Bron: Mondiaa lnieuwsquote:Azerbeidzjan treedt sinds een paar maanden harder op tegen burgeractivisten en niet-gouvernementele organisaties. Waarnemers zien een verband met het aftreden in februari van de Oekraïense president Viktor Janoekovitsj en de komst van de Europese Spelen naar het land in 2015.
Agressie tegen critici is niet nieuw in het olierijke land in de Kaukasus, maar met het Olympische evenement voor de deur, lijkt het erop dat een opschoningsactie is begonnen die past in de Sovjettraditie. De Europese Spelen, een soort Olympische Spelen voor alleen Europese landen, worden volgend jaar voor het eerst gehouden.
De tactiek van de overheid valt in twee categorieën: strafrechtelijke vervolging en kritische beoordeling van financiële middelen. Sinds juni zijn verschillende leiders van plaatselijke ngo's, kritische bloggers en activisten van de oppositie gearresteerd en veroordeeld tot lange gevangenisstraffen. Zij worden beschuldigd van onder meer belastingontduiking, vandalisme en drugsbezit.
Maar wij doen amper zaken met Armenie. En Armenie is niet het land dat de EU-spelen host.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Overigens scoort Armenië lager op persvrijheid en corruptie en dergelijke.
Idd. Azerbeidzjan ontkent ook nog steeds dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:08 schreef reza1 het volgende:
Armenië is een democratie in tegenstelling tot Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan![]()
Alleen al daarom moet het land geboycot worden, stel je eens voor dat Duitsland de holocaust ontkent.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idd. Azerbeidzjan ontkent ook nog steeds dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden.
Tja, Armenië heeft geen olie.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maar wij doen amper zaken met Armenie. En Armenie is niet het land dat de EU-spelen host.
Armenië is zeker geen volwaardige democratie. Er is bijna geen persvrijheid om mee te beginnen. Op papier is Azerbeidzjan ook een democratie.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:08 schreef reza1 het volgende:
Armenië is een democratie in tegenstelling tot Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan![]()
Olie is voor veel mensen helaas belangrijker dan mensenrechten. Ik zou best een euro meer willen betalen als de EU, Azerbeidzjan verplicht mensenrechten te respecteren. Jij niet?quote:
Ja hoor. Maar dan gaat Azerbeidzjan gewoon hun olie en gas aan iemand anders geven.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Olie is voor veel mensen helaas belangrijker dan mensenrechten. Ik zou best een euro meer willen betalen als EU Azerbeidzjan verplicht mensenrechten te respecteren. Jij niet?
Dan moeten ze dat maar doen. Azerbeidzjan kan trouwens niet zomaar haar olie overal kwijt. Genoeg andere alternatieven in de wereld. De EU moet het niet toelaten dat Azerbeidzjan de bevolking zo hard onderdrukt. De mensen hebben overal ter wereld het recht om eerlijk behandeld te worden.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar dan gaat Azerbeidzjan gewoon hun olie en gas aan iemand anders geven.
De persvrijheid is er hoger dan in EU lidstaat Bulgarije en veel hoger dan Turkije..quote:Op zondag 15 maart 2015 09:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Armenië is zeker geen volwaardige democratie. Er is bijna geen pers vrijheid om mee te beginnen. Op papier is Azerbeidzjan ook een democratie.
Waarom steeds Turkije erbij betrekken. Is dat een Iraans trekje ofzo?quote:Op zondag 15 maart 2015 09:18 schreef reza1 het volgende:
[..]
De persvrijheid is er hoger dan in EU lidstaat Bulgarije en veel hoger dan Turkije..
Zoals dit?quote:Op zondag 15 maart 2015 09:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom steeds Turkije erbij betrekken. Is dat een Iraans trekje ofzo?
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nah, dat is meer iets voor Iran.
Ah.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat en alle posts in dit topic waren eigenlijk om jou en Pizza te trollen.
Iran heeft al vele sancties tegen zich. Maar Azerbeidzjan wordt gedoogd en zelfs gesteund. Ik vind dat niet kunnen als EU-inwoner. Ik denk dat we Azerbeidzjan keihard moeten vertellen:quote:Op zondag 15 maart 2015 09:44 schreef waht het volgende:
De mensenrechten in Iran worden veel erger geschonden. Dat krijg je met een apenbende als regime.
Net of het jou echt daarom gaat.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Iran heeft al vele sancties tegen zich. Maar Azerbeidzjan wordt gedoogd en zelfs gesteund. Ik vind dat niet kunnen als EU-inwoner. Ik denk dat we Azerbeidzjan keihard moeten vertellen:
''Behandel je inwoners goed, geef hen de rechten die ze verdienen, of wij zijn klaar met jou.''
Inderdaad. Vertel ons wat je echte motieven zijn, Jood. We willen geen opsmuk en mooie praatjes over mensenrechten, maar we willen het ''echte'' werk zien. Wees eerlijk, oprecht, of we zijn klaar met jou!quote:Op zondag 15 maart 2015 09:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Net of het jou echt daarom gaat.
Dat zouden we bij elk land moeten doen. Dan hebben we geen olie meer, alle Chinese import is weg, geen kleding uit sweetshops meer, wel een nobel streven.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Iran heeft al vele sancties tegen zich. Maar Azerbeidzjan wordt gedoogd en zelfs gesteund. Ik vind dat niet kunnen als EU-inwoner. Ik denk dat we Azerbeidzjan keihard moeten vertellen:
''Behandel je inwoners goed, geef hen de rechten die ze verdienen, of wij zijn klaar met jou.''
Vergeet het eten op tafel niet.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zouden we bij elk land moeten doen. Dan hebben we geen olie meer, alle Chinese import is weg, geen kleding uit sweetshops meer, wel een nobel streven.
quote:Op zondag 15 maart 2015 09:50 schreef Obamamamamama het volgende:
[..]
Inderdaad. Vertel ons wat je echte motieven zijn, Jood. We willen geen opsmuk en mooie praatjes over mensenrechten, maar we willen het ''echte'' werk zien. Wees eerlijk, oprecht, of we zijn klaar met jou!
Tuurlijk, ik geef om mensenrechten. Jullie niet? Hebben jullie wel onderwijs gehad in Nederland? Ik heb altijd geleerd bij maatschappijleer dat mensenrechten de basis vormen van onze samenleving.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Net of het jou echt daarom gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |