SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Plaatjes van users op FOK!
Binamin
over_hedge
timp0e
Sylv3se
Surveillance-Fiets
Divje
DutchTrain
Kriebelhoest
Marcus_Zaagius
Drizzt_DoUrden
Trebo
Fredvz
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 21:17:45 ]N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Ik vind hem leukquote:Op donderdag 19 maart 2015 17:53 schreef Divje het volgende:
Allemaal dikke steden in de OP sta ik ertussen met een dorpje met op dat moment 1190 inwoners
De Aldi maakt veel goed voor mequote:Op donderdag 19 maart 2015 17:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind hem leukZal straks ff kijken of ik die van mij hier kan uploaden. Ook nog klein.
1/4, 1/2 ging me nog te snel en 1/16 was echt zooooo traagquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:15 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Heb je 1/2 langzaam of 1/4?
je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomenquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef Divje het volgende:
Het is veel te leuk met die slow aging mod. Lekker rustig aan doen
[ afbeelding ]
2618 inwoners nu. Tijd voor het volgende dorpje.
Tree brushquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:33 schreef n8n het volgende:
[..]
je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomen
quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Wilde een screenshot maken van mijn stad, maar doe ik maar niet want het is echt Almere 2.0 qua lelijkheid.
Watquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef Divje het volgende:
Kan het dan toch? De magic roundabout?
http://steamcommunity.com(...)10364469&searchtext=
Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen.quote:
Volgende patch mss.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen.
Ga je de bijlmer nabouwen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wat mij betreft af.Zo'n eerste ding is altijd een heel karwei. Snap 't nu allemaal wat beter met blender en uv unwrappen dus de volgende zal wat sneller en beter gaan.
Edit: Al wel 8 subs inmiddels.
Nee, zeg maar van die Chinese nieuwbouw die erg matig is. Dit idee:quote:
Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget).quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:25 schreef Djurres het volgende:
Ok, weer een probleem, ben aan een nieuw stadje begonnen, inmiddels 18k inwoners, alleen mn industrie vervalt steeds, (abandoned) omdat er te veel slimme mensen zijn, en te weinig uneducated.
Alleen ik wil geen achterstandswijken
Hoe los ik dit op?
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget).
Bouw er anders eerst nog een woonwijk bij, en kijk dan of je nog steeds een probleem hebt.
Probeer anders gewoon paar zones aan te leggen. Soms heeft het net even dat zetje nodig. Kun je ze later alsnog afbreken en verplaatsen mocht dat nodig zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:29 schreef Djurres het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Saai wel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Gewoon industrie bouwen en als je genoeg inwoners hebt dan industrie slopen en kantoren bouwen.
Ja en daarom is het spel nog niet af.quote:
Kijk het dan anders even een jaartje aan. Vaak genoeg gehad dat mijn Industrial Zone sneller opkwam dan mijn Residential (waardoor er niet genoeg mankracht was), en daarom failliet ging. Duurt even voordat de abandoned buildings vervangen worden (je kan ze ook gewoon handmatig slopen, met pauzes).quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:29 schreef Djurres het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Je kan ook gewoon tot die tijd het aantal offices beperken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en daarom is het spel nog niet af.
Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
Heb je wel een uni? En heb je wel genoeg capaciteit in alle scholen zodat de doorstroom goed is?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:45 schreef Djurres het volgende:
Het punt is dat ik heel weinig offices heb, en dat als ik een office zone bouw dat er niet gebouwt word
En ook genoeg capaciteit in de low en middle education zodat er genoeg hoger opgeleide afgestudeerden de uni in kunnen stromen?quote:
Nergens last van, heb je een barrel?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef Kreator het volgende:
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen....
Wisselende meldingen hierover. Ene klaagt erover, en bij anderen is het juist iets beter. Hier ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef Kreator het volgende:
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen....
Gelukkig dat de reanimiatie geslaagd was.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:29 schreef BarryOSeven het volgende:
Tering wat heb ik gedaan met mijn Almere 2?
Heb alle low residence ineen klap gemold, en vervangen door high density.
Niet nadenkend over het feit dat de halve stad ineens moet verhuizen. Waardoor er geen workers meer zijn.
Maargoed zolang de tax income nog positief is denk ik dat de stad even een nieuwe status quo aan het zoeken is.
Gelukkig sta ik nu alweer op +130 inwoners want het begon enorm leeg te lopen
Reanimatie geslaagd.
(en bewijs dat het toch mogelijk is niet te slagen in dit spel!)
volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en daarom is het spel nog niet af.
Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
Goods kunnen ook geïmporteerd worden met de trein en de boot.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:46 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen?
Green plains of Islands.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:30 schreef Binamin het volgende:
Wil nieuwe game starten. Aanraders voor een map? Wil een redelijke platte map met een aantal rivieren waar ook nog een dam, die functioneel is qua stroom, in kan. Ook iets van een zee is fijn.
Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:53 schreef DeeCruise het volgende:
Vandaag begonnen, bevalt goed! Kan alleen iemand mij uitleggen hoe dat nu functioneert met die districten? Kom er zojuist achter dat mijn power stations zonder olie zitten (nogal een probleem, stad zonder power) en zie dat ik een oil district kan toewijzen. Ik zie echter nergens of er ergens olie zit, mogelijk werkt het niet zo?
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen.
Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districtsquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?
En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Als het goed is welquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?
En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Forestry:quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districts![]()
Iemand anders hier weet dat vast wel.
Toevoeging: :Als het instelt voor een speciaal doel komen daar speciale gebouwen voor. Had het net geprobeerd met farming en dan komen er boerderijen. En met hout komen er weer houtkappers geloof ik. Dus zal met olie wel net zo gaan denk ik.
Mooiquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Forestry:
[ afbeelding ]
Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Forestry:
[ afbeelding ]
Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor
Die forestry is niet oneindig?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Forestry:
[ afbeelding ]
Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor
Commericiële zones kopen het in, net als producten van het boerenland. Olie en erts wordt door de industriële zones opgekocht, en het wordt geimporteerd wanneer het niet aanwezig is, wat voor extra verkeer zorgt als ik mij niet vergis.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Je kan er leukere dingen mee doen dan met de gewone industriequote:
Tot nu toe puur export volgens mij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Bomen bijplanten met die tree brush.quote:
Maar ik speel zonder modsquote:[..]
Bomen bijplanten met die tree brush.
Mjah, die mod heb ik dus ook maar erbij genomen, teveel mods die de gameplay stukken leuker en beter makenquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:11 schreef Jump het volgende:
[..]
Maar ik speel zonder modsWil eerst alle achievements halen. (Ja, er is een mod zodat mods wel met achievements werken, maarja
)
?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er al een mod voor meer dan 5 mods tegelijk?
tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruikquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
Erh, gewoon aanklikken en alles doet het gewoon hoor. (Geen idee waarom die teller er staat of wat het doet eerlijk gezegdquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
Ohhh zo:p Ik zat al een beetje te balen dat ik er nog maar 1 kon activeren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruik
Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:40 schreef Scrummie het volgende:
Jasses. Ik had al mijn mods eruit geknikkerd, waaronder heelveel parken. Maar.. die verdwijnen dan dus ook in je savegame, logisch. Ineens overal land value tekentjes, dat het heel laag was ineens, hele stad. Snel allemaal parken geplaatst, nu alles bulldozen want abandoned.![]()
.
Omdat de buildings niet werkten, en alles verwijderd om het op te lossen, maar geen oplossing.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:41 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan?
quote:You compared the future expansions to what Paradox does with CK2 and EU4. Those are, a lot of times, different parts of the world or different time periods. Is that something that Skylines is going to have?
No, it's more to the scope. Basically, how we did it earlier with Cities in Motion, for example, we had smaller DLC and we were working on those, but here we want to kind of focus on one bigger feature. I can't say what those are exactly at this time, but we are planning on something that really brings something new, hours of gameplay to the game. So, massive expansion.
I can't say more about the pricing but it's something similar to what they have done with CK2 and EU4. Simultaneously with this we add free features and free content to the players who already own the game.
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja togquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:44 schreef Divje het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)4474117f9969106e325f
Interessant wel. Ja.
Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:02 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog
Kim Jong-Treboquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:02 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden.
Allemaal Trebo's kapselquote:
Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:23 schreef RaXz het volgende:
Volgens mij moet iemand Tropico gaan spelen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:32 schreef RaXz het volgende:
Wie weet komt er ooit wel een C:S dictator mod voor de dictators onder ons.
Er is wel iemand mee bezigquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:44 schreef Divje het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)4474117f9969106e325f
Interessant wel. Ja.
wait, what!?!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:35 schreef Trebo het volgende:
[..]
Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord.
En dat bij de ingang van je industrie?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:37 schreef mschol het volgende:
[..]
wait, what!?!
en ik heb weer een geweldig wegen netwerk
[ afbeelding ]
(indien iemand het zich afvraagt: cargo komt vanaf de al bestaande lijn, daar tegenover is een passagiers lijn naar een ander deel van de map gemaakt, volledig los van het cargo netwerk
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:37 schreef Divje het volgende:
[..]
[..]
Er is wel iemand mee bezig
Ik regeer liever over bomen.
[ afbeelding ]
Ach, als ik straks een uitbreidingsdrift hebt sneuvelen de meeste bomen weerquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef RaXz het volgende:
[..]
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush.![]()
Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
dat daar nog geen mod voor is...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef RaXz het volgende:
[..]
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush.![]()
Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
Het schijnt een object limiet te zijn van de engine, zou erg knap zijn als daar ook een mod voor komt.quote:
Iddquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef RaXz het volgende:
Overal alle bomen gekapt behalve in en rondom je stad, errug verdacht.
Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Idddie stukken zie je ook niet terug op screenshots
Op bovenstaande wel een beetje rechtsonder dan.
Erger me ook rot aan die rechte lijn boven bij het bosquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:46 schreef RaXz het volgende:
[..]
Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm..
mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef Divje het volgende:
[..]
En dat bij de ingang van je industrie?
Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:49 schreef mschol het volgende:
[..]
mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2(en das niet enige stukje industrie die ik heb hoor
stations plein moet toch lekker druk zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat?
Of je moet zo'n file wel leuk vinden natuurlijk
Ja oke true truequote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:00 schreef mschol het volgende:
[..]
stations plein moet toch lekker druk zijn?
Ik keek zoeens naar mijn verkeer en zag een paar rode vlakken en dacht: "fuck it, zoek het zelf maar uit!" Da's volgens mij de beste manier om te spelen: gewoon geen fuck geven,quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:20 schreef Trebo het volgende:
Mijn verkeer is zo naar de tyfus, dat ik eigenlijk wel opnieuw moet beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |