abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:50:08 #1
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_150735574

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een Fok!-team deelnemen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Zwolle op 19 april. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM naar pijll, en geef aan welke afstand (5km/7km/10km) je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door MaleDuck op 18-03-2015 16:21:11 ]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:51:57 #2
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_150735616
Die Z-tempo's, is dat weer anders dan de D-tempo's? Want ik heb gehoord van D1/2/3, maar dat schema gebruikt Z1/2/3/4/5?

Welke tempo's/inspanningen zijn dat dan?
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:56:47 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_150735719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:47 schreef La_Tramposa het volgende:
60 z3? :o Ik doe dat niet langer dan 12-15 minuten aan één stuk in training..
Ik heb ook nog een Z4 en Z5 en Z6 :)

F means you're fucked
pi_150735752
Z-tempo's heeft geloof ik met hartslagzones te maken.
Ik let tijdens het lopen niet zo op hartslag, maar houd voor verschillende D(uurloop)-tempo aan:
D1 is rustig, D2 een tikje harder, D3 M-tempo en D4 HM-tempo
pi_150735780
ah oke, vandaar :o Ik heb D1 (LDL tempo), D2 (ietsje harder dan dat), D3 (tussen HM en M tempo in) en interval intensief, interval extensief :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:01:04 #6
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_150735817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:59 schreef La_Tramposa het volgende:
ah oke, vandaar :o Ik heb D1 (LDL tempo), D2 (ietsje harder dan dat), D3 (tussen HM en M tempo in) en interval intensief, interval extensief :P
Die tempo's hanteer ik ook ongeveer voor trainingen. LDL tempo (D1), beetje vlotter (D2), D3 is bij mij HM tempo roughly en bij de intervallen heb ik snel en meer snel. :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_150735957
ik gebruik geen tempo's, alleen hartslagzones
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_150735986
Ik loop gewoon langzaam, harder en heel hard.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_150736011
Maar wie heeft hier ooit op een goede manier zijn hartslagzones bepaald?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:09:35 #10
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_150736025
Ok, da's dan duidelijk met al die tempo's en hartslagzones.

Ik denk dat ik maar gewono blijf doen wat ik al deed: gebrek aan schema en tempo's op gevoel. En dan kijk ik achteraf wel als ik thuis ben of het gevoel een beetje overeen komt met wat een realistisch tempo zou moeten zijn.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_150736086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:08 schreef Zwabberhark het volgende:
zo profi ben ik niet, het is allemaal globaal.
pi_150736115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:08 schreef Zwabberhark het volgende:
:W

Wel 5 jaar geleden, maar ik haalde vorige week nog ongeveer dezelfde max-hartslag dus ik gok dat het nog wel ongeveer klopt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_150736676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:12 schreef Guard het volgende:

[..]

zo profi ben ik niet, het is allemaal globaal.
Dan is het niet veel anders dan wat Wolve doet. En daar is niks mis mee, gezien jullie prestaties :)
pi_150736683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

:W

Wel 5 jaar geleden, maar ik haalde vorige week nog ongeveer dezelfde max-hartslag dus ik gok dat het nog wel ongeveer klopt..
En je omslagpunt?
pi_150736696
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

En je omslagpunt?
Dat kun je moeilijk checken he, of dat nog hetzelfde is :o Dan zou ik wel weer zo'n test moeten doen. De test was overigens wel op een fiets, dus 100% hetzelfde zal het ook niet zijn.
pi_150736772
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat kun je moeilijk checken he, of dat nog hetzelfde is :o Dan zou ik wel weer zo'n test moeten doen. De test was overigens wel op een fiets, dus 100% hetzelfde zal het ook niet zijn.
Ik moet sprinten op een fiets om boven de 150 uit te komen...

Volgens mij zegt een maximale hartslag namelijk niet zo veel?
pi_150736881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik moet sprinten op een fiets om boven de 150 uit te komen...

Volgens mij zegt een maximale hartslag namelijk niet zo veel?
Het zegt toch op welke hartslagzones je kan trainen?
En mijn omslagpunt is dus 5 jaar wel gemeten, volgens mij kan hij als je fitter wordt alleen eventueel hoger worden, maar dat schijnt maar heel weinig te zijn/moeizaam te gaan, dus in het ergste geval train ik iets te laag qua zone. En aangezien mijn max hartslag niet veranderd is ga ik er niet vanuit dat het veel scheelt.
En ik haal dezelfde max hartslag met fietsen en met lopen, met fietsen kan ik het alleen wat langer volhouden op dezelfde hartslag.
Enfin; je bent toch geen machine maar een mens. Ik let maar bij 1 a 2 trainingen per week op mijn hartslag, dan probeer ik vooral in het midden van de redelijk brede zone te blijven. En verder is het vooral interessant om te zien of je bij dezelfde hartslag harder gaat dan voorheen.
pi_150736923
Allemaal leuk en aardig, maar jullie doen dus maar wat. Eigenlijk moeten de zones, lactaat e.d. minimaal eens per week nauwkeurig gemeten worden. Niet piepen dat we het maar voor de lol doen en amateurs zijn, want we weten allemaal dat dat niet waar is.
pi_150736947
Er schijnt een of andere sok te komen die lactaat kan meten tijdens de training :P
pi_150736952
ik krijg er nog steeds niet voor betaald om een stukkie te gaan hardlopen... :{w
pi_150736974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:44 schreef Guard het volgende:
ik krijg er nog steeds niet voor betaald om een stukkie te gaan hardlopen... :{w
Ik heb gehoord dat je daarvoor 3x per week in een ijsbad moet gaan zitten na je training, dan komt het vanzelf goed!
pi_150736995
Hardlopers die nooit foamrollen hoeven geen enkele illusie te hebben.
pi_150737006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat je daarvoor 3x per week in een ijsbad moet gaan zitten na je training, dan komt het vanzelf goed!
En wie gaat dat ijs betalen, ik heb alleen een klein vriesvakje en daar haal ik geen 3 ijsbaden per week uit :P
pi_150737024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:45 schreef Zwabberhark het volgende:
*O* ik kan nog illusies koesteren
pi_150737040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Shit man, ik foamroll niet, ik heb geen precies afgemeten D1 en D2 en met hartslag weet ik ook de zones al niet. Ik kan maar beter weer gaan voetballen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')