Ik weet niet hoe lang geleden jij in Nederland woonde... Maar ik heb jaren als internationale ambulance verpleegkundige gewerkt (15 jaar geleden mee opgehouden) en ik heb nooit mijn provider hoeven bellen om ergens te kunnen bellen, sms-en, of mobiel bereikbaar te zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Toen ik nog in Nederland woonde, was roaming niet standaard bij abonnementen, dat kan makkelijk veranderd zijn en ik neem jullie ervaringen natuurlijk serieus. Dat kan dus in 2 uur veranderen, lijkt me niks verkeerds aan, toch?
Perico heeft een aantal keer de tijd op zn iPhone aangepast en vervolgens gebeld. De telefoon registreerde de tijd van de telefoon, niet het netwerk.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eh, ik neem aan dat de telefoontijden de tijden zijn die het lokale netwerk aangeeft, niet het Nederlandse. Dus als je om 16:39 Panamese tijd (=23:39 Nederlandse zomertijd, 22:39 Nederlandse wintertijd) belt, dat dat geregistreerd wordt op dat tijdstip. Dat zie je ook in die lijst van het NFI staan.
Als je zou veronderstellen dat de tijden niet kloppen, moeten ze allemaal consequent 7 uur verkeerd staan. Dan wordt het plaatje natuurlijk compleet anders, maar neem niet aan dat het zo werkt...
Gewoon een idee: Veel mensen gebruiken hun mobiel als wekker.. Is het dan niet logisch om de tijd goed te zetten naar de lokale tijd?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik.![]()
Nou, als zij de tijd&datum-instellingen in hun telefoon op 'automatisch' hebben staan (zoals de meesten), dan krijgt de telefoon de tijd&datum door via het netwerk. Op het moment dat zij NL verlaten (en dus geen netwerk meer hebben), dan rekent de telefoon waarschijnlijk de tijd gewoon door, maar dat is dan wel de Nederlandse tijd.
Ze zouden dan de huidige tijd handmatig moeten instellen. Als je de batterij (Samsung) uit de telefoon haalt, dan is hij die instellingen ook weer kwijt.
Maar ik weet niet of dat ook echt zo is.
Nee, prima, ik volg je. En Perico's test is interessant. Vraag me alleen af hoe zo'n registratie werkt als je beiden contact maakt:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Perico heeft een aantal keer de tijd op zn iPhone aangepast en vervolgens gebeld. De telefoon registreerde de tijd van de telefoon, niet het netwerk.
Ik bedoel ook niet dat de tijden dan 7uur verkeerd zouden moeten staan, ik wilde alleen maar aangeven dat als ze geen roaming/netwerk hadden (waarvan ik dus denk dat ze dat wel hadden), de tijden mogelijk niet preciessss kloppen. Omdat ze die dan handmatig hebben ingesteld en misschien is die batterij er een aantal keer uitgevallen (gebeurt bij mij regelmatig xD)
Het was maar gewoon een opmerking.
Heb je een interessant nieuw discussiepunt dan, Lavenderr?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
Gaat het nu nog steeds over roaming? Een langspeelplaat is lang.
Ja, super goed idee.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewoon een idee: Veel mensen gebruiken hun mobiel als wekker.. Is het dan niet logisch om de tijd goed te zetten naar de lokale tijd?
Helemaal niet. De vraag is of de telefoontijden wel kloppenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
Gaat het nu nog steeds over roaming? Een langspeelplaat is lang.
Kloothommel is offline, maar zijn idee van de interessante punten op een rijtje zetten en daar verklaringen bij zoeken lijkt me een goed punt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Helemaal niet. De vraag is of de telefoontijden wel kloppen
Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat de tijden kloppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
juist >> er is geen enkele referentie waaruit blijkt dat de tijden kloppenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die waren vlgs mij al eens gevonden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:43 schreef 11en30 het volgende:
Gevonden!![]()
https://bioamistad.wordpr(...)-through-la-amistad/
2008:
New Trail through La Amistad
New trail from Boquete through National Park
Well, here is some interesting news about Boquete in La Prensa that I was not aware of. Always the last to know, but willing to share when the news is relevant to my interests. Lets go for a hike!
The 14-kilometer trail winds through sections of Chiriquí´s majestic Parque Internacional La Amistad.
Environmentalists have inaugurated a new, 14-kilometer trail through the Lagunas Perdidas de Boquete, in the hope that more Panamanians and tourists alike will come to appreciate the area and want to care for it.
The trail, which winds through a section of Chiriquí´s majestic Parque Internacional La Amistad, starts at Cerro El Pianista, and passes through the Ngöbe-Bugle community of Horqueta and Bajo Mono before ending at the Lagunas Perdidas, so-called for their “hidden” location at the base of the Salamanca mountain range.
The trek takes about two days and guides nature lovers through jungle areas teeming with wildlife.
De vraag is of je een (berucht onbetrouwbare) getuigenis (zie Sigrid/Eileen die rotsvast van die rare 13:00 overtuigd waren) hoger acht dan harde data als telefoonoproepen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:22 schreef StaceySinger het volgende:
er zijn ook geen getuigen die kunnen beamen dat de tijden kloppen
De moordenaar Ronald Janssen (Belgie) kon o.a. gepakt worden omdat de gsm van een van zijn slachtoffers (Annick) contact had gemaakt met een zendmast vlakbij het huis van Janssen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vraag is of je een (berucht onbetrouwbare) getuigenis (zie Sigrid/Eileen die rotsvast van die rare 13:00 overtuigd waren) hoger acht dan harde data als telefoonoproepen.
Er kunnen wel serieuze getuigen zijn die het kunnen beamen; om 16:44 op 31 maart maakte Kris contact met de wifi van SatR. Iedereen met wie ze toen geappt of geFacebooked, Twitterd etc. heeft (pa, ma, vriendje, vrienden) kan dat bevestigen of ontkennen...
Je gaat totaal niet in op mijn punten. En als er geen contact is gemaakt met enige zendmast na ~13:40 op 1 april, hoe kan je dat dan gebruiken voor die oproeptijden?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moordenaar Ronald Janssen (Belgie) kon o.a. gepakt worden omdat de gsm van een van zijn slachtoffers (Annick) contact had gemaakt met een zendmast vlakbij het huis van Janssen.
Gsm's maken en zoeken steeds zendmasten en proberen dan contact te maken.
In feite kunnen ze dan iemand volgen en of zo'n diepgaand onderzoek in deze zaak is gedaan betwijfel ik.
Ik bedoel meer dat er niet nagetrokken is wat er voordat ze de P trail gingen lopen gebeurd is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gaat totaal niet in op mijn punten. En als er geen contact is gemaakt met enige zendmast na ~13:40 op 1 april, hoe kan je dat dan gebruiken voor die oproeptijden?
Inderdaad!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er niet nagetrokken is wat er voordat ze de P trail gingen lopen gebeurd is.
Hoe bedoel je dat? Wat, hoe laat, waar, wat moet er nagetrokken worden dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er niet nagetrokken is wat er voordat ze de P trail gingen lopen gebeurd is.
Ze moeten alle gegevens eigenlijk natrekken vanaf het moment dat ze in Boquete aankwamenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Wat, hoe laat, waar, wat moet er nagetrokken worden dan?
En is die bevestiging van die appjes/internetgebruik van Kris op 31 maart om 16:44 geen "natrekken" dan?
Dus eigenlijk is de Mirador de waterscheiding tussen mata en jackie?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Zoals ik met jullie beiden al tot in de treuren besproken heb:
Als er een kans is op een misdaad, dan liggen de sporen en aanwijzingen hiervan voor de Mirador (dus alles wat de dames hebben gedaan en ondernomen voor de foto op de Mirador)
Als ze verdwaald of verongelukt zijn dan liggen de sporen en aanwijzingen hiervan na de Mirador.
nou, die flinke bergkam van links naar rechts.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de Mirador de waterscheiding tussen mata en jackie?
Dan moet je mogelijk heeeeel veel telefoons gaan natrekken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:03 schreef StaceySinger het volgende:
En stel dat ze met iemand meegereden zijn (berg op of berg af) dan moet daar via de cell-phone-records te zien zijn.
Die NOS dame had ook steeds wel en dan weer geen bereik.
en nog ff verder, het was in die dagen erna Pasen, iedereen vrij niemand op "gewone" werkplek.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nou, die flinke bergkam van links naar rechts.
El mata d'r achter en Jackie ervoor
En dan klap ik er nog ff eentje in:
Ze zijn afgezet door iemand. Die belt wat vrienden en lopen de meiden achterna de pas op. Geen derden op de foto's, moment van contact tussen q1 en 15:00 uur.
Hadden we die al?
ze weten toch welke telefoons L&K haddenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dan moet je mogelijk heeeeel veel telefoons gaan natrekken.
Bovendien weet je dan alleen wie er in de buurt van die mast was, nogsteeds niet precies waar die persoon was.
Maar aangezien ze vlak bij een gebied waren waar geen dekking was, ga ik er niet van uit dat daar een heel zooitje masten staat.quote:
Uhm, dan begrijp ik je waarschijnlijk verkeerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze weten toch welke telefoons L&K hadden
ook jaquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Uhm, dan begrijp ik je waarschijnlijk verkeerd.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze konden uitzoeken wie hen eventueel in z'n taxi had vervoerd.
Bedankt, ik voeg deze toe aanquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:33 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Onopgeheldere kwestie (voor mij) :
- van dat ravijn waaruit je niet meer weg kunt, waren/zijn niet veel mensen op de hoogte.
- nachtfoto's
ik quote mezelf even:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en nog ff verder, het was in die dagen erna Pasen, iedereen vrij niemand op "gewone" werkplek.
Daders waren gezellig een paar nachten bier drinken in de bergen, gezellig in zo'n hutje. Boeren waren ook bij families.
Het kan wel degelijk, betrokkenheid van derden!
edit: die video van de vrienden, die gaan toch ook lekker samen wandelen en hangen? Video's genoeg van personen die daar gaan zwemmen in de rivieren en chillen met hun maten.
