quote:14 maanden cel voor 'Erdogan is dictator'
Zeggen dat de Turkse premier Recep Erdogan een dictator is, dat mag niet. Een Turkse student kreeg vrijdag veertien maanden cel voor zijn misdaad, zo meldden Turkse media.
Aykutalp Avsar had in 2013 tijdens de protesten in Istanbul in een speech gezegd dat Erdogan een dictator is. De leider van de extreemlinkse Turkse Jeugdunie in zijn woonplaats Kayseri werd opgepakt en vandaag veroordeeld.
Avsar is niet de enige die terechtstond voor het beledigen van het staatshoofd. Een zestienjarige Turkse jongen wordt vervolgd, omdat hij Erdogan beschuldigde van corruptie. Merve Büyüksarac, een voormalige Miss Turkije, zou met een op Instagram gepubliceerd gedicht Erdogan hebben gekleineerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)an-is-dictator.dhtml
Dat hele land is corrupt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat een achterlijke racist ben jij zeg.
Ik lees enkel wat over boetes. Hoewel dat belachelijk is valt het niet te vergelijkenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In Nederland hebben wij dit ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Majesteitsschennis
Nooit vergeten dat je een onderdaan en een slaaf bent van de koning.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In Nederland hebben wij dit ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Majesteitsschennis
Dat ligt niet aan de wet in ieder geval, die staat een straf tot 5 jaar toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik lees enkel wat over boetes. Hoewel dat belachelijk is valt het niet te vergelijken
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeeld is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de wet in ieder geval, die staat een straf tot 5 jaar toe.
Check anders even die link die ik heb gepost.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeelt is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.
Dat is ook geen kritiek, meer een knuffelimago aanmeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeelt is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.
Dat heb ik gedaan, ik vraag jou om concrete recente voorbeelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Check anders even die link die ik heb gepost.
Vraag anders Edwin.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, ik vraag jou om concrete recente voorbeelden.
Want Nederland met Turkije vergelijken
Ik lees nergens dat die effectief ooit is opgelegd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de wet in ieder geval, die staat een straf tot 5 jaar toe.
Maar 2 spelen zich af in de 19de eeuw. Dat is wel erg lang geleden en dan spreken we over wel erg andere mores dan anno2015quote:Ferdinand Domela Nieuwenhuis kreeg in 1887 een half jaar gevangenisstraf naar aanleiding van een artikel dat kritisch was over koning Willem III. Hij had geschreven dat de koning "niet veel werk van zijn baantje maakte", hem "koning gorilla" genoemd en een aantal blanco pagina's toegevoegd die de activiteiten van de koning voorstelden.
In 1896 kreeg iemand drie maanden cel omdat hij op een fluit had geblazen op het moment dat koningin Wilhelmina langsreed.
Jan Fabius schreef in 1954 over de Greet Hofmans-affaire waarna hij een celstraf kreeg van 10 dagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |