abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:24:26 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150744246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:23 schreef trigt013 het volgende:
Ik wens je succes, ik zou deze strijd niet aangaan.
Ik vind dat een onbegrijpelijke instelling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:24:56 #27
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150744269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind dat een onbegrijpelijke instelling.
waarom? soms is het het vechten niet waard.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150744371
Het is nu eenmaal vaak het ' recht ' van de meerderheid, en de meerderheid plant zich voort.
Ja doei.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:28:47 #29
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150744423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
Het is nu eenmaal vaak het ' recht ' van de meerderheid, en de meerderheid plant zich voort.
Democratie is de dictatuur van de meerderheid.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150744859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:23 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik wens je succes, ik zou deze strijd niet aangaan. En wat betreft je mening dat ouders ineens denken dat ze lomp gedragen mogen vertonen omdat ze kinderen hebben, die mening deel ik. Ik ben zelf ouder van twee kinderen en sommige ouders zijn de schaamte voorbij en vinden dat iedereen begrip moeten tonen omdat hun kinderen behoeftes hebben.
Ik heb gewoon onlangs een vervelende ervaring meegemaakt (nota bene met de persoon die de vakanties regelt) en ben nu echt allergisch voor mensen die menen voorrang te hebben op vakanties omdat ze kiddo's hebben. Ik zou er heel slecht tegen kunnen dat mijn verlofdagen niet inzetbaar zijn in de voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie, herfstvakantie en de Kerstvakantie.

Het ergste van alles is dat ik nog wel begrip heb voor het feit dat zij redelijk gebonden zijn aan vaste data. Daarom roepen ze ook altijd zo hard (als je dan een aanvraag invult voor een periode waarin zij ook graag gaan) dat zoiets in overleg moet zijn op te lossen. Ga je overleggen...zit er bij hun werkelijk geen centimeter ruimte in.

Mijn baas dus ook... Eind 2014 plan ik samen met mijn vriendin de 'grote' vakantie, twee weekjes naar NY. Ik kijk nog op internet naar wanneer de schoolvakanties zijn (zo ben ik dan nog wel) en zie dat de meivakantie in 2015 in de eerste week van mei valt. Dus lever ik een briefje in voor de laatste twee weken van april. Geen probleem zou je zo denken. Twee dagen later word ik in mijn pauze gebeld in de kantine. Mijn baas zat thuis de verlofbriefjes na te kijken en de afwezigheidsplanner voor 2015 bij te werken. Of ik wist dat mijn aanvraag middenin een schoolvakantie viel? Nee, dat wist ik niet en ik zei dat het ook niet klopte omdat ik dat nagekeken had. Maar mijn baas, twee etters van kinderen rijk, stuurt zijn kroost naar een school die natuurlijk weer als enige school in Nederland zowat moet afwijken van de geadviseerde data. Zij hebben de meivakantie dus in de laatste week van april. Of ik niet in september of oktober kon gaan? Ik heb hem toen verteld dat ik thuis zou kijken of we bijvoorbeeld een week eerder konden gaan (want zo ben ik nog steeds).

Het mooie was dat mijn collega die samen met mij op pauze was drie minuten later werd gebeld. Die wilde graag met de carnaval vrij zijn. Kon niet, want dan waren zijn kinderen vrij van school. Overleg niet mogelijk, daarvoor was het team van kaderleden te klein.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:40:16 #31
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150744974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:38 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik heb gewoon onlangs een vervelende ervaring meegemaakt (nota bene met de persoon die de vakanties regelt) en ben nu echt allergisch voor mensen die menen voorrang te hebben op vakanties omdat ze kiddo's hebben. Ik zou er heel slecht tegen kunnen dat mijn verlofdagen niet inzetbaar zijn in de voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie, herfstvakantie en de Kerstvakantie.

Het ergste van alles is dat ik nog wel begrip heb voor het feit dat zij redelijk gebonden zijn aan vaste data. Daarom roepen ze ook altijd zo hard (als je dan een aanvraag invult voor een periode waarin zij ook graag gaan) dat zoiets in overleg moet zijn op te lossen. Ga je overleggen...zit er bij hun werkelijk geen centimeter ruimte in.

Mijn baas dus ook... Eind 2014 plan ik samen met mijn vriendin de 'grote' vakantie, twee weekjes naar NY. Ik kijk nog op internet naar wanneer de schoolvakanties zijn (zo ben ik dan nog wel) en zie dat de meivakantie in 2015 in de eerste week van mei valt. Dus lever ik een briefje in voor de laatste twee weken van april. Geen probleem zou je zo denken. Twee dagen later word ik in mijn pauze gebeld in de kantine. Mijn baas zat thuis de verlofbriefjes na te kijken en de afwezigheidsplanner voor 2015 bij te werken. Of ik wist dat mijn aanvraag middenin een schoolvakantie viel? Nee, dat wist ik niet en ik zei dat het ook niet klopte omdat ik dat nagekeken had. Maar mijn baas, twee etters van kinderen rijk, stuurt zijn kroost naar een school die natuurlijk weer als enige school in Nederland zowat moet afwijken van de geadviseerde data. Zij hebben de meivakantie dus in de laatste week van april. Of ik niet in september of oktober kon gaan? Ik heb hem toen verteld dat ik thuis zou kijken of we bijvoorbeeld een week eerder konden gaan (want zo ben ik nog steeds).

Het mooie was dat mijn collega die samen met mij op pauze was drie minuten later werd gebeld. Die wilde graag met de carnaval vrij zijn. Kon niet, want dan waren zijn kinderen vrij van school. Overleg niet mogelijk, daarvoor was het team van kaderleden te klein.
Je baas is gewoon een egocentrische lul.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:46:19 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_150745261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:55 schreef karr-1 het volgende:
De discussie is flink losgegaan zie ik in mijn afwezigheid.

Laat ik een aantal dingen ophelderen. Ja natuurlijk moet ik met mijn collega's overleggen over wie en wanneer er op vakantie kan en gaat. Dat is tot op heden ook altijd gebeurd. Alleen is er nu sinds kort een nieuwe leidinggevende die bij voorbaat al zegt dat mensen met kinderen voorgaan en dat ik kan overleggen wat ik wil, maar dat hij toch gelijk heeft.

Verder is de reden waarom ik in die periode vakantie wil totaal niet relevant. Ik heb een X aantal vakantie dagen per jaar en die kan ik inzetten als ik dat wil. Ik kies er nu voor omdat in de zomervakantie te doen, volgend jaar besluit ik misschien weer anders.

Ik snap ook dat mensen met kinderen vastzitten aan een bepaalde periode, maar zelfs dan zou er overleg mogelijk moeten zijn. Nu word de zomer maanden van tevoren al dicht geblokkeerd met als argument "de kinderen" en heb ik, en andere mensen zonder kinderen, dus per definitie pech. En dat gaat mij te ver.

Het feit dat mensen kinderen hebben geeft ze geen aparte status of andere rechten dan een ander, het is een prive omstandigheid en keuze, niet meer dan dat.
Sowieso is het onzinnig om te beginnen over de reden voor een verlofaanvraag. Als een werkgever daar al onderscheid op wil gaan maken is hij goed bezig met het stoken tussen collega's en schuldig maken aan willekeur.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_150745453
Mij weigeren ze nooit, heel verstandig ook.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:51:32 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150745575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Mij weigeren ze nooit, heel verstandig ook.
Of ze zijn gewoon blij dat ze een paar weken van je af zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150745853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of ze zijn gewoon blij dat ze een paar weken van je af zijn.
Dat heb je meestal met leidinggevenden.
pi_150747161
Reden dat we niet in mei-herfst-kerst kunnen heeft te maken met werk partner.. Zomer is (nu nog) enige periode dat we gezamenlijk op vakantie kunnen..Dat gaat veranderen als het goed is.. De zomervakantie is straks niet meer te plannen voor zijn afdeling.. je mag straks niet meer in de zomer .. dat ligt nu bij de OR en heeft te maken met werkdruk en bedrijfsbelang.. Dikke kans dat het vanaf volgend jaar niet meer kan.. En dan zien we wel weer verder..
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:10:59 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150756177
Aan de ene kant ben ik bereid om het er op aan te laten komen. Het is gewoon een belachelijke regel en een belachelijke instelling. Aan de andere kant denk ik, heeft het zin om mijn energie er in te steken als je van tevoren weet dat je het gaat verliezen?

Op het moment dat er kinderen in het spel komen slaat elke discussie dood en is er geen enkele inspraak meer mogelijk. Van een leidinggevende verwacht je dat hij daar boven kan staan, maar helaas is dat dus niet het geval.

In essentie is het pure discriminatie, maar blijkbaar een maatschappelijk geaccepteerde vorm van discriminatie. Dat is jammer, ik ben het er niet mee eens, maar zolang je een minderheid bent gaat het niet veranderen.

Mocht ik ooit eigen baas worden dan voer ik wel in dat het first come first served is, ongeacht privé omstandigheden. En dan ook niet voor jaren vooruit plannen, maar gewoon per jaar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_150758083
Ongeacht prive omstandigheden verlof al dan niet honoreren?
Kan je nog lelijk je neus aan stoten.
Make my day!
pi_150758239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:10 schreef karr-1 het volgende:
In essentie is het pure discriminatie
ik gebruik hem niet vaak, maar

:')
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150762277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:51 schreef Argento het volgende:
ik gebruik hem niet vaak, maar

:')
Ah, daar heb je er al 1;

quote:
maar blijkbaar een maatschappelijk geaccepteerde vorm van discriminatie
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:10 schreef karr-1 het volgende:
Van een leidinggevende verwacht je dat hij daar boven kan staan, maar helaas is dat dus niet het geval.
Neem eens contact op met HR of personeelszaken en stel de vraag aldaar hoe men hier mee omgaat.
pi_150762290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:10 schreef karr-1 het volgende:
Aan de ene kant ben ik bereid om het er op aan te laten komen. Het is gewoon een belachelijke regel en een belachelijke instelling. Aan de andere kant denk ik, heeft het zin om mijn energie er in te steken als je van tevoren weet dat je het gaat verliezen?

Hoe groot is jullie organisatie? Hebben jullie een OR en GO? Dan kun je ook bij hen terecht.
in a crowd you lose humanity
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 maart 2015 @ 08:38:32 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_150762867
Ik begrijp het echt niet... De zomervakantie is minimaal 6 weken, die kun je toch prima verdelen tussen alle medewerkers.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 18 maart 2015 @ 08:52:40 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_150763096
Het mooie is dat er wel ineens ruimte is voor overleg wanneer iedereen op de afdeling kinderen heeft.
pi_150763912
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:52 schreef hugecooll het volgende:
Het mooie is dat er wel ineens ruimte is voor overleg wanneer iedereen op de afdeling kinderen heeft.
Precies. Want tja, dan werkt het argument "maar jij hebt geen kinderen" natuurlijk niet....
pi_150763994
quote:
13s.gif Op woensdag 18 maart 2015 07:52 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ah, daar heb je er al 1;
Ja, natuurlijk. Hier het etiket van discriminatie opplakken toont alleen maar dat je niet weet wat discriminatie eigenlijk is en dat je voor het overige uberhaupt nogal pathetisch in de materie, en misschien wel in het leven in het algemeen, staat. Daar is deze smiley dan toch voor bedoeld?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150764289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:32 schreef Argento het volgende:
Ja, natuurlijk. Hier het etiket van discriminatie opplakken toont alleen maar dat je niet weet wat discriminatie eigenlijk is en dat je voor het overige uberhaupt nogal pathetisch in de materie, en misschien wel in het leven in het algemeen, staat. Daar is deze smiley dan toch voor bedoeld?
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Discriminatie: op een oneerlijke manier achterstellen bij anderen. http://www.encyclo.nl/begrip/discriminatie

Even 2 betekenissen van 'discriminatie' opgezocht voor je. Beide voldoen precies aan waar dit topic overgaat; het onderscheid maken tussen mensen MET en ZONDER kinderen.

En nog wat leesvoer; http://www.managersonline.nl/nieuws/5177/
pi_150765078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:42 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Discriminatie: op een oneerlijke manier achterstellen bij anderen. http://www.encyclo.nl/begrip/discriminatie

Even 2 betekenissen van 'discriminatie' opgezocht voor je. Beide voldoen precies aan waar dit topic overgaat; het onderscheid maken tussen mensen MET en ZONDER kinderen.

En nog wat leesvoer; http://www.managersonline.nl/nieuws/5177/
Als meer mensen aanspraak maken op een bepaalde vakantieperiode dan de organisatie kan toestemmen, dan zal er onderscheid gemaakt moeten worden ja. Er zullen dan immers keuzes gemaakt moeten worden. Of ben je ook al allergisch voor onderscheid als zodanig? Dan zul je het nog zwaar krijgen in het leven.

Hoe dan ook, discriminatie (ik help je even op weg) is het ongelijk behandelen van gelijke gevallen. Mensen met kinderen en mensen zonder kinderen zijn per definitie geen gelijke gevallen. Juist niet in de gevallen waarin het wel of niet hebben van kinderen een (al dan niet bepalende) factor is in het maken van de hiervoor genoemde keuzes.

Die keuze wordt gemaakt door degene die de verlofaanvragen behandelt. Daaruit blijkt helemaal niks over de aanspraken die mensen met kinderen menen te hebben ten opzichte van mensen zonder kinderen. Ik neem tenminste aan dat je het de mensen met kinderen niet kwalijk neemt dat zij verlofaanvragen indienen voor de perioden die hen het beste uitkomt. Dat doen de mensen zonder kinderen immers ook.

Alleen die laatste groep (of sommigen dan) begint, al dan niet digitaal, te stampvoeten als degene die de verlofaanvragen behandelt, bij conflicterende aanvragen de keuze bij de werknemer met kinderen legt. Dat kun je (ten onrechte dus) als discriminatie bestempelen en je collega met kinderen en passant wegzetten als een sociale armoedzaaier die denkt meer (vakantie)rechten te hebben als zijn kinderloze collega, maar dat is dan niet waar het uiteindelijk om gaat wel? De vraag is of het gemaakte onderscheid tussen werknemers met kinderen en werknemers zonder kinderen in dit verband gerechtvaardigd is. Ik vind van wel. Iemand anders denkt daar misschien anders over. Prima. Haal je schouders op en ga door waar je mee bezig was.

Los daarvan, het is dan toch juist die kinderloze collega die meent recht te hebben op een bepaalde vakantieperiode en die gaat toch verbaal om zich heen slaan als hij dat recht niet gehonoreerd krijgt ("pure discriminatie!!!") Wie zijn hier nu degenen die zich gedragen alsof ze meer rechten hebben dan anderen? Precies, die verontwaardigde kinderlozen die hun vakantie niet gepland krijgen in 6 van de 52 weken. First world problems noem ik dat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150765184
Wij hebben dit probleem ook wel eens. Ik werk in het onderwijs, ergo. Ik heb veel vakantie en mag niet klagen máár, ik heb wel altijd vrij in de schoolvakanties.

Mijn vriendin werkt in de zorg, en krijgt te horen. Jij hebt geen kinderen dus je hoeft niet perse de schoolvakanties vrij.

Gelukkig heeft ze na heel lang praten de teamleider zo ver dat we samen vakantie hebben!

Ik vindt het hele "werknemers met kinderen gaan voor" niets anders dan discriminatie!
pi_150765463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:15 schreef _The_General_ het volgende:
Wij hebben dit probleem ook wel eens. Ik werk in het onderwijs, ergo. Ik heb veel vakantie en mag niet klagen máár, ik heb wel altijd vrij in de schoolvakanties.

Mijn vriendin werkt in de zorg, en krijgt te horen. Jij hebt geen kinderen dus je hoeft niet perse de schoolvakanties vrij.

Gelukkig heeft ze na heel lang praten de teamleider zo ver dat we samen vakantie hebben!

Ik vindt het hele "werknemers met kinderen gaan voor" niets anders dan discriminatie!
Ik werk in het onderwijs (..) ik vindt?

Ik hoop niet als docent dan.
pi_150766114
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:24 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Ik werk in het onderwijs (..) ik vindt?

Ik hoop niet als docent dan.
ja, want hij weet ook al niet wat discriminatie is...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')