abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150706879


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

  maandag 16 maart 2015 @ 18:53:06 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150706924
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is best moeilijk om vanuit je cabine de juiste stopplek te behalen. Vaak is het meer geluk dan wijsheid als hij netjes bij het bakbordje stopt..
Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder :P
pi_150706976
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder :P
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
pi_150707047
Proefzitten.

Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 16 maart 2015 @ 18:56:40 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150707080
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
pi_150707264
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:03:51 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150707398
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef SevenWonders het volgende:
Proefzitten.

Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Ik ben er net eens even voor gaan zitten en ik vind stoel A toch het beste zitten. Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik wel de opmerking geplaatst dat ze de klaptafeltjes van type B moeten pakken, want mijn Macbook paste niet eens fatsoenlijk op het tafeltje (en zo groot is die niet).

Stoel B ging op zich nog wel, stoel C vond ik echt drie keer niks. Maar goed, uiteindelijk ben ik niet heel erg onder de indruk. De stoelen die ÖBB in de nieuwe CityJets laat plaatsen (van dezelfde leverancier als type A) zijn een miljoen keer beter dan de dingen waar NS-reizigers het de komende 15 jaar mee moeten gaan doen.

Ter herinnering, dit zijn de CityJet-stoelen:


[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 16-03-2015 19:12:53 ]
pi_150707738
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:00 schreef b2py het volgende:

[..]

In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.

Sowieso is het daar allemaal best wel arbeidsintensief. Bij de poortjes is er ook altijd een loket met een opzichter, ook om mensen met een papieren treinkaartje te kunnen doorlaten/stempelen.
pi_150708531
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:11 schreef Igen het volgende:
De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.
Toen zulke mensen nog gezag hadden, en autoriteit en zo _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 maart 2015 @ 19:29:35 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150708566
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen zulke mensen nog gezag hadden, en autoriteit en zo _O_
En ze nog niet werden gezien als een kostenpost.
pi_150709881
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef b2py het volgende:
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
referentiebordje dit dat :P of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6 :P
  maandag 16 maart 2015 @ 19:57:32 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150709924
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:29 schreef James1988 het volgende:
En ze nog niet werden gezien als een kostenpost.
En ze nog een voorsprong hadden op het gebied van toegang tot actuele informatie. Denk dat het niet zo goed voor je gezag en je autoriteit is als je van reizigers moet horen welke treinen er nou weer niet rijden en waarom.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150709992
gelukkig hebben we allemaal een smartfeun gekregen van de baas
  maandag 16 maart 2015 @ 20:06:56 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150710365
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]

referentiebordje dit dat :P of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6 :P
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
  Redactie Sport maandag 16 maart 2015 @ 20:08:46 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150710446
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]

referentiebordje dit dat :P of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6 :P
Waarom moet je hem bij 6 neerzetten dan? Speciaal voor machinisten met een slecht inschattingsvermogen waar de helft tussen 4 en 6 zit, en daardoor met een deur buiten het perron belanden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 maart 2015 @ 20:09:49 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150710494
Gewoon altijd puntje perron parkeren, laat die reizigers maar lopen. :Y
pi_150710504
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
mwoah 'ervaringsdeskundige' ben nog in opleiding he :P het ene treinstel is het andere niet. zeker bij wat ouder materieel niet
pi_150710596
neem SGMm... de ene pompt in de 1e remstand 1,6 bar in de remcilinders en de andere net 1 bar terwijl het eigenlijk 1,4 zou moeten zijn
  Redactie Sport maandag 16 maart 2015 @ 20:16:25 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150710816
Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.

Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_150710862
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef dennistd het volgende:
Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.

Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
Of bij de Renault motoren van Redbull, met hun driveability..
  maandag 16 maart 2015 @ 20:18:25 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150710924
Kan wel zien dat het paaiseizoen weer begonnen is, de pompen en de cilinders vliegen je meteen om de oren :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 maart 2015 @ 20:43:53 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150712243
Gewoon een anker uitgooien, dan rem je vanzelf en bezorg je de wegen-/spoorbouwer weer werk .
  maandag 16 maart 2015 @ 20:46:15 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150712392
hij hint op een spiraaltje denk ik :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 20:49:40 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150712566
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is best moeilijk om vanuit je cabine de juiste stopplek te behalen. Vaak is het meer geluk dan wijsheid als hij netjes bij het bakbordje stopt..
Beetje oefenen kan geen kwaad.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 maart 2015 @ 20:52:39 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150712730
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beetje oefenen kan geen kwaad.
hier, nog zo'n vuigkees :{w ik ben weg hier !
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')