abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:50:32 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150818683




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*

Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Heule handige Traffic Management Guide:
http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/

Alvast een paar mooie features in dit spel.

• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier

ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution

Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)


Plaatjes van users op FOK!
Binamin


over_hedge


timp0e


Sylv3se






Surveillance-Fiets
150318_148800_2015-03-18_00002.jpg

Divje


DutchTrain


Kriebelhoest


Marcus_Zaagius


Drizzt_DoUrden


Trebo




Fredvz



Wat doe je hier nog? Ga spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 21:17:45 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150818726
Super vet die screens van jullie :D
pi_150818727
nice OP
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:53:39 #4
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150818757
Allemaal dikke steden in de OP sta ik ertussen met een dorpje met op dat moment 1190 inwoners _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150818778
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:53 schreef Divje het volgende:
Allemaal dikke steden in de OP sta ik ertussen met een dorpje met op dat moment 1190 inwoners _O-
Ik vind hem leuk :D Zal straks ff kijken of ik die van mij hier kan uploaden. Ook nog klein.
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:55:39 #6
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150818806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind hem leuk :D Zal straks ff kijken of ik die van mij hier kan uploaden. Ook nog klein.
De Aldi maakt veel goed voor me O+
Nog steeds geen Pollos Hermanos gvd
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:02:23 #8
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150818979
Het is veel te leuk met die slow aging mod. Lekker rustig aan doen O+



2618 inwoners nu. Tijd voor het volgende dorpje.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150819273
Ik sta niet eens in de OP :'(
pi_150819362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef Divje het volgende:
slow aging
Heb je 1/2 langzaam of 1/4?
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:17:08 #11
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150819398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:15 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Heb je 1/2 langzaam of 1/4?
1/4, 1/2 ging me nog te snel en 1/16 was echt zooooo traag :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:21:51 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150819538
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:12 schreef Trebo het volgende:
Ik sta niet eens in de OP :'(
Ik zet je er zo wel ff in. :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150819621
Als ik zo naar de OP kijk is die realistic color correction niet echt van toegevoegde waarde :'(
pi_150819729
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zet je er zo wel ff in. :P.
:7
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:33:39 #15
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150819885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef Divje het volgende:
Het is veel te leuk met die slow aging mod. Lekker rustig aan doen O+

[ afbeelding ]

2618 inwoners nu. Tijd voor het volgende dorpje.
je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:43:37 #16
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150820191
quote:
17s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:33 schreef n8n het volgende:

[..]

je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomen
Tree brush O+ sowieso bomen O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150820213
Ik kan soms die konvooien aan vuilniswagens wel schieten.
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:46:03 #18
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150820278
Wilde een screenshot maken van mijn stad, maar doe ik maar niet want het is echt Almere 2.0 qua lelijkheid.
pi_150820333


Tering _O_

Ik ben echt tering slecht in het ontwerpen van steden. 8}
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:49:11 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150820385
Kan het dan toch? De magic roundabout? :P
http://steamcommunity.com(...)10364469&searchtext=
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150820395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Wilde een screenshot maken van mijn stad, maar doe ik maar niet want het is echt Almere 2.0 qua lelijkheid.
_O- herkenbaar :+
pi_150820452

pi_150820533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef Divje het volgende:
Kan het dan toch? De magic roundabout? :P
http://steamcommunity.com(...)10364469&searchtext=
Wat
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:53:56 #24
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150820535
quote:
:~ :~
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150820807


Hij is wat mij betreft af. :P Zo'n eerste ding is altijd een heel karwei. Snap 't nu allemaal wat beter met blender en uv unwrappen dus de volgende zal wat sneller en beter gaan. :P

Edit: Al wel 8 subs inmiddels. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door SuperHarregarre op 19-03-2015 19:07:57 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150820931
pi_150820933
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:53 schreef Divje het volgende:

[..]

:~ :~
Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen. ;(
pi_150821067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:04 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen. ;(
Volgende patch mss. c_/
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:09:57 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150821194
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:12 schreef Trebo het volgende:
Ik sta niet eens in de OP :'(
Jij ook al niet :'(
So we just called him Fred
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:12:48 #30
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150821354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is wat mij betreft af. :P Zo'n eerste ding is altijd een heel karwei. Snap 't nu allemaal wat beter met blender en uv unwrappen dus de volgende zal wat sneller en beter gaan. :P

Edit: Al wel 8 subs inmiddels. :P
Ga je de bijlmer nabouwen?
pi_150821643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ga je de bijlmer nabouwen?
Nee, zeg maar van die Chinese nieuwbouw die erg matig is. Dit idee:



Alleen is deze eerste nog niet echt helemaal gelukt. ;) Maar het is de L1 van high density. Heb nu wel wat ideeën om de verdeling van de UV map beter in te delen voor volgende level. En dan is een 20+ floors de laatste stap. Vijf/zes verdiepingen is hier in China zeg maar een instapmodel. Voornamelijk nog van voor 1980/90 toen ze gebouwd werden voor beroepsgroepen.

Edit: Wat wel jammer is, is dat de echte gigantische complexen niet passen in Skylines omdat je maar 4x4 kan groeien.

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:25:04 #32
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_150821857
Ok, weer een probleem, ben aan een nieuw stadje begonnen, inmiddels 18k inwoners, alleen mn industrie vervalt steeds, (abandoned) omdat er te veel slimme mensen zijn, en te weinig uneducated.

Alleen ik wil geen achterstandswijken :')

Hoe los ik dit op?
Tadumtiedum.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:28:33 #33
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150821991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:25 schreef Djurres het volgende:
Ok, weer een probleem, ben aan een nieuw stadje begonnen, inmiddels 18k inwoners, alleen mn industrie vervalt steeds, (abandoned) omdat er te veel slimme mensen zijn, en te weinig uneducated.

Alleen ik wil geen achterstandswijken :')

Hoe los ik dit op?
Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget).

Bouw er anders eerst nog een woonwijk bij, en kijk dan of je nog steeds een probleem hebt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_150822004
Gewoon industrie bouwen en als je genoeg inwoners hebt dan industrie slopen en kantoren bouwen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:29:54 #35
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_150822053
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget).

Bouw er anders eerst nog een woonwijk bij, en kijk dan of je nog steeds een probleem hebt.
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Tadumtiedum.
pi_150822102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:29 schreef Djurres het volgende:

[..]

Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Probeer anders gewoon paar zones aan te leggen. Soms heeft het net even dat zetje nodig. Kun je ze later alsnog afbreken en verplaatsen mocht dat nodig zijn.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:33:50 #37
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150822236
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Gewoon industrie bouwen en als je genoeg inwoners hebt dan industrie slopen en kantoren bouwen.
Saai wel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_150822266
http://steamcommunity.com(...)10150158&searchtext=

Verzonken plaza. Prachtig voor mijn decadente kantoorparken. O+
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:35:20 #39
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150822299
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Saai wel.
Ja en daarom is het spel nog niet af.

Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:36:24 #40
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150822348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:29 schreef Djurres het volgende:

[..]

Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag)
Kijk het dan anders even een jaartje aan. Vaak genoeg gehad dat mijn Industrial Zone sneller opkwam dan mijn Residential (waardoor er niet genoeg mankracht was), en daarom failliet ging. Duurt even voordat de abandoned buildings vervangen worden (je kan ze ook gewoon handmatig slopen, met pauzes).
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:37:02 #41
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150822381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en daarom is het spel nog niet af.

Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
Je kan ook gewoon tot die tijd het aantal offices beperken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:45:48 #42
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_150822796
Het punt is dat ik heel weinig offices heb, en dat als ik een office zone bouw dat er niet gebouwt word :(
Tadumtiedum.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:46:00 #43
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_150822809
Kutstad :(
Tadumtiedum.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:47:45 #44
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150822869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:45 schreef Djurres het volgende:
Het punt is dat ik heel weinig offices heb, en dat als ik een office zone bouw dat er niet gebouwt word :(
Heb je wel een uni? En heb je wel genoeg capaciteit in alle scholen zodat de doorstroom goed is?
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:48:23 #45
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_150822896
Ja, heb 2 unis!
Tadumtiedum.
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:29:00 #46
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150824229
Tering wat heb ik gedaan met mijn Almere 2?

Heb alle low residence ineen klap gemold, en vervangen door high density.

Niet nadenkend over het feit dat de halve stad ineens moet verhuizen. Waardoor er geen workers meer zijn.

Maargoed zolang de tax income nog positief is denk ik dat de stad even een nieuwe status quo aan het zoeken is.

Gelukkig sta ik nu alweer op +130 inwoners want het begon enorm leeg te lopen :P

Reanimatie geslaagd.

(en bewijs dat het toch mogelijk is niet te slagen in dit spel!)
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 maart 2015 @ 20:31:26 #47
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150824304
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen... :{.
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:35:30 #48
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150824442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:48 schreef Djurres het volgende:
Ja, heb 2 unis!
En ook genoeg capaciteit in de low en middle education zodat er genoeg hoger opgeleide afgestudeerden de uni in kunnen stromen?
pi_150824503
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef Kreator het volgende:
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen... :{.
Nergens last van, heb je een barrel?
pi_150825159
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef Kreator het volgende:
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen... :{.
Wisselende meldingen hierover. Ene klaagt erover, en bij anderen is het juist iets beter. Hier ook.
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:58:26 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150825279
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jij ook al niet :'(
Doe plaatje posten dan. :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150825283
Pssst Krea, videokaart kopen?
pi_150825376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:29 schreef BarryOSeven het volgende:
Tering wat heb ik gedaan met mijn Almere 2?

Heb alle low residence ineen klap gemold, en vervangen door high density.

Niet nadenkend over het feit dat de halve stad ineens moet verhuizen. Waardoor er geen workers meer zijn.

Maargoed zolang de tax income nog positief is denk ik dat de stad even een nieuwe status quo aan het zoeken is.

Gelukkig sta ik nu alweer op +130 inwoners want het begon enorm leeg te lopen :P

Reanimatie geslaagd.

(en bewijs dat het toch mogelijk is niet te slagen in dit spel!)
Gelukkig dat de reanimiatie geslaagd was. :)

Volgens de devs verhuizen vooral jongeren naar high res, terwijl low res meer gericht is aan gezinnen en ouderen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:15:56 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150825952
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Doe plaatje posten dan. :(.
Uit een eerder topic uit deze reeks geplukt:
So we just called him Fred
pi_150827395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en daarom is het spel nog niet af.

Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen.
volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen?
pi_150827534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:46 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen?
Goods kunnen ook geïmporteerd worden met de trein en de boot.
pi_150828761
Inderdaad! Hier 0 industrie, en alleen offices en commercial. En mijn stadje maakt desondanks genoeg winst en nagenoeg geen werkeloosheid
pi_150829000
Erg knus :P

pi_150829181
honden gaan ook naar school:

pi_150829434
Wil nieuwe game starten. Aanraders voor een map? Wil een redelijke platte map met een aantal rivieren waar ook nog een dam, die functioneel is qua stroom, in kan. Ook iets van een zee is fijn.
pi_150829437
De containerschepen zijn intiem met elkaar:

pi_150830423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:30 schreef Binamin het volgende:
Wil nieuwe game starten. Aanraders voor een map? Wil een redelijke platte map met een aantal rivieren waar ook nog een dam, die functioneel is qua stroom, in kan. Ook iets van een zee is fijn.
Green plains of Islands.

Of wil je een user-made?
pi_150830556
Ik vind offices niet zo leuk, ik wil er ook nog industrie naast hebben, office buurten lijken wel spooksteden bij mij.
pi_150830638
Vandaag begonnen, bevalt goed! Kan alleen iemand mij uitleggen hoe dat nu functioneert met die districten? Kom er zojuist achter dat mijn power stations zonder olie zitten (nogal een probleem, stad zonder power) en zie dat ik een oil district kan toewijzen. Ik zie echter nergens of er ergens olie zit, mogelijk werkt het niet zo?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_150830775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:53 schreef DeeCruise het volgende:
Vandaag begonnen, bevalt goed! Kan alleen iemand mij uitleggen hoe dat nu functioneert met die districten? Kom er zojuist achter dat mijn power stations zonder olie zitten (nogal een probleem, stad zonder power) en zie dat ik een oil district kan toewijzen. Ik zie echter nergens of er ergens olie zit, mogelijk werkt het niet zo?
Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen.
pi_150830889
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen.
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?

En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_150830962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:59 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?

En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districts :P

Iemand anders hier weet dat vast wel.

Toevoeging: :Als het instelt voor een speciaal doel komen daar speciale gebouwen voor. Had het net geprobeerd met farming en dan komen er boerderijen. En met hout komen er weer houtkappers geloof ik. Dus zal met olie wel net zo gaan denk ik.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:02:46 #68
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150831069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:59 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien?

En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is?
Als het goed is wel :Y
Zelf nog niet geprobeerd daar ik voor groene energie ga :P maar zo werkt het spel wel :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150831111
Jep, district maken en de olie specialisatie eraan toewijzen. :Y
pi_150831219
Thanks all, ik hoef er dus geen industriegebied aan toe te wijzen, een district is voldoende met wat wegen eromheen en dan komen de gebouwen vanzelf? (mits power en water uiteraard)

En groene energie is zeker prettig, maar zit nog vrij laag in de game (10.000 inwoners) en bang for buck is erg onrendabel, zelfs met hydroplants (die verdomme een deel onder water zetten :') )
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:05:26 #71
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150831225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districts :P

Iemand anders hier weet dat vast wel.

Toevoeging: :Als het instelt voor een speciaal doel komen daar speciale gebouwen voor. Had het net geprobeerd met farming en dan komen er boerderijen. En met hout komen er weer houtkappers geloof ik. Dus zal met olie wel net zo gaan denk ik.
Forestry:


Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor :9
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150831266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:

[..]

Forestry:
[ afbeelding ]

Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor :9
Mooi :D
pi_150831277
Enig probleem is dat de olie al snel op is, dat kan je merken wanneer de olie pompen verdwijnen.

Gelukkig is daar een mod voor, onbeperkt olie en erts, het gaat mij iets te snel op.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409644467
pi_150831347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:

[..]

Forestry:
[ afbeelding ]

Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor :9
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Lieve Belg donderdag 19 maart 2015 @ 23:07:37 #75
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_150831370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:05 schreef Divje het volgende:

[..]

Forestry:
[ afbeelding ]

Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor :9
Die forestry is niet oneindig? ;(
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_150831448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Commericiële zones kopen het in, net als producten van het boerenland. Olie en erts wordt door de industriële zones opgekocht, en het wordt geimporteerd wanneer het niet aanwezig is, wat voor extra verkeer zorgt als ik mij niet vergis.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:09:29 #77
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150831485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mooi :D
Je kan er leukere dingen mee doen dan met de gewone industrie :9


quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.?
Tot nu toe puur export volgens mij.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef Jump het volgende:

[..]

Die forestry is niet oneindig? ;(
Bomen bijplanten met die tree brush. _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Lieve Belg donderdag 19 maart 2015 @ 23:11:34 #78
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_150831580
quote:
[..]

Bomen bijplanten met die tree brush. _O-
Maar ik speel zonder mods :') Wil eerst alle achievements halen. (Ja, er is een mod zodat mods wel met achievements werken, maarja :P)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:12:35 #79
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150831629
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Maar ik speel zonder mods :') Wil eerst alle achievements halen. (Ja, er is een mod zodat mods wel met achievements werken, maarja :P)
Mjah, die mod heb ik dus ook maar erbij genomen, teveel mods die de gameplay stukken leuker en beter maken :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150831655
Is er al een mod voor meer dan 5 mods tegelijk? :P
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:13:42 #81
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150831675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er al een mod voor meer dan 5 mods tegelijk? :P
?
Heb 11 van de 14 in gebruik? :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:14:12 #82
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150831697
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef Jump het volgende:

[..]

Die forestry is niet oneindig? ;(
Jawel. Net als farm land. :Y
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_150831736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:13 schreef Divje het volgende:

[..]

?
Heb 11 van de 14 in gebruik? :P
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
pi_150831807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruik ;)
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:16:45 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150831839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4.
Erh, gewoon aanklikken en alles doet het gewoon hoor. (Geen idee waarom die teller er staat of wat het doet eerlijk gezegd :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150831853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef mschol het volgende:

[..]

tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruik ;)
Ohhh zo:p Ik zat al een beetje te balen dat ik er nog maar 1 kon activeren.
pi_150832586
In het main menu kan je naar Content manager en vervolgens naar de mod tab gaan, daar kan je zien welke mods actief zijn. :)
pi_150833249
Jasses. Ik had al mijn mods eruit geknikkerd, waaronder heelveel parken. Maar.. die verdwijnen dan dus ook in je savegame, logisch. Ineens overal land value tekentjes, dat het heel laag was ineens, hele stad. Snel allemaal parken geplaatst, nu alles bulldozen want abandoned. ;( :').
pi_150833335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:40 schreef Scrummie het volgende:
Jasses. Ik had al mijn mods eruit geknikkerd, waaronder heelveel parken. Maar.. die verdwijnen dan dus ook in je savegame, logisch. Ineens overal land value tekentjes, dat het heel laag was ineens, hele stad. Snel allemaal parken geplaatst, nu alles bulldozen want abandoned. ;( :').
Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan?
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:44:49 #90
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150833483
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150833674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:41 schreef Trebo het volgende:

[..]

Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan?
Omdat de buildings niet werkten, en alles verwijderd om het op te lossen, maar geen oplossing.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:56:17 #92
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150833928
Leuk interviewke:
http://www.pcgamer.com/ci(...)_linkname=0&ns_fee=0

quote:
You compared the future expansions to what Paradox does with CK2 and EU4. Those are, a lot of times, different parts of the world or different time periods. Is that something that Skylines is going to have?

No, it's more to the scope. Basically, how we did it earlier with Cities in Motion, for example, we had smaller DLC and we were working on those, but here we want to kind of focus on one bigger feature. I can't say what those are exactly at this time, but we are planning on something that really brings something new, hours of gameplay to the game. So, massive expansion.

I can't say more about the pricing but it's something similar to what they have done with CK2 and EU4. Simultaneously with this we add free features and free content to the players who already own the game.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150834118
Zo verslavend dit.

Nu 82k inwoners.





pi_150834132
quote:
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog 8-)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:04:44 #95
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150834185
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:02 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog 8-)
Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden. _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2015 @ 00:11:37 #96
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150834367
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:02 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog 8-)
Kim Jong-Trebo _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_150834481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:04 schreef Divje het volgende:

[..]

Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden. _O_
_O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Kim Jong-Trebo _O_
Allemaal Trebo's kapsel (8>
pi_150834655
Volgens mij moet iemand Tropico gaan spelen. ;)
pi_150834838
Wie weet komt er ooit wel een C:S dictator mod voor de dictators onder ons.
pi_150834906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:23 schreef RaXz het volgende:
Volgens mij moet iemand Tropico gaan spelen. ;)
Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:37:24 #101
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150834946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:32 schreef RaXz het volgende:
Wie weet komt er ooit wel een C:S dictator mod voor de dictators onder ons.
quote:
Er is wel iemand mee bezig ;)

Ik regeer liever over bomen.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150834955
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:35 schreef Trebo het volgende:

[..]

Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord.
wait, what!?! :o

en ik heb weer een geweldig wegen netwerk :+


(indien iemand het zich afvraagt: cargo komt vanaf de al bestaande lijn, daar tegenover is een passagiers lijn naar een ander deel van de map gemaakt, volledig los van het cargo netwerk
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:42:31 #103
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150835059
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:37 schreef mschol het volgende:

[..]

wait, what!?! :o

en ik heb weer een geweldig wegen netwerk :+
[ afbeelding ]

(indien iemand het zich afvraagt: cargo komt vanaf de al bestaande lijn, daar tegenover is een passagiers lijn naar een ander deel van de map gemaakt, volledig los van het cargo netwerk
En dat bij de ingang van je industrie? :o
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150835063
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:37 schreef Divje het volgende:

[..]

[..]

Er is wel iemand mee bezig ;)

Ik regeer liever over bomen.
[ afbeelding ]
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush. :P

Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:44:14 #105
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150835096
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef RaXz het volgende:

[..]

En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush. :P

Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
Ach, als ik straks een uitbreidingsdrift hebt sneuvelen de meeste bomen weer :P
En anders koop ik een andere tile om daar alle bomen te verwijderen :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150835115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef RaXz het volgende:

[..]

En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush. :P

Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen.
dat daar nog geen mod voor is...
In the coolest little capital of the world
pi_150835117
Overal alle bomen gekapt behalve in en rondom je stad, errug verdacht. :+
pi_150835131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

dat daar nog geen mod voor is...
Het schijnt een object limiet te zijn van de engine, zou erg knap zijn als daar ook een mod voor komt.

Je weet maar nooit.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:45:58 #109
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150835132
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef RaXz het volgende:
Overal alle bomen gekapt behalve in en rondom je stad, errug verdacht. :+
Idd _O- die stukken zie je ook niet terug op screenshots :D
Op bovenstaande wel een 'beetje' rechtsonder dan.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150835151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:45 schreef Divje het volgende:

[..]

Idd _O- die stukken zie je ook niet terug op screenshots :D
Op bovenstaande wel een beetje rechtsonder dan.
Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm.. :?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:48:37 #111
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150835179
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:46 schreef RaXz het volgende:

[..]

Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm.. :?
Erger me ook rot aan die rechte lijn boven bij het bos :') de rechte lijn onder het dorp heb ik vakkundig weggepoetst. :+
Er is natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om parken met alleen maar bomen te maken, en daar een hele zooi van neer te plempen.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150835194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef Divje het volgende:

[..]

En dat bij de ingang van je industrie? :o
mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2 :P (en das niet enige stukje industrie die ik heb hoor :P
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:51:51 #113
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150835225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:49 schreef mschol het volgende:

[..]

mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2 :P (en das niet enige stukje industrie die ik heb hoor :P
Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat? :P

Of je moet zo'n file wel leuk vinden natuurlijk :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150835398
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:51 schreef Divje het volgende:

[..]

Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat? :P

Of je moet zo'n file wel leuk vinden natuurlijk :+
stations plein moet toch lekker druk zijn? :+
  vrijdag 20 maart 2015 @ 01:01:41 #115
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150835421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:00 schreef mschol het volgende:

[..]

stations plein moet toch lekker druk zijn? :+
Ja oke true true
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150835761
Mijn verkeer is zo naar de tyfus, dat ik eigenlijk wel opnieuw moet beginnen :')
  vrijdag 20 maart 2015 @ 01:43:14 #117
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150836119


:D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150836486
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:43 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

:D
_O_
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2015 @ 02:48:20 #119
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150836752
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:43 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

:D
:D _O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2015 @ 03:00:05 #120
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150836820
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:20 schreef Trebo het volgende:
Mijn verkeer is zo naar de tyfus, dat ik eigenlijk wel opnieuw moet beginnen :')
Ik keek zoeens naar mijn verkeer en zag een paar rode vlakken en dacht: "fuck it, zoek het zelf maar uit!" Da's volgens mij de beste manier om te spelen: gewoon geen fuck geven,
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')