abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150731899
Gisteravond komt mijn vriend met het verhaal, tijdelijk uit elkaar te willen, hij vind dat hij geen eigen leven leid,niks heeft waargemaakt en niet nuttig is, het enige waar hij voldoening uit haalt is zijn werk,omdat hij daar nodig is.
Ik vind dat dit nogal rigoureus is, we kennen elkaar tien jaar, hebben sinds 2,5 jaar een hele serieuze relatie. Ik ben zwanger geraakt,hij was door het dolle heen, helaas wacht ik nu op een miskraam.

Ik heb sterk het idee dat hij depressief is, en hij denkt dat dit de oplossing is alleen op zichzelf te bedenken wat hij wil met zijn leven.

Voor mij heeft dit grote consequenties,ik moet tijdelijk naar mn ouders waardoor ik te ver van mijn werk woon. Ik zal mn huis (tijdelijk?!) moeten opgeven.

Hij zegt dat hij zielsveel van mij houdt en dat hij nooit meer een ander zal willen,maar hij te moe is voor deze relatie.t kost hem veel energie die hij niet heeft.

Hij wil, als ik weg ben erover nadenken wat hij wil en of hij me niet gewoon keihard gaat missen... Dit weekend nog een vakantie willen boeken, over nieuwe zwangerschapspogingen gepraat en spaarplannen gemaakt.... Hij zegt dat dit al langer aan de hand is maar ik geloof dit niet, hij kan slecht zijn gevoelens verbergen, ik weet wanneer het mis is, en ik had dat gisteren pas,en ik had gelijk....

Nu volledig gebroken,weet niet wat te doen en of dat hij depressief is en niet helder denkt of hij dit echt meent..
pi_150731991
Hij wilt uit elkaar en jij moet het huis uit?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150732036
Hij heeft totaal geen familie waar hij heen zou kunnen..
pi_150732043
Quarter-life crisis? Klinkt als een huilie die vriend van je.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150732198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef Risje010 het volgende:
Hij heeft totaal geen familie waar hij heen zou kunnen..
En dat is nu opeens jouw probleem?
Hij wilt weg? Laat m lekker zijn veroorzaakte problemen vooral zijn problemen blijven.

Van wie is het huis?
pi_150732334
Hij klinkt als een lulletje rozenwater.

Maar goed, ik zou me niet zo even het huis uit laten zetten.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:02:51 #7
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_150732377
Gun hem wat tijd en ruimte. Hij is duidelijk van slag met het idee dat hij niks heeft bereikt. Mogelijk voelt hij zich daardoor ook van weinig meerwaarde voor jou? Hoe zijn de verhouingen tussen jullie in de relatie overigens? Gun je hem de vrijheid om zijn eigen authenticiteit te ontwikkelen of ben je er zo een die hem onder de duim houdt?
pi_150732382
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Hij klinkt als een lulletje rozenwater.

Maar goed, ik zou me niet zo even het huis uit laten zetten.
Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:03:05 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150732385
Eén ding dat ik de laatste tijd wel geleerd heb is dat (veel) mannen zich ineens totaal afsluiten van je als ze in de war zijn, of problemen hebben, en zelf de oplossing willen bedenken. En daar kun je vrij weinig aan doen behalve ze de ruimte geven.

Maar als hij tijdelijk uit elkaar wil dan moet hij ook maar even ergens anders gaan wonen vind ik. Hij kan hier moeilijk ineens van de ene op de andere dag mee komen en dan jou ook nog even het huis uitzetten :{
pi_150732420
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:46 schreef Risje010 het volgende:
Gisteravond komt mijn vriend met het verhaal, tijdelijk uit elkaar te willen, hij vind dat hij geen eigen leven leid,niks heeft waargemaakt en niet nuttig is, het enige waar hij voldoening uit haalt is zijn werk,omdat hij daar nodig is.
Klinkt niet zo raar dat hij tijdelijk uit elkaar wil als hij vindt dat hij geen eigen leven leidt.
Is er een reden te bedenken dat hij zich niet nuttig of nodig voelt in jullie relatie?

quote:
Ik vind dat dit nogal rigoureus is, we kennen elkaar tien jaar, hebben sinds 2,5 jaar een hele serieuze relatie. Ik ben zwanger geraakt,hij was door het dolle heen, helaas wacht ik nu op een miskraam.
Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?

quote:
Ik heb sterk het idee dat hij depressief is, en hij denkt dat dit de oplossing is alleen op zichzelf te bedenken wat hij wil met zijn leven.
Een beetje afstand nemen kan soms geen kwaad en als hij echt depressief is, kom je er niet met een gesprekje over heen.

quote:
Voor mij heeft dit grote consequenties,ik moet tijdelijk naar mn ouders waardoor ik te ver van mijn werk woon. Ik zal mn huis (tijdelijk?!) moeten opgeven.
Het heeft voor jullie beide flinke consequenties en jij zal jullie huis (tijdelijk?) op moeten geven als er geen andere oplossing is. Het huis staat op zijn naam? Hij of jij kunnen niet ergens tijdelijk iets huren?

quote:
Hij zegt dat hij zielsveel van mij houdt en dat hij nooit meer een ander zal willen,maar hij te moe is voor deze relatie.t kost hem veel energie die hij niet heeft.
Geen rare uitspraak voor iemand die depressief is.

quote:
Hij wil, als ik weg ben erover nadenken wat hij wil en of hij me niet gewoon keihard gaat missen... Dit weekend nog een vakantie willen boeken, over nieuwe zwangerschapspogingen gepraat en spaarplannen gemaakt.... Hij zegt dat dit al langer aan de hand is maar ik geloof dit niet, hij kan slecht zijn gevoelens verbergen, ik weet wanneer het mis is, en ik had dat gisteren pas,en ik had gelijk....
Of jij denkt zoveel voor hem na, dat hij wel afstand moet nemen om tot zichzelf te komen. Misschien speelde het nog niet voldoende om te merken voor jou en was het gisteren ineens de druppel. Zo'n miskraam is niet niks. Zeker niet als hij zich er zo op verheugde en het nu misgaat. Misschien trekt hij zich dat teveel aan.

quote:
Nu volledig gebroken,weet niet wat te doen en of dat hij depressief is en niet helder denkt of hij dit echt meent..
Je zou ermee kunnen beginnen zijn gevoelens wel serieus te nemen, zonder dat je het te rigoreus vindt, omdat jij niks gemerkt hebt, etc. Geef hem even de ruimte en ga dan nog eens een gesprek aan, waarin je hem ook de ruimte geeft om zijn kant te vertellen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:05:13 #11
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150732453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger" :') Nee, de vrouw is zwanger.
pi_150732471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger" :') Nee, de vrouw is zwanger.
Dit dus..

"Wij zijn zwanger" :')
pi_150732486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:
Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:07:46 #14
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150732542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
pi_150732559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit dus..

"Wij zijn zwanger" :')
Wij zijn zwanger van ons kleine wonder :')
٩๏̯͡๏)۶
pi_150732609
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...
pi_150732643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?
pi_150732689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:11 schreef Ticootje het volgende:
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?
Vanuit relationeel oogpunt verwachten ze samen een kind. Tenminste, dat kan je hopen...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:33:06 #19
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_150733281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weer :) maar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan? ;) he...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_150733346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef hairybeardyman het volgende:
Gun hem wat tijd en ruimte. Hij is duidelijk van slag met het idee dat hij niks heeft bereikt. Mogelijk voelt hij zich daardoor ook van weinig meerwaarde voor jou? Hoe zijn de verhouingen tussen jullie in de relatie overigens? Gun je hem de vrijheid om zijn eigen authenticiteit te ontwikkelen of ben je er zo een die hem onder de duim houdt?
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.

En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.

Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.

Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:37:14 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_150733402
Sta btw met mijn mond vol tanden hier... IK ben zwanger? het is zijn zaadje en jouw eitje.... dus het is van jullie samen. Elke mongool snapt wel dat alleen een vrouw lichamelijk zwanger kan zijn.

Of word een man alleen erbij betrokken als er betaald moet worden? dan mag hij wel meeleven en meedenken? :') of lees ik het nou allemaal zo verkeerd?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_150733422
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.

En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.

Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.

Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Depressieve mensen denken meestal niet zo rationeel..
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_150733540
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
pi_150733573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weer :) maar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan? ;) he...
Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.
Zo ga je gewoon niet met elkaar om.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 maart 2015 @ 13:43:34 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150733582
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, maar wij als man moeten het gezeik en geklaag negen lange maanden aanhoren.
Dus.
Daarbij willen twee mensen een kind, dus twee mensen willen zwanger worden.
Zo niet, dan ook geen gezeik, geklaag, gejank, gekrijs enzo tijdens de bevalling.

Vind dat TS gewoon in dat huis moet blijven zitten, hij heeft blijkbaar issues, dus mag hij die zelf oplossen, al dan niet met hulp van TS uiteraard.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')