• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
Hoezo? Oy AA gaat over winstoverheveling btwquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:36 schreef eriksd het volgende:
Kan je dan niet juist beter Oy AA en M&S negeren?
Kan er ook niks aan doen dat het Hof iedere mogelijkheid om die M&S-uitzondering te laten varen aan zich voorbij laat gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:41 schreef eriksd het volgende:
Ohja, de beide Oy's. Nouja, als je toch gaat cherrypicken op zoek naar een consistente redenering. Ken het hoor, ben er nu ook mee bezig.
Je hebt er potverdorie de hele middag les over gehadquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:45 schreef eriksd het volgende:
Geen idee, ik ren altijd met een boog om die materie heen.
Lauw heeft toch voorrechtquote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:33 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Mijn huisgenoot en ik komen niet helemaal uit deze oefenvraag voor het burgerlijk recht tentamen.
De Klerk is failliet. In zijn boedel bevindt zich, onder meer, een fraaie piano. In het faillissement melden zich vier schuldeisers:
- Pianoreparateur Smit, die de pedalen van de piano persoonlijk heeft vervangen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- Loodgieter Van der Knaap die een lekkage in de woning van De Klerk heeft verholpen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- De Louw, een schuldeiser met een algemeen voorrecht op de failliete boedel.
- Zuurmond, die aan de Klerk een viool heeft verkocht en geleverd, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
De curator verkoopt en levert de piano voor ¤ 8.500 aan Hennink. In welke volgorde moeten de schuldeisers uit de opbrengst van de piano worden voldaan?
a) Eerst Smit. Daarna Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
b) Eerst Smit en Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
c) Eerst Smit. Daarna De Louw. Tenslotte Van der Knaap en Zuurmond.
d) Eerst Smit en Zuurmond. Daarna De Louw. Ten slotte Van der Knaap.
Het juiste antwoord is C.
Wij dachten het volgende; Smit = 3:284, dan arbeid dus 3:285 Van der Knaap, vervolgens Zuurmond en daarna Louw.
Iemand die ons kan helpen?
Thankss
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:38 schreef Mshauri het volgende:
Begeleider is akkoord, binnenkort verdediging
Mooi man, weet je al wat en waar?quote:
Wel qua werk, niet qua vakantiequote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mooi man, weet je al wat en waar?
Wat dan qua werk?quote:
Smit o.g.v. 3:284, De Louw omdat algemeen voorrecht en V/d Knaap & Zuurmond als concurrente schuldeisers. De vraag is specifiek gericht op de opbrengsten van de piano, die is niet 'bearbeid' door V/d Knaap dus 3:285 komt niet in beeld. Hij is niet bevoorrecht t.a.v. de opbrengst uit de piano.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:33 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Mijn huisgenoot en ik komen niet helemaal uit deze oefenvraag voor het burgerlijk recht tentamen.
De Klerk is failliet. In zijn boedel bevindt zich, onder meer, een fraaie piano. In het faillissement melden zich vier schuldeisers:
- Pianoreparateur Smit, die de pedalen van de piano persoonlijk heeft vervangen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- Loodgieter Van der Knaap die een lekkage in de woning van De Klerk heeft verholpen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- De Louw, een schuldeiser met een algemeen voorrecht op de failliete boedel.
- Zuurmond, die aan de Klerk een viool heeft verkocht en geleverd, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
De curator verkoopt en levert de piano voor ¤ 8.500 aan Hennink. In welke volgorde moeten de schuldeisers uit de opbrengst van de piano worden voldaan?
a) Eerst Smit. Daarna Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
b) Eerst Smit en Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
c) Eerst Smit. Daarna De Louw. Tenslotte Van der Knaap en Zuurmond.
d) Eerst Smit en Zuurmond. Daarna De Louw. Ten slotte Van der Knaap.
Het juiste antwoord is C.
Wij dachten het volgende; Smit = 3:284, dan arbeid dus 3:285 Van der Knaap, vervolgens Zuurmond en daarna Louw.
Iemand die ons kan helpen?
Thankss
Helder, merci. Toch vind ik 'onder meer een fraaie piano' redelijk misleidend.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Smit o.g.v. 3:284, De Louw omdat algemeen voorrecht en V/d Knaap & Zuurmond als concurrente schuldeisers. De vraag is specifiek gericht op de opbrengsten van de piano, die is niet 'bearbeid' door V/d Knaap dus 3:285 komt niet in beeld. V/d Knaap & Zuurmond zijn dus gelijkwaardig ten aanzien van de opbrengst uit de piano.
Dat valt eigenlijk wel mee denk ik, de failliete boedel bestaat uit 'onder meer een fraaie piano'. Maar op het moment van de vraag is slechts de piano geliquideerd, en derhalve ziet de vraag slechts op die opbrengst. Dat sluit niet uit dat de failliete boedel uit (veel) meer goederen bestaat, maar die zijn dan wellicht (nog) niet ten gelde gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:59 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Helder, merci. Toch vind ik 'onder meer een fraaie piano' redelijk misleidend.
Goedzo Acta!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk wel mee denk ik, de failliete boedel bestaat uit 'onder meer een fraaie piano'. Maar op het moment van de vraag is slechts de piano geliquideerd, en derhalve ziet de vraag slechts op die opbrengst. Dat sluit niet uit dat de failliete boedel uit (veel) meer goederen bestaat, maar die zijn dan wellicht (nog) niet ten gelde gemaakt.
Prima!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Goedzo Acta!
Hoe is het vent? Heb je gemist!
Groetjes kwalieitsuser van dit topic.
Ja goed hoor! Momenteel echt gebroken, helemaal kapot maar over het algemeen prima, ook met studie!quote:
Mooi gebouw hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja goed hoor! Momenteel echt gebroken, helemaal kapot maar over het algemeen prima, ook met studie!
Waar ben jij zo ondertussen terecht gekomen? Wat vind je van het Grotius?
Mooi, maar had verwacht dat de kinderziektes er nu wel uit zijn. Nog steeds niet praktisch dat de computers op de bovenste verdieping van de bieb staan en de printers in de kelderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |