Volgens mij klopt dit niet. Als je minimaal 10% van de belminuten zakelijk gebruikt mag deze al volledig zakelijk bekostigd worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:11 schreef hottentot het volgende:
Gebruik je de telefoon ook privé?
Zo ja dan een verdeelsleutel toepassen, Zo nee dan volledig als aftrekpost opvoeren.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:19 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet. Als je minimaal 10% van de belminuten zakelijk gebruikt mag deze al volledig zakelijk bekostigd worden.
https://www.ikgastarten.n(...)telefoon-van-de-zaak
maw telefoon en abbo volledig, verder een logje bijhouden van zakelijkheden.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Het abonnement en de telefoon wel. Verder alleen zakelijke gesprekken.
Nee, gewoon boeken als kosten.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
maw telefoon en abbo volledig, verder een logje bijhouden van zakelijkheden.
Afschrijving in meerdere jaren?
V.
Ik zou 2 jaar aanhouden, dat houden fabrikanten meestal ook aan. Eigenlijk zou je volgens mij moeten activeren en afschrijven in vijf jaar, maar als de technische of economische levensduur korter is dan kun je het versneld afschrijven.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
maw telefoon en abbo volledig, verder een logje bijhouden van zakelijkheden.
Afschrijving in meerdere jaren?
V.
In meerdere jaren afschrijven kan alleen als de aanschafwaarde hoger is dan 450 euro ex btw.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou 2 jaar aanhouden, dat houden fabrikanten meestal ook aan. Eigenlijk zou je volgens mij moeten activeren en afschrijven in vijf jaar, maar als de technische of economische levensduur korter is dan kun je het versneld afschrijven.
Net als jij weet ik ook niet welke telefoon TS koopt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
In meerdere jaren afschrijven kan alleen als de aanschafwaarde hoger is dan 450 euro ex btw.
Gewoon boeken als kosten dus.
Jawel, zie ander topic van ts. En dan nog afboeken als kosten is veel makkelijker als een rare afschrijfconstructie.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net als jij weet ik ook niet welke telefoon TS koopt.
Aangezien TS een starter is & aannemende dat TS voor de zelfstandigenaftrek voor starters in aanmerking komt. Kan hij ook willekeurig afschrijven; ergo, (veel) meer dan 450euro in 1 keer opvoeren als kosten.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:10 schreef Intentiion het volgende:
<450 euro, boeken als kosten.
>450 euro, afschrijven in 2-3 jaar.
Het in één keer afschrijven van de kosten kan uiteraard, of dit voordelig voor de liquiditeit van TS is moet hij/zij zelf uitvinden.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:10 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Aangezien TS een starter is & aannemende dat TS voor de zelfstandigenaftrek voor starters in aanmerking komt. Kan hij ook willekeurig afschrijven; ergo, (veel) meer dan 450euro in 1 keer opvoeren als kosten.
http://www.dezaak.nl/will(...)tarters-1707202.html
Verder is de standaard afschrijvings termijn 5 jaar. En niet 2-3 jaar.
of je de telefoon nu een een keer of over meerdere termijnen afschrijft, met liquiditeit heeft het weinig te maken aangezien de telefoon gewoon in zijn geheel betaald dient te worden.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:18 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Het in één keer afschrijven van de kosten kan uiteraard, of dit voordelig voor de liquiditeit van TS is moet hij/zij zelf uitvinden.
Of je de BTW nu in één keer terugvordert of geleidelijk over 5 jaar maakt wel degelijk een verschil in de liquiditeit. Het is misschien een klein bedrag maar bij meerdere investeringen kan het best oplopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:36 schreef CaLeX het volgende:
[..]
of je de telefoon nu een een keer of over meerdere termijnen afschrijft, met liquiditeit heeft het weinig te maken aangezien de telefoon gewoon in zijn geheel betaald dient te worden.
Het enige wat er veranderd is het bedrijfsresultaat over de periode's.
Jij activeert de BTW mee? Ik kan met enige zekerheid zeggen dat dit hier niet gebeurd (gelukkig maar ook)quote:Op maandag 16 maart 2015 14:37 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Of je de BTW nu in één keer terugvordert of geleidelijk over 5 jaar maakt wel degelijk een verschil in de liquiditeit. Het is misschien een klein bedrag maar bij meerdere investeringen kan het best oplopen.
Mijn fout, je hebt gelijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:42 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Jij activeert de BTW mee? Ik kan met enige zekerheid zeggen dat dit hier niet gebeurd (gelukkig maar ook)
Ik heb voldoende eigen middelen om een telefoon te betalen / voor te schieten. Not the problem.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:18 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Het in één keer afschrijven van de kosten kan uiteraard, of dit voordelig voor de liquiditeit van TS is moet hij/zij zelf uitvinden.
Kun je dit uitleggen?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:42 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Jij activeert de BTW mee? Ik kan met enige zekerheid zeggen dat dit hier niet gebeurd (gelukkig maar ook)
Of je neemt de kosten direct, of je neemt de kosten verdeeld over een aantal jaar.quote:
Uit de link die ik gaf;quote:Op maandag 16 maart 2015 15:44 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij mag ik iets van 5000 euro investeringskosten aftrekken.
quote:In totaal kan over maximaal ¤ 229.000 willekeurig worden afgeschreven
M.a.w. je vordert het hele bedrag terug, inc btw.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Of je neemt de kosten direct, of je neemt de kosten verdeeld over een aantal jaar.
Bij beide mogelijkheden vorder je de betaalde btw over de telefoon meteen terug.
Volgens mij bedoelt hij de investeringsaftrek. Zie: http://www.belastingdiens(...)01-8ae3-06c59bd73619quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |