ofzo. Ok.
quote:Didier Reynders is zich van geen kwaad bewust. Op zijn eigen website heeft hij het over een traditie die al sinds 1876 bestaat. "Deze collecte heeft tot doel de financiële en individuele noden van kinderen te lenigen", schrijft. Volgens hem zijn de "Zwarten" of de"Noirauds" vermomd om op te vallen, maar anoniem te blijven. Dat anonieme is uiteraard relatief als je er zelf mee naar buiten komt.
De vereniging van de Zwarten is opgericht in 1876 om een crèche van het bankroet te redden, meldt de website van de Stad Brussel. In de 19e eeuw sprak de ontdekking van de Afrikaanse landen nog tot de verbeelding. Zich verkleden als Afrikaanse edelman was toen niet echt een punt. De geschminkte inzamelaars waren vaak mensen uit de gegoede burgerij en vaste klanten van de restaurants waar ze om geld vroegen. "Een sympathiek initiatief dat een woordje uitleg verdient omdat het anders misschien een beetje verkeerd begrepen wordt!", besluit de website van de Stad Brussel.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2276003
Ze schminken zich dus als zwarte edelmannen uit de gegoede bugerij die geld inzamelden om arme kinderen te redden. Walgelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het heeft er in dit geval nogal de schijn van ja.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Denk je dat het bij aziaten goed zou vallen wanneer je jaarlijks een evenement zou hebben waarbij de gegoeide burgerij zich onder de naam "de geelhuiden", geel verft, wat door de knieën zakt en met de vingers de ogen tot spleetjes trekt?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ze schminken zich dus als zwarte edelmannen uit de gegoede bugerij die geld inzamelden om arme kinderen te redden. Walgelijk.
Ik zie hier een groep mensen eerder vereerd worden dan dat ze belachelijk gemaakt worden. De traditie gaat ook over iets heel nobels.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Denk je dat het bij aziaten goed zou vallen wanneer je jaarlijks een evenement zou hebben waarbij de gegoeide burgerij zich onder de naam "de geelhuiden", geel verft, wat door de knieën zakt, geel is geschminkt en met de vingers de ogen tot spleetjes trekt?
Ik denk het niet namelijk.
Ja, zijn er dan negers die zich wit schminken eigenlijk in een bizar zonnewendefeest in Centraal-Afrika?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:31 schreef Andromache het volgende:
waarom eigenlijk niet? wees trots dat je uiterlijke kenmerken de moeite waard zijn om na te doen.
ik heb de plaatselijke bevolking hier ook niet moord en brand horen roepen toen er een Arabisch getinte carnavalswagen voorbij trok.
Are you fucking kidding me?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zie hier een groep mensen eerder vereerd worden dan dat ze belachelijk gemaakt worden. De traditie gaat ook over iets heel nobels.
De traditie is zo banaal als iets maar zijn kan. Zal in die tijdsgeest best gepast en gekund hebben, ligt vandaag de dag wat mij betreft toch echt anders.quote:De vereniging van de Zwarten is opgericht in 1876 om een crèche van het bankroet te redden, meldt de website van de Stad Brussel. In de 19e eeuw sprak de ontdekking van de Afrikaanse landen nog tot de verbeelding. Zich verkleden als Afrikaanse edelman was toen niet echt een punt.
Zou leuk zijn toch? Van mij mogen ze dat elke dag doen zoveel ze willen, wat kan mij dat nou in godsnaam interesseren.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zijn er dan negers die zich wit schminken eigenlijk in een bizar zonnewendefeest in Centraal-Afrika?
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:31 schreef Andromache het volgende:
waarom eigenlijk niet? wees trots dat je uiterlijke kenmerken de moeite waard zijn om na te doen.
ik heb de plaatselijke bevolking hier ook niet moord en brand horen roepen toen er een Arabisch getinte carnavalswagen voorbij trok.
Ik ben helemaal niet wit man, in de zomer denken ze dat ik een neger ben, dus eh...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn toch? Van mij mogen ze dat elke dag doen zoveel ze willen, wat kan mij dat nou in godsnaam interesseren.
Moet die quote iets openbaren ofzo? Dat las ik net ook al.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Are you fucking kidding me?
[..]
De traditie is zo banaal als iets maar zijn kan. Zal in die tijdsgeest best gepast en gekund hebben, ligt vandaag de dag wat mij betreft toch echt anders.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zijn er dan negers die zich wit schminken eigenlijk in een bizar zonnewendefeest in Centraal-Afrika?
Dan word je tenminste niet lastig gevallen gezien wij allemaal bang zijn voor Marokkanen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet wit man, in de zomer denken ze dat ik een neger ben, dus eh...
Of een Marokkaan dan..
Nee, dom antwoord, weet je dan wat je moet zeggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Prima toch. Couldn't care less.
De banaliteit van de traditie die kennelijk geheel aan je voorbij is gegaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Moet die quote iets openbaren ofzo? Dat las ik net ook al.
Hoef je alleen maar Boeh te roepen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dan word je tenminste niet lastig gevallen gezien wij allemaal bang zijn voor Marokkanen.
yup in de zomer een neger. In de winter en eik het hele jaar door een Marokkaan vanwege je achternaam.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet wit man, in de zomer denken ze dat ik een neger ben, dus eh...
Of een Marokkaan dan..
O, volgens jou is er op de evenaar wel een zonnewendefeest dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:43 schreef Mani89 het volgende:
Volgens mij heeft Ryan3 iets te vroeg de vrijmibo ingezet.
Over smaak valt niet te twisten, maar deze optochten vallen natuurlijk gewoon onder de vrijheid van meningsuiting van de participanten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
De banaliteit van de traditie die kennelijk geheel aan je verloren is gegaan. "In de 19e eeuw sprak de ontdekking van de Afrikaanse landen nog tot de verbeelding.".
Hier is niets nobels aan. Wat rijkelui die een leuk gebbetje hebben onderling, mini-carnaval maar dan allemaal als zo'n "Afrikaanse zwarte". Voor het goede doel op de manier waarop een exorbitant galafeest om funds te raisen dat ook is.
Jezus wat heb jij een hoop nutteloze frustraties en spookbeelden zeg. Ik zie dit allemaal helemaal nietquote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
De banaliteit van de traditie die kennelijk geheel aan je verloren is gegaan.
"In de 19e eeuw sprak de ontdekking van de Afrikaanse landen nog tot de verbeelding.".
Hier is niets nobels aan. Wat rijkelui die een leuk gebbetje hebben onderling, mini-carnaval maar dan allemaal als zo'n "Afrikaanse zwarte". Voor het goede doel op de manier waarop een exorbitant galafeest om funds te raisen dat ook is.
Tuurlijk wisten we dat. Waren trouwens niet zozeer de Belgen, maar Leopold's privé legertje, waar ook Nederlandrs, Duitsers, Britten en Fransen deel van uitmaakten. Het was omwille van de misbruiken in Leopolds privékolonie dat de "grote machten" (Duitsland, de VS, Frankrijk, de Britten) besloten dat Kongo een kolonie van de Belgische staat moest worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:27 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens wisten jullie dat:
Joseph Conrad schreef Into the heart of darkness over de misdaden in feite van de Belgen in de Congo.
en dat:
Dit boek weer werd gebruikt als basis voor de film Apocalyps Now van Francis Ford Coppola waarin weer een aanklacht wordt verwerkt tegen het beleid van de VS tav Vietnam destijds.
Not sure if tergend simpel of trolling.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jezus wat heb jij een hoop nutteloze frustraties en spookbeelden zeg. Ik zie dit allemaal helemaal niet
Heb je het nu over een object?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:47 schreef Staal het volgende:
Als het een Marokkaan zou zijn dan is het een levende afbeelding van Mohammed .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |