Waarom openingszinnen geen fuck uitmaken
Toen ik net begon om beter te worden in het versieren van vrouwen was het enige waar ik op focuste waar elke beginner mee begint. Openingszinnen.. Ik googelde de hele dag alleen maar naar goede openingszinnen. Maakte word bestandjes met zoveel mogelijk openingszinnen. En als ik dan in de club kwam.. Durfde ik geen een van deze te gebruiken..
Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt en waar het vandaan komt
Er lijkt zoveel druk te liggen op de juiste openingszin wanneer je net begint met game. Maar de realiteit wanneer je goed begint te worden hier in is heel anders. Dan pas ga je snappen waarom men zegt dat het niet uitmaakt wat je zegt. Maar dat het er om gaat hoe je het zegt.
Vrouwen zeggen altijd fel te zijn tegen cheesy pick up lines.
Jij: ‘’Heey je hebt je toch niet teveel pijn gedaan he?’’
Zij: ‘’Huh, hoezo?
Jij: ‘’Ja toen je uit de hemel kwam vallen’’
Dat kan inderdaad overkomen als erg try hard en waarschijnlijk zal je 1e reactie niet al te receptive zijn.
Maar betekent dat nou echt dat je geen enkele kans maakt? Tuurlijk niet. Dat is de grootste bullshit die er maar is. Alsof het ooit zo zou zijn dat je uiteindelijk met een vrouw naar bed gaat en ineens zegt ze ‘’Heey.. Ik weet het niet hoor, je openingszin was wel echt te cheesy. Laten we dit maar niet doen.’’
En voor het zelfde GELD zal ze nooit zeggen ‘’Heey je openingszin was zo geweldig! Laten we naar bed gaan met elkaar.’’
Maar door de manier hoe je het brengt kun je jezelf het al iets makkelijker maken. Als je het brengt vanuit het frame dat je een newbie bent en deze zin hebt gehoord van een jongen die je zag zoenen met een meisje terwijl hij dronken was. Dan ga je het zien als een techniekje en zul je waarschijnlijk een slechte 1e reactie krijgen. Maar als je het brengt vanuit het frame dat jij altijd value brengt en het zelf onwijs grappig vindt om zoiets te zeggen puur omdat het zo cheesy is. Dan zal haar reactie al veel meer lacherig zijn. Van hier uit bouw je verder en blijf je praten en dan maakt de openingszin die je gebruikte ineens geen fuck meer uit.
Een openingszin is er alleen voor om een interactie te openen
Veel mensen vergeten vaak waarom we een openingszin gebruiken. We doen het niet om meteen het juiste te zeggen zodat ze ons mag. De enigste reden dat we een openingszin gebruiken is zoals de naam al begint. Je wilt gewoon een interactie openen!
Al zeg je ‘’’Ik hou van watermeloenen.’’ Zolang je oogcontact met haar hebt en je zegt dit dan zul je haar aandacht hier mee krijgen! Misschien niet voor lang omdat ze niet iets kan bedenken om er op te reageren. Maar ze heeft je opgemerkt en dat is het enigste dat je maar wilt.
Dus een openingszin is er ALLEEN voor om te OPENEN. Ga er dus NIET te lang mee door!
Als je bijvoorbeeld deze openingszin gebruikt en je krijgt de volgende interactie:
Jij: ‘’Ik hou van watermeloenen’’
Zij: ‘’Okay…’’
Jij: ‘’Ja heb je dat nooit? Ze zijn zo heerlijk sappig en verfrissend. Heb het ontzettend warm. Kan wel eentje gebruiken. Wat is jou lievelingsfruit?’’
Zij: ‘’Okay.. Uhm appels?
(op dit moment in de interactie wil je het gesprek compleet omgooien en niet meer verder borderen waarmee je begon)
Jij: ‘’Hey luister.. Ik zag je staan en vond dat je er wel schattig uitzag. Kon alleen even niets beters verzinnen dan watermeloenen haha. Ik wil je graag iets persoonlijks vragen.. Kun je dat handelen denk je?’’
Zij: ‘’Sure’’
Jij: ‘’Wie ben jij?’’
Vijf goede openingszinnen
Maar om het jezelf wat makkelijker te maken zal ik je hierbij 5 geweldige verbale openingszinnen geven.
Hey leuk je te ontmoeten, wie ben jij? (ik gebruik bijna altijd deze)
Heey (Kijk haar diep in de ogen aan en zeg het volgende met een beetje intensiteit) wie the fuck ben jij?
Hey ik vond dat je leuk danste/ er leuk uit zag en moest je even ontmoeten. Ik ben … Wie ben jij?
Heey ik zag je staan en je leek mij heel schattig dus ik wilde even komen kijken of je dat ook bent en niet stiekem een beetje psycho bent.
Heey is dit de beste club?/ Wat is de beste club hier?
Je kunt bijna alle interacties gewoon vervolgen met een assumptie.
‘’Weet je.. Je lijkt mij een beetje Russisch’’’
‘’Je doet mij denken aan mijn zusje je zou vast een lief zusje zijn’’
‘’Ik heb het gevoel dat ik wel veel ouder ben dan jij’’