abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:42:40 #51
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152594640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:40 schreef luchtverkeersleider het volgende:

[..]

Hij zingt het goed hoor, en ze hebben dus ook een eigen decorstuk waar ze hun mannetje op gaan projecteren?
Ja, gewoon een of ander projectiebord. Daarmee ging het ook fout, ze kregen schijnbaar de mannetjes niet overeind, beeld kwam steeds ondersteboven op het scherm. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 14 mei 2015 @ 17:20:39 #52
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_152595734
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:04 schreef Cyan9 het volgende:
Zweden heeft gekozen voor Måns Zelmerlöw, met het nummer "Heroes". In de uitslag stond hij ruim bovenaan, en hij schiet omhoog in de odds. Terug naar Zweden in 2016?


;)
Waarom kan ik niet luisteren en kijken staat geblokkeerd op bij YouTube 😒
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:37:17 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_152626753
Wel een tof nummer en zal met gemak de finale gaan halen. Waarschijnlijk zal het in de finale het ook wel erg goed gaan doen en misschien zelfs winnen. Maar dat gun ik ze eigenlijk totaal niet. Daarvoor vind ik toch wel dat andere nummers dat meer verdienen.

Maar misschien komt dat ook wel, omdat ik tegenwoordig een lichte aversie heb tegen Zweden. Zij kunnen daar zelf weinig aan doen. Maar ze hebben altijd de wind wel heel erg mee. Als je ziet dat zo'n weinig bijzondere inzending als vorig jaar al de top drie kan halen :{ Waarbij zij altijd bijzonder veel profiteren van de block voting uit Scandinavië. Misschien wel het meeste van iedereen. De Oostbloklanden hebben weliswaar de naam, maar de Noorderlingen spannen wat dat betreft de kroon.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 20:42:15 #54
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152659713
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_152716598
Hoe krijgen die Zweden dat elke keer voor elkaar om mee te doen voor een top 3 plekje ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152731299
  maandag 18 mei 2015 @ 23:01:28 #57
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_152733666
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:29 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen die Zweden dat elke keer voor elkaar om mee te doen voor een top 3 plekje ?
Omdat ze daar veel goede producers hebben en heel goed weten wat werkt bij het ESF. Meestal verpakken ze het ook nog zodanig goed dat het plaatje compleet is tijdens de shows zelf. Dus zelf doen ze al heel veel goed door op een professionele manier ermee om te gaan.

Maar (zoals ik al deels bedoelde met mijn vorige post) zij hebben het makkelijker dan andere landen die in een jaar vergelijkbare kwaliteit leveren. Ze krijgen sowieso al een bak punten van hun buurlanden (niet dat je daarmee gelijk de top haalt, maar het scheelt al een stuk). Daarnaast is het een land dat de rest van Europa wel sympathiek vindt, dat wil zeggen ze hebben in ieder geval weinig kijkers/landen die niet op Zweden stemmen omdat het Zweden is (zoals je juist wel ziet bij de big five, die worden harder afgestraft dan andere landen met vergelijkbare liedjes).

Tegelijkertijd zullen veel kijkers vermoedelijk zoiets hebben van: het komt uit Zweden dus het is goed. Of dat ook echt zo is, weet ik natuurlijk niet. Maar het zou mij niets verbazen. Sowieso geldt het wel voor bijvoorbeeld Zweedse vrouwen. Als je bij een foto zet dat ze Zweeds zijn, slaat half mannelijk Fok! op hol. Zeg dat het een Nederlandse is, dan zijn er veel lauwere reacties.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_152735871
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:29 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen die Zweden dat elke keer voor elkaar om mee te doen voor een top 3 plekje ?
Niet altijd hoor

pi_152736159
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:29 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen die Zweden dat elke keer voor elkaar om mee te doen voor een top 3 plekje ?
Ontzettend veel aandacht besteden aan het Nationaal Songfestival. Dat is daar een enorm groot, prestigieus evenement, met diverse voorrondes en een finale. http://en.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen_2015

Ik pleit er al jaren voor dat we dit voorbeeld gaan volgen.

En ja, zoals hierboven te zien, gaat het ook wel eens mis. Maar je kunt dan altijd zeggen dat je er alles aan hebt gedaan.
pi_152778577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:37 schreef Redefine het volgende:
Wel een tof nummer en zal met gemak de finale gaan halen. Waarschijnlijk zal het in de finale het ook wel erg goed gaan doen en misschien zelfs winnen. Maar dat gun ik ze eigenlijk totaal niet. Daarvoor vind ik toch wel dat andere nummers dat meer verdienen.

Maar misschien komt dat ook wel, omdat ik tegenwoordig een lichte aversie heb tegen Zweden. Zij kunnen daar zelf weinig aan doen. Maar ze hebben altijd de wind wel heel erg mee. Als je ziet dat zo'n weinig bijzondere inzending als vorig jaar al de top drie kan halen :{ Waarbij zij altijd bijzonder veel profiteren van de block voting uit Scandinavië. Misschien wel het meeste van iedereen. De Oostbloklanden hebben weliswaar de naam, maar de Noorderlingen spannen wat dat betreft de kroon.
Zweden heeft de wind niet mee. Zweden werkt er gewoon keihard voor en doet er ontzettend veel moeite voor. Zweden heeft een fantastische muziekcultuur. Er komt ontzettend veel geweldige (pop)muziek vandaan. Het barst er van de getalenteerde producers. En dat in een land met maar 9 miljoen inwoners.

Zoals ik hierboven al schreef, is het Nationaal Songfestival - Melodifestivalen - er een enorme happening met voorrondes (28 deelnemers) en een finale waar miljoenen mensen naar kijken. Al dat muzikale talent dat Zweden rijk is, doet mee.

Je kunt ook gewoon punten van (buur)landen omdat je een ontzettend goed liedje hebt. Want alleen de punten van Noorwegen, Denemarken en Finland - maximaal 36 - verklaren de uitstekende prestaties van Zweden niet.

Ik gun het geen enkel ander land meer dan Zweden.
  woensdag 20 mei 2015 @ 00:47:13 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_152778649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 00:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zweden heeft de wind niet mee. Zweden werkt er gewoon keihard voor en doet er ontzettend veel moeite voor. Zweden heeft een fantastische muziekcultuur. Er komt ontzettend veel geweldige (pop)muziek vandaan. Het barst er van de getalenteerde producers. En dat in een land met maar 9 miljoen inwoners.

Zoals ik hierboven al schreef, is het Nationaal Songfestival - Melodifestivalen - er een enorme happening met voorrondes (28 deelnemers) en een finale waar miljoenen mensen naar kijken. Al dat muzikale talent dat Zweden rijk is, doet mee.

Je kunt ook gewoon punten van (buur)landen omdat je een ontzettend goed liedje hebt. Want alleen de punten van Noorwegen, Denemarken en Finland - maximaal 36 - verklaren de uitstekende prestaties van Zweden niet.

Ik gun het geen enkel ander land meer dan Zweden.
Ik zou eerst nog even mijn andere post die na degene die je quote volgt. Daar zeg ik namelijk grotendeels wat jij hier zegt. Zij hebben ook gewoon hele goede producties en weten als geen ander hoe je een product op het ESF moeten neerzetten. Maar tegelijkertijd speelt dat ze ook enorm in de kaart als ze eigenlijk niet zoveel bijzonders sturen, zoals vorig jaar. Of het enorme verschil tussen Popular van Eric Saade en Stay van Toji een jaar later. Die eerste was wel beter dan de ander, maar twintig plaatsen verschil is wel een beetje vreemd. Als de Zweden dat hadden gestuurd was het waarschijnlijk hoger geëindigd.

Verder noem ik bewust de block voting, omdat de Scandinavische landen daar eigenlijk gewoon het ergste in zijn. En in mijn andere post staat ook juist nog dat je met alleen die punten niet wint, maar dat je het wel al een stuk op weg helpt. Maar die post heb je duidelijk niet gelezen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_152778718
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 00:47 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik zou eerst nog even mijn andere post die na degene die je quote volgt. Daar zeg ik namelijk grotendeels wat jij hier zegt. Zij hebben ook gewoon hele goede producties en weten als geen ander hoe je een product op het ESF moeten neerzetten. Maar tegelijkertijd speelt dat ze ook enorm in de kaart als ze eigenlijk niet zoveel bijzonders sturen, zoals vorig jaar. Of het enorme verschil tussen Popular van Eric Saade en Stay van Toji een jaar later. Die eerste was wel beter dan de ander, maar twintig plaatsen verschil is wel een beetje vreemd. Als de Zweden dat hadden gestuurd was het waarschijnlijk hoger geëindigd.

Verder noem ik bewust de block voting, omdat de Scandinavische landen daar eigenlijk gewoon het ergste in zijn. En in mijn andere post staat ook juist nog dat je met alleen die punten niet wint, maar dat je het wel al een stuk op weg helpt. Maar die post heb je duidelijk niet gelezen.
Geluk dwing je af. Zweden investeert fors in hun NSF en dat betaalt zich op het ESF uit.
pi_152778753
Zweedse producers kunnen ook goede pop nummers schrijven .
  woensdag 20 mei 2015 @ 01:01:20 #64
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_152778864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geluk dwing je af. Zweden investeert fors in hun NSF en dat betaalt zich op het ESF uit.
Geluk dwing je af. Maar dat past best wel bij mijn opmerking dat de Zweden de wind best wel mee hebben. En net zoals bij sportteams die het geluk afdwingen is het zo, dat bij mij daardoor de gun factor minder hoog ligt. In de zin dat die het dan sowieso al goed doen en dan ook nog eens geluk hebben. Dan zie ik dat geluk liever in het voordeel van een Slovenië uitvallen die vaker lager scoort dan het verdient.

Overigens vind ik wel dat Zweden hoog hoort te eindigen, want het nummer is productioneel gezien een van de beste dit jaar. Maar ik vind het net wat te gelikt om het de overwinning te gunnen.

Het voordeel van Zweedse winst is dan wel weer dat ze volgend jaar het festival organiseren. Dan kunnen ze aan de Oostenrijkers laten zien hoe je het wel moet doen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_152778886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:01 schreef Redefine het volgende:

[..]

Geluk dwing je af. Maar dat past best wel bij mijn opmerking dat de Zweden de wind best wel mee hebben. En net zoals bij sportteams die het geluk afdwingen is het zo, dat bij mij daardoor de gun factor minder hoog ligt. In de zin dat die het dan sowieso al goed doen en dan ook nog eens geluk hebben. Dan zie ik dat geluk liever in het voordeel van een Slovenië uitvallen die vaker lager scoort dan het verdient.

Overigens vind ik wel dat Zweden hoog hoort te eindigen, want het nummer is productioneel gezien een van de beste dit jaar. Maar ik vind het net wat te gelikt om het de overwinning te gunnen.

Het voordeel van Zweedse winst is dan wel weer dat ze volgend jaar het festival organiseren. Dan kunnen ze aan de Oostenrijkers laten zien hoe je het wel moet doen.
Dit jaar gaat Slovenië het goed doen. Maar, voor wat het waard is: ik vind de inzending van Zweden beter dan die van Slovenië. Ik ben sowieso fan van Scandinavische muziek. Vooral uit Noorwegen en Zweden komt ontzettend veel goeds.
  woensdag 20 mei 2015 @ 01:08:03 #66
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_152778969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit jaar gaat Slovenië het goed doen. Maar, voor wat het waard is: ik vind de inzending van Zweden beter dan die van Slovenië. Ik ben sowieso fan van Scandinavische muziek. Vooral uit Noorwegen en Zweden komt ontzettend veel goeds.
De Scandinaviërs sturen veel sterke nummers in ja. Al vind ik de Noren nogal wisselvallig. Wat betreft Slovenië, hoop ik dat ze het ook zo goed gaan doen als de voorspellingen zijn. Maar andere jaren eindigden ze flink lager dan ze verdienden. Vorig jaar was een plek in de middenmoot veel logischer geweest dan 20+ en bij No One van Maja Keuc was het natuurlijk bizar dat het niet eens de top tien haalde.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_152779010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

De Scandinaviërs sturen veel sterke nummers in ja. Al vind ik de Noren nogal wisselvallig. Wat betreft Slovenië, hoop ik dat ze het ook zo goed gaan doen als de voorspellingen zijn. Maar andere jaren eindigden ze flink lager dan ze verdienden. Vorig jaar was een plek in de middenmoot veel logischer geweest dan 20+ en bij No One van Maja Keuc was het natuurlijk bizar dat het niet eens de top tien haalde.
Ik bedoelde niet te zeggen dat Scandinavische landen sterke nummers sturen. Ik bedoelde te zeggen dat Scandinavië (met name Noorwegen en Zweden) sowieso een geweldige muziekcultuur hebben waar heel veel goeds uit voortvloeit. Niet alleen rond het ESF, maar het hele jaar.
  woensdag 20 mei 2015 @ 01:13:41 #68
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_152779035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet te zeggen dat Scandinavische landen sterke nummers sturen. Ik bedoelde te zeggen dat Scandinavië (met name Noorwegen en Zweden) sowieso een geweldige muziekcultuur hebben waar heel veel goeds uit voortvloeit. Niet alleen rond het ESF, maar het hele jaar.
Oh, daar ben ik het wel mee eens hoor. Als je ziet hoeveel hedendaagse artiesten samenwerken met Zweedse producers. Al is het wel in veel gevallen nogal een voorspelbare sound.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_152800701
Het publiek gaat al aardig tekeer daar!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:39:21 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_152800751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:38 schreef Knutknuttsson het volgende:

Het publiek gaat al aardig tekeer daar!
Zou best wel eens op tape kunnen zijn.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_152800817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:39 schreef APK het volgende:

[..]

Zou best wel eens op tape kunnen zijn.
Nee toch?
Het zijn toch rehearsels met publiek?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_152800872
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:40 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Nee toch?
Het zijn toch rehearsels met publiek?
Dat publiek komt wel echt van een tape. Sommige landen (o.a. Letland) slaan er zelfs enigszins in door, omdat ze elke stilte willen opvullen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:44:20 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_152800949
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:40 schreef Knutknuttsson het volgende:

Nee toch?
Het zijn toch rehearsels met publiek?
Ik vond het publiek erg luid en zag dit op sofabet staan:

quote:
The first dress rehearsal of the second semi-final felt like it asked more questions than it answered. It wasn’t helped by the fact that the lead vocals felt a little loud in the sound mix, and there were occasionally off-putting moments of fake applause.
Ging weliswaar over een eerdere rehearsal maar het publiek klinkt zo luid dat ik daar aan moest denken toen ik het hoorde.

Vandaar mijn opmerking B-)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_152801132
Hmmm...tijdens de eerdere repetities zonder publiek hoor ik daadwerkelijk niks, nu wel. Ik denk toch dat het echt uit de zaal komt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')