SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Die hypetrain hebben we al gehad.
[ Bericht 4% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 13-03-2015 23:27:50 ]
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:09 schreef tweemeter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4K downsampelen en ingame filter
Zo ziet het er echt fucking mooi uitquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:12 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Stiekem is mijn stad heel lelijk hoor.
Ik had 2000000quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:22 schreef Fir3fly het volgende:
Hebben jullie ook veel meer geld dan je nodig hebt? Ik zit op 300k en ik heb geen idee wat ik er mee moet doen. Dus alle budgetten voor alles maar omhoog gegooid. Residential demand meteen door het plafond, tijd om weer te groeien. 40k inwoners inmiddels
.
Misschien is het leuker als we screenshots in de OP zetten van steden die hier gemaakt worden?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:13 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo ziet het er echt fucking mooi uit
Dit spel
Ik speel een beetje vals met industriegebiedenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:31 schreef RaXz het volgende:
Weekend.![]()
[ afbeelding ]
En ik dacht het nog zo mooi opgelost te hebben, helaas.
quote:
Kun je vast zelf instellen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:55 schreef Tware het volgende:
Iemand een idee hoe je de wegen omhoog en omlaag doet als je toetsenbord geen page up/down heeft?
Wat voor keyboard heb je dan? Zelfs mijn 60% toetsenbord heeft er 1quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:55 schreef Tware het volgende:
Iemand een idee hoe je de wegen omhoog en omlaag doet als je toetsenbord geen page up/down heeft?
Forgot how to bus.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:13 schreef Pier416 het volgende:
Weet er iemand toevallig hoe je die bussen uit elkaar kunt halen, ze rijden nu allemaal in een rij achter elkaar aan!
Niet in de cloud voor zover ik weetquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:52 schreef Pier416 het volgende:
[..]Anders moet je even kijken in het savegame foldertje. Weet alleen niet waar die staat. Of heb je ze in Steam cloud gesaved?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
86.000 inwoners.
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:24 schreef Blistering het volgende:
Ik heb trouwens echt 0 inkomsten uit industrie![]()
Offices ftwGeen gore meuk in m'n stad.
Gewoon niets geels makenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?. Gewoon negeren en door bouwen? Heb je wel vrachtstations of zo?
Het OV info knopje aanklikken en daar kan je heel makkelijk lijnen verwijderen en een ander kleurtje geven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:13 schreef Pier416 het volgende:
Weet er iemand toevallig hoe je die bussen uit elkaar kunt halen, ze rijden nu allemaal in een rij achter elkaar aan!
goed. Nergens echte opstoppingen. Heb een snelweg waar ze over één strook moeten nog. Die moet ik aanpakken en dan gaat alles goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:33 schreef Blistering het volgende:
[..]Hoe gaat het bij jou met je verkeer?
Goeie shit. Maar is het ook een vervanging voor de goederen die gemaakt worden door de industrie? Kan je die nu links laten liggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:41 schreef Scorpie het volgende:
Overigens bedankt voor de pro tip om een goederenstation aan te leggen, opeens schoot mijn industry/residential weer omhoog.
Geen idee, moet ik nog ff testen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Goeie shit. Maar is het ook een vervanging voor de goederen die gemaakt worden door de industrie? Kan je die nu links laten liggen?
Bedankt, maar ik bedoel de bussen van 1 dezelfde lijn. Inplaats van dat er 1 om de dag komt bijvoorbeeld, komen ze allemaal tegelijk achter elkaar en zie je daar een week geen bus meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Het OV info knopje aanklikken en daar kan je heel makkelijk lijnen verwijderen en een ander kleurtje geven.
Als de haltes nog vol staan busbudget verhogen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:57 schreef Pier416 het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik bedoel de bussen van 1 dezelfde lijn. Inplaats van dat er 1 om de dag komt bijvoorbeeld, komen ze allemaal tegelijk achter elkaar en zie je daar een week geen bus meer.
Bus budget staat al vol openquote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als de haltes nog vol staan busbudget verhogen.
Meer busstations ofzo? Al heb ik geen idee of er dan ook daadwerkelijk meer bussen komen.quote:
ik denk het haast niet, ik zou het wel raar vinden iigquote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Goeie shit. Maar is het ook een vervanging voor de goederen die gemaakt worden door de industrie? Kan je die nu links laten liggen?
Ik niet eigenlijk industrie doet goederen produceren voor de eigen stad en export dus als je die op een gegeven moment niet meer bouwt omdat de hele stad naar de universiteit is gegaan en ze dus niet genoeg mensen kunnen vinden zou het een mooi latere game alternatief kunnen zijn voor industrie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:46 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk het haast niet, ik zou het wel raar vinden iig
gewoon? de brug over en de andere kant er weer op rijden?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoe gaan ze bij jou de snelweg weer op?
Maar, als ik het goed zie heb je alleen afritten?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
gewoon? de brug over en de andere kant er weer op rijden?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Maar, als ik het goed zie heb je alleen afritten?
ik noem even wat simpels: eten de mensen niet meer als ze hoogopgeleid zijn? (goods => commercie)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik niet eigenlijk industrie doet goederen produceren voor de eigen stad en export dus als je die op een gegeven moment niet meer bouwt omdat de hele stad naar de universiteit is gegaan en ze dus niet genoeg mensen kunnen vinden zou het een mooi latere game alternatief kunnen zijn voor industrie.
Allemaal import johquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:08 schreef mschol het volgende:
[..]
ik noem even wat simpels: eten de mensen niet meer als ze hoogopgeleid zijn? (goods => commercie)
er zou dus altijd vraag moeten blijven bestaan naar goods (en dan het liefst lokaal geproduceerd)
oké, in principe eens. Maar een bakkerij is een commercieel bedrijf wat wel zijn eigen brood bakt en die kan in de vorm van ingrediënten gewoon met de trein worden bezorgd. Hetzelfde met alle andere etenswaren eigenlijk, waar ik in het echt woon wordt er niet heel veel meer lokaal geproduceerd en verbruikt, ja aan de kant van de weg heeft de halve boer die er nog wel is zijn aardappeltjes die hij verkoopt maar het gros wordt 'geëxporteerd' naar andere delen van het land, hetzelfde met brood, vlees en andere zaken. Volgens mij hebben we hier nog niet eens een grote slagerij of zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:08 schreef mschol het volgende:
[..]
ik noem even wat simpels: eten de mensen niet meer als ze hoogopgeleid zijn? (goods => commercie)
er zou dus altijd vraag moeten blijven bestaan naar goods (en dan het liefst lokaal geproduceerd)
Okequote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze gaan er dus rechts af, en kunnen dan de brug op. En via daar er weer op.
Alleen als ze weer naar de zelfde kant willen als waar ze vandaan kwamen moeten ze eerst ff een stuk rijden naar een andere afrit. Scheelt me een hoop verkeer.
Ja, bij de mods kan je standaard alle gebieden (9) unlocken en als je via de workshop kijkt kan je ook een mod downloaden die 25 gebieden unlocked (op eigen risico) en je hebt standaard een unlimited money mod.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:20 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Is er een manier om al het land te unlocken? Zonder het vrij te spelen met inwoners.
Oh, thnx!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, bij de mods kan je standaard alle gebieden (9) unlocken en als je via de workshop kijkt kan je ook een mod downloaden die 25 gebieden unlocked (op eigen risico) en je hebt standaard een unlimited money mod.
Ik heb 3/4 duizend reizigers en zorg er altijd voor dat er een busstation in de buurt is. Werkt goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:42 schreef Grifte het volgende:
Werken metrosystemen fijn in dit spel? Lijkt me tof een mooi complex metro-systeem aan te leggen, zeker als je af kan wisselen met onder- en bovengronds (?)
metro en rail zijn 2 gescheiden systemen, je kan dus niet van onder naar beneden en visa versaquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:42 schreef Grifte het volgende:
Werken metrosystemen fijn in dit spel? Lijkt me tof een mooi complex metro-systeem aan te leggen, zeker als je af kan wisselen met onder- en bovengronds (?)
Nu nog wachten op iemand die De Kuip maakt voor de workshop.
Ik betwijfel het, maar probeer het eens, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:46 schreef jogy het volgende:
Let even niet op de derpigheid ervan maar zou onderstaande volgens jullie een goede rotonde zijn?
Iedereen komt op de buitenste ring binnen en moet naar de binnenste ring om er weer af te kunnen.
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, maak dit na, misschien werkt het?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:46 schreef jogy het volgende:
Let even niet op de derpigheid ervan maar zou onderstaande volgens jullie een goede rotonde zijn?
Iedereen komt op de buitenste ring binnen en moet naar de binnenste ring om er weer af te kunnen.
[ afbeelding ]
Ah ok, dat is jammer. Pak ik even de metro hier in Rotterdam als voorbeeld, is natuurlijk tof hoe dat wisselt tussen tunnellijnen (Centrum), landniveau (bijv Rotterdam - Den Haag), en verhoogd bovengronds (Rijnhaven - Slinge).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:45 schreef mschol het volgende:
[..]
metro en rail zijn 2 gescheiden systemen, je kan dus niet van onder naar beneden en visa versa
Magic Roundabout in Swindon?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, maak dit na, misschien werkt het?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de magic roundabout is, helaas, niet mogelijk in dit spelquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel toch? Gewoon meerdere rotondes aan mekaar plakken?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
de magic roundabout is, helaas, niet mogelijk in dit spel
niet hoe die rotonde precies werkt..., als je volgt hoe hij aangelegd dan ben je zoveel ruimte kwijt dat het gewoon zonde isquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wel toch? Gewoon meerdere rotondes aan mekaar plakken?
Kan eigenlijk ook iemand die dingen waarvoor je extra betaald gratis als mods er op gooien? Of word t dan geweigerd ofzo?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:58 schreef Divje het volgende:
The London Eye
http://steamcommunity.com(...)07214727&searchtext=
[ afbeelding ]
Zullen wel geweigerd worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan eigenlijk ook iemand die dingen waarvoor je extra betaald gratis als mods er op gooien? Of word t dan geweigerd ofzo?
Dit dus:
[ afbeelding ]
tuurlijk worden die geweigerd c.q verwijderdquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan eigenlijk ook iemand die dingen waarvoor je extra betaald gratis als mods er op gooien? Of word t dan geweigerd ofzo?
Dit dus:
[ afbeelding ]
Wiggly-wobblyquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:12 schreef jogy het volgende:
Oké, laten we dit maar een soort van proof of concept gaan noemen.
[ afbeelding ]
Aan de buitenste 'rotondes' () Hang ik de wegen naar de respectievelijke wijken en de middelste is alleen om de andere 4 te faciliteren
.
Je hebt je snelweg verkeerd aangeslotenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:22 schreef Photomorti het volgende:
Wat zijn jullie allemaal goed in wegen bouwen zegIk voel me zo een kluns.
Heb eindelijk een beetje een fatsoenlijk beginstadje kunnen bouwen alleen het verkeer dat de stad inkomt loopt natuurlijk al helemaal in de soep
[ afbeelding ]
Het gaat niet alleen om het geld hè. ik heb 9 miljoen ofzo maar mijn infrastructuur blijft rood wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:36 schreef Gatenkaas het volgende:
Tijd voor hardmode, had net een treasury van 5 miljoen en hoeveel ik ook uitgaf, het kwam niet op.
Cool! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:38 schreef Blistering het volgende:
Mooie rotonde is dat ja hierboven. Alleen vrij inefficiënt in druk gebied.
Nog even wat spam van m'n stad, omdat het kan:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
20 uur ofzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Cool! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?
Heel mooi! Ik baal echt dat ik deze game niet kan spelen haha.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:38 schreef Blistering het volgende:
Mooie rotonde is dat ja hierboven. Alleen vrij inefficiënt in druk gebied.
Nog even wat spam van m'n stad, omdat het kan:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is wel lang jaMaar het ziet er indrukwekkend uit.
Ook niet op low ofzo? Moet toch best te doen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:47 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Heel mooi! Ik baal echt dat ik deze game niet kan spelen haha.
Ja, als je je hebt ''geabonneerd'' op bijvoorbeeld een rotonde, dan zou je die ingame moeten zien voor gebruik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat workshop gedoe werkt. Zit nu op de steam site waar al die user content staat.
Heb zojuist een rotonde gedownload, tenminste dat hoop ik. Als ik nu dat spel opstart kan ik hem dan gewoon gebruiken?
Zit er een max. aan het aantal dingen waar je je op kunt abonneren?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja, als je je hebt ''geabonneerd'' op bijvoorbeeld een rotonde, dan zou je die ingame moeten zien voor gebruik.
al die rotondes en ingewikkelde kruispunten zijn ook maar overrated.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me niet. Heb nu ong 60 assets gedownload, als het er niet meer zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zit er een max. aan het aantal dingen waar je je op kunt abonneren?
Zit ze nu te bekijken. Super cool hoe mensen die dingen makenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Heb nu ong 60 assets gedownload, als het er niet meer zijn
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ook niet op low ofzo? Moet toch best te doen zijn.
Nee ik bedoel meer dat als je 1 buslijn maakt, er gelijk 6 bussen achter elkaar het depot uitrijden die dan de hele tijd achter elkaar blijven rijden als 1 stoet. Ik wil dus dat er bijvoorbeeld 1 uit het depot rijdt 2 ingame dagen later weer 1tje. Want nu heb je dat er gelijk 6 bussen komen bij elke halte dan erg lang geen enkele bus en daarna komen ze weer alle 6 tegelijk langs.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Meer busstations ofzo? Al heb ik geen idee of er dan ook daadwerkelijk meer bussen komen.
Of meerdere korte lijnen maken ipv 1 lange.
+1quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:57 schreef Pier416 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer dat als je 1 buslijn maakt, er gelijk 6 bussen achter elkaar het depot uitrijden die dan de hele tijd achter elkaar blijven rijden als 1 stoet. Ik wil dus dat er bijvoorbeeld 1 uit het depot rijdt 2 ingame dagen later weer 1tje. Want nu heb je dat er gelijk 6 bussen komen bij elke halte dan erg lang geen enkele bus en daarna komen ze weer alle 6 tegelijk langs.
Is nog vrij makkelijk te doen ook als ik het zo ziequote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zit ze nu te bekijken. Super cool hoe mensen die dingen maken
hehehequote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Je hebt je snelweg verkeerd aangeslotenBovenin bij die T-icoontjes. Zou ik ff checken
Nja zag er ook eentje voor een klok onderin het scherm. Geen idee hoe mensen dat doenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is nog vrij makkelijk te doen ook als ik het zo zie
Screensquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:07 schreef jogy het volgende:
Ik ben van 10,000 in de plus naar 500 in de min gegaan toen ik mijn holy circle of derpiness gevuld had en aanzette maar volgens mij gaat het wel lukken.
quote:
Hahaquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:12 schreef jogy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Elk kwart heeft zijn eigen faciliteiten en een metro station en in elk kwart loopt een buslijn in dat kwart een rondje en een buslijn naar de linker en de rechter stuk van de cirkel.
Dat zegt CanYouRunIt ook bij mij dat ik hem minimaal niet kan runnen, en toch heb ik alles op high staan. En anders moet je hem even piraten als je daar zelf voorstander van bent en als ie runt koop je hem gewoonquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:56 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
3.5 GB RAM.
Heb niet echt een goede laptop ben ik bang. Ben ook geen pro gamer ofzo.
Daar doe ik het inderdaad wel een beetje voor. Misschien had ik moeten saven voor ik eraan begonquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:14 schreef Divje het volgende:
[..]
Haha
Benieuwd hoe je traffic er straks uit ziet
Dat is wel handig voor je met zulke grootse dingen bezig gaatquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar doe ik het inderdaad wel een beetje voor. Misschien had ik moeten saven voor ik eraan begon.
Heb hem even in de OP gesodemieterd en die tevens aangepastquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat is wel handig voor je met zulke grootse dingen bezig gaat
Weet iemand dat linkje nog waar een paar ideale infrastructuur gifjes op stonden?
nvm. gevonden http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/
http://www.systemrequirem(...)-skylines/12489/?p=rquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:25 schreef yosander het volgende:
Ik wil dit ook spelen, heb in principe tijd zat. Alleen mijn PC gaat niet meewerken denk ik (E6600 @ 2.4GHz, 4GB ram en een 4850 512MB).
Lees even snel dat je minimaal 3 GHz nodig hebt idd, balen manquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:25 schreef yosander het volgende:
Ik wil dit ook spelen, heb in principe tijd zat. Alleen mijn PC gaat niet meewerken denk ik (E6600 @ 2.4GHz, 4GB ram en een 4850 512MB).
Hmm. Als ik m'n CPU tweak naar 3GHz zou die voldoen aan de minimale vereistenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:29 schreef Drankster het volgende:
[..]
http://www.systemrequirem(...)-skylines/12489/?p=r
en dan 'Click here to see your results' klikken.
Maar toch, ik weet zeker dat de centrale rotonde gaat werken. Buitenste rand komt iedereen binnen en binnenste rand gebruikt iedereen om op de andere hoofdwegen en nu ook om de deelcentra in te komen, als het goed is rijden ze elkaar helemaal niet meer in de weg en ze gebruiken de binnenste rotonde volledig nu, alle rijbanen zegmaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat is wel handig voor je met zulke grootse dingen bezig gaat
Weet iemand dat linkje nog waar een paar ideale infrastructuur gifjes op stonden?
nvm. gevonden http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |