Hear, hear. PvdD daarom.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:32 schreef stbabylon het volgende:
Waterschappen zijn easy. Je hebt partijen die voor economie en landbouw gaan en je hebt partijen die voor milieu en recreatie gaan. Die tweede moet je hebben
Ja, dat vind ik dus echt raar. Want voor de provincie vind ik hele andere dingen belangrijk dan voor de landelijke politiek. Dus snij ik mezelf in de vingersquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja precies, maar dan zit k toch ook nog met de eerste kamer...
Ik vind het lastig deze keer. Ik neig naar een radicale move vanuit mijn kant
Hmm dat ben ik niet met je eens. Een half uur vind ik echt te weinig. Democratie werkt alleen als je ook echt je verantwoordelijkheid neemt en niet alleen ff een kieswijzertje er tegen aan knaltquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met een half uurtje rondkijken op kieskompas heb je een behoorlijk begrip over wat er gebeurt en waar de partijen voor staan. Genoeg om een keuze te kunnen maken iig.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hmm dat ben ik niet met je eens. Een half uur vind ik echt te weinig. Democratie werkt alleen als je ook echt je verantwoordelijkheid neemt en niet alleen ff een kieswijzertje er tegen aan knalt
Ja precies...quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus echt raar. Want voor de provincie vind ik hele andere dingen belangrijk dan voor de landelijke politiek. Dus snij ik mezelf in de vingers
In een half uur kun je heel wat meer doen dan die vragen doorklikken en de bovenste uit de lijst kiezen hoor. Als je alle stellingen doorleest en kijkt waar de verschillende partijen staan per stelling, heb je echt wel een redelijk idee van wat er gaande is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hmm dat ben ik niet met je eens. Een half uur vind ik echt te weinig. Democratie werkt alleen als je ook echt je verantwoordelijkheid neemt en niet alleen ff een kieswijzertje er tegen aan knalt
Alleen over een handje vol stellingen die zijn uitgekozen... Sorry ik vind dat niet echt jezelf er in verdiepen en je democratische plicht serieus nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In een half uur kun je heel wat meer doen dan die vragen doorklikken en de bovenste uit de lijst kiezen hoor. Als je alle stellingen doorleest en kijkt waar de verschillende partijen staan per stelling, heb je echt wel een redelijk idee van wat er gaande is.
Ik ga ze de komende jaren braver volgen, OK?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Alleen over een handje vol stellingen die zijn uitgekozen... Sorry ik vind dat niet echt jezelf er in verdiepen en je democratische plicht serieus nemen.
Staat op die A-0 die je door de bus hebt gehadquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet niet eens waar ik moet stemmen.
Sorry hoor, volgende keer zal ik beter het nieuws volgen om te zien wat er gaande is bij de waterschappen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Alleen over een handje vol stellingen die zijn uitgekozen... Sorry ik vind dat niet echt jezelf er in verdiepen en je democratische plicht serieus nemen.
Het helpt wel wat om per stelling te kijken naar hoe de standpunten van een paar partijen overeenkomen met die van jouquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:40 schreef Tally het volgende:
Ik ga alleen voor die kieswijzer. Waar je op zich niet veel wijzer van word maar toch.
Nee ik vind het ook prima als mensen dat niet willenquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:37 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ga ze de komende jaren braver volgen, OK?
Daarom doe ik het ook. En eerlijk bekijk ik ook wat mijn man heeft op zijn kieswijzer. En vraag waarom hij iets belangrijk vindquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:41 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het helpt wel wat om per stelling te kijken naar hoe de standpunten van een paar partijen overeenkomen met die van jou
Er zijn verschillende vormen van democratie. Misschien is het gewoon tijd voor wat andersquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee ik vind het ook prima als mensen dat niet willenMaar dan moeten we geen democratie zijn.
Ja goed werkende, en niet werkendequote:Op woensdag 18 maart 2015 11:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Er zijn verschillende vormen van democratie. Misschien is het gewoon tijd voor wat anders
Ook rekening houden met de Eerste Kamer he. Dat zie je niet terug in de kieswijzer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Daarom doe ik het ook. En eerlijk bekijk ik ook wat mijn man heeft op zijn kieswijzer. En vraag waarom hij iets belangrijk vindMisschien veranderd mijn mening er nog door en anders dom stemmen wat de kieswijzer aangeeft.
Je hebt vooral een inzicht in wat ze zéggen te gaan doen. Maar het is natuurlijk vooral verkiezingstijdspropaganda wat je daar leest.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met een half uurtje rondkijken op kieskompas heb je een behoorlijk begrip over wat er gebeurt en waar de partijen voor staan. Genoeg om een keuze te kunnen maken iig.
Deze werkt duidelijk niet meer naar behorenquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja goed werkende, en niet werkende
De kieswijzer om je top 2/3 te bepalen, vervolgens de sites van die lui bekijken, dan krijg je al een heel redelijk beeld van wat ze nastreven.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Whut?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:46 schreef CherryLips het volgende:
Kak, ik heb de stempas van de buurman
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |