Dat dringt maar niet door bij velen. Dat je als ouders geen speciale morele of juridische rechtspositie hebt, die hebben ze zichzelf toegeëigend en dat zorgt voor heel veel scheve gezichten op de werkvloer.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rekening ermee houden dat mensen kinderen hebben is nog 1 ding, het als beleid hebben dat ze voorrang krijgen is wel wat anders.
Je behoort immers ook rekening te houden met "die andere werknemers".
Waarom ga je dan niet naar je baas met dit 'probleem'? Waarom word je boos op iemand die een akkoord krijgt op z'n vakantieaanvraag?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat dringt maar niet door bij velen. Dat je als ouders geen speciale morele of juridische rechtspositie hebt, die hebben ze zichzelf toegeëigend en dat zorgt voor heel veel scheve gezichten op de werkvloer.
Sinds wanneer is het alleen mooi weer in de schoolvakanties?quote:
Klinkt weer iets te dramatisch.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat dringt maar niet door bij velen. Dat je als ouders geen speciale morele of juridische rechtspositie hebt, die hebben ze zichzelf toegeëigend en dat zorgt voor heel veel scheve gezichten op de werkvloer.
Leuke collega's heb je dan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Staan de hakken lekker in het zand?quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef Individual het volgende:
[..]
De zomer is langer dan de vakantie en genoeg plekken met mooi weer rond de wereld en jaarrond.
Dat gaat alleen op als je niet al een specifieke reisbestemming in gedachten hebt. Vorig jaar zijn we - door mijn opleiding gebonden aan het hoogseizoen- naar Noorwegen geweest. Dat is geen land waar je met je tentje in september graag kampeert, wil je niet een enorm groot risico lopen letterlijk weggespoeld te worden. (In juni is het misschien nog wel te doen, met een grote berg geluk, maar mijn voorkeur zou toch juli zijn, mochten we ooit weer gaan.)quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het alleen mooi weer in de schoolvakanties?
Ik mag het altijd graag ter sprake brengen tijdens de jaarlijkse verlofplanning. Maar veel gehoor vindt het niet. Ongemakkelijke blikken en kutsmoesjes, dat welquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar je baas met dit 'probleem'? Waarom word je boos op iemand die een akkoord krijgt op z'n vakantieaanvraag?
Je zal maar met zo'n zooitje zitten die denken dat ze op grond van hun kinderen speciale voorrechten hebben idd. Door de boot genomen zijn dat niet alleen met de verlofplanning eikels.quote:
Ik ben bang dat er gewoon een groepje is die hun scheve gezichten met name te danken hebben aan zichzelf.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vrouwelijke collega's zijn sowieso kut.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zal maar met zo'n zooitje zitten die denken dat ze op grond van hun kinderen speciale voorrechten hebben idd. Door de boot genomen zijn dat niet alleen met de verlofplanning eikels.
Nauurlijk. Maar dan heb je toch een objectiveerbare reden?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:43 schreef Candaasje het volgende:
Dat gaat alleen op als je niet al een specifieke reisbestemming in gedachten hebt. Vorig jaar zijn we - door mijn opleiding gebonden aan het hoogseizoen- naar Noorwegen geweest. Dat is geen land waar je met je tentje in september graag kampeert, wil je niet een enorm groot risico lopen letterlijk weggespoeld te worden. (In juni is het misschien nog wel te doen, met een grote berg geluk, maar mijn voorkeur zou toch juli zijn, mochten we ooit weer gaan.)
Dat is voor ons niet iets dat elk jaar speelt, dus ik zou ook niet elke zomer per se in het hoogseizoen vakantie willen, maar het 'moet' toch wel een keertje kunnen, ondanks dat ik geen kinderen heb.
Er is dan ook niemand die daar voor pleit. Ik lees wel een groep die dit "probleem" vooral poneert als bestaand, zonder dat het daadwerkelijk ergens speelt (en nogmaals: ik sluit het niet uit, maar concrete voorbeelden ontbreken volgens mij en derhalve denk ik dat dit iets is waar mensen doorgaans heel goed uitkomen).quote:Zo geldt dat natuurlijk wel voor meer bestemmingen. Wij verblijven graag in de bergen, dus dat is sowieso al iets waardoor je meer met de weersomstandigheden rekening moet houden. Daarbij wordt het in die rustigere streken erg stil halverwege september. Vind ik niet per se erg - ik hou van rust- maar ik miste zelfs in Italië in het naseizoen toch wel een beetje de gezelligheid van 'zomerse dorpjes'. En het werd toch al weer eerder donker en koeler. Dat alles is natuurlijk geen wereldramp, het heeft ook zeker z'n voordelen. En als het betekent dat ik het zo voor collega's mogelijk maak om met hun kinderen op vakantie te gaan, kan ik daar best mee leven. Maar het zou niet vanzelfsprekend moeten zijn dat een werknemer zonder kinderen zich elk jaar moet aanpassen. (Met de nadruk dus op moet, zonder goed overleg.)
Dat is dus juist die houding die de scheve gezichten veroorzaakt. Elk verlofverzoek is gewoon even redelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er gewoon een groepje is die hun scheve gezichten met name te danken hebben aan zichzelf.
Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat er ter zake problemen waren. Het zal best voorkomen en heel af en toe zal er sprake zijn van een werkgever die zich volstrekt onredelijk opstelt, maar het komt mij hier vooral voor als zeiken om het zeiken.
Dat jij met bepaalde collega's niet door een deur kan staat dus los van het feit dat ze kinderen hebben.. zij vinden jou ook vast een lul en jij hebt geen kinderen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je zal maar met zo'n zooitje zitten die denken dat ze op grond van hun kinderen speciale voorrechten hebben idd. Door de boot genomen zijn dat niet alleen met de verlofplanning eikels.
Ook zonder kinderen zouden die gevallen nog steeds eikels zijn geweest idd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij met bepaalde collega's niet door een deur kan staat dus los van het feit dat ze kinderen hebben.. zij vinden jou ook vast een lul en jij hebt geen kinderen.
Het is natuurlijk ook maar waar je je aan wil ergeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is dus juist die houding die de scheve gezichten veroorzaakt. Elk verlofverzoek is gewoon even redelijk.
Precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ook zonder kinderen zouden die gevallen nog steeds eikels zijn geweest idd.
Ah, dan zitten we op één lijnquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nauurlijk. Maar dan heb je toch een objectiveerbare reden?
[..]
Er is dan ook niemand die daar voor pleit. Ik lees wel een groep die dit "probleem" vooral poneert als bestaand, zonder dat het daadwerkelijk ergens speelt (en nogmaals: ik sluit het niet uit, maar concrete voorbeelden ontbreken volgens mij en derhalve denk ik dat dit iets is waar mensen doorgaans heel goed uitkomen).
Ik erger me graag aan onrechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook maar waar je je aan wil ergeren.
Nergens blijkt toch dat TS in het hoogseizoen weg wil? Volgens mij was het een hypothetische discussie met zijn baas.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, dan zitten we op één lijnIk heb er zelf verder ook nog geen last mee gehad gelukkig. Alleen in het geval van TS lijkt het nu wel te spelen.
Dan zeg je dus feitelijk: jij mag dan en dan geen verlof opnemen, en jij dan en dan niet omdat je wel of geen kinderen hebtquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:54 schreef ioko het volgende:
Gelukkig zijn de mensen die zonder kinderen perse in het hoogseizoen op vakantie willen ver in de minderheid en levert het meestal geen probleem op.
Als het echt een groot probleem was heb ik wel een oplossing: laat alle mensen zonder kinderen lekker in juli op vakantie gaan met z'n allen. Gaan de mensen met kinderen wel en juni en augustus/september.
Hm, ja en nee. Wel hypothetisch, maar stel dat het dit of volgend jaar zo is dat zowel TS als een collega met kind(eren) op vakantie wil, dan hoeft TS niet echt op zijn werkgever te rekenen, gekeken naar diens huidige reactie. Wil natuurlijk niet zeggen dat TS er zelf niet uit zou kunnen komen met de genoemde collega. Wellicht is het wel een heeul tof wijf, ondanks dat ze kinderen heeftquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nergens blijkt toch dat TS in het hoogseizoen weg wil? Volgens mij was het een hypothetische discussie met zijn baas.
Ik werk al ruim 25 jaar. Pas anderhalf jaar is het voor mezelf een issue dat we aan bepaalde periodes vastzitten ivm schoolvakanties en leerplicht. Al die andere jaren heb ik nooit moeilijk gedaan over wanneer op vakantie, omdat ik snap dat er mensen zijn die wel aan bepaalde momenten gebonden zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, dan zitten we op één lijnIk heb er zelf verder ook nog geen last mee gehad gelukkig. Alleen in het geval van TS lijkt het nu wel te spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |