ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Het is best moeilijk om vanuit je cabine de juiste stopplek te behalen. Vaak is het meer geluk dan wijsheid als hij netjes bij het bakbordje stopt..
Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder
Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Ik ben er net eens even voor gaan zitten en ik vind stoel A toch het beste zitten. Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik wel de opmerking geplaatst dat ze de klaptafeltjes van type B moeten pakken, want mijn Macbook paste niet eens fatsoenlijk op het tafeltje (en zo groot is die niet).
Stoel B ging op zich nog wel, stoel C vond ik echt drie keer niks. Maar goed, uiteindelijk ben ik niet heel erg onder de indruk. De stoelen die ÖBB in de nieuwe CityJets laat plaatsen (van dezelfde leverancier als type A) zijn een miljoen keer beter dan de dingen waar NS-reizigers het de komende 15 jaar mee moeten gaan doen.
Ter herinnering, dit zijn de CityJet-stoelen:
[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 16-03-2015 19:12:53 ]
In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.
Sowieso is het daar allemaal best wel arbeidsintensief. Bij de poortjes is er ook altijd een loket met een opzichter, ook om mensen met een papieren treinkaartje te kunnen doorlaten/stempelen.
Op maandag 16 maart 2015 19:11 schreef Igen het volgende: De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.
Toen zulke mensen nog gezag hadden, en autoriteit en zo
Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef b2py het volgende: Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
En ze nog een voorsprong hadden op het gebied van toegang tot actuele informatie. Denk dat het niet zo goed voor je gezag en je autoriteit is als je van reizigers moet horen welke treinen er nou weer niet rijden en waarom.
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
Waarom moet je hem bij 6 neerzetten dan? Speciaal voor machinisten met een slecht inschattingsvermogen waar de helft tussen 4 en 6 zit, en daardoor met een deur buiten het perron belanden?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
mwoah 'ervaringsdeskundige' ben nog in opleiding he het ene treinstel is het andere niet. zeker bij wat ouder materieel niet
Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.
Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef dennistd het volgende: Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.
Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
Of bij de Renault motoren van Redbull, met hun driveability..