Ik noem geen namen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bedankt, ik voeg deze toe aan
De Lijst Van Mysteries:
(ongesorteerd)
1. Van dat ravijn waaruit je niet meer weg kunt, waren/zijn niet veel mensen op de hoogte. Hoe kan dat?
2. Wat is de verklaring voor de vreemde nachtfoto's?
3. Wie waren de twee mannen waarmee ze zijn gesignaleerd in het restaurant?
4. Waarom zijn ze verder gelopen na de mirador?
5. Waarom hebben ze geen bericht achtergelaten?
6. Waarom lag het dichtgeknoopte spijkerbroekje daar?
7. Wat is de verklaring voor het opvallende bel-patroon?
Iedereen mag mysteries toevoegen aan deze lijst. Pas als er een algemene consensus over bestaat dat iets eigenlijk geen mysterie (meer) is, dan halen we die weer van de lijst af.
Tegelijkertijd zal ik ook beginnen met het verzamelen van mogelijke verklaringen voor elk mysterie. Die kunnen lang zijn, maar ook kort. Bijvoorbeeld: een verklaring van HK voor mysterie 4 was eenvoudig: het was mooi weer en ze hadden zin om nog een stukje door te lopen.
Voorlopig zal ik deze lijst van lijsten zelf proberen te beheren. Als iemand daar een beter idee voor heeft, dan houd ik me aanbevolen. Ik hoop hier een gezamenlijk project van te maken.
Het kan natuurlijk, maar de veronderstelling op basis van een bewezen incomplete data-set terwijl alle andere partijen die meer data hebben dat niet doen, vind je dat niet erg tegenstrijdig?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Het kan wel degelijk, betrokkenheid van derden!
Jajaja van mij !!!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nou, die flinke bergkam van links naar rechts.
El mata d'r achter en Jackie ervoor
En dan klap ik er nog ff eentje in:
Ze zijn afgezet door iemand. Die belt wat vrienden en lopen de meiden achterna de pas op. Geen derden op de foto's, moment van contact tussen q1 en 15:00 uur.
Hadden we die al?
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nu kunnen we net zo goed een misdaadroman gaan schrijven maar...
Pietje die ze de vorige avond hebben gesproken en vertrouwden ziet ze langs de weg lopen
Pietje, waar gaan jullie naar toe, meerijden?
L en K: Pianista wandelen, pleasant day hike.
Ik breng jullie naar halfweg OK?
K en L: OK
Tijdens ritje denkt Pietje: lekker broekje, daar wil ik in.
K en L stappen uit, Pietje keert om en rijdt weg ( 200 meter uit het zicht)
Pietje stapt uit en loopt buiten het zicht achter K en L aan tot voorbij Q1...
en de rest van het verhaal is (on)bekend
nee, ik denk liever zelf na. Die discussie is hier vaak gevoerd en het is onmogelijk anderen een scenario op te dringen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk, maar de veronderstelling op basis van een bewezen incomplete data-set terwijl alle andere partijen die meer data hebben dat niet doen, vind je dat niet erg tegenstrijdig?
De Lijst Van Mysteries en Relevante Vragen:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Iedereen mag mysteries toevoegen aan deze lijst. Pas als er een algemene consensus over bestaat dat iets eigenlijk geen mysterie (meer) is, dan halen we die weer van de lijst af.
Tegelijkertijd zal ik ook beginnen met het verzamelen van mogelijke verklaringen voor elk mysterie. Die kunnen lang zijn, maar ook kort. Bijvoorbeeld: een verklaring van HK voor mysterie 4 was eenvoudig: het was mooi weer en ze hadden zin om nog een stukje door te lopen.
Voorlopig zal ik deze lijst van lijsten zelf proberen te beheren. Als iemand daar een beter idee voor heeft, dan houd ik me aanbevolen. Ik hoop hier een gezamenlijk project van te maken.
Pietje heeft keuze genoeg, hutjes en krotjes zat daar. Denk wel dat ze met meerderen waren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Niet helemaal maar wel hetzelde idee
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 had ik ook gevonden. Ongelofelijk trouwens hoeveel hutten er rond die paddocks staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Op verzoek de landingsplaatsen van de helikopters, welke in de videostills van gisteren te zien waren:
http://www.bing.com/maps/(...)fdak____&form=LMLTSN
http://www.bing.com/maps/(...)520open%2520veld____
Ja, sinds 2008 loopt er een wandelroute naar toe. Start Cerro Pianista.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
2 had ik ook gevonden. Ongelofelijk trouwens hoeveel hutten er rond die paddocks staan.
Ja, de meeste bronnen spreken van 83 dollar, 1 bron van 37 en 1 zelfs van 87... Wat is waar; hoeveel geld hadden ze echt bij zich?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:56 schreef Lutalo het volgende:
13 - Waarom hadden Kris en Lisanne zoveel geld (83 dollar) (nog) in hun rugzak zitten?
Omdat het niet zeker is dat het ¤83 was, ¤37 werd ook geschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |