alleen nummer 1's of alle (grote) top 40 hits?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Maar welk liedje zet jij graag aan uit 2010-2015?
Die vind ik ook al niksquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:20 schreef Tchock het volgende:
Dat was ook de enige die ik oprecht leuk vind.
Gewoon, uit die lijst die ik net post.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:21 schreef ranja het volgende:
[..]
alleen nummer 1's of alle (grote) top 40 hits?
De Top 40 wordt helemaal niet gebaseerd op singleverkopen, dus ik betwijfel of dit echt een doorslaggevende factor is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:26 schreef ranja het volgende:
Wat wel een probleem van nu is trouwens, doordat er veel minder singles verkocht worden dan vroeger zijn die nummers met geen stok de top 40 uit te krijgen. Daardoor is het aantal top40 hits per jaar wel veel kleiner geworden. Dat maakt ook de kans op leuke top 40 nummers kleiner.
Nummer 1's dus. Tja, nummer 1's zijn nooit de beste geweest, dat was in de 80s ook al zoquote:
Alexis Jordan - Happinessquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zie deze lijst. Welke nummer 1-hits zijn er geweest sinds 2010 waar jij hier wel een lans voor zou breken?
http://www.top40.nl/bijzo(...)mmer-1-hits-per-jaar
Ik bedoelde met feesten het werkwoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er zijn zat goede feesten waar het alleen maar om de muziek draait.
Dat snap ik maar ik denk niet dat het zon grote invloed heeft op je muzieksmaak.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:39 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoelde met feesten het werkwoord.
Dit topic is een vrij algemeen muziektopic waar van alles besproken wordt. Daarnaast brengt Lamar zijn muziek uit op Top Dawg Entertainment, wat een onafhankelijk platenlabel is. Indie dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:01 schreef gazhims3lv het volgende:
Even een vraagje hè.. Waarom wordt er hier zoveel gesproken over namen als Kendrick Lamar. Niet echt Indie toch? Daarnaast zie ik die fascinatie voor rap ook vaak terug bij 3voor12 en dergelijke media.
Dit is gewoon een muziektopic, gaat niet perse over Indie. Die discussie is al vaak geweestquote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:01 schreef gazhims3lv het volgende:
Even een vraagje hè.. Waarom wordt er hier zoveel gesproken over namen als Kendrick Lamar. Niet echt Indie toch? Daarnaast zie ik die fascinatie voor rap ook vaak terug bij 3voor12 en dergelijke media.
Elke keer weer dat gezeur over indie, terwijl het voor de mensen die hier daadwerkelijk posten volgens mij volkomen duidelijk is welke muziek wel en niet geaccepteerd wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik wil net zeggen, hier wordt zoveel besproken.
Ja, uiteraard. Maar voor die generatie waar we het over hebben, die dus grotendeels bepaalt wat de hits worden, is het toch vooral muziek die samen te vatten valt onder 'verstand op nul en gaan met de banaan'. De stampers, simpele, herhalende melodieën, lyrics die puur gaan over image e.d.. M.a.w. weinig origineels.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat snap ik maar ik denk niet dat het zon grote invloed heeft op je muzieksmaak.
Je kan toch feesten op heel veel verschillende soorten muziek?
Precies, alles behalve Marco Borsato.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke keer weer dat gezeur over indie, terwijl het voor de mensen die hier daadwerkelijk posten volgens mij volkomen duidelijk is welke muziek wel en niet geaccepteerd wordt.
Dit lijkt me een verschrikkelijk onterecht vooroordeel. Grote feesten met stampmuziek zijn van alle tijden, net als een enorm uitgebreide scene met meer alternatief werk - of dat nou elektronisch, rock, metal, klassiek of jazz is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:10 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar voor die generatie waar we het over hebben, die dus grotendeels bepaalt wat de hits worden, is het toch vooral muziek die samen te vatten valt onder 'verstand op nul en gaan met de banaan'. De stampers, simpele, herhalende melodieën, lyrics die puur gaan over image e.d.. M.a.w. weinig origineels.
Precies. Van die onbekende bandjes en zo hoef je hier niet te posten, nederlandse bands ook grotendeels niet en vrouwen ook maar zo-zoquote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke keer weer dat gezeur over indie, terwijl het voor de mensen die hier daadwerkelijk posten volgens mij volkomen duidelijk is welke muziek wel en niet geaccepteerd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |