Hij heeft een dubbele nationaliteit. Dat heb je nu eenmaal als je ouders verschillende nationaliteiten hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:11 schreef alwaysonhold het volgende:
Hij is Belg http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aal-geen-nederlander
Was allang bekend toch, nu alleen weer aangehaald door een krantje.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:11 schreef alwaysonhold het volgende:
Hij is Belg http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aal-geen-nederlander
Max is vandaag precies 17,5 jaar jong.quote:Geboren: 30 september 1997
Ha ha haquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:20 schreef truedestiny het volgende:
Top dat die kranten nu ook in het Nederlands beginnen te schrijven.
Voor zover van belang: dat is helemaal niet standaard het geval. Sterker nog, je zou in theorie een moeder met nationaliteit A, een vader met nationaliteit B kunnen hebben en desondanks geen nationaliteit hebben bij de geboorte (van rechtswege dan, daar valt natuurlijk wel een mouw aan te passen). Diverse landen hebben nu eenmaal diverse regels (b.v. de VS: je bent Amerikaan bij geboorte indien je op het grondgebied van de VS geboren bent).quote:Op zondag 29 maart 2015 18:20 schreef Jigzoz het volgende:
Hij heeft een dubbele nationaliteit. Dat heb je nu eenmaal als je ouders verschillende nationaliteiten hebben.
Dat is dus niet van belang. Hij heeft het en kan vanaf zijn 18de kiezen met welke nationaliteit hij de rest van het leven door wilt gaan en hij heeft Jos al meerdere malen aangegeven dat dat de Nederlandse gaat zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:52 schreef DS4 het volgende:
Voor zover van belang: dat is helemaal niet standaard het geval.
Mijn post was ook in het algemeen bedoeld. Het is een misvatting en ach, ik dacht: laat ik het even corrigeren.quote:
Waarom zou hij zijn Belgische nationaliteit op moeten geven?quote:Hij heeft het en kan vanaf zijn 18de kiezen met welke nationaliteit hij de rest van het leven door wilt gaan en hij heeft Jos al meerdere malen aangegeven dat dat de Nederlandse gaat zijn.
Geen idee. Ik las een interview met Jos en die zij dat Max vanaf zijn 18de zelf kon kiezen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:40 schreef DS4 het volgende:
Waarom zou hij zijn Belgische nationaliteit op moeten geven?
Ging dat niet over de vraag onder welke nationaliteit hij zijn races rijdt?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:55 schreef Geralt het volgende:
Geen idee. Ik las een interview met Jos en die zij dat Max vanaf zijn 18de zelf kon kiezen.
Zullen wel belgische regels zijn ofzo? Geen idee of het daadwerkelijk moet; het kán in elk geval dan
Ow dat zou ook kunnen. Weet ik eigenlijk eerlijk gezegd niet zeker. Ik meende dat het over de nationaliteit zelf ging, maar het kan ook zomaar zijn wat jij zegt. Niet op gelet waar het nou precies over ging. Ik had ook teveel bier op dit weekendquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ging dat niet over de vraag onder welke nationaliteit hij zijn races rijdt?
Vrijwel standaard dan. Weet ik, aangezien mijn kinderen ook twee nationaliteiten hebben en ik er destijds naar gevraagd heb. Europese landen werken wat dat betreft bijna allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor zover van belang: dat is helemaal niet standaard het geval. Sterker nog, je zou in theorie een moeder met nationaliteit A, een vader met nationaliteit B kunnen hebben en desondanks geen nationaliteit hebben bij de geboorte (van rechtswege dan, daar valt natuurlijk wel een mouw aan te passen). Diverse landen hebben nu eenmaal diverse regels (b.v. de VS: je bent Amerikaan bij geboorte indien je op het grondgebied van de VS geboren bent).
Voor zover dat ik het gevolgd heb is dat zo ja. Mijn vrouw is Belgische, en ikzelf NL's. Wij wonend in België, zoontje wordt geboren op Belgisch grondgebied, dus automatisch Belg. Als ik wil dat ie ook de NL'se nationaliteit krijgt moet ik een hele procedure opstarten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vrijwel standaard dan. Weet ik, aangezien mijn kinderen ook twee nationaliteiten hebben en ik er destijds naar gevraagd heb. Europese landen werken wat dat betreft bijna allemaal hetzelfde.
iig geen Belgische regel, mijn NL'se/Belgische neef en nichtje wonend in Almere (quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee. Ik las een interview met Jos en die zij dat Max vanaf zijn 18de zelf kon kiezen.
Zullen wel belgische regels zijn ofzo? Geen idee of het daadwerkelijk moet; het kán in elk geval dan
Dus Jos heeft destijd die procedure doorlopen dan neem ik aan. Want Max heeft gewoon 2 nationaliteitenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ik wil dat ie ook de NL'se nationaliteit krijgt moet ik een hele procedure opstarten.
Dat is iig wat mij altijd verteld is geworden. Maar dat kan ook zijn dat dat soort regeltjes per regering veranderen, en zeker met al die commotie nu rond dubbele nationaliteiten (en Syrië-strijders) zal er wel weer het een en ander verandert zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:58 schreef Geralt het volgende:
Dus je kan dan maar tot je 18de een dubbele nationaliteit hebben en vanaf je 18de moet je er 1 laten vallen? Of begrijp ik het dan verkeerd?
Ik kan me vergissen, maar zeer waarschijnlijk heeft je zoon dan al twee nationaliteiten. Je kunt gewoon zonder al te veel gedoe ook een Nederlands paspoort voor 'm regelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Voor zover dat ik het gevolgd heb is dat zo ja. Mijn vrouw is Belgische, en ikzelf NL's. Wij wonend in België, zoontje wordt geboren op Belgisch grondgebied, dus automatisch Belg. Als ik wil dat ie ook de NL'se nationaliteit krijgt moet ik een hele procedure opstarten.
Volgens mij klopt dat niet. Als je als buitenlander immigreert naar Nederland, dan zou dat wel kunnen kloppen. Volgens mij heeft Bruin I dat destijds geregeld voor de tokkiepartij. Maar als je geboren bent uit een gemengd huwelijk geldt dat niet, net als voor aangetrouwde buitenlanders.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:58 schreef Geralt het volgende:
Dus je kan dan maar tot je 18de een dubbele nationaliteit hebben en vanaf je 18de moet je er 1 laten vallen? Of begrijp ik het dan verkeerd?
Er is nog veel buiten Europa... Zei de Fokker met twee nationaliteiten (ok, beiden Europees).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
Vrijwel standaard dan. Weet ik, aangezien mijn kinderen ook twee nationaliteiten hebben en ik er destijds naar gevraagd heb. Europese landen werken wat dat betreft bijna allemaal hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |